Stupačku jsem taky sundaval, výfuk ne. Největší vopruz je ta olejová trubka.
Mě na ní naštěstí chyběl ten horní šroubek, co je přišroubovaná u ABS, tak jsem to víko nějak sundal.
Dal jsem to dohromady, bez pooteceni lamely pod pritlacnym talirem, bo tam ani jinak nesly dat. Jeste v tom nemam olej, ale mela by ta spojka aspon trochu fungovat i bez nej? Zkousel jsem zaradit rychlost zmacknout spojku a pootocit kolem, ale vubec to neslo.
Zdar Kamarádi, chci se zeptat, když sundavám spojkové víko, jde to i s těma osičkama co jsou od řadičky a od spojkového lanka? Nebo je musím napřed vyndat??
Díky
Surio napsal:
Zdar Kamarádi, chci se zeptat, když sundavám spojkové víko, jde to i s těma osičkama co jsou od řadičky a od spojkového lanka? Nebo je musím napřed vyndat??
Díky
Radičku dole, lanko dole, vymeniť lamely a do 1,5 hodiny pokračovať v jazde .....
crinos napsal:
Dal jsem to dohromady, bez pooteceni lamely pod pritlacnym talirem, bo tam ani jinak nesly dat. Jeste v tom nemam olej, ale mela by ta spojka aspon trochu fungovat i bez nej? Zkousel jsem zaradit rychlost zmacknout spojku a pootocit kolem, ale vubec to neslo.
Ahojte menil som preventivne spojku (stara mala 39.9 mm lamely plus plechy v navode je lim min 39 mm takze este ma rezervu). Nova spojka ma 40.3 lamely plus plechy posledna lamela sa sa ani nemznestila po pootoceni do tych drazok takze som musel kazdy zub trochu zbrusit aby som to poskladal ako to bolo. Znacka spojky je NEWFREN.
Lanko som nastavil podla manualu. Aj po vymacnuti spojky nedojde k dobremu rozlepeniu a stale prenasa ciastocne krutiaci moment radenie dole je dost zle strasns to kope dat neutral pri beziacom motore je nemozne. Presiel som 100 km aby si trocha sadla ale pocitovo je to len trosicku lepsie co odporucate mam tam dat radaej tu staru ?? Idem na trip do moskvy takze 5 tisic km.
Poprosim ak niekto viete poradit tak zareagujte budem vdacny.
S pozdravom K4LO
k4lo napsal:
Ahojte menil som preventivne spojku (stara mala 39.9 mm lamely plus plechy v navode je lim min 39 mm takze este ma rezervu). Nova spojka ma 40.3 lamely plus plechy posledna lamela sa sa ani nemznestila po pootoceni do tych drazok takze som musel kazdy zub trochu zbrusit aby som to poskladal ako to bolo. Znacka spojky je NEWFREN.
Lanko som nastavil podla manualu. Aj po vymacnuti spojky nedojde k dobremu rozlepeniu a stale prenasa ciastocne krutiaci moment radenie dole je dost zle strasns to kope dat neutral pri beziacom motore je nemozne. Presiel som 100 km aby si trocha sadla ale pocitovo je to len trosicku lepsie co odporucate mam tam dat radaej tu staru ?? Idem na trip do moskvy takze 5 tisic km.
Poprosim ak niekto viete poradit tak zareagujte budem vdacny.
S pozdravom K4LO
A nechal si ty nové lamely namočené v oleji, před složením?
k4lo napsal:
Ahojte menil som preventivne spojku (stara mala 39.9 mm lamely plus plechy v navode je lim min 39 mm takze este ma rezervu). Nova spojka ma 40.3 lamely plus plechy posledna lamela sa sa ani nemznestila po pootoceni do tych drazok takze som musel kazdy zub trochu zbrusit aby som to poskladal ako to bolo. Znacka spojky je NEWFREN.
Lanko som nastavil podla manualu. Aj po vymacnuti spojky nedojde k dobremu rozlepeniu a stale prenasa ciastocne krutiaci moment radenie dole je dost zle strasns to kope dat neutral pri beziacom motore je nemozne. Presiel som 100 km aby si trocha sadla ale pocitovo je to len trosicku lepsie co odporucate mam tam dat radaej tu staru ?? Idem na trip do moskvy takze 5 tisic km.
Poprosim ak niekto viete poradit tak zareagujte budem vdacny.
S pozdravom K4LO
A nechal si ty nové lamely namočené v oleji, před složením?
Ano 24 hodin.
Myslim si ze te zuby su sirsie a teda lamela nemoze volne plavat v spojkovom kosi preto sa zadhavaju a nedojde k odlepeniu spojky.
tak uz som to opravil...
musim povedat ze chlapci v bmw ma celkom sklamali ked som pochopil ze problem nieje v neoriginalnej spojke ale v motorke. vsetky lamely su v rovnakych drazkach len ta posledna ma byt pootocena. Bohuzial konstrukteri v BMW pouzili drazky ktore su usie ako tie kde je zvisnych 7 lamiel. Z tohoto dovodu tam tu 8mu ani nedostanete ja som tie zuby trochu zbrusil (pilnikom -0.2 mm cca) aby tam vosli. Bohuzial nezbrusil som ich dostatocne a lamela volne neklzala kedze je posledna blokovala tie ostatne... Ked soms i to uvedomil a zbrusil som tie zuby este trochu abz sla uplne lahko posuvat v smere osi kosa a psokaldal to spojka sa spravala uplne standardne. Otazka ostava ci to urobili v BMW naschval alebo mali nato niaky zaujimavy dovod napr aby to ludia nosili do servisu a nerobili si to doma....
Když ji nepootočíš a necháš v drážce s ostatními funguje to hned, a nic se nemusí brousit. To přesazeni poslední lamely není jen u BMW, ale mají to i Japonci a opět platí, že z druhovýroby jdou většinou do zákrytu, protože jsou lamely stejné, někdy to ale nefunguje a musí se poslední lamela opravdu pootočit, záleží jak je celková spojka zkonstruována, ale zrovna spojka u 650tky je ta nejjednodušší, takže tam jsem se nikdy nesetkal s tím, že by druhovýroba nefungovala, pokud to nebyl úplnej shit.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Zdar, skoro to vypadá, že tomu rozumíš dokážeš i vysvětlit důvod toho pootočení poslední lamely? Samozřejmě snad vždycky jsou nové lamely jiné než ty původní a něco je tam dycky jinak, tak by mě zajímalo, jak to soudruzi vymysleli a proč to tak je a co to má za spešl funkci, pootáčet tu poslední lamelu.
U kačeny jsou ve všech lamelách i drážky pro olej a je jasně daný, že mají být ty drážky v jedný řadě, ale poslední opět pootočená, ale nechápu proč...
Díky za objasnění
Do it my way...
Bohužel nedokážu, několikrát jsem tomu zkoušel přijít na kloub a veškeré teorie se mi nepotvrdili (hluk, funkčnost atd.) těch konstrukcí spojek je celá řada, a někde to neplechu dělá, ale zrovna u 650tky jsem se s tím nikdy nesetkal a lamely dávám do zákrytu.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Ahoj, prosím Vás mam F650GS dakar r.v.2000 a dělám spojku, kdyz jsem vyndal pritlacak tak je v nem nalisovane lozisko s hridelkou a ta hridelka má v tom Lozisku dost velkou vůli přesně 1mm, je to normální ? Ložisko ma rozměr 32x15x9 ale průměr té hridelky je 14mm, podle katalogu tam mam lozisko správné ale ta vůle se mi nelíbí, diky za odpovědi