Moje zkušenost je taková, že přípojka elektro je papírově náročnější než postavit barák. Kamarád to měl levnější o to, že jsem mu to dělal já (mimo zemní a zednické práce), takže jsem si užil šplh po sloupu atd. Letos konečně začnu "vrtat" i na naší nemovitosti. Je to halda kamení na jílu bez podsklepení a nějaký filuta na to za války přílepil patro bez věnce. Takže na ohlášku přistavím verandu a zázemí - tj. kolem starého domu postavím nový. Co se týká nářků na "montérky", tak jsem na stará kolena začal zase "fušovat" do elektriky a vyneslo mě to kontakt na splehlivého vodaře topenáře a zbytek je loterie jako všude. Když jsem viděl, co jsou kde někteří schopní spáchat, tak si i tu zedničinu udělám sám. Pomalu, ale jistě. Kdybych stavěl nový dům, nikdy ne na klíč. Vyjímkou by mohly být dřevostavby. Ještě se musím některých řemeslníků zastat. Jsem přeci jenom původně elektrikář a momentálně mě řemeslo živí Bobše - firma Vilimovský je firma na pořízení, údržbu, provoz a další zvelebení 1100GS. Moc kšeftů nestíhám, tak posun není taky příliš vidět Hlavně po domácím zdanění (3 baby)
Ono je docela těžké vyhovět zákazníkovi, který neví co chce, ale chce to včera a zadarmo. No a nejlevnější málokdy znamená výhru Většinou se prodraží jinak a o to víc.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
xavier napsal:
...kdyz si odpocitam,ze nemusim mit komin...
Stavíš barák za X set stisíc a je ti líto dát 20 000 za komín? Tohle je hodně častá chyba... Nikdy nevíš, kdy se ti bude komín hodit.
Např. kachlová kamna atd... My s nima vytápíme 4 místnosti na pohodu, plus ovlažení chodby...
A je to úplně jiný teplo než třeba z elektriky....
Studuju 4. rokem Stavební fakultu ČVUT a do každého projektu už i na střední jsem
dal komín a vždy to bylo hodnoceno jako plus...
Je to fakt mizivá investice, když to vezmeš globálně