VasekUzNeBohnice napsal:
...
přitom já tedy leji do kačeny olej Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50, který stojí od 164 Kčhttp://maziva.heu...e/#section a má API SL, která je o 3 (slovy: tři) třídy výš, než 3x dražší starší specifikace!
...
Teď si nejsem jist, to se chlubíš nebo si stěžuješ?
Přiznám se, nejsem zdaleka odborník, ale z toho co jsem pochytil mimo jiné vyplývá, že novější specifikace neznamená zákonitě lepší olej.
Proč?
Protože životní prostředí.
A tak oleje starších specifikací v některých ohledech výrazně překonávají díky dnes zakázaným přísadám nové specifikace...
Tedy jak říkám - bez záruky, nejsem odborník ale tohle mi uvízlo v závitech když jsem poslouchal o čem mluví odborníci.
proč bych se měl chlubit, nebo stěžovat, pouze konstatuji
pokud řešíš životní prostředí, netušíš prosím, jak přesně je nebezpečnější pro životní prostředí novější specifikace, resp. vložky (přísady) oleje?
kdybys prosím narazil na info, rád si to přečtu či nechám vysvětlit, zatím jsem k tomu nic nenašel... teda pokud si nemyslíš, že si vyjetý olej vylévám do přírody, nebo rovnou do studny, či jej pálím v kamnech > nechávám jej recyklovat profi firmou, která odlučuje mechanické a chemické přísady a olej recykluje
jinak u LC8 je v návodu "olej specifikace JASO MA", což dle JASO normy je "Japanese standard for special oil which can be used in 4-stroke motorcycle engine with one oil system for engine, gearbox and wet clutch system. Fluid is non-friction modified." v překladu "Japonský standard pro speciální olej, který lze použít v 4-taktních motocyklových motorech se společnou olejovou lázní pro motor, převodovku a mokrou spojku."
takže tady se ani nedozvíš, nejen jakou SAE, ale ani jakou API specifikaci máš použít, roky výroby, nic, prostě ten olej musí splňovat alespoň JASO MA a vyšší = musí být pro 4taktní motocyklové motory se společnou olejovou lázní pro motor, převodovku a mokrou spojku
pokud má motorex za 416,- JASO MA a castrol za 164,- JASO MA-2, jsou použitelné oba, jen nechápu, proč bych měl platit 3x víc za starší typ oleje, každý novější typ specifikace oleje musí splňovat stejná + přísnější kritéria pro výkon a zároveň musí být ekologičtější, je podle mě absurdní předpokládat vyšší toxicitu oleje dle jeho stáří specifikace v opačném gardu
ekologičnost mj. posuzuji i tak, že když olej klade menší odpor motoru a ten díky tomu na stejnou práci spotřebuje méně PHM, je olej ekologičtější, nejen rozpad ve volné přírodě (který u mne nepřichází v úvahu)
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Špatně jsi mne Vašku pochopil, já (v tomto případě) neřeším ochranu životního prostředí, to jsou jiní fanatici.
Takže nové oleje např. nesmí obsahovat tolik síry a fosforů, které mají jinak v oleji výborné vlastnosti.
Suky napsal:
Špatně jsi mne Vašku pochopil, já (v tomto případě) neřeším ochranu životního prostředí, to jsou jiní fanatici.
Takže nové oleje např. nesmí obsahovat tolik síry a fosforů, které mají jinak v oleji výborné vlastnosti.
A neřešil jsem ani cenu za litr, jen to že novější specifikace nemusí zákonitě znamenat lepší olej.
no, však já se chci k tomu něco dozvědět, moje chyba, jestli jsem to špatně vysvětlil, pardon, já to nějak nepobírám, ale zkusím to prohledat, moc díky za upozornění
jinak ono hodnotit, který olej je "lepší", to asi nejde... dnešní oleje se mohou míchat všechny a v podstatě především u aut je úplně jedno, jaký olej v motoru máš, ale je podstatné mít alespoň nějaký olej, minimálně na nouzové dojetí to platí
novější specifikace mají přísnější požadavky na výkonnost a na ekologii, proto mi to hlava nebere > malá část oleje se ve zdravém motoru spaluje a jde do ovzduší, s nárůstem turbomotorů je spalování oleje tipnul bych větší vs. především katalyzátory jsou náchylné na přílišné zamořování olejem, takže oleje mají normy přísnější a přísnější nejen na "výkonnost", ale i na ekologii > proto mi to hlava nebere, jdu se nechat poučit a dám vědět, když to poberu
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
jo tak už to pobírám, to je ten nesmysl se zaváděním long-life olejů, proti těm taky brojím, to je humus, předsedo, to chápu, to ale nemá nic společného s tou tématikou výše, ale díky za upozornění, to mě nenapadlo, že se to týká této oblasti
jinak v podstatě nejlepší aditivum do oleje je na bázi chloru, ale ten způsobuje v motoru nejhorší korozi, hlavně gumových/plastových částí, které přijdou s olejem do styku...
jo a největší sranda je, když je na obalu takového olejového aditiva napsáno, že "jde jen o chlor ve vázané formě", jako kdyby mohl existovat v tom roztoku ve formě jiné...
k long-life: používejte klidně nejlevnější oleje se správnou specifikací, které stojí třeba 8x méně, než oleje long-life, neměňte olej v motoru auta po předepsaných 30/50.000km, ani po "normálních" 15.000km, ale klidně po 10-12.000 km, ekonomicky to vyjde levněji, nebo stejně a motoru uděláte obrovskou službu, za kterou se Vám odmění
proč? protože rozpouštědla
dnešní oleje pohlcují všechen humus z motoru, hlavně prach, PHM, splodiny/karbony, otěry kovových částí atd atd, takže v motoru se již neusazují karbony apod tam, kde funguje normálně mazání/spalování a vše se olejem splachuje a olej se tím o to víc a rychleji "špiní", dokáže pojmout pozoruhodné množství sajrajtu a přitom neztrácí tak moc výkonnost > obzvlášť viditelné je to u dieselových motorů > i když vypustíte všechen předchozí olej, vyměníte filtr, nalejete 1 náplň na průplach a druhou na provoz, stačí se s druhou náplní jednou projet a olej je již neprůhledný, po týdnu ježdění je nový olej černý, jak ten starý, co byl ježděn rok > to se pohledem nepozná, jak moc sajrajtu je v oleji a kdy je třeba jej vyměnit, laik rozhodně nemá šanci a u mnohých nepoučených zákazníků autoservisů to vyvolá velmi negativní emoce, když si po týdnu zkontrolují čistotu oleje z ponorné rysky na hadru a jdou mnohdy reklamovat podle nich nevyměněný olej
LukyGs> jak jako lepší? Lepší v čem? Lepší, že stojí litrovka téměř to co mě pětilitrovka?
Vytaženo z textu:
"Oleje s velkým viskozitním indexem (například SAE 10W50 nebo 10W60) obsahují logicky velké množství těchto polymerních modifikátorů a ve srovnání s „obyčejnějšími“ oleji rychleji degradují. Vyhoví tedy v podmínkách závodů, nikoliv ve výměnném intervalu 12 000 km na vaší cestě za horizonty všedních dnů.
Já to bral tak, že jsou triesterové a tím pádem kvalitnější. Navíc by tam měla být nějaká nano přísada. Osobní zkušenost by ale byla úplně nejlepší.
Upravil LukyGs dne 22.04.2015 19:43
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Můj dvorní motomechanik používá právě tyto oleje, bylo mi řečeno ze nic lepšího v tuto chvíli není. Myšleno poměr cena/kvalita. Nezávisle na motorce jsem nedávno dával auto na servis a autoservisman taktéž používá stejne oleje. To dle mého o něčem svědčí.
Nemám důvod nevěřit, informaci a kladných referenci je mnoho.
Nevím chlapi, neznám žádný stroj co něl s předepsaným olejem nějaký problém. A motul si myslím třeba v 10W 40 má ještě o jednu třídu vyšší klasifikaci než Castrol. Ne rozhodně neuděláte zle, ale není to nutné. Nicméně by se držel doporučeného viskozního čísla. A to se myslí (někde jsem to zaslechl asi od Milana) posululi na 50 u DOHC a já bych to doporučil i do osmiček. Ale 60 už mi přijde trošku víc rancing
Waltře díky, já psal na české zastoupení a právě mě poslal tuhle odpověď...... Millers Oils:
Dobry den, pro tyto aplikace mame osvedcene oleje CFS 10w50 NT nebo i CFS 10w60 NT.
Spousta lidí si po požití těch olejů chválí chod motoru a spotřebu(tu už neřeším). Každopádně bych měl pocit, že jsem pro berušku udělal něco navíc
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Ahoj,nevěděl by jste někdo jaký je rozdíl specifikace u následujícího oleje?
Dříve jsem používal Castrol Power1 SAE 20W-50; JASO MA-2 (T903 .2011); API SJ
a u toho nového je uvedeno (T903. 2016); API SN. Je to na GS 1200 2008. čili co je rozdílného v tom SJ či SN.
Předem dík pokud někdo víte a povíte
Díky, dle zaslaného tedy API SN je pro motory vyrobené po roce 2011 a starší
a API SJ je pro motory z roku 1996 a mladší.
Do 2008 je tedy možné dát oboje
zdarec
Minulý týden jsem koupil nádheré ADV 2007... tak jsem si to vychválil a k věci. Obvyklá otázka co se oleje týče.
Když jsem to kupoval cca 400km zpět, tak u prodávajícího na hlavním stojanu vždy plný olejeznak (2 krát jsem před koupí u něho byl), cca 1mm pod. Od té doby jsem ujel cca zmíněných 400km a při kontrole jak včera ráno, tak po dalších cca 50km večer je tam slabě nad půlkou. Měřeno jak u něj, tak u mě vždy u studeného motoru.
Slyšel jsem, že by se před měřením neměla dávat na bočák. I to jsem včera zkusil, dal jsem ji rovnou na hlavní a stejný. Sice jsem při seznamování se s mašinou zkoušel jízdní režimy, tj. cca 8krtá 7tis otáček a 2krát 180km/h, ale i tak by neměla za 400km slupnout půl okýnka (2,5dcl). Prodávající tvrdil, že za 4 roky najel 5000km a nikdy nic nedoléval. Ale zase olej měnil kazdý rok, takže na olej najel pokazdé cca 1200-1500km...)
Dnes jsem byl v autodílech si pro OIL, abych měl na případné dolévaní. Prodávající, že tam dával CASTROL power 1 4t 20w50. Si říkám ok, tak jsem si o něj řekl a v obchodě borec hlásí, že je to minerál.
Prosím poradte, jak a kdy měřit (četl jsem že po jízdě 10min), co přesně to mam lejt i co se specifikace týče. Rád bych zůstal u Castrolu. Děkuji moc.
Co se vibrací 4500-5000otáček týce, to ani zminovat nebudu. Začíná se mi to i líbit...)
Děkuji....
Málem bych zapoměl. Je to teda 2007 mička a má najeto nádhernýchn 24tis kč (Bohouš možná potvrdí
Upravil Felix GSA dne 08.09.2021 13:47
Ahoj,
mrkni do manuálu. Zahřát na provozní teplotu a měřit na centrálu - resp. rovné moto. Pokud to dáš po zhasnutí motoru na bočák tak Ti vyteče něco navíc z hlavy (asi lepší ať nepřeleješ při dolévání). Jinak když dojedu odpoledne v alpách a je kolem 30°C tak mám klidně plné okénko a ráno když je kolem 10°C tak je ho tam půlka... Takže doporučuji raději udržovat lehce nad půlkou a je to v klidu, ať při přelití neodfoukneš nějaké gufero nebo tak
Podel manuáu - po prohřátí za jízdy dát na centrální stojan a po cca 5 minutách zkontrolovat.
Mě předchozí GS (2015) žralo olej hlavně když jsem nechal ohřát motor na místě (na centráoním stojanu). Lepší bylo ohřát motoir klidnou jízdou- spotřeba oleje byla výrazně menší.
Do 2007 poedle manuálu, myslím že tam je doproučeno Castrol 20W-50 (aktuálně Castrol Power1).
Upravil j_a_k dne 08.09.2021 21:55
Takže když ujedu plácnu 30km, zastavím, dám na hlavní stojan a po 5-10 minutách tam bude půlka okénka, tak může teoreticky 0,25l dolejt.
Dá se věřit na palubce tomu OIL? Když je to nastartovany ukazuje OK, ukazuje i jiné udaje,např OK, 80procent, 60 proscent, 40 procent atd?
jsem z toho jelen. Budu se opakovat, 400km zpět u studené motorky plné okénko. jak jsem dojel domů, tak jsem nikdy víc jak 60 procent okénka nevyděl, dneska u 5 hodin stojící motorky dokonce cca 40 procent. Za výfukem na lešení na kufry jsou jemné tečky, jakoby od zkondenzované vody z výfuku, nebo od oleje...
Ano vím, težko dělat ukvapené závěry po 400km, ale chci zpět svoje plné okénko! Na mašině jezdím ted 30 km do práce kde kolem oběda kontroluju a večer zpátky 30km a kontroluju ráno. Max půlka. Jak je možný, že prodávající měl plné okénko a já za týden a 400km max půlku. Prý může zůstat něco v chladiči, nebo válci... Prostě hledám svejch 0,25l
Ještě mě napadlo, jak píše honza gs motorku dát klasicky na bočák, třeba fakt něco vyteče. Bo já dojedu a dávám rovnou na hlavní stojan. Na druhou stranu většina lidí určitě dojede, vyklopí bočák, sleze, sundá helmu atd a pak dá na hlavní...