morabo napsal(a):
bubak99: jasně, máš pravdu, částečně zvyknout se dá na všechno, jen je otázka, jestli Ti to stojí za to, když si kupuješ novou mašinu za ne zrovna málo... Budeš-li hodně jezdit v terénu (čti terén, ne polňačka/lesní cesta...), 21 se Ti vyplatí a asi se není o čem bavit. Jestli si ale chceš alespoň v koutku duše koupit i pohodovou motorku a užít si kromě blbnutí taky klid a kochání tak se prostě na tý 12ce někde svez...
ale prave ze 21ka na osmikile o tom klidu a kochani je... namahaveji se na tom prave jede NA KREV a v prudkejch zatackach rychle.
Kdyz jedes na osmikile plynule a v klidu, nemyslim, ze by ti devatenacka vepredu chybela.
Upravil hicks dne 13.11.2009 13:45
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
1.přesednout z 50ccm skůtru na 800 či zpět pochopitelně je rozdíl, to asi netřeba komentovat, ale o tom se tu doufám nebavíme
v principu mi to neprijde rozdilne.. jezdi to proste... jinak.
2.aktuální jízdní styl: nebudu-li se bavit o naprostým začátečníkovi, který nikdy na ničem pořádným nejel (a který si snad jako první motorku nekupuje 800/1200), má snad každý nějaké osobní preference, nějaké návyky a pokud na ně stroj reaguje špatně, těžko se to časem zlepší
3.porovnat si tedy dvě motorky(které se mi líbí a mezi nimiž váhám) mezi sebou a případně zjistit, že na jedné se mi prostě jezdí blbě snad proboha není problém a může to rozhodování hodně usnadnit.
Samozřejmě pokud se mi jezdí dobře na obou přichází na řadu další kritéria.
Osobní zkušenost je ale podle mně vždy na prvím místě.
hawk
ale moment, to je to, o cem mluvim... je rozdil, pokud reknes ze se TOBE NA NI JEZDI BLBE, anebo kdyz Vjetrnik rekne, ze TA MOTORKA JEZDI OBECNE BLBE.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
ps: ten kdo říká "jezdilo se mi blbě" si většinou stejně myslí, že to stojí za ho.no jen se vyjadřuje diplomaticky, s větším ohledem k citům ostatních . Stát si za svým názorem, podpořeným argumenty, snad není nic špatného.
ale to plati i ve smeru k jinym motorkam...
...a jestli tady na foru mame spolu obecne vsichni vychazet, fakt bych obcas doporucil vazit slova.
Ja vim o tolika hnusnejch motorkach ale nechavam si to pro sebe.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
Jestli si ale chceš alespoň v koutku duše koupit i pohodovou motorku a užít si kromě blbnutí taky klid a kochání tak se prostě na tý 12ce někde svez...
mne se libi precist si nazory treba na ADVrider od lidi, kteri maji napr. jak osmikilo, tak dvanactku...
...pak mi prijde cast mistni kritiky jako bubnovani tatarske armady pred vidni.
Ja mam na osmikile nalitano 40 tisic, jezdim s ni vsude a nemam problem... mraky dalsich lidi take nemaji problem, ale nejvetsi problem maji koukam ti, kteri na osmikile sedeli chvili...
...ted nemyslim ani tak Tebe, jako spis jine
Dvanactka, zvlast v ADV verzi je MNOHEM tezsi nez osmikilo, nakonec ta nadrz taky neni uplne nizko a mohli bychom tady donekonecna rozebirat co je lepsi.
Ja myslim, ze je to tezke urcit... ale pokud tady chce nekdo drbat osmikilo zpusobem jaky jsem tu videl, at pocita s opozici
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ať si každej dělá a myslí co chce, co jsem chtěl říct je, že je škoda se nechat bez vlastní zkušenosti příliš ovlivnit názory jiných, když (bavíme-li se tedˇ konkrétně o motorce) na ní budeš nakonec jezdit Ty sám....
Jinak souhlasím, že určitá míra empatie a ohledu je v psané diskusi na místě.
A s tim předním kolem, tak s tím teda nesouhlasím!!!
Maiali nel Fango!
Hicks napsal(a):
Ja myslim, ze je to tezke urcit... ale pokud tady chce nekdo drbat osmikilo zpusobem jaky jsem tu videl, at pocita s opozici
neboj, všichni víme, že je tu v tomto ohledu potřeba našlapovat obezřetně
Jinak za mně poslední poznámka, shrnutí. Prudší zatáčení vůbec a manévrování v nízkých rychlostech není zrovna silná stránka 800fky a převodovka je nastavená pro pohodovou uskákaně. Nemusí to být rozhodující faktory pro každýho, pro mě jsou.
Maiali nel Fango!
Hicks napsal(a):
Ja myslim, ze je to tezke urcit... ale pokud tady chce nekdo drbat osmikilo zpusobem jaky jsem tu videl, at pocita s opozici
neboj, všichni víme, že je tu v tomto ohledu potřeba našlapovat obezřetně
Jinak za mně poslední poznámka, shrnutí. Prudší zatáčení vůbec a manévrování v nízkých rychlostech není zrovna silná stránka 800fky a převodovka je nastavená pro pohodovou uskákaně. Nemusí to být rozhodující faktory pro každýho, pro mě jsou.
Hele mas fakt pocit, ze by se osmistovka propletala Prahou nejak neohrabane? To s tou pomalou rychlosti nemusi byt vubec pravda.
Vzdy na ni jezdim po praze PORAD, dokonce jsem mel pujceny i motard z tvoji rady, takze muzu srovnavat.
Co se tyce manevrovatelnosti:
a) muj fichtl... ktery je na tohle presne staveny... 100%
BMW xmoto 650... 85%
c) BMW F800GS... 78% -- vetsi sklon predni widle, obcas musis vic premyslet nez to otocis pred auto
stridam pomerne casto skutr a osmikilo, temer cele leto jezdim po praze na osmikile, naposledy vic nez hodinu dnes, vic nez hodinu vcera, ve stredu jsem tusim take jezdil...
takze myslim, ZE MUZU HODNOTIT... a ROZHODNE si nemyslim, ze by osmikilo bylo obtizne manevrovatelne v nizkych rychlostech.
Rychle zatacky nejezdim, takze nemuzu moc posuzovat.
---
uskakanost neni podle mne prevodovkou, ale charakterem motoru... akceleruje to rychle i na vyssi prevody... pro nekoho bug, pro nekoho featura.
Vis sam, ze jezdim o dost pomaleji nez vy a vic v klidu... na osmikile... no nic, tohle je asi vecny flamewar.
---
jo a btw myslim, ze bys mel vic rozlisovat mezi 12GS a 12GSA...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bubak99 napsal(a):
Uz se perou
Chalani klud vyskusem este 1200 a uvidim
zkus si predstavit ze ti nekdo, kdo sedi v kanclu 3 metry od Tebe drbe Tvoji motorku, to je cistej džihád
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bubak99 napsal(a):
Co mne na 800 naviac vadi je to ze musim nasilu davat motorku do zatacky 21" koleso vpredu na Pegase je to hracka 19" ale jasne 800 je vykonovo niekde inde a bez takych vybracii ako moj jednovalcek .
Mela na sobe spunty nebo silnicni gumy? Rozdil je skoro az neuveritelny. Na silnicnich to do zatacky jde docela OK, na spuntech ale fakt blbe (ale o to mene ji zase rozhodi nerovnosti v terenu, je to proste kompromis)
Nikdy jsem si nemyslel, že to řeknu, ale vyjímečně musím souhlasit s Hicksem. Jezdili jsme slalom mezi pneu na šotolině a rozhodně jsem projel víc, než KTM990Adv. Milan z Enduroškoly nevěřil, vyzkoušel a kvůli malému raidu KTM se fakt nedalo projet to, co 800.
A když jsem zkrátil převod, tak už nemusim zdaleka tolik spojkovat a pomalá jízda v terénu se stala naprostou pohodou. Ostrost jedničky se dá v klidu vybalancovat, je to o zvyk.
Upravil jacob dne 13.11.2009 22:48
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Ked som sa viezol mala cestne (silnicne) pneu. Jacob - keby som sa ti dal previest na mojom Pegase neviem co by si povedal o ovladatelnosti 800 . Pegaso ma neskutocnu ovladatelnost neni to moja prava motorka viem porovnat preto ju nechavam synovi ako jeho prvu motorku.
Teda Bubák vidíš čo všetko si spôsobil svojou otázkou ?
Ale za to že to nekleslo do roviny osobných útokov
Klopenie 21 na 8GS no ja som predtým jazdil na XT z minulého tisícročia takže v tomto pohlade je to neporovnateľne lepšie. Gumy sa dajú drať po okraj ako aj na iných moto. V čom by 8gs asi nebola doma tak séria preklápačiek vo vyššej rýchlosti no toje parketa iného druhu moto. Ja mám nastavené najmakšie pruženie, na preklápanie asi by to chcelo pritvrdiť , ale v predu nespravíš nič. To čo jazdíme na ceste alebo mimo zatial zvládlo v pohode Pegaso , Strom , 8gs.
Ako píše Hicks už sme vo veku kedy nás láka aj niečo iné ako ísť iba rýchlo , i ked pri našom poslednom Šturci sa asi ozvala druhá puberta.
12gs videl som na nich páchať v zákrutách bláznivé kúsky vdaka prednému zaveseniu kolesa no v preklápačkách je na tom myslím si podobne. I ked to porovnanie výšky ťažiska hlavne na 12gsa...
Ak by mi niekto bol ochotný pristaviť 12gs ,8gs mám tak odmeriam /staticky/
silu potrebnú na klopenie.
Prípadne to múže skúsiť niekto kdo má obe moto blízko pri sebe
bubak99 napsal(a):
Ked som sa viezol mala cestne (silnicne) pneu. Jacob - keby som sa ti dal previest na mojom Pegase neviem co by si povedal o ovladatelnosti 800 . Pegaso ma neskutocnu ovladatelnost neni to moja prava motorka viem porovnat preto ju nechavam synovi ako jeho prvu motorku.
Znám tu motorku, je ovladatelná výborně, o tom žádná. To po GS opravdu chtít nemůžeš, ale o tolik horší to také není. Hele, já vždycky brečim jako želva, když jsem v terénu a kluci na GasGas 300 a podobných mě dají tak, že si připadíám jako největší looser, ale prostě GS je co možná nejuniverzálnější motka, takže je v mnoha ohledech průměrná...a vyvážená.
To, co jsem chtěl říct je opravdu jen to, že proti KTM 990 je to ještě paráda (tedy váha a manévrovatelnost)
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
bubak99 napsal(a):
Uz se perou
Chalani klud vyskusem este 1200 a uvidim
zkus si predstavit ze ti nekdo, kdo sedi v kanclu 3 metry od Tebe drbe Tvoji motorku, to je cistej džihád
Ale nedrbu . Jestli jsi si vsiml, snazim se celou dobu rict, ze ma podle mne vlastnosti, ktery neprispivaj k pohodovy jizde na silnici, tak jak si ji predstavuju. Ze to muze byt pro nekoho vyhoda, to nepopiram. Od zacatku mi slo jen o to, aby chudak bubak (uz z toho asi musi mit hlavu v pejru) nedal jen na rady nas ostatnich a pokud to pujde, vyzkousel si poradne obe motorky a zjistil sam, ktera mu vyhovuje. 800 ma proste o dost jinej charekter 1200 a rekl bych i nez ostatni BMW. Je tak nejak ostrejsi a syrovejsi. Kazdopadne je hodne odlisna. Tot vse.
Maiali nel Fango!
Hicks napsal(a):
Hele mas fakt pocit, ze by se osmistovka propletala Prahou nejak neohrabane? To s tou pomalou rychlosti nemusi byt vubec pravda.
Vzdy na ni jezdim po praze PORAD, dokonce jsem mel pujceny i motard z tvoji rady, takze muzu srovnavat.
Co se tyce manevrovatelnosti:
a) muj fichtl... ktery je na tohle presne staveny... 100%
BMW xmoto 650... 85%
c) BMW F800GS... 78% -- vetsi sklon predni widle, obcas musis vic premyslet nez to otocis pred auto
stridam pomerne casto skutr a osmikilo, temer cele leto jezdim po praze na osmikile, naposledy vic nez hodinu dnes, vic nez hodinu vcera, ve stredu jsem tusim take jezdil...
takze myslim, ZE MUZU HODNOTIT... a ROZHODNE si nemyslim, ze by osmikilo bylo obtizne manevrovatelne v nizkych rychlostech.
Rychle zatacky nejezdim, takze nemuzu moc posuzovat.
---
uskakanost neni podle mne prevodovkou, ale charakterem motoru... akceleruje to rychle i na vyssi prevody... pro nekoho bug, pro nekoho featura.
Vis sam, ze jezdim o dost pomaleji nez vy a vic v klidu... na osmikile... no nic, tohle je asi vecny flamewar.
---
jo a btw myslim, ze bys mel vic rozlisovat mezi 12GS a 12GSA...
Asi tu trochu něco zaměňujeme. Tak abych nebyl špatně pochopen. 800 je na proplétání městem rozhodně vhodnější než jakýkoliv boxer, už jen z prostého důvodu, že je užší. Navíc má hezky vysoko řídítka, takže není problém protáhnout se nad zrcátky ostatních aut. To co jsem měl na mysli ovladatelností v nízkých rychlostech je pro názornou představu (zde dohnanou ad absurdum) toto: YouTube Video
prostě se hůř klopí při pomalé jízdě, zejména při změnách směru. Něco, co jde na 12ce přes její hmotnost překvapivě dobře. Je prostě jakoby hravější. To že to 800 nezvládá zrovna přirozeně je prostě daň za její schopnosti v terénu, tedy za tu 21ku. Jenže na těch já třeba tolik nelpím. A co se týče tý převodovky, chápu, že Ti to neva. Všiml jsem si, že jsi zvyklej jedit na nižší kvalty. Já třeba oproti tomu využívám v řadě situací pro plynulost kvalt vyšší,kdy motorka, nebo i auto řekněme klouže, samo se veze bez plynu a já mám možnost se zabývat vším co se děje okolo, nebo třeba "číst" zatáčku před sebou a až později, v klidu a bez nervózních projevů se rozhodnout, jestli podřadím, přidám, uberu, protáhnu se, zabrzdím, změním směr jízdy atd... 800 má převodovku poskládanou natolik nakrátko, že snad i v 70 na 6ku při ubrání plynu zastaví (záměrně zveličeno)... Jde samozřejmě jet jak jsem popsal, ale to už musíš letět opravdu palici. A to je něco, ač se Ti to možná nezdá, co právě nechci a nevyhledávám. Navíc to často ani nejde. Čili ještě jednou závěrem, 800 je rozhodně hezká, rozhodně pro město vhodná a bez debat sportovně naladěná motorka. Jen bohužel její specifika jsou právě pro mně, z pohledu potencionálního kupce, mínusy a to zejména v porovnání s ostatními BMW.
Maiali nel Fango!
A ještě jednu věc tentokrát ve prospěch 8kila jsem nezmínil. Pokud bych měl jet teď třeba do Mongolska, nebo po ose do Jižní Afriky a mohl jsem si PŮJČIT jakoukoliv motorku, váhal bych mezi tímto:
morabo přiložený následující obrázek: