bendik napsal:
Ono se na motoru nedaji menit saly na ojnicich a klice? U japoncu to stoji par korun a neni problem.
Podle mě dají proč by nedaly ale nesmí být chycená klika abys mohl použít originál,šálky na přebroušenou kliku údajně nedělají z důvodu nemožnosti tu kliku dále brousit.Tzn. měnit zavčas než k tomu poškození kliky .
Takze jakmile se chytne klika, tak je to v pytli... jeste nejaka cast je takto "dobre" designovana ze je neopravitelna?
servisak napsal:
Bohuzel nejde. A nedaji se ani koupit panve po vybrusu. Pouze jeden na novou kliku.
jajaj... pak jedine na zakazku si to nechat vyrobit
http://www.klikovky.cz/klikovky.html
Jsou pry schopni vyrobit i salky na zakazku, otazka je jestli to vydrzi a opravdu to pujde?
Záleží jestli a kolik zbroušení ta klika snese -dle poškození,ale chtělo by to asi zkusit ,při ceně opravy této závady možná tato zkouška (i kdyby byla negativní-nakonec se stejně kupuje jinej motor nebo zachovalá klika) byla cenově irelevantní.
Upravil kim dne 15.12.2014 09:20
Na broušení kliky s nějakým dlouhotrvajícím uspěchem zapomeňte. To nefunguje ani u japonců. Tím broušením odstraníte část kalení,který u těch klikovek není nijak extra do hloubky a oprava vydrží chvílu.
Fungovalo to dříve u starších aut,kde motor točí cca 4-5000ot./min. ale u motorek je to problém...
Nechápu kdo ten motor takhle zkonstruoval,když klasickej vyvyžovák funguje u věčiny motorek naprosto bezproblémů a když je nejhůř,dá se uplně odstranit a motorka jezdí bezproblémů dál a navíc ještě trochu ožije...
Takze pokud je chytla klika, tak smula, kdyz jsou lagry tak nechat udela nove... U japoncu (ne u vsech) jsou na karteru vypaleny cisla velikosti, ktere se dopocitavaji s cisly na klice, takze vysledny salek si dopocitate.
Vikec napsal:
Nechápu kdo ten motor takhle zkonstruoval,když klasickej vyvyžovák funguje u věčiny motorek naprosto bezproblémů a když je nejhůř,dá se uplně odstranit a motorka jezdí bezproblémů dál a navíc ještě trochu ožije...
Bmw sa chce vždy odlišovať a tak s Rotaxom spáchali túto exotickú konštrukciu vyvažováku.
Alebo mali v bmw depku z toho ,že idú spraviť dvojvalec bez protibežných piestov, tak tam hodili aspoň protibežnú ojnicu
Inak asi niekto z týchto ludí to aj spískal: http://www.mp.haw...-06-13.pdf
Vyvažovák ide odstrániť aj u F800 + na jeho miesto zavesiť na kluku aspoň časť protiváhy. No je otázka čo sa od vibrácií rozpadne ako prvé.
jsem si jist, že ten pinkací zvuk je slyšet ve skoro většině motorů na videích. slídil jsem teda původně po dunících laděných výfucích....
I bráchovo GS tam ten zvuk v ten stejnej moment úvratě jako mé ST má. Jenže je ten zvuk krásně utlumený.U mě to mlátí. Otázka, jak dlouho to vydrží.
Věřím, že je to vyvažovák. Nevěřím, že to může být píst.
Upravil janjarolim dne 06.04.2015 08:50
rád se toulám na dvou kolech
Ložisko vyvažováku má montážnu vôľu 0,04 až 0,08 mm a limit na opravu je už 0,09 mm.
Skoro desatina mm je síce podľa mňa - laika hodne. No podstatnejšie je že v prípade "smoly" máš na opotrebenie iba stotinu.
A ešte trochu úprimnosti: To si celú zimu nebol schopný dať si premerať mazací tlak a teraz tu na začiatku sezóny napíšeš značne fatalistický príspevok a ...
zopakujem čo som už raz napísal: ja by som to bez merania tlaku už ani neštartoval.
Vikec napsal:
Na broušení kliky s nějakým dlouhotrvajícím uspěchem zapomeňte. To nefunguje ani u japonců. Tím broušením odstraníte část kalení,který u těch klikovek není nijak extra do hloubky a oprava vydrží chvílu.
Fungovalo to dříve u starších aut,kde motor točí cca 4-5000ot./min. ale u motorek je to problém...
Nechápu kdo ten motor takhle zkonstruoval,když klasickej vyvyžovák funguje u věčiny motorek naprosto bezproblémů a když je nejhůř,dá se uplně odstranit a motorka jezdí bezproblémů dál a navíc ještě trochu ožije...
toto su podla mna uplne zvasty, v dnesnej dobe technologii nieje problem material vakuovo kalit bez poverchvoej oxidacie, nitridovat, tvrdochromovat, dokonca laserom navarat takze pokial vedia co robia a su sikovny co je velmi dolezite tak vedia opravit kluku do takeho stavu v akom nebola ani po vyrobe od BMW. Pri zvoleni dobrej technologie povrchvej upravy a spravnom prevedeni samozrejme, dalsou otazkou je cena ale myslim si ze by to nemuselo byt take tragicke... Rozhodne to bude lacnejsie ako novy motor.
Mám podobný problém, měnily jsme rozvodák, takže klika dolu a při té příležitosti kontrola vyvažováku. Svete div se nic chyceného nemám, ale vůle je tam větší jenomže při přeměření je klika obroušena na menší průměr /že by to pro soudruhy z ndr dělali v Číně?/. A co teď, když se šálky na výbrus nedělají Nemáte někdo možnost změři přesně průměr kliky uchycení vyvažováku, nebo není to někde napsané s tolerancí?
ne, ještě jsme tlak neměřili! Nemá čas,kolega,bratrovi měnil gumy 14 dní pomalu. A mám nové zjištění, rozvod zarachotí pouze a jen při startu, pak už není slyšet rozvod při ubrání a přidání nebo plynulé jízdě po rovince , ale
Hlučná je totiž převodovka, jsou v ní asi vůle. S vymáčklou spojkou je klid, když se vrtí z lehka plynem.Olej mi to nežere již je čas výměny....po 6ti tisících.Uvidim, shodim i vanu a zkusim se podivat zespod do motoru.
rád se toulám na dvou kolech
Interval na výmenu oleja je 10 kkm.
Ale ak chceš meniť pri 6 kkm kludne vymeň. Potom Ti je zbytočné dávať dolu vaňu.
Stačí ked sa dobre pozrieš na magnet zátky a spodok vytečeného oleja čo sa v ňom nachádza.
Aron kolko máš natočené ked si menil rozvodák?
Iné miery ako toto nie sú - musíš merať a počítať:
Conrod endplay
When new
0.1...0.25 mm
Wear limit
max 0.3 mm
Radial play of big-end bearing bore
When new
0.026...0.062 mm
Wear limit
max 0.08 mm
Piston-pin radial play in conrod
When new
0.01...0.025 mm
Wear limit
max 0.04 mm
Radial play of big-end bore of balancing conrod
When new
0.044...0.08 mm
Wear limit
max 0.09 mm
Radial play of small-end bore of balancing conrod
When new
0.001...0.016 mm
Wear limit
max 0.03 mm
Radial play of bearing pin in balancing swing arm
When new
0.005...0.02 mm
Wear limit
max 0.04 mm
30k Rozvo´dák již nekopíroval ozubená kola. Na vyvažováku menší vůle, měnily jsme šálky, na ojnicích a hlavních v poho. Na válcích je ještě vidět křížové broušení.
olej po 10tisících? Aha, a proč mi tam dal kluk na štítek výměnu po 6ti? Je fakt že na měrce je oil čistej, jako že ne očouzenej.hmm, tak zas ušetřim:-)
škoda že mi nejde stahnout dílenská příručka..
u Aprilie mám servisní plán, tady ani houby.
Jinak vanu jsem nechtěl sundávat k detekci pilin, které vím, že by měly být na magnetickém vypoušťáku ale kvůli tomu, jestli uvidim kliku a vyvažovák. Jen ze zvědavosti.
Dík.
edit: tak jsem sehnal příručku. Hned je mi lépe.
Upravil janjarolim dne 01.05.2015 12:05
rád se toulám na dvou kolech
Na netu je kompletni servis manual staci hledat. I dilenska prirucka pro servisy.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
no snadný to nebylo, tahám přes torent i tak jsem měl problém najít to bez spamu a dalších instalací čeho si. Jo mám to a kupodivu to přes virtual mechaniku jede.
rád se toulám na dvou kolech