SWAT - jo jasně, s tím souhlasím. Chtěl jsem říct že se snaží je zkopírovat
Upravil Novej dne 05.10.2011 21:19
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Samí kecy, žádnej děj Ale už vím, jak vypadá Tomáš, tak alespoň něco pozitivního
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ano ano, hezky cesky pokus ojet LWR. Pro lidi, co nikdy nevideli zadnej film skutecnejch cestovatelu, nebo byli na motorce maximalne v Alpach to urcite bude zajimavy. Ale komentar pana Zounara je fakt zoufalej...
S komentářem nic udělat asi nešlo, Martin to udělal zadarmo, protože tu předělávku z hotového pořadu (včetně grafiky) pro Českou televizi (mnohem delší, víc dílů..) na verzi Prima Cool (kratší, víc sestříhané, vyhrocenější dramaturgie, nevystříhaná sprostá slova a jiná grafika) dělala produkce z ničeho, nebyly na to už peníze a šlo o to, aby se to vůbec vysílalo..
Já bych to tak viděl alespoň o 10 minut delší na jeden díl a méně vystříhané ale dvojka bude slušná a mnohem plynulejší a trojka bude super. Ten první díl byl ze dvou, mělo se to vysílat jako dva díly, tak to bylo natočené a sestříhané a ze dvou půlhodinových udělat jeden 20 minutový není snadné..
Každopádně díky vysílání na tomhle kanálu tam je autentická mluva, takže když se něco pos..lo tak to tam zazní naplno, nic není vystříhané.
Pochopitelně že když se vyrobil Long Way Round, tak jsme četli kritiku že okopírovali cestopisy Helge Pedersena z Globe Riders a na fóru Horizons Unlimited bylo asi 20 stránkový vlákno o tom že okopírovali zakladatele toho fóra stejně jako Pedersen, který přišel s cestopisem pro TV ve kterém jel známý publicista jako celebrita až po nich (oni to dostali do TV tím samým trikem - vzali na cestu nějakého komentátora) atd...
Znamená to, že už nikdy nikdo nemůže natočit žádný motorkářský cestopis kde jede nějaká celebrita?
Bohužel princip je takový, že když tam nemáte někoho známého, tak to do žádné televize neprotlačíte - leda byste dodali pořad a třeba milion a půl k tomu na selfpromotion atd. Ano, pokud natočíte pořad s Frantou Vocáskem (omlouvám se kdyby takový existoval) a přijdete do TV s tím, že to je skvělý biják, tak nemáte šanci. Pokud přijdete s tím samým a kontraktem cojávím s RedBullem, který je ochotný zaplatit vysílání toho pořadu, tak to bude lepší ale jim jde i o sledovanost a tak nejsnadnější prostě je, když se vezme nějaká celebrita. Je vcelku jedno, jestli to bude Hůlka (to v našem pořadu nebylo ale v původní verzi ano - protože Hůlka měl ze začátku jet v tom týmu s Petrem Maláskem) nebo Noid, prostě tam musí být někdo známý. Čím jich je víc, tím je to snadnější protože někomu se třeba můžou líbit komentáře Fanánka a Noida nesnese a naopak. Díky Noidovi bude mít tenhle pořad slušnou sledovanost i mezi ženskými, což by bez něj neměl atd. No a pak je výrazně snadnější najít sponzory celé akce - jako byl třeba ten Sherlock, protože šance, že se to bude vysílat je velká a bude to mít velkou sledovanost a to je zajímá. Ten princip je jasný, používá se desítky let, zdaleka nebyli první ani McGregor s Boormanem (o kterém mimochodem nikdo do té doby neslyšel) a nepoužívá se to jen u motorkářských cestopisů ale ve všech možných dalších TV formátech třeba i magazínového typu. Chcete sledovanost pořadu o nějaké pitomosti? Tak ta pozvete hosta - nějakou celebritu, která se do toho nějak zapojila a je to...
Takže ano - cestopisů natočených jako reality show (to znamená že vstáváte a venku stojí kameraman a natáčí vás, jdete za kámen na záchod a oni vás pořád natáčí, cokoliv říkáte a oni vás pořád natáčí...) bylo víc a bude víc a i tak je to obrovská starost, spousta peněz a nejistý výsledek. Nám vypadlo úplně od začátku domluvené vysílání v ČT (protože příslušného člověka v průběhu doby vyhodili) a celé to mohlo skončit ztrátou, protože všichni sponzoři vám ty peníze dají jen s jednou podmínkou - musí se to vysílat, musí to vidět xxxx lidí...
Tohle fakt nebylo home video, zatím to asi nebylo tak vidět ale dělal to profesionální štáb, lidi co točí pořady a pracovali na dvě směny 24 hodin. Jeden ve dne v autě spal a pak celé noci stříhal, kontroloval co se povedlo a co ne a co musíme někde přetočit atd... To je podle mě i trošku jiný přístup než u LWR, kde měli jen jednoho kameramana a používali hodně ruční kamery na "zápisky" účastníků. My jsme měli dvě hlavní kamery a dvě až tři pomocné prakticky na každou scénu. Proto se těším na záběry z pouště, protože když točíte na více kamer, uděláte epické záběry, které v "domácích" podmínkách prostě nenatočíte. Ano - ještě lepší to měli u dokumentu Race to Dakar, protože tam zaplatili natáčení z vrtulníku
Ale co není, může být, protože příště by mohl být malý dálkově ovládaný cameracopter
TomasTT, Dik za Tvoj prispevok a vysvetlenie niektorych uz napadanych veci
.... a s tym Noidem - svata pravda, moja polovicka to odmietala pozerat a nutila ma to prepnut
Avsak! po zhlednuti Noida bolo secko inak a pytala sa ma kolko to bude mat casti
... teraz newim kto z nas nema vkus
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
frantisek napsal:
Ano ano, hezky cesky pokus ojet LWR. Pro lidi, co nikdy nevideli zadnej film skutecnejch cestovatelu, nebo byli na motorce maximalne v Alpach to urcite bude zajimavy. Ale komentar pana Zounara je fakt zoufalej...
Ale o to jde - těch lidí, co viděli maximálně LWR (nebo ani to ne) a jezdí maximálně do Alp je většina. Je to oddychovka na večer pro širší veřejnost a ne detailní autentický profi cestopis, který by asi většina lidí přepla, protože by se brzy začli nudit. Za mě je to do českých podmínek v pohodě, jen bych snesl víc dílů nebo delší stopáž (stačilo by, kdyby vyšel prvotní záměr).
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
Jojo, bohužel tohle bylo maximum, co se dalo dohodnout. Když bude sledovanost dobrá, tak to bude rozhodně lepší pozice pro cokoliv jiného do budoucna ale delší stopáž nebo víc dílů už dohodnout nešlo.
Alespoň to nebude taková nuda.
Mě jen mrzí, že to z relativně normálního cestopisu sestříhali tak, že tam jednak budu za pitomce (což je asi OK), protože to je postavené aby to bylo co nejvíc dramatické a když se nic dramatického neudálo, tak se sestříhá a nafoukne normální banalita a udělá se z toho drama. Ale víc mě mrzí, že vyházeli většinu toho pěkného ježdění s Fanánkem ve velkých dunách, protože se jim nehodilo, aby část výpravy jakoby bezproblémů jezdila a část měla v písku problémy ale v reálu to bylo trošku jinak - i kvůli složení strojů a dispozici jezdců. Donutit poslední dny Martina aby jezdil jen kousek po hraně duny bylo nadlidské úsilí. Noid nejezdil už vůbec, protože ta motorka byla před smrtí. Takže i když jsme najeli ještě stovky kilometrů na jihu a v okolí Merzougy, tak to tam nebude, protože se to kvůli dramaturgii nehodilo. Ale prý bude na nějakém webu primy prodloužená verze a ty scény, které se tam nedostaly, tak třeba alespoň tak. Pochopitelně jsem chtěl aby bylo vidět, že GS v dunách jezdit může a nehrabe každých 10 metrů
Asi nejdramatičtější moment z celé výpravy bude v příštím dílu, i když to v televizi tak nevyzní - Noidovo žihadlo. NIKDY v životě jsem nic takového neviděl, že člověk do hodiny oteče tak, že prakticky nevidí, to je síla. Kdyby to dostal do pusy nebo do krku, tak věřím tomu, že to bylo doslova o život, protože do Marakéše jsme to měli asi dvě nebo možná tři hodiny jízdy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...