PetrL napsal:
Tak mám konečně oba tlumiče (origo, najeto přes 100k) po repasi a k tomu progresivní pružiny Hyperpro. Navíc v kombinaci s novejma touranckama je to najednou úplně jiná motorka. Přestala na příčných nerovnostech nakopávat, víc žehlí. A pokud už je nerovnost taková, že se se pode mnou motorka zhoupne, tak mám pocit že sedlo řidiče je bod kolem kterýho se pootočí dopředu a pak dozadu. Dřív to byla napřed rána do řídítek a pak nakopnutí zezadu. Na starý benešovský, kde pro mě předtím bylo pár úseků skoro off road jsem teď schválně najížděl do kanálů Ještě si chci trochu pohrát s nastavením zadku, když ty dvě štelovací věci najednou už fungujou.
Poděkování patří Servisákovi za zprostředkování a za večerní pomoc po telefonu... Ještě se příležitostně stavím na to synchro.
mara napsal:
Prosím, nevzpomenete si někdo…
Kdysi sem někdo dával parametry takového toho základního nastavení podvozku BMWGS, myslím tím předpětí pružin.
Motorka s vyvěšenými koly vzdálenost XY, motorka na kolech bez jezdce délka XY. No, možná tam byl ještě jeden parametr. A myslím, že tam byl i odkaz na nějaký webky.
12000,-
Záleží za kolik se ti podaří sehnat pružiny.
Jinak první repase je složitější o to udělat ze zadního nerozebíratelnýho tlumiče udělat rozebíratelnej, přibyde tam ventilek na dusík, ale to už je tu někde výše popsáno.
Kto a ako to dokáže bez navŕtania ventilku? Ako vymení obsah? Chcem nové tlmiče, ale ak naozaj existuje možnosť, že sa mi tlmič po repase nezlomí pre oslabenie steny v dôsledku dorábaného ventilku, tak by som do toho šiel
Jen se zeptám s odstupem času, přišel jste už někdo na jiné náhradní pružiny pro originální tlumiče 1100/1150, než jsou Hyperpro? Z mého pohledu jsou svinsky tvrdé, už bych do nich nešel.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Tak som si to odkomunikoval s p. Prochazkom a naozaj vie ten tlmič spraviť bez vrtania do steny, takze zajtra/pondelok mu tlmiče posielam na repas
Pružiny mam progres. Hyperpro, nepridu mi po cca 20 000 km velmi tvrde, praveze ked idem so zenou (ja 65kg, zena 50kg, 3 kufre, na kufroch este stany spacaky nafukovacky), tak na max. predpati je tlmic pre mna tak primerane tvrdy, motorka sa nehupe a vobec nie je tvrda
varan napsal:
Tak som si to odkomunikoval s p. Prochazkom a naozaj vie ten tlmič spraviť bez vrtania do steny, takze zajtra/pondelok mu tlmiče posielam na repas
Pružiny mam progres. Hyperpro, nepridu mi po cca 20 000 km velmi tvrde, praveze ked idem so zenou (ja 65kg, zena 50kg, 3 kufre, na kufroch este stany spacaky nafukovacky), tak na max. predpati je tlmic pre mna tak primerane tvrdy, motorka sa nehupe a vobec nie je tvrda
co budeš dělat až pojedeš sám? To už takový pohodlíčko nebude
Upravil Mardock dne 04.06.2015 10:41
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Ked jazdim sam, povolim predpatie. Samozrejme, tlmic netlmi dobre, preto ide na repas, ale pruziny mi nepridu nejako velmi tvrde. Ked mam nanajmaksom vzadu, tak sa na tom neda jazdit ake je to makke. Predok mam na druhom kliku od uplne povolenej pruziny a je to v pohode aj solo sport, aj dvaja turistika.
Vcera mi prisiel zrepasovany tlmic od p. Prochazku, dnes prvych par km a motorka sa konecne sprava ako ma, tlmic zrepasoval bez vrtania do steny a hydrostel zabera od prveho kliku.
Tlmic perfektne filtruje nerovnosti, motorka sa pri brzdeni v zadnom tlmici nedviha, neklesa pri zrychleni. Super investicia za tie peniaze oproti cene noveho
To mi je tiez divne, ale vraj to vie nejako zavriet a zrepasovany urcite je. Nie je to Ohlins, ale +- sa to chova ako novy origo seriovy tlmic na novom GS
GSA1150- vyměnil jsem oba tlumiče za nové Wilbersy, najel jsem na nich asi 3000km. Subjektivně- hned po výměně skvělý pocit, že to neskáče... Velmi brzo mi to ale nepřipadalo jako velká změna- asi bych se musel zpátky svézt se starými tlumiči, inu na lepší se rychle zvyká. Objektivně- poté, co jsem si na tlumiče zvyknul, mi stoupla spotřeba o min. půl litru. No asi to bude tím, že jsem prakticky všude (vyjma obcí) o těch dvacet, třicet rychlejší :-)). Jsem rád, že jsem šel rovnou do nových- stojí to za to.
Hledal jsem dost dlouho nastavení. U předpětí je to jasné- popsáno mnohokrát. U tlumení při ježdění na silnici se mi pořád nedařilo dobře rozeznat, co s tím udělat. Nakonec jednoznačně doporučuju to vytáhnout na přiměřeně boulovatou polňačku a trochu to pustit. Nejpozději na třetí bouli musí každý poznat, co s tím. U takto nastaveného podvozku je mi pohodlné pro běžnou silnici tlumení vpředu i vzadu o zoubek povolit. Nevím jestli s takovým postupem budete souhlasit- já jsem s výsledkem spokojený.
No a nakonec jednu poznámku o tuhosti pružiny. Pokud budeme mluvit o lineární pružině, tak ta je charakterizovaná konstantní tuhostí. To znamená, že při zvětšování síly o stejnou hodnotu, se pružina vždy o stejnou vzdálenost stlačí. To znamená, že i když hydroštelem zvětšíme předpětí pružiny, neměníme tím její tuhost. Posuneme tím jenom pracovní bod pružiny tj. jenom tím nastavíme tu střední výšku motky tak, aby zdvih pérování byl optimálně rozdělen (70%/30%). Takže pokud máme nějakou pružinu, která je vypočítaná na jednoho jezdce, a sednou si tam dva i s bagáží, můžeme si o optimálním pérování/tlumení nechat jenom zdát. Je to všechno o kompromisech...