Přimlouval bych se za to, aby se napříště reagovalo jenom na to, co dotyčný napsal, a ne na něco jiného, co dotyčnému vložíme sami do pera...
hicks napsal:
Dovi napsal:
ad a)
Jestli máš nejraději co nejjednodušší věci, tak např. právě ten původní vzduchem chlazený motor u BMW R 1100, 1150 a 1200 je jednodušší než ten nový kapalinou chlazený u R 1300.
Prekvapuje mne, ze tam davas 12ku.. DOHC v plne palbe s ESA, protiprokluzem, integralem mi tedy neprijde jednoducha ani omylem.
Proč bych tam do toho příkladu jednoduššího a složitějšího MOTORU nemohl dát spolu s 1100 a 1150 i 12ku?
Jednak dvouvačka je u 12 specialita pouze posledních modelových ročníků, a jednak posilovače, integrály, ESA, protiprokluz a další fíčurky nesouvisejí s motorem samotným.
Přečti si to ještě jednou - ŘEČ BYLA O MOTORU, ne o motorce s cingrlátkama.
Řeč byla o tom, že vzduchem (a olejem) chlazený motor-boxer (u 1100, 1150 a 1200) je jednodušší než "ten samý" (podobný) boxer, ke kterému se ještě navíc přidělá chlazení kapalinou a motor se opláští (u 1300).
hicks napsal:
Dovi napsal:
ad
Tos teda ale nezvolil zrovna dobrý příklad.
Právě že při růstu integrace se ten počet součástek potřebných k sestavení fungujícího zařízení SNIŽUJE !!
To si delas legraci, ne?
Co transistor, to soucastka. Cim vic obvodu, tim vic chyb. Ty transistory tam nejsou v radach, ale jsou v obvodech. Podivej se na ty mraky rozsireni, co maji soucasne procesory. Slozitost nad slozitost.
Já? To snad nemůžeš myslet vážně.
Legraci si přece děláš Ty!
Podle Tebe čip obsahující milion tranzistorů je milion součástek.
Podle všech ostatních ale platí, že jeden čip = jedna součástka (byť komplexní).
hicks napsal:
Dovi napsal:
Dříve byl např. procesor tvořen mnoha deskami se stovkami až tisíci součástek (dřevní doba elektronková a tranzistorová), s nástupem integrovaných obvodů to ale klesalo už "jen" na desítky součástek, pak už na jednotky a nakonec mohl být v jednom čipu zaintegrován celý mikropočítač, včetně RAM, ROM (EPROM, EEPROM atd.) pamětí, vstupních a výstupních obvodů, řadičů a všech dalších podpůrných modulů. Enormě tím stoupla spolehlivost těchto zařízení (oproti dřívější době) a nároky na jejich údržbu klesly prakticky na nulu.
jak rikam, zapominas na VNITRNI slozitost v propojenich, obvodech. Ktera je zase nekde jinde. navic CPU je zalozen na tom, ze by NEMEL ... narozdil od grafiky... delat chyby.
Nezapomínám a trvám si na svém:
Spolehlivost obvodu realizovaného v jednom IO (spolehlivost a trvanlivost propojů v čipu, mechanická odolnost, teplotní a časová stabilita atd.) je vyšší než při realizaci téhož obvodu velkým množstvím diskretních součástek.
hicks napsal:
Dovi napsal:
A nebýt nezamýšlených i záměrných k.u.r.v.í.t.e.k v podobě např. poddimezovaných výkonových obvodů, vysychajících elektrolytů, nekvalitních konektorů a nových "ekologických" bezolovnatých pájek, mohla by dnešní elektronická zařízení sloužit ještě mnohem déle a spolehlivěji.
no s timhle poslednim bych snad souhlasil, jeste bych dodal nekvalitni kondenzatory.
Ty kondenzátory tam přece už máš - byly ve zkratce myšleny těmi "vysychajícími elektrolyty".
P.S.
Nevím jak Ty, ale za sebe bych toho sporu o jednoduchost versus složitost, o tradici versus pokrok apod. už nechal.
Kupců těch stále složitějších (a na koleně stále hůře opravitelných) motorek bude jistě spousta, stejně jako je spousta těch, kteří preferují jednoduchost oproti (pro ně zbytečné) přetechnizovanosti.
Tak kardan obráceně maji i modely K ale tohle je fakt pecka mě se strašně líbí!!
vzdyt je to neste zafáčované... mozna je to skorapka, jeste se nevylihla uplne.. hlavne potichu
---
jinak to co je videt se mi taky MOC LIBI!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
pozor tenhle Zetoruv link ma fotky s pomerne VELKYM rozlisenim.
Je tam videt malo zebrovani na motoru...
Tak on by ten motor hnusně vypadal bude to spíš jen designová záležitost která trošku napomuže ochladit!
myslim jako malo zebrovani = voda.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Přimlouval bych se za to, aby se napříště reagovalo jenom na to, co dotyčný napsal, a ne na něco jiného, co dotyčnému vložíme sami do pera...
hicks napsal:
Dovi napsal:
ad a)
Jestli máš nejraději co nejjednodušší věci, tak např. právě ten původní vzduchem chlazený motor u BMW R 1100, 1150 a 1200 je jednodušší než ten nový kapalinou chlazený u R 1300.
Prekvapuje mne, ze tam davas 12ku.. DOHC v plne palbe s ESA, protiprokluzem, integralem mi tedy neprijde jednoducha ani omylem.
Proč bych tam do toho příkladu jednoduššího a složitějšího MOTORU nemohl dát spolu s 1100 a 1150 i 12ku?
Jednak dvouvačka je u 12 specialita pouze posledních modelových ročníků, a jednak posilovače, integrály, ESA, protiprokluz a další fíčurky nesouvisejí s motorem samotným.
Přečti si to ještě jednou - ŘEČ BYLA O MOTORU, ne o motorce s cingrlátkama.
Řeč byla o tom, že vzduchem (a olejem) chlazený motor-boxer (u 1100, 1150 a 1200) je jednodušší než "ten samý" (podobný) boxer, ke kterému se ještě navíc přidělá chlazení kapalinou a motor se opláští (u 1300).
hicks napsal:
Dovi napsal:
ad
Tos teda ale nezvolil zrovna dobrý příklad.
Právě že při růstu integrace se ten počet součástek potřebných k sestavení fungujícího zařízení SNIŽUJE !!
To si delas legraci, ne?
Co transistor, to soucastka. Cim vic obvodu, tim vic chyb. Ty transistory tam nejsou v radach, ale jsou v obvodech. Podivej se na ty mraky rozsireni, co maji soucasne procesory. Slozitost nad slozitost.
Já? To snad nemůžeš myslet vážně.
Legraci si přece děláš Ty!
Podle Tebe čip obsahující milion tranzistorů je milion součástek.
Podle všech ostatních ale platí, že jeden čip = jedna součástka (byť komplexní).
hicks napsal:
Dovi napsal:
Dříve byl např. procesor tvořen mnoha deskami se stovkami až tisíci součástek (dřevní doba elektronková a tranzistorová), s nástupem integrovaných obvodů to ale klesalo už "jen" na desítky součástek, pak už na jednotky a nakonec mohl být v jednom čipu zaintegrován celý mikropočítač, včetně RAM, ROM (EPROM, EEPROM atd.) pamětí, vstupních a výstupních obvodů, řadičů a všech dalších podpůrných modulů. Enormě tím stoupla spolehlivost těchto zařízení (oproti dřívější době) a nároky na jejich údržbu klesly prakticky na nulu.
jak rikam, zapominas na VNITRNI slozitost v propojenich, obvodech. Ktera je zase nekde jinde. navic CPU je zalozen na tom, ze by NEMEL ... narozdil od grafiky... delat chyby.
Nezapomínám a trvám si na svém:
Spolehlivost obvodu realizovaného v jednom IO (spolehlivost a trvanlivost propojů v čipu, mechanická odolnost, teplotní a časová stabilita atd.) je vyšší než při realizaci téhož obvodu velkým množstvím diskretních součástek.
hicks napsal:
Dovi napsal:
A nebýt nezamýšlených i záměrných k.u.r.v.í.t.e.k v podobě např. poddimezovaných výkonových obvodů, vysychajících elektrolytů, nekvalitních konektorů a nových "ekologických" bezolovnatých pájek, mohla by dnešní elektronická zařízení sloužit ještě mnohem déle a spolehlivěji.
no s timhle poslednim bych snad souhlasil, jeste bych dodal nekvalitni kondenzatory.
Ty kondenzátory tam přece už máš - byly ve zkratce myšleny těmi "vysychajícími elektrolyty".
P.S.
Nevím jak Ty, ale za sebe bych toho sporu o jednoduchost versus složitost, o tradici versus pokrok apod. už nechal.
Kupců těch stále složitějších (a na koleně stále hůře opravitelných) motorek bude jistě spousta, stejně jako je spousta těch, kteří preferují jednoduchost oproti (pro ně zbytečné) přetechnizovanosti.
Já myslím že by jsme jí chtěli všichni ale 95% z nás na ní mít nebude, nebo ten ranec co bude určitě stát nedá.. (Doufám že jsem se nikoho nedotkl)A kdo na ní bude mít tak si prostě koupí krásnou a super moderní mašinu to je vývoj.Pérák je taky nádhernej a nikdo by sním nechtěl jezdit denně 100km do práce,
RadovanGS napsal:
Já myslím že by jsme jí chtěli všichni ale 95% z nás na ní mít nebude, nebo ten ranec co bude určitě stát nedá.. (Doufám že jsem se nikoho nedotkl)A kdo na ní bude mít tak si prostě koupí krásnou a super moderní mašinu to je vývoj.Pérák je taky nádhernej a nikdo by sním nechtěl jezdit denně 100km do práce,
Tak to si asi delas prdel?To si fakt myslis,ze 95% lidi bude chtit vodou chlazeny boxer?Ja si spis myslim,ze cca 50% lidi bude volit starsi zachovale vzduchem chlazene BMW,nebo mozna i zacnou uvazovat nad jinou znackou.To mam jako bejt nadsenej z toho,ze se prestava vyrabet neco,co desitky let fungovalo a clovek se nebal jezdit kazdej rok nekam do divociny na dovolenou?A mam si koupit neco,kde se mi zadre motor a reklamaci mi neuznaj,protoze zjistej,ze tam bylo malo chladici kapaliny?
Ja teda rovnou rikam,ze budu patrit do tech tvych 5%!Kdo dalsi?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
RadovanGS napsal:
Já myslím že by jsme jí chtěli všichni ale 95% z nás na ní mít nebude, nebo ten ranec co bude určitě stát nedá.. (Doufám že jsem se nikoho nedotkl)A kdo na ní bude mít tak si prostě koupí krásnou a super moderní mašinu to je vývoj.Pérák je taky nádhernej a nikdo by sním nechtěl jezdit denně 100km do práce,
Tak to si asi delas prdel?To si fakt myslis,ze 95% lidi bude chtit vodou chlazeny boxer?Ja si spis myslim,ze cca 50% lidi bude volit starsi zachovale vzduchem chlazene BMW,nebo mozna i zacnou uvazovat nad jinou znackou.To mam jako bejt nadsenej z toho,ze se prestava vyrabet neco,co desitky let fungovalo a clovek se nebal jezdit kazdej rok nekam do divociny na dovolenou?A mam si koupit neco,kde se mi zadre motor a reklamaci mi neuznaj,protoze zjistej,ze tam bylo malo chladici kapaliny?
Ja teda rovnou rikam,ze budu patrit do tech tvych 5%!Kdo dalsi?
RadovanGS napsal:
Já myslím že by jsme jí chtěli všichni ale 95% z nás na ní mít nebude, nebo ten ranec co bude určitě stát nedá.. (Doufám že jsem se nikoho nedotkl)A kdo na ní bude mít tak si prostě koupí krásnou a super moderní mašinu to je vývoj.Pérák je taky nádhernej a nikdo by sním nechtěl jezdit denně 100km do práce,
Tak to si asi delas prdel?To si fakt myslis,ze 95% lidi bude chtit vodou chlazeny boxer?Ja si spis myslim,ze cca 50% lidi bude volit starsi zachovale vzduchem chlazene BMW,nebo mozna i zacnou uvazovat nad jinou znackou.To mam jako bejt nadsenej z toho,ze se prestava vyrabet neco,co desitky let fungovalo a clovek se nebal jezdit kazdej rok nekam do divociny na dovolenou?A mam si koupit neco,kde se mi zadre motor a reklamaci mi neuznaj,protoze zjistej,ze tam bylo malo chladici kapaliny?
Ja teda rovnou rikam,ze budu patrit do tech tvych 5%!Kdo dalsi?
Bojim se že už jim prostě nic jinýho nezbývá.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
RadovanGS napsal:
Já myslím že by jsme jí chtěli všichni ale 95% z nás na ní mít nebude, nebo ten ranec co bude určitě stát nedá.. (Doufám že jsem se nikoho nedotkl)A kdo na ní bude mít tak si prostě koupí krásnou a super moderní mašinu to je vývoj.Pérák je taky nádhernej a nikdo by sním nechtěl jezdit denně 100km do práce,
Tak to si asi delas prdel?To si fakt myslis,ze 95% lidi bude chtit vodou chlazeny boxer?Ja si spis myslim,ze cca 50% lidi bude volit starsi zachovale vzduchem chlazene BMW,nebo mozna i zacnou uvazovat nad jinou znackou.To mam jako bejt nadsenej z toho,ze se prestava vyrabet neco,co desitky let fungovalo a clovek se nebal jezdit kazdej rok nekam do divociny na dovolenou?A mam si koupit neco,kde se mi zadre motor a reklamaci mi neuznaj,protoze zjistej,ze tam bylo malo chladici kapaliny?
Ja teda rovnou rikam,ze budu patrit do tech tvych 5%!Kdo dalsi?
tak rychle nakupovat dvanáctky, ať máme do důchodu co sedlat... jsem četl na jednom zahraničním fóru o jednom chlapíkovi, resp. on sám psal, že nechtěl udělat tu samou chybu jako udělal s 1100 GS, tak si koupil rovnou dvě GS 1150 ADV
xljanek napsal:
....o nic nejde kdo bude chtit tak si to koupi Atim se nebude lisit od ostatnich motorek bude mit tuctovou motorku jako kazdej jinej.....
Třeba Hicks je na to vlastně zvyklej.....
to Stěpán: ještě že né 4%...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."