jak dojdu dom udelam aktualizaci , cca za hodinku nemam to v praci a doufam ze tam nechaliu to co tusim
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
jjj presne super funkce , preskoceni bodu na nasleduji tohle jsem ocekaval , neni to uplne to co sem chtel, cekal jsem, ze to bude stejne jak u turistickych, ze kdyz se vzdalis od bodu preskoci automaticky na dalsi, ale tohle je taky dobry dva kliky a jsem na dalsim bodu
nahled trasy super nemusi se zoomovat
ta aktualizace me uz ani nevadi , kdyby slo aktualizovat soft i pres pripojeni s telefon pochopim to , ale tak je to tam uplne k hounu a nechapu co tim autor myslel
jinak ja topo nahraval uznova na kartu jelikoz sme mazal kartu nedokazu odpovedet zda mi zmizla nebo ne
Upravil schrek dne 28.07.2014 18:06
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Náhled mapy je dobrý-to jsem rád že je to napadlo. Udělali to velmi pěkně. Problém s tím že při změně trasy napíše TRASU NELZE VYPOČÍTAT přetrvává. Když se dá navigovat znovu na poslední hledané místo, tak bez problému pokračuje. Jestli bych neměl smazat všechny uložené trasy kvůli paměti?
Me zas v patek nasralo to , ze jsem dal navigovat nejrychlejsi trasu a vim, ktera je nejrychlejsi , ale hazelo me to jinam cas dojezdu 14:36, prejel jsem tu odbocku kam me to hazelo a behem 10 vterin mi to spocitalo trasu, kterou sem povazoval za rychlejsi a nahle dojezd 14:15. Tohle se mi stalo uz vicekrat .
Doprava vypnuta , aby to neupravovalo podle dopravni situace
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Jsem zpátky z dovolené, takže opožděně pár reakcí na diskuzi...
- problém s "nepřesnou GPS" je mnohem výraznější na BMW Navigatoru V než na Zumo 590. Garmin minulý týden poslal dva jezdce na testovací jízdu po Evropě (včetně ČR) aby sbírali data a zjistilo se, kdy a jak se to stává. Shodou okolností jeden z těch testovacích jezdců byl můj kamarád a stavil se u mě v neděli na večeři. Problém je ve firmware chipsetu GPS příjmače (GPS čipu - nikoliv software navigace). Běží tam rutina výrobce čipu, která koliduje s firmware navigace jako takové. Přesně zjistili kdy se to stává na Nav5 i na Zumo 590 a v obou navigacích už měli testovací firmware, který fungoval dobře. Během krátké doby vyjde update, který ten problém na obou navigacích vyřeší. Zlepší se i chování čipu v hlubokých údolích nebo v ulicích měst. NavigatorV je na tom hůř proto, že GPS anténa je umístěná nahoře za displejem a ten jí částečně kryje. U Zuma 590 je čip umístěný na levé straně vedle displeje a příjem má proti Nav5 lepší.
- co se týká map, tak je to asi takhle - Garmin v mapě CityNavigator pokrývá území asi 45 zemí a mapové podklady jsou od Navtequ. TomTom ve svém evropském mapovém produktu pokrývá 39 zemí. Nikdo další globální mapy celé Evropy pro komerční použití nenabízí. Takže není moc na výběr. Pokud v nějaké zemi jsou zásadní chyby (chybějící nebo neexistující POI, trajekty...) tak se to pochopitelně nahlásit dá (https://my.garmin...port.faces) ale je otázka, jestli místní GIS firmy vůbec nějaké opravy provádí. Každopádně pokud to lidi nebudou hlásit - viz výše uvedený link na formulář, tak se o tom výrobce nedozví. Bohužel v některých zemích jsou mnohem lepší komerčně dostupné garmin mapy od jiného dodavatele, které používá většina uživatelů a tlak místních na opravy globální mapy (CN) je malý nebo žádný. Stejná situace byla i u nás před pár lety - City Navigator byl v ČR tragický. Všichni jsme používali mapy Atlas ČR. Stačí si vzpomenout.
- Co se týká vývoje Zuma 590, tak výrobce má v plánu nejméně každý půlrok představit nový software, který bude mít nějakou zásadnější inovaci. Nějakou novou funkci nebo vylepšení - ne jenom opravy chyb. Nápadů na to, co by se mohlo přidat jsou desítky. Seznam má momentálně asi 90 položek. Rozhodně ale chtějí aby to byla platforma pro dalších několik let - podobně jako Zumo 660 - a na vývoji se bude pracovat. Jinak jak si můžete vzpomenout, Zumo 590 se prodává od poloviny května - tedy ani ne 3 měsíce. A vzpomeňte si, jak vypadal software Zuma 660 první půlrok! Tragédie. Ta navigce byla nepoužitelná. Já mám produkční kus taky od května (a testovací od začátku roku) a v žádném případě bych se k Zumo 660 už nechtěl vracet. Vyhodil jsem i Nuvi 3980 z auta, používám už jen Zumo 590. Naprosto mi vyhovuje jak rychlostí, tak kvalitou displeje tak i funkcema živé dopravy. Software není tak děsný aby se to nedalo používat.
- schrek: to je proto, že nevidíš, co tam dávají správci komunikací za úpravy. GIS firmy spolupracují se správci komunikací a na některých úsecích je možné upravit určité indexy, takže to při výpočtu času dojezdu úmyslně mění hodnotu. Důvody - prý kvůli tomu že chtějí, aby doprava vedla jinde. Někde to asi má logiku, někde ne. To je jeden z důvodů, proč to může některý úsek počítat nelogicky. Dřív se to dělalo úpravou maximální povolené rychlosti - na úseku kde je 90km/h dali max. 25km/h a navigaci to pochopitelně ovlivnilo ve výpočtu. Teď se používá "traffic shaping index", který vidět nejde. A pochopitelně může tam být i nějaká chyba, stačí aby úsek zadali jako okresku a je to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, k tomu poslednímu odstavci... nevíš jak se počítá čas dojezdu při navigaci?
Bere to nějak procentuálně z maximální povolené rychlosti nebo tam jsou ještě nějaká data
o průměrné rychlosti? Bere v potaz navigace třeba i průměrnou rychlost uživatele
třeba když mám zapnutou historii tras? Díky.
Přidám trocha svých postřehů za cca 7 týdnů a cca 3500 km používání 590 jak na motorce, tak autě.
Klady:
- jednoznačně display
- hudba, mp3 soubory mám na kartě, do helmy mi to jde na F5 MC bez jediného problému
- pro přípravu trasy používám Base Camp - chvíli mi trvalo se sw naučit zacházet, ale vychytalo se a pohoda. Vždy se jede přesně kudy chci :-), žádné překvápko se nekoná.
- nové podoba přeskočení průjezdného bodu, taky OK
- live doprava, počasí
Zápory:
- vadí mi hláška "Trasu nelze vypočítat" v případě odbočení z plánované trasy - dělám něco špatně, mám něco nastavit jinak?
A teď prosím radu. Nejedná se o zádrhel na 590, ale s mým telefonem. Dokud jsem k 590 používal staříčky tel. s Androidem 2.1. Garmin Link normálně komunikoval, data šla do navi bez problémů. Teď jsem pořídil nový s Androidem 4.2. a data nejdou. Tel. je bez problémů přes BT spárovaný. Kde může být chyba? Díky.
Lamark napsal:
Tome, k tomu poslednímu odstavci... nevíš jak se počítá čas dojezdu při navigaci?
Bere to nějak procentuálně z maximální povolené rychlosti nebo tam jsou ještě nějaká data
o průměrné rychlosti? Bere v potaz navigace třeba i průměrnou rychlost uživatele
třeba když mám zapnutou historii tras? Díky.
Nebere, počítá to fakt z průměrné rychlosti zadané na každém úseku GIS dodavatelem. Poslední navigace, která měla index uživatelských rychlostí byla 550 a jen do určitého vydání SW, pak to přestali používat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
raser napsal:
- vadí mi hláška "Trasu nelze vypočítat" v případě odbočení z plánované trasy - dělám něco špatně, mám něco nastavit jinak?
A teď prosím radu. Nejedná se o zádrhel na 590, ale s mým telefonem. Dokud jsem k 590 používal staříčky tel. s Androidem 2.1. Garmin Link normálně komunikoval, data šla do navi bez problémů. Teď jsem pořídil nový s Androidem 4.2. a data nejdou. Tel. je bez problémů přes BT spárovaný. Kde může být chyba? Díky.
Ta hláška "trasu nejde vypočítat" se teoreticky může zobrazit pokud se dostaneš do situace, kdy jseš v místě, odkud třeba nevede komunikace po které bys mohl vyjet aniž bys projel neplacený úsek. Např. jseš na benzínce u dálnice odkud ale nevede jiná cesta než zpátky na dálnici a zadáš navigovat bez použití placených silnic. Tak to má napsat tuhle hlášku. Pokud se ti to zobrazuje někde jinde a nastavení máš OK - prostě existuje trasa, která tvoje parametry splňuje, tak si ulož to místo jako waypoint a udělej třeba screenshoty (zapneš je v nastavení - displej - snímky obrazovky) a pošli mi to, já to předám vývojářům. Nikdy se mi to ještě nestalo, takže bych to rád viděl kde to dělalo a s jakým nastavením.
Ohledně Androidu ti bohužel neporadím. Vím jen o seznamu na webu garmin, kde se dají prohledat kompatibilita konkrétní navigace a konkrétního telefonu: http://my.garmin....ones.faces
Ahoj po updatu software mi jeste gps nezacyklovala a to sem ji daval zabrat. Ted par postrehu z noveho softu.
1. Prestala se mi ukazovat povolena rychlost vlevo dole
2. Porad mi hlava nebere jak muze byt nastaveny nejaky index tak blbe, aby odbocil na vedlejsi anejel po dalnici trasa Olomouc - Velke Karlovice me to nutilo odbocit u Lipnika ze to bude rychlejsi jak po dalnici , neodbocil jsem a ejhle kratsi o 6 minut
3. Kdyz dam hledat a pak kliknu na informace o nalezenem tak se mi nezobrazi ta mapa s polohou v tom pravym okne, ale pouze bod na prazdne mape
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Mně tu TRASU NELZE VYPOČÍTAT ukazuje kdykoliv vede cesta přes dálnici co máme u Tábora. Přejedu jí a je klid. Ale stačí jí mít třeba z itálie a dělá to taky blbosti. Stačí blbě odbočit kde to navi nečeká a šup: TRASU NELZE VYPOČÍTAT. Taky se mi dnes pořád restartovala až dokud jsme nezměnil položku u mýt kde jsou dva řádky, tak ten spodní. Teď to tady nemám, tak přesně nevím. Každopádně dálnice u Tábora je problém. Popravdě bych nejradši vyhodil všechny mýta a placené silnice-dělá to jen bordel. Už jen to nastavit jak člověk potřebuje chvilku zabere. Přitom by stačila jedna tupá volba: Dálnice a placené silnice ANO/NE. Řekl bych že tímhle si dost nasxali do bot. Budou s tím jen problémy-a jsou.
No a zlepšení? Chci SPOT aby posílal pozici, když už je telefon připojený a chci rádio. Proč to někoho nenapadne :-) Ale to upgradem softu těžko půjde :-) Taky by bylo dobré kdyby soft dokázal srovnávat jednotnou hlasitost MP3. někdy to řve jako kráva a někdy to vůbec není slyšet. To je ale rozdílnou hlasitostí při výrobě MP3. To by softem ošetřit mohli. Jinak 590-tka na hrazdě je luxus. Mačkám si čudlíky jak kdybych seděl doma v křesle. Nemusím zastavovat a přece vše nastavím a pořád jedu. Je to prima-jen ty dětské nemoce mne zlobí.
raser: mám to, odešlu to na podporu
schrek: to nebude indexem ale prostě chybou v mapě, nahlaš ten úsek prosím (viz formulář o pár příspěvků výš)
wilda69: to restartování se vyřešilo ve firmware 2.70, nemusíš tam už mít povolené všechny dálniční známky a mělo by to fungovat bez chyby i když tam necháš volbu "na dotaz". Předpokládám že to že se ti nedá trasu vypočítat je způsobené právě tím, že máš vypnutou volbu jízdy po silnici kde platí dálniční známka, nejspíš máš i vypnutou možnost jet po dálnicích (v nastavení toho čemu se máš vyhýbat) a máš vypnutou možná i volbu jízdy po placených úsecích (to je ten druhý řádek v nastavení mýtného).
K tomu druhému - možnost sdílení polohy každých x minut je jedna z položek, které jsou na seznamu funkcí, které by bylo fajn kdyby někdy v budoucnu byly... Oni to už mají hotové, takhle funkce existuje u smartphone aplikace Garmin Connect, což je podobná aplikace jako Link ale určená pro cyklistické a běžecké GPS. Pochopitelně na rozdíl od Spotu to nejede po satelitu ale po GSM.
Srovnání hlasitosti MP3 už někdy v minulosti bylo, tuším že u Zuma 550 ale nejsem si jistý. Nevím proč to zmizelo. Zkusím to dopsat na seznam. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
V auto navigacich je trasovatelnost pres mobilni aplikaci Garmin Tracker. Nevim proc toto nefunguje v Zumu pres link (kdyz uz je pripojeny)...
Hlasitost Mp3, tedy "normalizace" se dela pri konverzi a vetsinou kazi dynamiku. Nektere SW treba pro prehravace maji tuto volbu v nastaveni. Doporucuji toto provadet v PC pred nahranim do navi.
Včera jsme během školení narazili na to, že někdo nevěděl, kde je to nové tlačítko na zobrazení celé trasy během jízdy.
Takže stačí z displeje navigace šáhnout do mapy, aby se zobrazila na celou obrazovku a na obrazovce najdete nové tlačítko "šipka - vlnovka - vlaječka", v případě displeje naležato je vlevo - viz obrázek:
Když ho zmáčknete, zobrazí se na celé obrazovce (na šířce obrazovky) vaše aktivní trasa a tlačítko se změní na ikonu s tečkou uprostřed. Tou se můžete zase vrátit na zobrazení mapy tam, kde jste byli.