No konečne je všetko tak ako má byť .......nakoniec to bola tá ku.va origo hlavná cievka , k tomu sa v rovnakom čase pridala aj lambda preto bol problém prísť na to, čo tomu vlastne je
Glock-plastik fantastik :-)
Můžu se zeptat, jak je to s těma cívkama? Mám model 03 a ten je prý pověstný tím, že nějaké cívky odejdou. Které?
To jsou ty cívky, co jsou na hlavních svíčkách?
Jak se to mění?
A jak poznám, že odešly?
Musím měnit preventivně nebo je stačí mít v kufru a až odejdou původní, tak vyměnit?
Sú to tie na hlavných sviečkach. Výmena je jednoduchá, odpojiš konektor pri cievke ( poistený plast. čudlíkom, tak to neťahaj nasilu ) , napojíš novú a je to, otázka 5 minút obe . Odchádzajú tie origo, (večer napíšem výrobcu ) a prejavuje sa to neprav. chodom, stratou výkonu a podobne. Jednoducho ak budeš mať pocit, že je niečo s motorom tak pozeraj v prvom rade na tie cievky, ja už mám nové obe , tá druhá mrcha dala riadne zabrať.... Glock-plastik fantastik :-)
Robert_ZL napsal:
Můžu se zeptat, jak je to s těma cívkama? Mám model 03 a ten je prý pověstný tím, že nějaké cívky odejdou. Které?
To jsou ty cívky, co jsou na hlavních svíčkách?
Jak se to mění?
A jak poznám, že odešly?
Musím měnit preventivně nebo je stačí mít v kufru a až odejdou původní, tak vyměnit?
Odchází cívky hlavních svíček
Mění se to snadno
Poznáš to tak, že za běhu odpojíš konektor z tý cívky, pokud motor půjde stejně, je cívka špatná
Preventivně? No je to asi jako bys měnil preventivně cívky, vstřiky, turbo apod. na autě
V kufru je vozit můžeš, ale ono to jede i na ty spodní 2 svíčky (i když podle referencí od Tondy to pak často nejde nastartovat)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Preventivně bych je neměnil, max. pokud jezdíš do servisů s diagnostikou, ať je změří. Mně se to projevovalo nedržením volnoběhu, sem tam to na něj dokonce chcíplo a zhoršily se přechody do vyšších otáček. Málokdy odejdou obě naráz, takže Tě to na silnici nezastaví, já si toho všiml a ještě dlouho jezdil než jsem se dostal do servisu. Výměna je opravdu otázkou 5-ti minut - a taky 5-ti tisíc...
Mně to myslím zjistil kamarád Cyril, apoň pokud si to matně pamatuji, nerad bych dával chybné info. Pak jsme se domluvili, na sraz přivezl nové cívky, napojil diagnostiku, seřídil vstřiky a bůhvíco a motorka jela líp než nová...:-). Každopádně se to dá zjistit i střídavým odpojováním spodních i horních svíček a podle toho, jestli je či není v chodu motoru změna se to pozná taky, ale o tom už tady bylo psáno.
...s tou diagnostikou by som si iluzie na odhalenie zapalovacieho modulu ktory šparajcuje nerobil na 99% ho neodhali.......Ivan: vstriky ti asi neseridi takysto tam je možnost pozriet akorat vstrekovaci čas bez možnosti korekcie a je možnost ich otestovat jednotlivo ale len sposobom že zapulzuju...ak sa mylim prosim opravte ma rad sa naučim niečo nove
Já jsem třeba problém "problémových cívek 2003" vyřešil tak, že jsem si koupil ještě jednu velkou cívku a zapalovací kabely z jednosvíčáku, teď jen doufám, páč jsem to ještě nezkoumal, že boxer pálí v každým cyklu všema svíčkama.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Odchází cívky hlavních svíček
Mění se to snadno
Poznáš to tak, že za běhu odpojíš konektor z tý cívky, pokud motor půjde stejně, je cívka špatná
Je to len jeden z nohých prejavov nefunkčnej cievky. Mne napr. cievka fungovala ale omnoho slabšie a predpokladám že aj nepravidelnejšie ako 100 % funkčná - odpojenie nič neukázalo a aj tak bola vadná.
Glock-plastik fantastik :-)
Vadný modul diagnostika nepozná, alespoň všechny diagnostiky který jsem měl v ruce (GS911, Gutman, Texa,Atal ). Nepozná ho ani GT1 v BMW. A občas nefunguje ani to pravidlo o odpojování modulů za chodu motoru - sám jsem několikrát řešil, že modul nefungoval až při vyšších otáčkách.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Hmm, tak pozoruju občasné cukání, vibrace nad 4k otáček a občas to i teplé nastartuje na jeden válec...
V podstatě všechny příznaky, které tady popisujete. Ale zatím to jede.
Musí se ty cívky měnit obě najednou? Že bych koupil třeba jenom jednu, vozil ji s sebou a kdyby bylo nejhůř, tak ji vyměnil.
Trochu ( vlastne poriadne ) nerozumiem tvojím myšlienkovým pochodom. Budeš mať novú ale nevymeníš ju lebo stará vadná funguje ? To že je motor mimo ti je asi jedno ? Tak malá rada...pri výmene oleja nechaj starý filter, motorka aj tak bude fungovať Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
Trochu ( vlastne poriadne ) nerozumiem tvojím myšlienkovým pochodom. Budeš mať novú ale nevymeníš ju lebo stará vadná funguje ? To že je motor mimo ti je asi jedno ? Tak malá rada...pri výmene oleja nechaj starý filter, motorka aj tak bude fungovať
Máš pravdu.....
Já si jenom nejsem jistý, že to jsou ty cívky, v podstatě jsem to myslel tak, že koupím jednu a dám ji jednou vlevo, jednou vpravo, abych měl jistotu, že je to tím.
No ale včera už ta motorka jela fakt divně, chcípla na volnoběh, nepravidelné otáčky, za jízdy pod plynem cukání a párkrát ani nenaskočila (napodruhé).
Takže je to asi jasné, ještě nejdřív vyměním svíčky.
Mohl by mi někdo tedy poradit, co mám koupit? 1150GS 2003.
A je nutné po výměně těch cívek motorku nějak seřizovat?
glock7 napsal:
Trochu ( vlastne poriadne ) nerozumiem tvojím myšlienkovým pochodom. Budeš mať novú ale nevymeníš ju lebo stará vadná funguje ? To že je motor mimo ti je asi jedno ? Tak malá rada...pri výmene oleja nechaj starý filter, motorka aj tak bude fungovať
Máš pravdu.....
Já si jenom nejsem jistý, že to jsou ty cívky, v podstatě jsem to myslel tak, že koupím jednu a dám ji jednou vlevo, jednou vpravo, abych měl jistotu, že je to tím.
No ale včera už ta motorka jela fakt divně, chcípla na volnoběh, nepravidelné otáčky, za jízdy pod plynem cukání a párkrát ani nenaskočila (napodruhé).
Takže je to asi jasné, ještě nejdřív vyměním svíčky.
Mohl by mi někdo tedy poradit, co mám koupit? 1150GS 2003.
A je nutné po výměně těch cívek motorku nějak seřizovat?
Díky moc
Ne nic se seřizovat nemusí jen vyměníš a jedeš! Kup si tam svíčky NGK a ten typ co tam má bejt! To už záleží jestli máš jedno nebo dvousvíčku!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Robert_ZL napsal:
Svíčky chápu, já myslel ty cívky, ty vůbec nevím, jaké mám koupit....
A máš jedno nebo dvou svíčku ?
Podle me jednosvicky ty civky vubec nemaj,tudiz ani tyto problemy!Takze ma dvousvicku.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ne to nemají ale muže to klidně dělat i kabel nebo cokoliv! Ale pokud dvousvíčku tak ty cívky koupíš jen u BMW Motorad a jinejch překupníku nepasují tam z ničeho!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad