Tonda napsal:
Ahoj - jo už si vzpomínám. Drážkování hřídele a lamely musí být suvně - bez znatelné vůle - pak to při volnoběhu "rachtá". Pouzdro tlumiče záběru musí být bez poškození (nepraská jen obal pouzdra) - není na něm prasklá opěrná podložka - jen taková vlásenková prasklina? http://tonda1200....CN4000.jpg http://tonda1200....CN4001.jpg
Jak jsem psal- tlumič záběru od modelů 2008 nejde koupit samostatně jako u starších modelů- pouze celá hřídel za cca 12000Kč - v hlavě už to mám vymyšlený jak to zmáknout, ale zatím jsem se k tomu nestihnul "dokopat".
Takhle vypadala po rozborce:
Ten tlmič záberu od r.v.08 som už videl prerobený na starší model na strunu. Neviem ako to kamarát celé zmákol, ale majiteľ ADV ktorému to prerobil si len pospevuje .
Barko - taky dobré řešení, drážkování bude stejný - určitě kamarád odměřil vzdálenost pro "zápich" pro zajišťovací segerovku, ten "vypíchnul" na soustruhu. Ale určitě musel koupit tlumič záběru ze staršího modelu a pár dalších drobností. Dobrej nápad - ještě přehodnotím, co bude lepší pro opravu. U mého nápadu by to bylo odhadem o polovinu levnější v ceně materiálu a práce na soustruhu a laseru (ale zase to nemám odzkoušené - sice předpoklad z R1150 je jasný - tam se to nekazilo) oproti cenám nutných nových dílů ze staršího modelu (v případě, že by člověk neměl nějaké starší díly).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak jsem dostal doporuceni od tvurce oleju z Korama/ Parama. Cesky olej do prevodovky a kardanu - API GL 4+ nebo 5 , je pry lepsi jak Castrol. Pouzivame ho uz na dvouch BMW ADV . Tak uvidime....
ZdenekR - jestli ho dáváte (a je to obyč. minerální API GL5) do koncových převodů bez odvzdušnění (tj. od 2004 do 3/2010), tak se divím, že vám ještě nevylítal přes některý gufero(vesměs to na pravé straně). Dost se to hřeje a olej nabývá na objemu - přebytečný vzduch nemá kam jít a silně se namáhají gufera.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
ZdenekR - jestli ho dáváte (a je to obyč. minerální API GL5) do koncových převodů bez odvzdušnění (tj. od 2004 do 3/2010), tak se divím, že vám ještě nevylítal přes některý gufero(vesměs to na pravé straně). Dost se to hřeje a olej nabývá na objemu - přebytečný vzduch nemá kam jít a silně se namáhají gufera.
Je to plna syntetika. ....
Upravil ZdenekR dne 14.01.2013 18:17
No uvidíš Zdenku. Tak snad vám to bude v těch koncových převodech fungovat dobře a nebude se to hřát tak, jak jiný (a přitom kvalitní) oleje od známých výrobců. Já u konc. převodu zůstanu u Castrolu (i když mám odzkoušený i Shell a Motorex - oba OK).
Upravil Tonda dne 14.01.2013 18:22
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
No uvidíš Zdenku, tak snad vám to bude v těch koncových převodech fungovat dobře a nebude se to hřát.
Jarda s nim Tondo jezdi uz od lonska. Vlastne po te navsteve u Tebe to menil. Ten clovek co to doporucil je opravdu kapacita. On ty oleje vlastne vymyslel a dost tomu rozumi.... Rikali jsme na co to je a ze nesmi penit atd.....
Však jo Zdenku. Já neříkám, že to bude špatný (mezitím jsem zaktualizoval předchozí příspěvek). Jednu dobu jsem dával oleje od Shellu a taky od Motorexu a nebyl žádný problém (nic se nehřálo - vše stejné jako u Castrolu) - ač BMW striktně doporučuje Castrol SAF-X. Ale taky jsem dal do jednoho konc. převodu na žádost majitele (přivezl si ho sebou) olej AGIP se stejnou specifikací jako Castrol SAF-X a hřálo se to jako prase. Nakonec jsem za nějakou dobu dal klukovi zpět Castrol a byl pokoj. Třeba to bude opravdu OK.
Ale docela dost jsme odbočili od tématu
Upravil Tonda dne 14.01.2013 18:36
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Však jo Zdenku. Já neříkám, že to bude špatný (mezitím jsem zaktualizoval předchozí příspěvek). Jednu dobu jsem dával oleje od Shellu a taky od Motorexu a nebyl žádný problém (nic se nehřálo - vše stejné jako u Castrolu) - ač BMW striktně doporučuje Castrol SAF-X. Ale taky jsem dal do jednoho konc. převodu na žádost majitele (přivezl si ho sebou) olej AGIP se stejnou specifikací jako Castrol SAF-X a hřálo se to jako prase. Nakonec jsem za nějakou dobu dal klukovi zpět Castrol a byl pokoj. Třeba to bude opravdu OK.
Ale docela dost jsme odbočili od tématu
OK, tak budeme pecliveji hlidat aby se to moc nehralo :-D Jak se to hreje s CASTROLEM?
Odhadnes teplotu?
Už pár let dávám CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 (dříve SAF-XJ). Při teplotě okolo 20°C se po delší jízdě zahřeje cca na 60°C (měřil jsem to tenkrát multimetrem s teplotním čidlem - takže +-2-3°C) - jinak v pohodě na tom konc. převodu chvíli udržíš ruku. Tenkrát s tím AGIPEM ani náhodou - při obdobné teplotě ovzduší to mělo dost přes 70°C - ruku jsi na tom neudržel ani náhodou (a řešilo to se mnou nebo i zde na webu dost lidí, kteří zkusili něco jiného než odzkoušené oleje). Když je teplota vzduchu okolo 30°C - prostě vedro - tak se samosebou zahřeje víc i ten konc. převod, kde je CASTROL - taky na něm ruku neudržíš - ale to je normální
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Už pár let dávám CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 (dříve SAF-XJ). Při teplotě okolo 20°C se po delší jízdě zahřeje cca na 60°C (měřil jsem to tenkrát multimetrem s teplotním čidlem - takže +-2-3°C) - jinak v pohodě na tom konc. převodu chvíli udržíš ruku. Tenkrát s tím AGIPEM ani náhodou - při obdobné teplotě ovzduší to mělo dost přes 70°C - ruku jsi na tom neudržel ani náhodou (a řešilo to se mnou nebo i zde na webu dost lidí, kteří zkusili něco jiného než odzkoušené oleje). Když je teplota vzduchu okolo 30°C - prostě vedro - tak se samosebou zahřeje víc i ten konc. převod, kde je CASTROL - taky na něm ruku neudržíš - ale to je normální
[quote]Tonda napsal:
Už pár let dávám CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 (dříve SAF-XJ). Při teplotě okolo 20°C se po delší jízdě zahřeje cca na 60°C (měřil jsem to tenkrát multimetrem s teplotním čidlem - takže +-2-3°C) - jinak v pohodě na tom konc. převodu chvíli udržíš ruku. Tenkrát s tím AGIPEM ani náhodou - při obdobné teplotě ovzduší to mělo dost přes 70°C - ruku jsi na tom neudržel ani náhodou (a řešilo to se mnou nebo i zde na webu dost lidí, kteří zkusili něco jiného než odzkoušené oleje). Když je teplota vzduchu okolo 30°C - prostě vedro - tak se samosebou zahřeje víc i ten konc. převod, kde je CASTROL - taky na něm ruku neudržíš - ale to je normální [/quote.
Mužu tento olej dat do 1150gs nebo je vhodnější MTX 75w140? Diky..
Když to dělá při zabírání spojky, tak by to mohlo dělat ložisko ve vypínacím válečku spojky.
Upravil Tonda dne 12.05.2013 21:25
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdárek. Chtěl sem obměnit spojkovou kapalinu a zjistil sem že tam není DOT 4 ale ně jaká jiná kapalina. Nevíte náhodou co se tam leje. Dík za radu.
Upravil HERI dne 29.03.2014 20:31