VasekUzNeBohnice napsal:
...
přitom já tedy leji do kačeny olej Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50, který stojí od 164 Kčhttp://maziva.heu...e/#section a má API SL, která je o 3 (slovy: tři) třídy výš, než 3x dražší starší specifikace!
...
Teď si nejsem jist, to se chlubíš nebo si stěžuješ?
Přiznám se, nejsem zdaleka odborník, ale z toho co jsem pochytil mimo jiné vyplývá, že novější specifikace neznamená zákonitě lepší olej.
Proč?
Protože životní prostředí.
A tak oleje starších specifikací v některých ohledech výrazně překonávají díky dnes zakázaným přísadám nové specifikace...
Tedy jak říkám - bez záruky, nejsem odborník ale tohle mi uvízlo v závitech když jsem poslouchal o čem mluví odborníci.
proč bych se měl chlubit, nebo stěžovat, pouze konstatuji
pokud řešíš životní prostředí, netušíš prosím, jak přesně je nebezpečnější pro životní prostředí novější specifikace, resp. vložky (přísady) oleje?
kdybys prosím narazil na info, rád si to přečtu či nechám vysvětlit, zatím jsem k tomu nic nenašel... teda pokud si nemyslíš, že si vyjetý olej vylévám do přírody, nebo rovnou do studny, či jej pálím v kamnech > nechávám jej recyklovat profi firmou, která odlučuje mechanické a chemické přísady a olej recykluje
jinak u LC8 je v návodu "olej specifikace JASO MA", což dle JASO normy je "Japanese standard for special oil which can be used in 4-stroke motorcycle engine with one oil system for engine, gearbox and wet clutch system. Fluid is non-friction modified." v překladu "Japonský standard pro speciální olej, který lze použít v 4-taktních motocyklových motorech se společnou olejovou lázní pro motor, převodovku a mokrou spojku."
takže tady se ani nedozvíš, nejen jakou SAE, ale ani jakou API specifikaci máš použít, roky výroby, nic, prostě ten olej musí splňovat alespoň JASO MA a vyšší = musí být pro 4taktní motocyklové motory se společnou olejovou lázní pro motor, převodovku a mokrou spojku