Už se na to těším. Ty loňský fotky ve fóru z Mercantour od Vjetrníka a Melizoye mě nahlodali dokonale., takže letos jsem si vyčlenil 10 dní na Piemont a Mercantour.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jestli se někdo chystáte na tu šotolinu do alp a bylo by ještě místo, rád bych se připojil - podle termínu. Parta, se kterou většinou jezdívám letos chystá Gruzii-Írán a já nemůžu vypadnout na tak dlouho z pracovního cyklu :-(
Předem díky za PM.
Tak jsme zpátky, bylo to super. Dobrá parta lidí v kombinaci se slušným počasím (pršelo jen tři necelé půldny a nijak moc) zapříčinili opět skvělý zážitek. Měli jsme to nakombinované - ježdění jak po šotolinach, tak po asfaltu. Byli tam jak "profláknuté" šotolinové cesty a asfaltové průsmyky , tak "zapadlé" a méně známé po rozbitých uzoučkých asfaltkách a šotolinách, kde jsme několik kilometrů nepotkali živou duši. Piemont je fakt luxusní záležitost - Assietta nádherná (na dvou místech kvůli tání sněhu dva rozbředlé bahnité výjezdy, kde to bylo na hranici pádu /alespoň pro mě /) - smekám před němcem, který to jel na Suze 1200 Bandit (měl toho plný brejle, ale s pomocí kamarádů na Dakarovi a Africe to vše dal), Someiller jsme k vůli sněhu nedali, Monte Jafferau taktéž kvůli sněhu nedobit. Pro mě jakožto člověka, který má trochu závratě byl obrovský adrenalin výjezd na Fort Pramand (jedna z pevností po cestě na Monte Jafferau). Ve Francii pevnost Variselle a šotolinové cesty okolo ní a přehradního jezera - vše legálně bez zákazů. V Mercantouru ve Francii proježděno po průsmycích docela dost - u Parpaillonu nám chyběl do tunelu 1km (zastavilo nás sněhové pole, které bylo až k tunelu), na Bonette jsme chytili takovou průtrž a vichřici, že jsme jen projeli (kdybych zastavil, tak mě to snad odfoukne i s motorkou). Ale nejhezčí místo (spíše celá oblast) na kterém jsme se s kamarády shodli, že se nám líbilo nejvíc, byla stará cesta mezi Demonte a Marmorou v Itálii (http://alpenroute...ack63.html , http://alpenroute...nt534.html , http://alpenroute...nt319.html. V Marmoře je parádní hospoda, kde opravdu výborně vaří - byli jsme tam jediní cizinci, takže nám připravili fakt hody, že jsem myslel, že odtud ani neodjedu. Po cestě domů jsme se ještě zastavili za kamarádkou na farmu k Lago di Garda a udělali si výlet do hor v této oblasti po asfaltošotolinkách (víc asfalt) mezi vesničkou Eno, městečkem Capovalle a městem Gargnano (tam občas nějaký zákaz byl - ale byli to zákazy v souvislosti se sněhem, který už tam nebyl - víc jsme z těch cedulí nevyčetli).
Tady fotky: http://tonda1200....%2CF_2012/
Tady narychlo nějaký nesestříhaný video: http://tonda1200....24.6.2012/
Upravil Tonda dne 24.06.2012 16:26
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pěkný pěkný......gumy asi dostaly dost zabrat v alpských serpentinách
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
milosch - samozřejmě, že to byl gastrovýlet Vždyť nás znáš
alesvagner - 10 dní, 3850km.
sadilek - Romane, byla to fakt pohoda. To místo v tom kempu bude asi nějaký magický, že to přitahuje Čechy.
swat - kupodivu ani ne. Němce jsme vcelku často pěkně pozávodili i na těch špuntech. No a na taliány bych musel mít jen půl mozku a obuto minimálně Anakee
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
milosch napsal:
A koukám, že motorka od Doviho má nového spokojeného majitele
Ahoj Tondo,
je to jak píše milosch? Byl nový majitel opravdu spokojený, nemuseli jste ho potupně táhnout na špagátě?
Na fotkách i na videích vypadá ta moje exholka v plné kondici a i nový majitel je na všech záběrech vysmátý. Tak doufám, že to nebylo jenom dobrým jídlem, ale i tou mašinou.
A na tom posledním videu ta 12ka té 11ce skoro ani nestačila...
Ne, dělám si legraci, není to o výkonu, ale spíš o pudu sebezáchovy a vlastních limitech, a tady zrovna já se svým pomalým kochacím způsobem jízdy mám nejmíň co povídat... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi - majitel je myslím spokojený. Malou drobnost jsme řešili ve francozském městečku Isola, kde Držák myslel, že píchnul, protože mu motorka lehce začala plavat pod zadkem. Po zastavení zjistil, že to defekt není, ale že je lehká vůle v uložení kyvky k převodovce - jednomu z kuželíkových ložisek se asi nelíbil některý kamenitý, šotolinový výjezd na Pramand, Parpaillon...... V Isole u benzínové pumpy je autoservis - taková správná garážová dílna, kde měl majitel vše, co je potřeba - byl to správný nadšenec pro vše, co má kola a motor - závodník s rallyovým veteránem Simca a Renault 8 Gordini.http://karlosxt.r...030322.jpg , http://karlosxt.r...030319.jpg Plynulou francouštinou jsem mu vysvětlil, že kamarád má na motorce "la problém", a že bychom potřebovali půjčit "la vercajk" a "la lepidlo na závity" - vše nám ochotně půjčil, nechal nás pohybovat po dílně, když jsme ještě něco chtěli a za půl hodiny jsme mohli odjíždět na Col de la Lombarde. Když jsme mu po opravě a vrácení nářadí do dílny šli poděkovat za zapůjčení a chtěli mu zaplatit, tak jen mávnul rukou, s tím, že nic nechce, a že to byla drobnost - skvělý člověk.
Upravil Tonda dne 26.06.2012 11:12
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Dovi - majitel je myslím spokojený. Malou drobnost jsme řešili ve francozském městečku Isola, kde Držák myslel, že píchnul, protože mu motorka lehce začala plavat pod zadkem. Po zastavení zjistil, že to defekt není, ale že je lehká vůle v uložení kyvky k převodovce - jednomu z kuželíkových ložisek se asi nelíbil některý kamenitý, šotolinový výjezd na Pramand, Parpaillon...... V Isole u benzínové pumpy je autoservis - taková správná garážová dílna, kde měl majitel vše, co je potřeba - byl to správný nadšenec pro vše, co má kola a motor - závodník s rallyovým veteránem Simca a Renault 8 Gordini.http://karlosxt.r...030322.jpg , http://karlosxt.r...030319.jpg Plynulou francouštinou jsem mu vysvětlil, že kamarád má na motorce "la problém", a že bychom potřebovali půjčit "la vercajk" a "la lepidlo na závity" - vše nám ochotně půjčil, nechal nás pohybovat po dílně, když jsme ještě něco chtěli a za půl hodiny jsme mohli odjíždět na Col de la Lombarde. Když jsme mu po opravě a vrácení nářadí do dílny šli poděkovat za zapůjčení a chtěli mu zaplatit, tak jen mávnul rukou, s tím, že nic nechce, a že to byla drobnost - skvělý člověk.
Díky, rozesmáls mě náramně a ještě i teď mi pořád cukají koutky, břicho a ramena - škoda, že to musím potlačovat a nemůžu nahlas, "bo su ve faše", ale živě si to představuju:
Bonžůr, ž svi motorajdr d čeko, la petit problém, silvuplé donemua la vercajk, mersi bokúr...
A když koukám na tu fotku, vybavuju si dílnu Terence Hilla a Buda Spencera ve filmu Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, jak tam bastlili ty svý buginy...
Hlavně že jste se domluvili a našli tu správnou osobu (viz dobrý člověk ještě žije), a že jste to promptně zvládli i díky nejdůležitějšímu členovi výpravy, lingvisticky vybavenému a šikovnému mechanikovi z malebného městečka kousek jihozápadně od Brna
Jinak koukám (čtu), že Držák na tom spolu s vámi se všemi za těch 10 dní najel víc než já za více než dvě sezóny.
Z čehož plyne, že si ji nový majitel zaslouží mnohem víc než já a že je mašina v dobrých rukou - je to přece jenom stroj zrozený k cestování a do nepohody, a ne aby byl věčně zavřenej v garáži a na vzduch se dostal jenom zřídkakdy.
Takže prosím Tě, pozdravuj ode mne Držáka, až se s ním uvidíš.
A ta jeho přezdívka je vtipná a logická - za pár vteřin mi její etymologie docvakla
Dovi přiložený následující obrázek:
Na jaké gumy vidíte ten Sommeiller atd. Mě to letos vyšlo na 10dní v Rumunsku,jeden den doma a hned na šotoliny do Alp. Rumunsko bude v horách,tak na špuntech,jasná volba.Jestli špunty nechat,nebo přezout na Tourance,to je oč tu běží.
Určitě se dá i na Tourance. Ale teď, v této době, kdy dost sněhu odtává, tam bylo dost rozbahněných úseků hlavně v zatáčkách ( "vracečkách" ), kde jsi hned ze zatáčky jel výjezd. Takže jsem byl za špunty vděčnej. Za sucha určitě bez problému - jestli vydrží počasí jak tam bylo teď, tak do 10-14ti dní, tam nebude po sněhu ani památky.
Upravil Tonda dne 26.06.2012 13:43
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Tak jsme zpátky, bylo to super. Dobrá parta lidí v kombinaci se slušným počasím (pršelo jen tři necelé půldny a nijak moc) zapříčinili opět skvělý zážitek. Měli jsme to nakombinované - ježdění jak po šotolinach, tak po asfaltu. Byli tam jak "profláknuté" šotolinové cesty a asfaltové průsmyky , tak "zapadlé" a méně známé po rozbitých uzoučkých asfaltkách a šotolinách, kde jsme několik kilometrů nepotkali živou duši. Piemont je fakt luxusní záležitost - Assietta nádherná (na dvou místech kvůli tání sněhu dva rozbředlé bahnité výjezdy, kde to bylo na hranici pádu /alespoň pro mě /) - smekám před němcem, který to jel na Suze 1200 Bandit (měl toho plný brejle, ale s pomocí kamarádů na Dakarovi a Africe to vše dal), Someiller jsme k vůli sněhu nedali, Monte Jafferau taktéž kvůli sněhu nedobit. Pro mě jakožto člověka, který má trochu závratě byl obrovský adrenalin výjezd na Fort Pramand (jedna z pevností po cestě na Monte Jafferau). Ve Francii pevnost Variselle a šotolinové cesty okolo ní a přehradního jezera - vše legálně bez zákazů. V Mercantouru ve Francii proježděno po průsmycích docela dost - u Parpaillonu nám chyběl do tunelu 1km (zastavilo nás sněhové pole, které bylo až k tunelu), na Bonette jsme chytili takovou průtrž a vichřici, že jsme jen projeli (kdybych zastavil, tak mě to snad odfoukne i s motorkou). Ale nejhezčí místo (spíše celá oblast) na kterém jsme se s kamarády shodli, že se nám líbilo nejvíc, byla stará cesta mezi Demonte a Marmorou v Itálii (http://alpenroute...ack63.html , http://alpenroute...nt534.html , http://alpenroute...nt319.html. V Marmoře je parádní hospoda, kde opravdu výborně vaří - byli jsme tam jediní cizinci, takže nám připravili fakt hody, že jsem myslel, že odtud ani neodjedu. Po cestě domů jsme se ještě zastavili za kamarádkou na farmu k Lago di Garda a udělali si výlet do hor v této oblasti po asfaltošotolinkách (víc asfalt) mezi vesničkou Eno, městečkem Capovalle a městem Gargnano (tam občas nějaký zákaz byl - ale byli to zákazy v souvislosti se sněhem, který už tam nebyl - víc jsme z těch cedulí nevyčetli).
Tady fotky: http://tonda1200....%2CF_2012/
Tady narychlo nějaký nesestříhaný video: http://tonda1200....24.6.2012/
Zdar vespolek, hlásím, vrchol Monte Jafferau dobyt!! Podle stop ve sněhovém poli jsme letos byli směrem z Oulxu na Bardonecchii se Zahrym pravděpodobně první na GS
Melizoy přiložený následující obrázek:
..a ještě jednou foto z Jafferau od pevnosti s pohledem na Oulx.
Pro fotolovce, ISO 200 čas 15, F11, polarizák B+W MRC
Počasí stálo letos za málo, bouřky, déšť a jednou kroupy, samozřejmě v okamžiku když jsme šplhali Someillerem nalehko daleko od motorek sněhovým polem...
Musím ještě naoplátku poděkovat Tondovi za typ na cestu z Demonte přes Cole Valcavera, nic hezčího než cestu "Kamstrasse" směrem na Canesei jsem snad ještě neviděl!! oční orgasmy za přejetím každého dalšího údolí se nedají dobře popsat, Dolomity a la Mercantour jsou v kontrastu s travnatými svahy nádherný. Za přejezd oblasti jsme nepotkali na šotolinách jedinou motorku, za mě další velké plus. Pod Canesei je tábořiště "Lou Dahú" s 9ti Teepee, o kterých nám hrdý 60tiletý majitel tvrdil, že jsou Made in Čéko, Neratovice, předtím než náz opil Grapou a místním pivem, k čemuž nám pouštěl svoje filmy ze svých z části charitativních cest po Africe na GSA1150...
Melizoy přiložený následující obrázek: