Moc nechápu jak tady, tak na motorkářích řeči o šetření.Já si třeba Mitasky kupuji asi ze zvyku a taky proto, že jsem s nimi spokojen.
Je to asi divné, ale ještě se mi nepodařilo píchnout a to nejezdím jen po hezkých šotolinách.Nájezd je taky dobrý, na E09 najedu cca 7 tisíc, na E10 jsem teď najel 11 tisíc. Najel bych víc, ale letošní přesun z Albánie po asfaltu byl trochu divočejší.
Mitasky mám i na Jawách.
Ano, všichni víme, že ty gumy praskají, ale to není žádná deformace, které by někoho ohrozila. Těch pár případů, kde guma bouchla nestojí ani za slovo. To se stává i jiným značkám.
Když nejde o život, jde o houno.....
Názor jednoho z Vás na obutí BMW F 800 GS předek 90/90/21 Mitas Invader a 150/70/17 Mitas TerraForce:
Gumy hned po nazutí dobře držely a neklouzaly, pocitově motorka díky přední gumě více padá do zatáček, ale rychle jsem si zvykl a už mi to nepřijde, nicméně rozdíl oproti Pirellce tam je, a to právě tento. Zadní gumu mám "označkovanou" až úplně do kraje a nepocítil jsem žádné varování nebo nejistotu během náklonu. Při přejíždění příčných nerovností ve vyšších rychlostech se motorka stále trochu zavlní, ale to asi není gumama, ale rámem, nebo prostě motorkou jako takovou, dělalo to i před tím. Zdá se mi, že to o trochu méně klouže na vodorovném značení, a co se týče mokra, jel jsem po dešti jen jednou a úplně klidně a pomalu, takže tam nedokážu posoudit, pocit jistoty na vodě nemám na žádné gumě. Jinak gumy se rychle zahřejou, stačí 1km a už je znát, jak lepí, TerraForce co mam vzadu je pocitově měkčí než předek, ale je to hodně příjemná jízda, GS je s tímto obutím perfektně ovladatelné a pohodlné i na rozbitém asfaltu v lese směr Adršpach, kam se z Trutnova jezdím večer koupat do pískovcového lomu Smile Úbytek gum zatím pochopitelně nepozoruji a designem se mi líbí, jsou to pěkné gumy napohled, hlavně TerraForce. Až budu řešit nové obutí, rozhodně koupím opět stejnou kombinaci. Jo, co se provozu týče, při zvedání motorky na zadek mi Pirelka, pravda už dost sjetá, ale podklouzla, to tahle guma neudělala ani jednou. Většina jízd byla jeta ve dvou lidech a pocit z motorky je jako bych jel na kole, perfektní ovladatelnost, nevím jak je to možné, je to opravdu rozdíl oproti předchozím gumám.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Nazdar v pratek sjem se v ratili z Bosny a mam tu trochu poznatku.
E09 Dakar + XT644 - den pred odjezdem me moje draha polovicka prekvapila a dostal jsem uplne novou sadu gum, zaridila mi i prezuti , na pneu najeto 2677km z toho 1350km po dalnici, kde rychlost neprekrocila 120km/h pneu pravidelne kontrolovany zda jsou dobre nafoukle, motorka nalozena tak na 2/3, okolní teplota od 10 do 33, z 80% byl všechno asfalt ruzne kvality.
A jak pneumatiky dopadly, predni XT standartne kdybych nebrzdil tolik predni brzdou, coz v moha pripadech opravdu neslo, tak by byla krasne rovnomerne ojeta ,ale to se srovna otocenim (jeste ze neni smerova ). A co se tyka E09 tak tam zbylo po dojeti na stredu 10mm a 10 z 20 figur na stredu jsou napraskle, ale nijak extreme. Mel jsem obavu zda to guma vydrzi, jelikoz v prubehu roku jsem videl dve gumy E09, ktere meli po podobne ceste figury uplne utrhane. Takze za me MITAS ted OK.
Jinak s nama jel i kamarad co nasadil ma Ducati Monstr novou sadu Mitas SportForce a zopakuji jeho slova, hodne luxusni pneumatiky, drzely jak prilepene a bylo jedno jestli mokro nebo sucho, motorka s nema krasne ovladatelna i na rozbitem asfaltu, ubytek pneumatiky veskery zadny, ale jeste jsme to nemerili jen vizualne. Zvladali i suchou sotolinu a projel s nam uplne vsude, kde jsme jeli. Jediny problem byl, ale to byla chyba jezdce, kdy presel asfalt v hlubsi sotolinu plnou sterku , tak mu to uklouzlo a skoncil v trni nastesti se mu nic nestalo a na motrce to odnesl jen pomuchlany olejovy filtr a trocha podreny svod. Dostal prezdivku sipkova ruzenka a slogan kdyz Mitas nedrzi trni te podrzi
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
joe napsal:
Názor jednoho z Vás na obutí BMW F 800 GS předek 90/90/21 Mitas Invader a 150/70/17 Mitas TerraForce:
Gumy hned po nazutí dobře držely a neklouzaly, pocitově motorka díky přední gumě více padá do zatáček, ale rychle jsem si zvykl a už mi to nepřijde, nicméně rozdíl oproti Pirellce tam je, a to právě tento. Zadní gumu mám "označkovanou" až úplně do kraje a nepocítil jsem žádné varování nebo nejistotu během náklonu. Při přejíždění příčných nerovností ve vyšších rychlostech se motorka stále trochu zavlní, ale to asi není gumama, ale rámem, nebo prostě motorkou jako takovou, dělalo to i před tím. Zdá se mi, že to o trochu méně klouže na vodorovném značení, a co se týče mokra, jel jsem po dešti jen jednou a úplně klidně a pomalu, takže tam nedokážu posoudit, pocit jistoty na vodě nemám na žádné gumě. Jinak gumy se rychle zahřejou, stačí 1km a už je znát, jak lepí, TerraForce co mam vzadu je pocitově měkčí než předek, ale je to hodně příjemná jízda, GS je s tímto obutím perfektně ovladatelné a pohodlné i na rozbitém asfaltu v lese směr Adršpach, kam se z Trutnova jezdím večer koupat do pískovcového lomu Smile Úbytek gum zatím pochopitelně nepozoruji a designem se mi líbí, jsou to pěkné gumy napohled, hlavně TerraForce. Až budu řešit nové obutí, rozhodně koupím opět stejnou kombinaci. Jo, co se provozu týče, při zvedání motorky na zadek mi Pirelka, pravda už dost sjetá, ale podklouzla, to tahle guma neudělala ani jednou. Většina jízd byla jeta ve dvou lidech a pocit z motorky je jako bych jel na kole, perfektní ovladatelnost, nevím jak je to možné, je to opravdu rozdíl oproti předchozím gumám.
Výše byl uvedeno hodnocení obutí BMW F 800 GS. Do současného dne jsem odeslal k zákazníkům asi 10 sad TerraForce v rozměru na velká cestovní endura 110/19 a 150/17. Po jarním testu jsem čekal vcelku kladné ohlasy, což se naplnilo a tyto pneu se jeví jako opravdu velice dobré nejen na asfaltové povrchy (sucho i voda), tak i na lehký (suchý) off. Doufejme jen, že bude do budoucna zachována jak kvalita, tak i příznivá cena v porovnáním s konkurenci.
Upravil joe dne 29.08.2016 17:11
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Počítal jsem kilometrový nájezd na zadní E-09. Vychází mi to na 8.000 km. Už to mám jen na dojetí po asfaltu.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Moje první pocity ze sady Mitas TerraForce pro velký GS.
Nepřijel jsem z pneuservisu,jak je tady zvykem už hned soudit,ale mám najeto prvních 5000km.
Hned po přezutí však byla cítit až neuvěřitelná přesnost v ovládání motorky.Pneu nemají sklony ani ke "kácení" motorky do zatáček ani k nutnosti muset motorku naopak do zatáček nutit.Je to ihned naprosto přesné,plynulé a předvídatelné od kolmé jízdy až po krajní náklon.
Stabilita ve všech běžných režimech jízdy (na zadní to nestavím) je naprosto ukázková.Dokonce jsem na této pneumatice zkoušel na letišti maximálku motorky a ani v rychlostech přes 180km/h se nekoná nic zvláštního.Motorka se ani nehne..řidítka nekmitají...prostě s narůstající rychlostí se nemění nic na ovládání motorky.Krizové brzdění v náklonu,bez zavlnění,stále plná kontrola nad motorkou.
Z těch 5tis km jsem nečekaně dost najel ve dvou (asi 3tis km),ale prakticky nic po dálnici.Po většinou šoustky nejhorších tříd i pár desítek km suchého offroadu.
Musím říct,že i přes to,že je to samozřejmě čistě silniční pneu,tak je cítit výrazný rozdíl v ovládání motorky v terénu na TerraForce oproti např. Dunlop Sportmax Roadsmart 2,kterou jsem měl před tím.Dokonce nebyl problém přejet pár set metrů travnatý svah po vrstevnici a ve dvou (samo za sucha) bez sundání nohy ze stupačky.V případe zmíněných Dunlopů by to bylo naprosto nemyslitelné...
Za mokra jsem měl párkrát pocit lehkého uhnutí v náklonu,ale neopakovalo se to pravidelně,takže to nemůžu potvrdit a je možný,že šlo o náhodu způsobenou jiným vlivem( "hadi",nafta,prach...).Moc jsem toho za deště neměl možnost najet-naštestí,ale ve většině případů se to chovalo výborně.
Za sucha to drží neskutečně až na samý okraj...narozdíl od Anakee2,které v mezním náklonu začnou ujíždět bokem.Sice plynule a opět se chytí,ale nemyslím si,že by tohle měla dělat silniční pneumatika a to za sucha a na pěkné silnici.S terraForce tohle nehrozí,ani pod plynem.
Teď už je jen otázka nájezdu...
Na Anakee 2 jsem pravidleně najíždel 20tis.Sjeté po celém běhounu(což značí výborně rozvrženou "dvousměs".TerraForce jsou jednosměsové,takže s tímto jevem moc nepočítám.Tam bude jistě ploška,jejíž velikost,ale vždy záleží na stylu jízdy každého jedince.Nic méně teď,po 5tis km mám na středu zadní pneu cca 5mm na stranách 7mm (nová má 8mm).
Tlak v pneu jsem VŽDY upravil podle toho,jestli jsem jel sám nebo ve dvou,na potřebných 2,2/2,5 nebo 2,5/2,9.
Zatím musím celkově zhodnotit,že je to nejlepší silniční pneumatika,kterou jsem kdy zkoušel,co se týče ovládání.(jezdil jsem na Metzeler Tourace,Tourance EXP,3 sady Anakee 2,Dunlop Roadsmart 2)
...Dokonce i drží tlak
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Moje první pocity ze sady Mitas TerraForce pro velký GS.
Nepřijel jsem z pneuservisu,jak je tady zvykem už hned soudit,ale mám najeto prvních 5000km.
Hned po přezutí však byla cítit až neuvěřitelná přesnost v ovládání motorky.Pneu nemají sklony ani ke "kácení" motorky do zatáček ani k nutnosti muset motorku naopak do zatáček nutit.Je to ihned naprosto přesné,plynulé a předvídatelné od kolmé jízdy až po krajní náklon.
Stabilita ve všech běžných režimech jízdy (na zadní to nestavím) je naprosto ukázková.Dokonce jsem na této pneumatice zkoušel na letišti maximálku motorky a ani v rychlostech přes 180km/h se nekoná nic zvláštního.Motorka se ani nehne..řidítka nekmitají...prostě s narůstající rychlostí se nemění nic na ovládání motorky.Krizové brzdění v náklonu,bez zavlnění,stále plná kontrola nad motorkou.
Z těch 5tis km jsem nečekaně dost najel ve dvou (asi 3tis km),ale prakticky nic po dálnici.Po většinou šoustky nejhorších tříd i pár desítek km suchého offroadu.
Musím říct,že i přes to,že je to samozřejmě čistě silniční pneu,tak je cítit výrazný rozdíl v ovládání motorky v terénu na TerraForce oproti např. Dunlop Sportmax Roadsmart 2,kterou jsem měl před tím.Dokonce nebyl problém přejet pár set metrů travnatý svah po vrstevnici a ve dvou (samo za sucha) bez sundání nohy ze stupačky.V případe zmíněných Dunlopů by to bylo naprosto nemyslitelné...
Za mokra jsem měl párkrát pocit lehkého uhnutí v náklonu,ale neopakovalo se to pravidelně,takže to nemůžu potvrdit a je možný,že šlo o náhodu způsobenou jiným vlivem( "hadi",nafta,prach...).Moc jsem toho za deště neměl možnost najet-naštestí,ale ve většině případů se to chovalo výborně.
Za sucha to drží neskutečně až na samý okraj...narozdíl od Anakee2,které v mezním náklonu začnou ujíždět bokem.Sice plynule a opět se chytí,ale nemyslím si,že by tohle měla dělat silniční pneumatika a to za sucha a na pěkné silnici.S terraForce tohle nehrozí,ani pod plynem.
Teď už je jen otázka nájezdu...
Na Anakee 2 jsem pravidleně najíždel 20tis.Sjeté po celém běhounu(což značí výborně rozvrženou "dvousměs".TerraForce jsou jednosměsové,takže s tímto jevem moc nepočítám.Tam bude jistě ploška,jejíž velikost,ale vždy záleží na stylu jízdy každého jedince.Nic méně teď,po 5tis km mám na středu zadní pneu cca 5mm na stranách 7mm (nová má 8mm).
Tlak v pneu jsem VŽDY upravil podle toho,jestli jsem jel sám nebo ve dvou,na potřebných 2,2/2,5 nebo 2,5/2,9.
Zatím musím celkově zhodnotit,že je to nejlepší silniční pneumatika,kterou jsem kdy zkoušel,co se týče ovládání.(jezdil jsem na Metzeler Tourace,Tourance EXP,3 sady Anakee 2,Dunlop Roadsmart 2)
...Dokonce i drží tlak
Děkuji za info. Tím příspěvkem nad tebou jsem se snažil tě trošku nakopnout, aby jsi sepsal tvoje poznatky tak, jak jsi mi je prezentoval. Ještě jednou díky. Dobrá práce
Upravil joe dne 29.08.2016 22:33
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Mr GS napsal:
Moje první pocity ze sady Mitas TerraForce pro velký GS.
Nepřijel jsem z pneuservisu,jak je tady zvykem už hned soudit,ale mám najeto prvních 5000km.
Hned po přezutí však byla cítit až neuvěřitelná přesnost v ovládání motorky.Pneu nemají sklony ani ke "kácení" motorky do zatáček ani k nutnosti muset motorku naopak do zatáček nutit.Je to ihned naprosto přesné,plynulé a předvídatelné od kolmé jízdy až po krajní náklon.
Stabilita ve všech běžných režimech jízdy (na zadní to nestavím) je naprosto ukázková.Dokonce jsem na této pneumatice zkoušel na letišti maximálku motorky a ani v rychlostech přes 180km/h se nekoná nic zvláštního.Motorka se ani nehne..řidítka nekmitají...prostě s narůstající rychlostí se nemění nic na ovládání motorky.Krizové brzdění v náklonu,bez zavlnění,stále plná kontrola nad motorkou.
Z těch 5tis km jsem nečekaně dost najel ve dvou (asi 3tis km),ale prakticky nic po dálnici.Po většinou šoustky nejhorších tříd i pár desítek km suchého offroadu.
Musím říct,že i přes to,že je to samozřejmě čistě silniční pneu,tak je cítit výrazný rozdíl v ovládání motorky v terénu na TerraForce oproti např. Dunlop Sportmax Roadsmart 2,kterou jsem měl před tím.Dokonce nebyl problém přejet pár set metrů travnatý svah po vrstevnici a ve dvou (samo za sucha) bez sundání nohy ze stupačky.V případe zmíněných Dunlopů by to bylo naprosto nemyslitelné...
Za mokra jsem měl párkrát pocit lehkého uhnutí v náklonu,ale neopakovalo se to pravidelně,takže to nemůžu potvrdit a je možný,že šlo o náhodu způsobenou jiným vlivem( "hadi",nafta,prach...).Moc jsem toho za deště neměl možnost najet-naštestí,ale ve většině případů se to chovalo výborně.
Za sucha to drží neskutečně až na samý okraj...narozdíl od Anakee2,které v mezním náklonu začnou ujíždět bokem.Sice plynule a opět se chytí,ale nemyslím si,že by tohle měla dělat silniční pneumatika a to za sucha a na pěkné silnici.S terraForce tohle nehrozí,ani pod plynem.
Teď už je jen otázka nájezdu...
Na Anakee 2 jsem pravidleně najíždel 20tis.Sjeté po celém běhounu(což značí výborně rozvrženou "dvousměs".TerraForce jsou jednosměsové,takže s tímto jevem moc nepočítám.Tam bude jistě ploška,jejíž velikost,ale vždy záleží na stylu jízdy každého jedince.Nic méně teď,po 5tis km mám na středu zadní pneu cca 5mm na stranách 7mm (nová má 8mm).
Tlak v pneu jsem VŽDY upravil podle toho,jestli jsem jel sám nebo ve dvou,na potřebných 2,2/2,5 nebo 2,5/2,9.
Zatím musím celkově zhodnotit,že je to nejlepší silniční pneumatika,kterou jsem kdy zkoušel,co se týče ovládání.(jezdil jsem na Metzeler Tourace,Tourance EXP,3 sady Anakee 2,Dunlop Roadsmart 2)
...Dokonce i drží tlak
Děkuji za info. Tím příspěvkem nad tebou jsem se snažil tě trošku nakopnout, aby jsi sepsal tvoje poznatky tak, jak jsi mi je prezentoval. Ještě jednou díky. Dobrá práce
Dyk ale Péťa jezdí jako Jarda Sima a jemu podobní důchodci . Já až pojedu saduE-10 tak je asi také zkusím teda možná a myslím že zadní oholim po 6000km když tomu budu pořádně dávat.
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...
Jedna malá poznámka - není to tak dlouho, co mi Peťa na moje rozhodnutí koupit mitasky odpověděl: "Mitas, to se chceš zabít?" A dnes je chválí.... "Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Jedna malá poznámka - není to tak dlouho, co mi Peťa na moje rozhodnutí koupit mitasky odpověděl: "Mitas, to se chceš zabít?" A dnes je chválí....
Život je neustálý vývoj a poznávání. V tom je ta krása.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
hobr napsal:
Jedna malá poznámka - není to tak dlouho, co mi Peťa na moje rozhodnutí koupit mitasky odpověděl: "Mitas, to se chceš zabít?" A dnes je chválí....
Tak za 1, dávno to je....pro tebe možná ne.Tobě už ty dny a roky splývají ...Od těch dob se dost změnilo,jen ty seš pořád natvrdlej.
za 2, není Mitas,jako Mitas.Pro tvoji informaci:Mitas je jen značka,která dělá několik typů pnumatik,z nihž několik mi vyhovuje a několik ne.To,že se to nestydím říct neznamená,že si protiřečím ale to je na tebe zřejmě složitější informace
Upravil Mr GS dne 30.08.2016 18:15
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak Mitas dělá dobré a i špatné pneu... Na Terra Force mám už nějákých 6000 km...
Jak na suchu tak v dešti (cca 1500 km), na polňačce i na trávě, a jsou to prostě fakt dobré gumy
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
hobr napsal:
Jedna malá poznámka - není to tak dlouho, co mi Peťa na moje rozhodnutí koupit mitasky odpověděl: "Mitas, to se chceš zabít?" A dnes je chválí....
Tak za 1, dávno to je....pro tebe možná ne.Tobě už ty dny a roky splývají ...Od těch dob se dost změnilo,jen ty seš pořád natvrdlej.
za 2, není Mitas,jako Mitas.Pro tvoji informaci:Mitas je jen značka,která dělá několik typů pnumatik,z nihž několik mi vyhovuje a několik ne.To,že se to nestydím říct neznamená,že si protiřečím ale to je na tebe zřejmě složitější informace
Díky za vysvětlení, hned jsem o něco chytřejší. (Ještě párkrát a budu tak moudrý jako Ty)...
Upravil hobr dne 30.08.2016 20:55
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Jedna malá poznámka - není to tak dlouho, co mi Peťa na moje rozhodnutí koupit mitasky odpověděl: "Mitas, to se chceš zabít?" A dnes je chválí....
Tak za 1, dávno to je....pro tebe možná ne.Tobě už ty dny a roky splývají ...Od těch dob se dost změnilo,jen ty seš pořád natvrdlej.
za 2, není Mitas,jako Mitas.Pro tvoji informaci:Mitas je jen značka,která dělá několik typů pnumatik,z nihž několik mi vyhovuje a několik ne.To,že se to nestydím říct neznamená,že si protiřečím ale to je na tebe zřejmě složitější informace
Díky za vysvětlení, hned jsem o něco chytřejší. (Ještě párkrát a budu tak moudrý jako Ty)...
Upravil joe dne 31.08.2016 00:40
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Naskladněny dvě sady Mitas MC 30 Invader v rozměru 90/90/21 a 130/80/17. Výkonově shodné s TerraForce. Zkrátka opět A1. V případě objednávek jsem pouze na emailu a to do 17.9.2016. Odesílání je zajištěno.
Upravil joe dne 03.09.2016 17:06
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Chybí mi tam rozměr 130/80 R17, přitom ten je na Dakarovi jako standard z výroby. Není tam náhodou ještě nějaká chyba?
Neměli byste někdo odkaz na podobnou tabulku (jde mi o to jaký rozměry pneu jsou povoleny na jaký ráfek) bez chyb ?