Protože moje koupě 800 gs (vyrobena 27.2.2008) je na spadnutí,tak se ptám,pídím,čtu atp. zda do toho jít nebo ne.Asi budu stejně nosit dříví do lesa, je tady všechno popsaný ale přesto uvedu svůj příspěvek k tématu problému motorů 08/09,které jsou zde rozebírány.
Ptal jsem se mojeho servismana co ví o motoru 800.Dělal dvouválec 650, kde se zadřely šály vyvažováku na motorce rok 2009 najeto 3500km!!!Špony zastavily čerpadlo(snad rozlomily plastové kolečko nebo tak nějak) ale majitel hned jak uslyšel rachot zastavil a už nejel.Tak dal snad jen nové šály opravil čerpadlo a k velkým škodám nedošlo.V BMW mu řekli,že se jedná o vadnou serii těch šál.
Nicméně se pídím dál a volal jsem do velmi známého servisu BMW.
Na můj dotaz co je na tom pravdy ohledně těchto motorů 08/09 mi neoficiálně mechanik řekl toto.Ano pár motorů s touto závadou jsme řešili.Není to velké procento ale je.Z výrobního závodu BMW jim odkázali,že se jedná o nějakou vadnou sérii šál.Na můj dotaz kdy přicházejí krizové km mi řekl,že je to úplně jedno zda má motor najeto 3tis km.30tis km nebo 60tis km.Krizové km nelze určit.Ale to neznamená,že vás ten karambol musí nutně potkat.Jedná se opravdu o velmi malé % z vyrobených motorů.Ptám se tedy dál.No a co motory 2010 a mladší?Je pravda,říkal mechanik,že na tuto závadu jsme tady ty motory ještě neměli.Jestli je to nějakým lepším materiálem těch šál nevěděl.Servisujeme tyto motorky 08/09 s 80tis km a více km a jen jakoby lehce v určitých otáčkách klepají(jakoby pístní čepy) ale s jistotou ten zvuk nelze určit odkud je.
Motorka co mám v hledáčku má 17500km výbavu snad za 40tis kč, první majitel,motor běží jako víno cena rozumná, jetá jen po silnici.......(no sákne těsnění pod víkem ventilů a asi přední vidle udělat gufera)
Nebudu kolem toho tématu už víc zjišťovat.Buď jí vezmu až se svezu i s tím 0,1-0,2% rizikem,že mne závada vyvažováku potká nebo ji prostě nevezmu.
Upravil Francek dne 05.02.2016 20:12
Akorát v tom případě nechápu proč to prostě nepřiznali že jde o špatnou sérii šálků(pokud je tomu tak) a nechávají průchod spekulacím o ,,motorech na hovno" mohli to těm havariím např. s výraznou slevou(ideálně zdarma ) opravit a zavřít tak částečně huby pomlouvačům...
Upravil kim dne 06.02.2016 07:43
Již jsem to někde popisoval, ale možná v jiném vlákně. Po cca 30 000 km /můžete vynásobit dvěma - jeté "důchodcem"/ se ozýval šicí stroj. Měl jsem před Rumunskem, takže rozborka sborka. Výměna šálků na vyvažováku, Výměna rozvodďáku a napínáku.
Týden práce a jinak dobrý. Ale zadarmo to není, takže bych doporučoval 2008 nebrat.
Jinak ten šroub údajně zaměnit nelze, ale o tom jsem jenom četl.
08-09 bych nebral, i když je motorka pěkná, pořád tam ten nepříjemný pocit, že se může něco podělat bude, a rozhodně bych to nechtěl řešit někde v tramtárii
šroub je podle realoem zaměnitelný se všemi twin a dokonce jednoválci o objemu 650ccm http://www.realoe...1137708604Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
08-09 bych nebral, i když je motorka pěkná, pořád tam ten nepříjemný pocit, že se může něco podělat bude, a rozhodně bych to nechtěl řešit někde v tramtárii
Asi to bude musieť biť kus od kusu, alebo väčšia pravdepodobnosť ako sa k tomu správalo pri prvých km. Poznám troch ľudí čo majú cez 100 tis. km na 08 a nemajú absolútne žiadny problém.
Upravil siso dne 07.02.2016 08:32
Rešil jsem to same a nakonec jsem tu 09 vzal... dostal jsem od kamarada super cenu, je velmi bohatě vybavena, 14 000 km, olej se delal kazdy rok, jezdil s tim jen silnice a nikdy padla. Treba jsem udelal chybu, ale treba ne.... prevlada vetšina lidi co ten problem neměla a to rozhodlo. Od soboty jsem tedy majitel GSa.
Co jsem měl koupovat já,měla taky výbavu velmi bohatou ujeto 17 500km.První majitel.Cena dobrá.Za ty peníze a takovou výbavou se tyhle modely na inzerci neobjevují ani náhodou.Zajímalo by mne čistě teoreticky,kolik je třeba 08/09 registrovaných v ČR.200?300?A kolik majitelů mělo tento problém....
Bezpochyby je více asi těch spokojených.Jo a od 2010 (jak jsem někde četl na foru) mají prý písty potažené teflonem či co.
Upravil Francek dne 25.06.2016 15:47
Asi tak... dal jsem za ni 160, první majitel a v tom je od Touratechu vyšší plexi, blastery, přídavná mlhovka a xenonem, rám motoru, kryt motoru, sedlo, kapsa na řidítka, polepy, výfuk akrapovic , 3ks origo BMW kufry + origo původní věci s sebou. K tomu nové gumy a destičky. Určitě bych nic podobného za tuhle cenu taky nesehnal. Já nevyvracím, že se to nemůže stát. šel jsem do toho dobrovolně a případně následky si ponesu. Jsem ale názoru toho, že taková situace je u dneska u všeho. Chceš si koupit auto ? u každé značky se vždy najdou dva tábory kde jeden to vynáší do nebes a druhý to haní. Chtělo by to opravdu znát čísla ...celkový počet a počet problémových aby si každý udělal obrázek.
Cena je suprová s touto výbavou.Samozřejmně ,že je vždycky něco za něco.Super výbava na jedné straně trochu případného rizika na straně druhé.Může se pokazit třeba i 2012.Je to jenom stroj.Já jen,že lidi co ty motory opravují mají zdvižený prst a je na každém aby si to rozhodl sám.
Jak sleduju inzerci,tak z prvních ročníků je celkem dobrá nabídka.
Zdravím všechny, přemýšlím nad koupí 800 r. 2008, ale má vyměněný motor za novější údajně z r.2011. Jde nějak poznat, zda je opravdu novější z číselné řady motoru? Vypouštěcí šroub oleje má na imbus, ale vodní čerpadlo je hliníkové - není plastové.
Ahoj, je to loterie. Asi bych se z toho nehroutil...., závada může a nemusí nastat...
Mám najeto cca 60. tis. Dělam pravidelně olej a běžnou údržbu...
Pokud je motorka s dobrou výbavou a cenou, podstoupil bych to.... Vše se dá opravit...
Měl jsem kupovat 2010.Ale jiný zájemce byl rychlejší.Podle VIN jsem zjistil,že byla vyrobena 4/2010.Ten výpustní šroub jsem ale nestihl zjistit majitel to nevěděl a moto měl kdesi v garáži.
Ale podle jiného fora jsem se dozvěděl,že zásadní úpravy zmíněného kritického místa přišly údajně až 9/2010.Pokud je tomu tak,tak bych si vlastně vůbec nepolepšil jen bych měl novější moto se starým provedením motoru za vyšší cenu.
Pořád ještě mohu koupit původně zamýšlené BMW 2/08 17 500 km.V plné výbavě i s remusem+original díly ale bez kufrů.Cena dobrá.Po pročítání for a konzultací se servisem BMW(závada sice není pravidlem ale může se projevit viz příspěvky výše) jsem prozatím od koupě ustoupil....
Má ale jasný původ,nebouraná,žádný off jen silnice,jeden majitel,žádné pazvuky motoru,ověřený servis(sice ne BMW )ale kamarád s motoshopem a opravnou ji servisoval.Jo sákne pod víkem ventilů a asi tlumič přední taky sákne.Je to ale jeden z prvních modelů.Nemůžu se nějak pořád rozhoupat.S Kimem jsme to probírali po telefonu a nevidí v tom zásadní problém proč nekoupit.
Francek přiložený následující obrázek: