Malá vůle je špatná stejně jako velká vůle, avšak vůle v ozubení není jediná nastavitelná hodnota. Tloušťkou podložky je daná axiální poloha talíře a podložka se mění podle tvaru otisků zubů - na suché ozubení jednoho kola nanaseš tenkou vrstvu barvy a sleduješ tvar otisku na druhém kole. Otisk by měl být zhruba podlouhle oválný a měl by být přibližně ve středu plochy boku zubu = měl by být stejně daleko od paty zubu i od hrany zubu, podobně vzdálenost od konce boku zubu u středu i od konce u obvodu.
Upravil Francis dne 25.03.2022 23:22
Na svojí 1150GSA jsem koupil koncový převod z 1100GS/R (nevím přesně). Chtěl jsem vyměnit kvůli kratšímu převodu, což bych při cestách s batůžkem, plně naložený, uvítal. Problém je v tom, že hřídel koncáku má úplně jiné zakončení a ozubení. Tak nevím, jestli to vzdát, nebo zkusit oba koncové převody rozebrat a vyměnit tu hřídel s křížem, tedy jestli to vůbec jde???
Krizus přiložený následující obrázek:
YouTube Video Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Vyzkoušeno a musím konstatovat, že rozdíl je fakt znatelný. Změna v koncovém převodu 33x11 (měl jsem 31x11) výrazně přidala na ochotě motoru jít do otáček, rozjezdy s minimem plynu, 6ka jde použít i na okresce, samozřejmě při 130km jsou otáčky vyšší, teď lehce přes 5tis., ale dálnici se vyhýbám kdykoliv to jde, takže můžu jen doporučit.
Chystám se v září na dovču do Bosny a mám pocit, že se mi malinko zvětšila vůle na kardanu. Našel by se nějaký servisák v okolí Bystřice pod Hostýnem, Přerova, Hranic kdo by mi to dokázal posoudit a případně i dle situace zeservisovat, ložisko, křížky apod? Díky i za doporučení.
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
Chystám se v září na dovču do Bosny a mám pocit, že se mi malinko zvětšila vůle na kardanu. Našel by se nějaký servisák v okolí Bystřice pod Hostýnem, Přerova, Hranic kdo by mi to dokázal posoudit a případně i dle situace zeservisovat, ložisko, křížky apod? Díky i za doporučení.
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
Tu som našiel informácie o 1150, https://en.tradebearings.com/1150-802738.html
Tiež som už nakupoval z tejto stránky, cena je primeraná a dodanie je tiež rýchle. Najdôležitejšie je, že model je kompletný, môžete nájsť akékoľvek ložisko, ktoré chcete, a tiež je prístupná medzinárodná webová stránka https://www.tradebearings.com/
pavlos84 napsal:
Chystám se v září na dovču do Bosny a mám pocit, že se mi malinko zvětšila vůle na kardanu. Našel by se nějaký servisák v okolí Bystřice pod Hostýnem, Přerova, Hranic kdo by mi to dokázal posoudit a případně i dle situace zeservisovat, ložisko, křížky apod? Díky i za doporučení.
Myslím ze většina servisaku si tě napíše na prosinec...
Kupredu spatki ni krok...
pavlos84 napsal:
Chystám se v září na dovču do Bosny a mám pocit, že se mi malinko zvětšila vůle na kardanu. Našel by se nějaký servisák v okolí Bystřice pod Hostýnem, Přerova, Hranic kdo by mi to dokázal posoudit a případně i dle situace zeservisovat, ložisko, křížky apod? Díky i za doporučení.
Myslím ze většina servisaku si tě napíše na prosinec...
volal jsem do Carservisu minulý měsíc kvůli výměně hlavního ložiska koncového převodu. Jestli budete mít ještě zájem, stavte se na podzim
To je pravda. Malá vůle může způsobit předčasné opotřebení zubů, zatímco velká vůle může způsobit rázy a vibrace. Informace o ložiskách naleznete na https://www.bearingforworld.com/
Tloušťka podložky ovlivňuje axiální polohu talíře. Když je podložka příliš tenká, talíř se bude příliš přibližovat k druhému kolu. To může způsobit předčasné opotřebení zubů. Když je podložka příliš silná, talíř bude příliš daleko od druhého kola. To může způsobit rázy a vibrace.
Upravil jannick dne 04.01.2024 02:59