mrzí mě, že jsi to bral něco jako ukradení myšlenky. Chápu reakci a sám nesnáším kopírování a sám jsem s tím hodně bojoval. A to, že ti někdo napíše mail, aby jsi mu to půjčil pro okopírování tak to je ultra-drzost - hustá česká nátura...
(pracoval jsem jako konstruktér 9 let a jeden můj stroj co jsem vymyslel do šroubku zkopírovala čínská firma a to včetně mých chyb... na výstavě se vystavoval náš prototyp... 1kus)
Čekal jsem obdobnou diskuzi jako u padáků - čekal jsem, že ty kryty zase dělá několik výrobců - a je přeci jasné, že to více méně budou kopie, ale uhádat jestli je TT nebo něco jiného originál to je težké.
Taky nepochopím jak si někdo dá na moto nerezovou ochranu válců... Kurňa kde je potom deformační zóna a vtip toho výrobku... Pokud Tom říká, že TT tam má Dural + ocel... HA tak proč asi... Jinak by bylo pro TT jednodušší vyrobit to z nerezu nechat to říznout laserem a ohnout na laser. ohraňováku a můžeme jich prodávat tuny a za 1,50 (obrazně)!
Právě, že už jsem potkal pár lidí co maj samo domo padáky, kryty válců a u některých jsem si jen v duchu říkal, že je to tam jen na okrasu... a to tam přeci raději nebudu věšet nic a nebo si koupím gold-winga... a budu ho ověšovat.
Mám taky radost, když si něco sám udělám jako bývalý strojař, ale taky počítám 1+1 a pokud ty peníze vydělám jinde a hrabal by jsem se s tím neúměrně dlouhou dobu tak si to raději koupím a něco o čem si myslím, že stojí za ho... tak to přeci kupovat nebudu.
Mám od TT doraz vidle, wind-shield, kryty rukou, olejovou zátku atp... a jsem moc spokojen a je jasný, že třeba kryt světel z polykarbonátu jsem si udělal sám, protože se mi nelíbilo jak ten od TT odírá díky nižším sloupkům(asi, aby v tom byla co nejmenší páka a namáhání na kovou závitovou vložku co je zalita v plastu) plastík nad světlem a práce mi zabrala asi 2 hodinky a vycházel jsem z toho, že mám na vše materiál jako odpad od zákazníka, který on jinak likviduje.
Ale hlavně, že jsme zdraví a občas se i zasmějeme! Bo by nám z toho jinak hráblo!
Těším se na reakce!
SPEEDY přiložený následující obrázek:
[26.64Kb]
Upravil SPEEDY dne 12.11.2007 11:03
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
OK. Kryty nabízel ještě někdo z karbonu ale jinak ty kovové jsem viděl zatím jen TT. Na 1200GS ještě BMW ale ty jsou opravdu špatné, tenký plech co se deformuje a trhá ty šrouby.
Jak jsem psal - jsou věci, které opravdu na trhu chybí a kde by stálo za to, vymyslet, vyzkoušet a vyrábět. Třeba opravdu kvalitní, vymakané padáky na 1150, které by odstranily neduhy všech co jsou na trhu. Nebo vyšší stojánky pro lidi, kteří mají 21". Delší boční policajty pro všechny, kdo mají tvrdší pružiny.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
prosim, prosím, nemohli byste byste se taky podobně rozvášnit na téma co je k dispozici za kryty pod motor a kat, co tam máte, jaký jsou zkušenosti, komu se to urazilo a podobný historky. sem založil vlákno, ale nikdo zatím neporadil
a richle
říkám si hurikán
Já jsem právě zvažoval dělat něco vychytanějšího než se dělá.... Myslel jsem samozřejmně, že by jsem využil svých kontaktů z času konstruktérských. Rozhodně by jsem to doma nelepil v garáži - páč na to není čas, protože jsem přesvědčen, že by mě to neživilo! Mám možnost nějaké kooperace, sváření, povrchových úprav atp... Jinak co se týče výrobků TT tak z těch jsem právě po stránce konstrukční nadšen a fandím tomu.
Měl jsem na mysli třeba takový carbon vyšší přední blatníček, kryt na hl. stojan (šusplech:-), taky jsem měl v hlavě nějakou univerzální plotnu na vak... atp... Beru to čím jsem se zabýval a rád bych si zase něco kreslil, když už mě živí úplně něco jiného. Zrovna ty padáky - v tom prostě tápu.... proto jsem se tady již podruhé zeptal.
Teď jsem ve fázi, že dumám o výrobě a nebo spíš koupi TT krytů na hlavy válců a časem nějakej ten padák třeba za rok a nebo hned v zimě kdo ví...
A teď jedu se svým strojem JAWA 555 na technickou tak držte place ať tam toho mojeho dědečka nějakej technik moc netrápí
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Karbonový vyšší blatníček se dělá v ČR i v Německu už dlouho. Kryt na hlavní stojan i šucplech dělají dvě firmy a není na tom moc co vymyslet nového. Univerzální plotny to samé. To, co se dělá jako kusovka jsou věci na konverze - brejle, rámy...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nejhorší je,že je to všechno tak mastný........nebyla by nějaká slevička pro bmwgs pisálky???
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Klubům dáváme 5% na všechno. Je to jen otázka komunikace ale nevidím v tom problém. Nemáme paušální slevu od výrobce, jsou věci, kde máme třeba 7% nebo třeba na lékárny 3% slevu. Není na tom 50% jak si někdo myslí... Takže 5% rádi dáme a dáváme to jak členům Boxer Morava, tak MKBMW, tak proč ne registrovaným členům BMWGS.
Ceny - je to 100x ohraná věc. Kadý se představí jen cenu materiálu. Někteří i cenu práce nebo strojů ale skoro nikdo si nepředstaví třeba to, co stojí peněz zařadit nějakou věc vůbec do katalogu, které jsou zadarmo. A co stojí sehnat povolení výrobce motorky, že se takový výrobek může prodávat bez vlivu na garance. A certifikace TUV u řady věcí..
Hezký příklad je ten karbonový blatník. Mám člověka, který mi dělal z kompozitů všechno na mojí přestavbu. Když jsem se ho ptal, co by stálo dělat malé série po pár kusech takového výrobku (ptal jsem se třeba na kryty rukujetí nebo zvýšené sání), tak jsme zjistili, že to nevyjde moc levnější. Někdo musí udělat model nebo i dva, prototypy a ten materiál je celkem drahý a vyplatilo by se to v sériích po stovkách a ne po jednotkách kusů.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Neřekl bych, že to je kvalitou ani zpracováním ani materiály, to je všechno standard ale líbí se mi ten proces vývoje, výroby, skladů atd. není to prostě garážovka a dělají tovární výrobu v sériích, které jsou směšně malé..
Každopádně slevu domluvím s "odpovědnými činiteli"
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já TT uznávám a je mi jasné co za tím vším je. Když jsem konstruoval a dělal stroj na zakázku a nebo nějakou sériovku třeba pro 10-100ks. Jen ty idiotská povolení co to musí mít, revize a jiné... Nechával jsem dělat blbé laminátové kryty na jednoduché výrobky pro serii cca.: 50ks a to co stálo kopyto to je neskutečný ranec... a pak to rozpočítej do jednotlivých kusů! No a vlastně jsem výrobkem ve finále živil celou firmu, kde jsem pracoval od vývoje, obchodu, administrace, obchodu...
To je taky česká vlastnost.... sleva - já když obchoduju tak jednám s člověkem, kterého třeba vůbec neznám a vždy je první věc sleva... Tím nerejpu do této diskuze samozřejmně budu rád za slevu...
Taky mám rád slevy
Upravil SPEEDY dne 05.12.2007 11:15
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Každý má rád slevy ale je blbý, že některý firmy obchodují s tím, že se automaticky počítá 20% sleva lidem, 30% sleva prodejci, 20% na reklamu.. To se dá u věcí z asie nebo u věcí, kde je fakt obrovská marže (třeba nám nabízejí prodávat alarmy apod). Ale zrovna jsme sháněli nějaké outdoor věci na prodej a sleva 5-10% podle odběrů.. To stačí pro internet ale ne pro prodejnu.
abbe napsal:
SPEEDY-hliníkový plech TT pod motor 2 294 kč a hliníkový kryt cylindru TT 3 548 kč.
Jen pro info - kryty válců nejsou hliníkové ale kombinace eloxovaný dural+nerez ocel (3+4mm) a není to 3548 za válec ale za pár a tato cena je s DPH.
Co se týká krytů, tak mám hezké příklady alternativních výrobků a jejich vliv na stav úchytných míst na odlitku válce po běžném pádu. Vyštípané kusy hliníku v předním šroubu typicky. Někdy je lepší nedávat tam nic, než nějaký tvar, který se po pádu zdeformuje a tahem do strany ty šrouby vyrve.
To samé padáky -některé nadělají víc škody, než kdyby tam vůbec nic nebylo.
TomasTT bavime sa o rovnakych chranicoch na valce?
lebo pod objednavacim cislom 051-0508 sa skryva nazov ALUMINIUM CYLINDER GUARD zo 4mm hrubeho aluminia ak viem spravne po anglicky... preco mam pocit ze ak by to bol eloxovany dural+nerez tak by to do toho katalogu /2007/ napisal... znie to totiz lepsie
051-0508 jsour kryty na R1150GS. Mám je v prodejně a na své motorce. spodní patka je z nerezu, tělo z duralu. Na R1200GS je celý spodek z nerezu a přeplátovaný duralem. Na R1150 to není potřeba. Když se podíváš na PDF, tak to tam uvidíš. Všechny výrobky v katalogu jsou psané jako "aluminium" ale to je nesmysl, hliník sám o sobě je měkký jako bláto. Všechno to jsou slitiny s manganem, správně by to mělo být "alluminium alloy" ale oni píšou jen aluminium. Co se týká povrchové úpravy, tak je to anodizované elektrochemicky. Nerez pochopitelně je bez povrchové úpravy. To je jasné. Kdyby to nebylo dost jasné, pošlu fotky, máme ty kryty skladem a prodáváme je dlouho, tak mi věř, že to "hliník" není. Hezky to je vidět v návodu k 1200 - úplně poslední fotka v dokumentu: http://www.touratech.com/shops/001/doku1/09-044-0360-0.PDF *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT je mi jasne ze to nie je hlinik a je mi jasne ze to bude zliatina ale podla toho katalogu je to trosku zavadzajuce... anyway poslal som ti mail
Anyway jsem ti odpověděl
Jsou to fakt všechno "duraly" různého typu - kované, tažené, různé tvrdosti a pevnosti. Dělají s tím dost cavyky, mají tam i mašinu na zkoušky pevnosti co jsem viděl. Docela ty materiály řeší... Někdy je lepší houževnatější, někdy tvrdší... Znáš to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak po té vyčerpávající debatě jsem stejně nezjistil jaké padáky mám koupit.Tome TT poraď.Jezdím silnice /polňačky 90 / 10.Mám dát padáky,nebo si mám u tebe koupit kryty na cylindry?Díky.abbe
Dokud bude ropa,budu jezdit BMW
abbe> ja na pristi sezonu premejslim, ze sundam to leseni, o ktery se furt kopu do holene a dam tam kryty valcu od TT jak pise Tomas. Sice stojej balik, ale zrejme i k necemu budou. Ty trubky mi pripadaji hrozne forovy a navic se urcite vohnou v tom nejmin vhodnym miste.