Nechci zakládat nové téma, tak to hodím sem.
Tak nějak jsem se smířil s pazvuky mého stroje (1150GS r.v.2000 tachometrových 60tis.). Aspoň člověk pozná že to je nastartovaný Ale co mě poslední dobou trápí jsou vibrace na pravé straně jdoucí jakoby od válce. Nejvíc jsou cítit na stupačce. Projevuje se to hlavně při delší cestě Nevíte někdo, na co bych se měl zaměřit?
Upravil Pitbull dne 12.09.2012 16:11
Jestliže to dělá i na neutrál, tak to může být i vadné ložisko na vstupní hřídeli převodovky = vibrace + pazvuky. Taky to může být i ložisko na předlohové hřídeli v převodovce - při volnoběhu to sice není takový kravál a vibrace jako u vstupní hřídele, ale taky to jde trochu slyšet. Už jsem se s tím taky několikrát setkal např. motorka od člena fóra Sadilek. Po rozjezdu se zvyšujícíma se otáčkama začalo "peklo" - vibrace a zvuky. http://tonda1200....CN8994.JPG
Ložisko nebylo úplně vysypaný (prasklá klec apod.), ale mělo o pár desetin mm omletý kuličky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky za další názor. V sobotu jsem se byl projet a buď jsem si už trochu zvykl, a nebo to není zas tak hrozné. Pazvuky to vydává, ale o nic víc než jiné moto co jsem slyšel. Uvidíme, zima bude dlouhá, tak na to nechám někoho podívat.
Pitbull napsal:
Díky za další názor. V sobotu jsem se byl projet a buď jsem si už trochu zvykl, a nebo to není zas tak hrozné. Pazvuky to vydává, ale o nic víc než jiné moto co jsem slyšel. Uvidíme, zima bude dlouhá, tak na to nechám někoho podívat.
vyléčil jsi to nakonec přes zimu? mám ty samá příznaky a nechce se mi do toho teď během sezony šahat ale zas nerad bych někde zůstal viset na dovolený potom
In pivo veritas!
Pitbull napsal:
Díky za další názor. V sobotu jsem se byl projet a buď jsem si už trochu zvykl, a nebo to není zas tak hrozné. Pazvuky to vydává, ale o nic víc než jiné moto co jsem slyšel. Uvidíme, zima bude dlouhá, tak na to nechám někoho podívat.
vyléčil jsi to nakonec přes zimu? mám ty samá příznaky a nechce se mi do toho teď během sezony šahat ale zas nerad bych někde zůstal viset na dovolený potom
Nakonec jsem po poradě s moudřejšímy a zkušenějšímy usoudil, že se do toho hrabat nebudu. Vyměnili jsme olej, ten byl OK. Zvuky ani vibrace se nezhoršují. Tak jen takuju o občas doleju olej a jezdím
Panove, kdyz to tady resite podivne zvuky, zeptam se, co se deje s motorem pri samozapalu? Jak bylo ted to horho, blaflo mi to pri startu asi 4x behem jednoho tydne a vzdycky vyletel z vyfuku oblak dymu + rana z motoru. Nic pekneho pro me usi...
Upravil milanosor dne 30.07.2013 11:17
I pád na hubu je pohyb kupředu
To jsi udělal moudře, lidí, kteří rozbourali půl motorky a naopak si spoustu starostí přidělali, je tu dost. Je samozřejmě možné, že jde o něco atypického a nějakou vadu to signalizuje, i když se to nemusí zhoršovat, to by nejlépe posoudila zkušební jízda na jiné motorce. Ale zeptám se - s otáčkami vibrace rostou stále, až např. k 6000 ot., i výš? Proč se ptám - 1100 a jen o něco méně i 1150GS měly vibrační pásmo otáček. U mého 1150ADV začínalo někde pod 4000 ot a končilo kolem 4500, pak už to bylo bez vibrací. 1100GS měly to pásmo také, tak jestli to není ono.
Když jsem nedávno namontoval Y-svod a měl tam výfuk Zach bez zužující trubky na konci, motorka sice dělala hrozný randál, ale jela jako prase, vůbec jsem nevěřil, co se v ní skrývá za potenciál, a hlavně tohle pásmo vibrací ZMIZELO! Nechápal jsem, zkoušel to a bylo to opravdu tak. Ale jezdit turistiku by s tím nešlo, tak jsem nasadil do výfuku homologovanou trubku a výkon i pásmo vibrací se ustálily někde na půl cesty...
Ivan napsal:
To jsi udělal moudře, lidí, kteří rozbourali půl motorky a naopak si spoustu starostí přidělali, je tu dost. Je samozřejmě možné, že jde o něco atypického a nějakou vadu to signalizuje, i když se to nemusí zhoršovat, to by nejlépe posoudila zkušební jízda na jiné motorce. Ale zeptám se - s otáčkami vibrace rostou stále, až např. k 6000 ot., i výš? Proč se ptám - 1100 a jen o něco méně i 1150GS měly vibrační pásmo otáček. U mého 1150ADV začínalo někde pod 4000 ot a končilo kolem 4500, pak už to bylo bez vibrací. 1100GS měly to pásmo také, tak jestli to není ono.
Když jsem nedávno namontoval Y-svod a měl tam výfuk Zach bez zužující trubky na konci, motorka sice dělala hrozný randál, ale jela jako prase, vůbec jsem nevěřil, co se v ní skrývá za potenciál, a hlavně tohle pásmo vibrací ZMIZELO! Nechápal jsem, zkoušel to a bylo to opravdu tak. Ale jezdit turistiku by s tím nešlo, tak jsem nasadil do výfuku homologovanou trubku a výkon i pásmo vibrací se ustálily někde na půl cesty...
No právě, do generálky motoru, spojky atd se mi nechtělo. Tak to nechávám být... Moto má přes 60tis na tachometru a určitě by pár věcí zasloužilo vyměnit, už jen pro jistotu. Což je ale pro mě zbytečná investice.
Vibrace jsou tam stále, jen v rozsahu cca 3500 - 4500 ot., jsou citelnější. Ale to dělá dost těchto motorek...
Jak to tady tak čtu, tak je to asi co stroj to originál..
Mé 1150GSA začíná vibrovat od cca 4500 a s rostoucími otáčkami jsou vibrace stále intenzivnější.. O různých klepáních a cinkáních ani nemluvím.
Dělá to už 30000km a nic se nemění.. tak holt nad 4500 otáček jezdím jen výjimečně.
Při 60 tisíci km není důvod cokoliv na motoru měnit, pokud to opravdu není rozbité, stačí běžná údržba motorky, někomu odejde náhon tacho, ložiska kardanu atd.. Pokud to je nezávoděná a řádně servisovaná motorka, je to dobře zaběhlý stroj a má svá nejlepší léta před sebou.
Ano, pásmo vibrací bývá někdy trochu rozdílné, ale dá se říci že jde asi o stejný jev a není důvod to řešit. Kdo chce mít jisotu, ať se sveze na jiné motorce a na 90% zjistí to samé.
Vibrace od 4 000 otáček. Jak je vidět, jev zcela normální. Kdyby to nevydávalo ty různé zvuky, nebylo by to prostě ono......
I když je pravda, že mne občas nějaký zvuk překvapí.......
Včera jsem najel, ač bylo fakt hnusně, skoro 200km a pokud tam mám pětku, nebo šestku a pořádně vezmu za plyn, zachrastí mi někde dole v motoru, jak někdo psal, jakoby hřebíky v plechovce.. Uplně mě to vyděsilo a jen jsem čekal co mi vypochoduje ven z motoru Zkusím natankovat N98 a dám vědět..
Mě to takhle zachrastilo loni dvakrát na dovolené v alpách,byl sem z toho dost vyděšenej,znělo to,jako by vodešel třeba napínák rozvodů,nebo něco podobnýho,ale najeto od té doby 10 000km a nic.
Ale co se pazvuků a "divnýho" projevu týče je 1150ka mnohem horší,než můj dvouventil. Ten si jenom tak "šije" to svoje,krásně pravidelně a nestává se,že by se zvuk nějak měnil během jízdy. I zvuk při starování má mnohem "zdravější" než 1150ka.
Vikec napsal:
Mě to takhle zachrastilo loni dvakrát na dovolené v alpách,byl sem z toho dost vyděšenej,znělo to,jako by vodešel třeba napínák rozvodů,nebo něco podobnýho,ale najeto od té doby 10 000km a nic.
Ale co se pazvuků a "divnýho" projevu týče je 1150ka mnohem horší,než můj dvouventil. Ten si jenom tak "šije" to svoje,krásně pravidelně a nestává se,že by se zvuk nějak měnil během jízdy. I zvuk při starování má mnohem "zdravější" než 1150ka.
U 1150 to bude daň z výkonu, motor je postavený víc do ostra, dvouventil je měkčí, řekl bych, že i vačka na 1150 bude ostřejší, motor víc podčtvercový( poměr zdvihu a průměru-vrtání), lehčí píst, na 1150 je to spíše nosič kroužků , řekl bych, že i 1100 byla měkčí, kulatější chod motoru. Ale kupodivu naše 1150 fungují a řekl bych, že i hodně vydrží.
Mám někdy pocit, že motor jde nádherně, tichoučko, asi hraje roli i vlhkost vzduchu, někdy mám pocit, že se v něm něco odehrává, ale kupodivu - vždy se z toho nějak "vyspí" a druhý den jde zase jinak, jestli mně rozumíte.
Fakto to asi nechce moc poslouchat.
Ivoš.