Ivan napsal:
Drákula pak ale požaduje nejen "aktovku", ale i "aktéra":-).
Hele, co si myslíte o stínech na téhle fotce? Fotomontáž? Nebo umělé nasvícení? A proč v tom počasí, jen kvůli nějakému zvrácenému smyslu pro symetrii?:
http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=zahranicni&c=A150123_112300_zahranicni_vez&foto=ERT58b62a_4e2d653ad14345d7b7879dc54cf60ebd_0.jpg
připadne mi to,že jsou do toho prostředí vsazeni,změnit pozadí není zas tak složité,naposledy jsem to dělal pro jednu televizi to zvládne každý amatér
bystricke přiložený následující obrázek:
Pár zdejších členů projevilo zájem o foto workshop, tak když bude zájem i o akt, mohu ji napsat , jestli by měla volno a zapózovala...
já bych zájem měl,ale né o akt.dělá to jeden kamarád,veme dvě holky,zdroj,světla,tucet amatérů,kteří až tam zjistí,co vše je ktomu potřeba a oni nemají ani tu blbou odraznou desku,nejezdím tam,páč si myslím,že se nic nedovím.když se člověk podívá,co sem lidi dávají za fotky,těch aktérů tu moc není.
když by se mělo něco na zkušenou fotit,tak asi krajinu,zajímá mě nastavení,různé vychytávky a následné možnosti úprav,dále diskuze jak správně fotit se zrcadlem
bystricke přiložený následující obrázek:
Dělal jsem trošku úklid na serveru a oživím téma pár starými záběry...
Zakázka z roku 1999. Česká postprodukce dělala titulkovou sekvenci pro film Talentovaný pan Ripley (Leonardo di Caprio). Ve scéně vyplouvá zaoceánský parník z přístavu v New Jersey a na pozadí je skyline New Yorku. Všechny fotky, které měli pro záběr pozadí byly nepoužitelné. Nabídka zněla - letíš v pátek, nafotíš co chceme a my platíme co si řekneš. Řekl jsem si o částku, která pokryje odpisy techniky, poplatek za focení v NY, zápůjčku pár objektivů co jsem neměl, laboratoř v NY atd. Jo a prvotřídní apartmá s barem v nejvyšším patře NewYorkeru v výhledem na přístav
Tohle je výřez ze skenu. Foceno Hasselbladem 503CW. Pochopitelně tam udělali úpravy, odstranili nějaké budovy atd. Ale bylo to použité ve filmu v té úvodní části.
Později jsem tam trošku studoval, takže jsem měl vychytaný místo, kde se dá dobře fotit a jel najisto. Záběr do studentského portfolia. Foceno Fuji 6x4.5
Sehnat v době klasického filmu (nebo dia) shiftovací objektiv bylo nad moje možnosti. Tady to chybělo. Ale i tak mám tu fotku rád. Podotýkám, že to je čistý sken, naprosto bez retuší a postprodukce.. Tohle lezlo z diáků 6x6. Byl to záběr do školního portfolia.
Vyfoťte model v netradiční póze... Hmmm. Zase školní práce. 6x6
Fuj komerce Záběr Lucie Zedníčkové z focení katalogu nějaké kosmetiky. Fotili jsme to dva, moje záběry se nějak nelíbily kromě tohodle, který šel na titulku. Opět sken z diáku 6x6. Jen pro představu - jeden asistent na světla a jedna maskérka. Nic velkého. Dneska by tam bylo mnohem víc lidí.
Tenhle záběr se nepoužil a je to po retuši - na těle měla spoustu znamínek a teček a klient si to nepřál. Všechno se retušovalo.
Tohle je cvaknuté Fuji 6x4.5 a čistý sken. Dalo by se to asi nějak vylepšit.. Ten diák má barev habaděj. Je to na poli kousek od místa, kde jsem léta bydlel (na Vysočině)
A na závěr fotka foťáku Pořád ho mám, leží mi tady ve skříni v kufru a čeká na časy, až budou cenově dostupné digitální "zadky". Čtvrt nebo půl milionu za to dávat nebudu. Asi to nejlepší z mechanických foťáků střední třídy, co kdy bylo vyrobené a bez diskuze nejlepší skla Carl Zeiss T*
Tohle je focené velkoformátovým Cambem (9x12cm)
A kdyby někdo nevěděl, jak vypadá velkoformátový foťák (protože tak 10 let se to už vidí opravdu málokde), tak tady je fotka, co fotil kolega fotograf. Není to můj záběr. Pro změnu to je focené tím Hasselbladem. Žádné digitály jsme v té době pochopitelně neměli. Tahle věc stála celé jmění - jen objektiv byl tuším za 40 tisíc v té době. Měli jsme k tomu kazetu na polaroidové náhledy, fotilo to pochopitelně hlavou dolů (to je princip), ta věc s kabelem co leží nahoře na matnici je měřicí sonda na světlo ke spotmetru - dalo se tím měřit přímo na matnici. Cambo i Rodenstocky pochopitelně máme schované a čekají na to samé - až budou nějaké velkoformátové digitální stěny za třeba 30 tisíc a ne za 300, 600 nebo 900 tisíc
Tomáš - zajímavé:-).
Jak jsi napsal "Pochopitelně tam udělali úpravy, odstranili nějaké budovy atd...", tak mne hned podvědomě napadlo, jestli o dva roky později nedostal někdo podobnou zakázku a nevěděl si rady s odstraněním budov WTC v laboratoři... Omlouvám se za blbý pokus o černý humor...
Zdravím kluci, koukám že je to tu samej fotograf tak mi určitě poradíte
Mám Nikon D3100 - potřebuji k tomu brašnu. Objektiv základní 18-55 myslím.
PLus aby se tma dalo do té brašny strčit dvě tři karty, dvě baterky popřípadě i ta nabíječka. Díky
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Zkušený nejsem, ale naslepu z e-shopu bych nekupoval. Zašel bych do prodejny s fotákem, popř. ho tam budou mít a vyzkoušel víc brašen. Preferuju co nejmenší, ale aby se tam vešlo co potřebuju,tj. na procházku mám Vanguard, kam se vejde foták s objektivem, baterka a pár drobností. Na větší akce jsem houpil Hamu kam se vejdou další objektivy, popř. nabíječka atd., ale na každou procházku bych to tahat nechtěl. Taky záleží v jaké poloze tam foták bude a preferuju taky, abych se do brašny dostal jednou rukou, takže zvážit systé zipů, chlopní a přezek.
Drákula má malou Lowepro, kam se jí vejde D5200, baterka ale jinak už skoro nic, na procházky bezva, pokud nechce další objektiv.
Je to individuální, nejlépe asi vyzkoušet.
Přesně jak píše Ivan, zajdi do speciálky a vyzkoušej, za sebe Tamrac, tam permanentně D7000 parkuje, vybereš co ti bude sympatické velikostí, materiálem a zpracováním. Dej si na to na prodejně čas, nikam nespěchej, v klidu zvaž a rozmysli varianty.
Pár zdejších členů projevilo zájem o foto workshop, tak když bude zájem i o akt, mohu ji napsat , jestli by měla volno a zapózovala...
já bych zájem měl,ale né o akt.dělá to jeden kamarád,veme dvě holky,zdroj,světla,tucet amatérů,kteří až tam zjistí,co vše je ktomu potřeba a oni nemají ani tu blbou odraznou desku,nejezdím tam,páč si myslím,že se nic nedovím.když se člověk podívá,co sem lidi dávají za fotky,těch aktérů tu moc není.
když by se mělo něco na zkušenou fotit,tak asi krajinu,zajímá mě nastavení,různé vychytávky a následné možnosti úprav,dále diskuze jak správně fotit se zrcadlem
Tak oba ty poslední akty co jsem sem dal jsou focené jen tak jak vidíš bez jakýchkoli světel apod. Jen jsem si dal za její hlavu bílou čtvrtku, protože by jinak byly vlasy slité v jeden černý celek.
Marek BMW napsal:
Tomáš TT--> s Cambem zkoušel fotit známý u mně v ateliéru , tak jsem ho zdáli pozoroval, když se to učil, ale co vím , tak se mu to nějak nedařilo.
S Hasselbladem jsem si zkusil fotit minulou sobotu pod dohledem jednoho světoznámého fotografa a připadal jsem si jako když jsem na střelnici s perkusákem...
Jinak krásný zátiší s Cambem
Chce to spoustu zkušeností. Stačí blbě nakipovat a najednou světlo spadne na čtvrtinu apod. Ale je to kouzelný, dají se s tím dělat neuvěřitelný triky s hloubkou ostrosti. Na různé produktové fotky nebo na jídlo - geninální.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tak odborníci jsem zvědav,kdo mi poradí
fotím na různých společenských akcích,občas se tam peru se světlem,halogeny červené,modré,žluté,ale občas se mi ty světla podaří prorazit.
discotéka je pro mě pekelný světlo,obzvláště,pokud chci zachovat světelnou atmosféru a přitom mít postavy světlé a ostré,můžete mi někdo poradit jak na to,máte stím někdo zkušenosti?
upřiložené fotky je vyšší iso,použit blesk,bodové měření,výsledek nic moc
bystricke přiložený následující obrázek:
bystricke napsal:
tak odborníci jsem zvědav,kdo mi poradí
fotím na různých společenských akcích,občas se tam peru se světlem,halogeny červené,modré,žluté,ale občas se mi ty světla podaří prorazit.
discotéka je pro mě pekelný světlo,obzvláště,pokud chci zachovat světelnou atmosféru a přitom mít postavy světlé a ostré,můžete mi někdo poradit jak na to,máte stím někdo zkušenosti?
upřiložené fotky je vyšší iso,použit blesk,bodové měření,výsledek nic moc
Je to samostatná kategorie. Klubová a venue fotografie... Téměř jistě na to existuje nějaká výuková kniha...
Ale v principu - samostatný blesk a úplně ideálně na ramenu, výkon blesku na čtvrtinu, vypnout TTL měření. Zkus použít slow sync nebo synchronizaci za zadní lamelu. Fullframe zvládne tak ISO1000 ale dá se klidně pracovat na ISO 400. Čas - tak dlouhý jak snesou ty lidi být v klidu, jinak to budou duchové. Když je světla dost, tak 1/3 - 1/8 ale skoro univerzální je 1/6s. Fotil bych na tak otevřený sklo, jak jen zvládneš hloubku ostrosti, ideálně aby to mázlo pozadí - viz třeba ty hnusný stojany na bedny vzadu. A pochopitelně si nastav manuální vyvážení bílý. Podle mě nejlepší klubový fotky jsou černobílý ale to je věc názoru.
Jinak tě celkem lituju, asi dva roky jsem se pokoušel fotit na různých latino párty, kam jsme chodili tancovat a je to fakt nevděčný. Když to přeženeš s bleskem, tak zabiješ atmošku a když to dáš slabě, udělá to duchy nebo to bude nepoužitelně rozmazaný.
Tohle je asi na hraně...
A tohle už je na vyhození:
Tohle fotil profík v jednom klubu, podle mě už to zase ztratilo tu atmosféru ale nemá to duchy...
Když to není v pohybu, vůbec bych nic neřešil - nastav sync na zadní lamelu, řekni jim ať se zkusí nehýbat a je to. Ale při tancování a zejména při rychlým, to moc dobře nejde.
@ Radek_S: Kompozičně je to celé špatně. Vypadá to jako výřez z nějaké větší fotky. Vždy je dobré si rozmyslet co vlastně chci fotit. Detail, panorama hor,... Takhle ti z toho vylezla akorát fotka svodidel.
já se právě clony 1,4 zatím bojím,ikdyž sem seřizoval foťák,nemůžu si dovolit domů donést mazanice,na tom malém dysplaji to vypadá dobře,v pc už je to někde jinde.
WB dodělávám v pc.
všechno fotím na manuál,zkoušel jsem párkrát na prioritu clony nebo času,a nějak jsem se stím nemohl domluvit,to mě nesedělo.
trochu teorie a dobrých rad není na škodu,na další akci to zkusím zaimlementovat do svého cvakání,uvidíme
bystricke přiložený následující obrázek:
musím ty obavy z 1,4 rozlousknout,takže se táži marku:
budu fotit postavu na 4m na f/1,4,indikátor pípne,postava bude nějakým způsobem ostrá.
ten sám případ ale s clonou f2,5,indikátor pípne,cvak,bude postava ostřejší?
jde mi o postavu,vím co se bude dít za ní
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Co to znamená "postava"?
To není plochá deska ale prostorový objekt.
Takže ty naostříš třeba na hrudník ale tělo a třeba plesové šaty jsou mnohem "hlubší" a pokud to chceš mít ostré v celém tom rozsahu, tak záleží na velikosti čipu, ohniskové vzdálenosti, vzdálenosti od té postavy a nastavení clony. Všechny tyhle faktory do toho vstupují.
Jsou na to tabulky a kalkulačky.
Třeba když budu fotit svojí 5D objektivem 50mm na ty 4m s clonou 2.8, tak budu mít prokreslenou hloubku od 3.5 - 4.6m, což je víc než metr. Pokud zaostřím na nekonečno, bude ostré všechno od 15m do nekonečna.
Ale stačí změnit objektiv na 85mm a všechno je jinak. Ostré to bude od 3.82m ale jen 35cm (do 4.1m)
Fakt se podívej na ty tabulky nebo nějaké DOF kalkulačky, existují na to programy do telefonu.
A druhá část souvisí s tím, jak který sklo "kreslí" při jaké cloně. Každý objektiv má určitý rozsah clon, kde má vyšší rozlišení než v jiných. Obvykle to nebývá při plně otevřené cloně.
bystricke napsal:
musím ty obavy z 1,4 rozlousknout,takže se táži marku:
budu fotit postavu na 4m na f/1,4,indikátor pípne,postava bude nějakým způsobem ostrá.
ten sám případ ale s clonou f2,5,indikátor pípne,cvak,bude postava ostřejší?
jde mi o postavu,vím co se bude dít za ní
možná stojí za to se mrknout tady: http://www.dofmas...dofjs.html___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E