Silnice je ta opravdová cyklistika.A jezdí ji všichni.Bikeři,cyklokrosaři atd.Většinu treninků samozrejme najezdím na silnici.A objem pred sezonou samozrejme taky.Letos jsem jel dokonce silniční závod.Krakonošuv cyklomaraton.140 km po krkonoších.Mimo jiné stoupání na pomezky,z Pece na Pražskou boudu atd.Na 15 let starem hlinikovem pinarelu jsem to dal za 4.20h na 89 místě tuším asi ze 700 lidí.A troufnu si říct,že je to větší zážitek než MTB.
Upravil vevis dne 17.09.2016 22:59
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Možná je silniční opravdová cyklistika, ale já než opravdovou volím oblíbenou. A nějak i po letech nacházím mnohem více pozitiv u Horáku. Ale nechci tady rozjíždět klasický scénář ,,zimní" diskuze. Nemám potřebu ujet více kilometrů, to si sednu na motorku, možná ji jezdí všichni protože má nejmenší nároky na podmínky. A to nemluvím o technické náročnosti.....když už jezdí silnici i pan účetní Fantoci :-))))
Upravil Waltr dne 17.09.2016 23:05
Souhlasím s Waltrem... nejde mi o Kilometry, jde mi o příjemně strávený čas na kole. Mám Crossové za pár korun, ale na pivko mě odveze spolehlivě.
Raději jezdím místy, kde se za hodinu neprostřídá 100 kamionů.. bohužel je jich méně a méně...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Waltr napsal:
Možná je silniční opravdová cyklistika, ale já než opravdovou volím oblíbenou. A nějak i po letech nacházím mnohem více pozitiv u Horáku. Ale nechci tady rozjíždět klasický scénář ,,zimní" diskuze. Nemám potřebu ujet více kilometrů, to si sednu na motorku, možná ji jezdí všichni protože má nejmenší nároky na podmínky. A to nemluvím o technické náročnosti.....když už jezdí silnici i pan účetní Fantoci :-))))
Každoročně týden na Gardě na silničce je pro mne nejlepší cyklistický zážitek z celého roku.Takže volím také oblíbenou.Problém je,že pouze na biku se na tom kole nenaučíš ani šlapat.Správně by prý mel každý od mlada začít na dráze.To ti dá ůplně nejvíc.Ale to je samozrejme pro vetšinu nereálné.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Dam na horakovi rocne tak zhruba 4000 km prevazne v lese, a nijak mi nevadi, ze asi neumim slapat. Na Koutech slapat stejne nepotrebuji, tam je to o koulich a srdicku. Se silnickou to mam podobne jako s golfem, prozatim k nicemu nepotrebuji...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Bohužel tady porovnávají ti,kdo na silnici nejezdí. Má to stejnou logiku jako se dohadovat jestli jezdit na krosce nebo na cestovní motorce po silnici.A i tady se najde dost lidí,kteří dělají oboje. Já najedu na MTB za rok cca. 2000km na silničce 6000km.Přesto za spotřební materiál a opravy zaplatím ročně na biku minimálně 3x tolik jako za silničku.Takže je to i o penězích.Najezdit vše na biku,tak se nedoplatím.
Upravil vevis dne 18.09.2016 08:11
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
kejda napsal:
Dam na horakovi rocne tak zhruba 4000 km prevazne v lese, a nijak mi nevadi, ze asi neumim slapat. Na Koutech slapat stejne nepotrebuji, tam je to o koulich a srdicku. Se silnickou to mam podobne jako s golfem, prozatim k nicemu nepotrebuji...
V Koutech jsem jel kdysi kolo pro život tuším na 53 místě.A zašlapal jsem si docela dost. Vyjízdělo se na Dlouhé stráně,pak dolu,pak zase nahoru nad sjezdovky a singltrekem dolu do cíle.Jedna z nejhezčích tratí co jsem jel.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
? Já mám letos na Biku 2500 a bez investicí, a na Garym jsem za jeho 8 let vyměnil řetězovku. Co prosímtě mněníš? U nás kdysi před domem v sobotu vylezli kutilové, rozebrali škodovky a když bylo třeba jim to nejelo. Nemáš to podobně? Můj bratr taky do biku vráží na doplnky a různě to ladí, nicméně prakticky to je spiše kontraproduktivní. Hele Vevis nemusím vylést na everest abych mohl zhodnotit jestli mi to něco dá. Dovedu si představit že jinde než na ideálnim terénu si tempařinu a objem nenašlapu, taky na jaře jezdím po cestě, ale upřímně opravdu se to nedá srovnat s tím když vjedu do lesa.
Servis na biku je opravdu nářez, to má Vevis recht. Dva pláště na sezónu, tp je tak bratru necelé tři litry, dám si párkrát Kouty a desky jsou na výměnu. Letos mně to stálo prozatím cca 6 litrů, pláště, komplet desky a kotouče a měl bych prohlídnout vidlu a tlumič. A to si myslím, že nejezdím až takovou mordu. Dolů jedu naplno, to jo, ale jinak kolem mne sviští kdekdo rychleji... Ale i tak to pro mne má smysl.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Taky mám ještě trekové kolo od Superioru.Na silničním kole mám najeto více než na treku.Silniční kolo je dobré zpestření.Mám chut jet do přírody jedu kolem Čerchova a když chci rychlost vezmu si silnici.Zase na silnici je těžší jezdit kopce.Přece jen těžší převody tak člověk musí makat.
Berte můj příspěvěk jen jako fórek. Nechci se do nikoho trefovat, chraň bůh.
Já jezdím jen pro zábavu, výkony neřeším, závodů se neúčastním. Vybírám is cesty mimo silnici a když už po silnici, tak nějaké boční cesty.
Každý to máme jinak a volíme si, jak nám to vyhovuje. A nikdo nám do toho nemluví a tak je to v pořádku .
kejda napsal:
Dam na horakovi rocne tak zhruba 4000 km prevazne v lese, a nijak mi nevadi, ze asi neumim slapat. Na Koutech slapat stejne nepotrebuji, tam je to o koulich a srdicku. Se silnickou to mam podobne jako s golfem, prozatim k nicemu nepotrebuji...
V Koutech jsem jel kdysi kolo pro život tuším na 53 místě.A zašlapal jsem si docela dost. Vyjízdělo se na Dlouhé stráně,pak dolu,pak zase nahoru nad sjezdovky a singltrekem dolu do cíle.Jedna z nejhezčích tratí co jsem jel.
Myslel jsem sjezdové tratě obě červené jsou super, černá pochopitelně ideálně na sjezďáku, i moje enduro už tam bylo na hraně, ale byl tam i jeden na trekovém kole a dole křičel "Hurá, přežil jsem to..."
Upravil kejda dne 18.09.2016 12:47
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Kolo jezdím tretí sezonu.Letos sada pláštů 2100kc,2x retez cca. 1300kc,1x desky,1x prední brzdový třmen,1xvelký XT převodník 1400kc.Ceny některých dílu si nepamatuju.A to me letos čeká repas vidlice,která už ho fakt potřebuje a ani zamykání vidlice mi nefunguje.A to mám dvoje kola aby mi plášte na závody vydrzeli déle.Takže za sezonu pouze spotřebák 5-6000kc.A to nepočítám cenu za práci.Kolo nijak nevylepšuju ani neodlehčuju.Na kole mám čínský rám,řidítka i představec.A že už vydrželo pádů.
Jo a ten převodník vydržel asi 6 řetězů.Po poslední výměně i když proběhla včas už řetěz přeskakoval přes zuby.A poslední 2 roky většina závodů na suchu.V blátě byl řetěz po smrti po 300km.
Jo letos jsem jel 4 maratony(v pruměru 100km) a 4 závody na cca.60km.A dejme tomu 15x trenink v terénu.Ale to odhaduju.
A ted v sobotu jsem byl po delší době na bedně.
Upravil vevis dne 18.09.2016 19:44
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
A pro srovnání náklady na silniční kolo.Brzdové špalky mi vydrželi 4 roky.Plášte ročně tak 1000kč.Řětěz C9 mi vydrží tak 1,5 sezony při nájezdu 6000km za rok.Takže pohoda.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Kolo jezdím tretí sezonu.Letos sada pláštů 2100kc,2x retez cca. 1300kc,1x desky,1x prední brzdový třmen,1xvelký XT převodník 1400kc.Ceny některých dílu si nepamatuju.A to me letos čeká repas vidlice,která už ho fakt potřebuje a ani zamykání vidlice mi nefunguje.A to mám dvoje kola aby mi plášte na závody vydrzeli déle.Takže za sezonu pouze spotřebák 5-6000kc.A to nepočítám cenu za práci.Kolo nijak nevylepšuju ani neodlehčuju.Na kole mám čínský rám,řidítka i představec.A že už vydrželo pádů.
Jo a ten převodník vydržel asi 6 řetězů.Po poslední výměně i když proběhla včas už řetěz přeskakoval přes zuby.A poslední 2 roky většina závodů na suchu.V blátě byl řetěz po smrti po 300km.
Jo letos jsem jel 4 maratony(v pruměru 100km) a 4 závody na cca.60km.A dejme tomu 15x trenink v terénu.Ale to odhaduju.
A ted v sobotu jsem byl po delší době na bedně.
Je to tak, bike je prostě drahej a nemusíš jezdit zrovna na zádech Skuhrovi. Tak nějak jsem to myslel...a nepočítám, kdybych sebou někde švihnul jako kámoš a rovnou přeplést přední kolo. Ale někdo ujede 5 tisíc na jeden řetěz a jedny pláště. Záleží, co jezdí a kde jezdí. Je to podobné, jako když zde někteří psali, že dají na sadě gum na GS 25 tisíc km a nejsou na odpis. Já už dvanáct tak let najedu max 10 tisíc a můžu je vyhodit.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
vevis napsal:
A pro srovnání náklady na silniční kolo.Brzdové špalky mi vydrželi 4 roky.Plášte ročně tak 1000kč.Řětěz C9 mi vydrží tak 1,5 sezony při nájezdu 6000km za rok.Takže pohoda.
Jako používáš pláště na silnici?Uvažuji o Continental Grand prix.
vevis napsal:
A pro srovnání náklady na silniční kolo.Brzdové špalky mi vydrželi 4 roky.Plášte ročně tak 1000kč.Řětěz C9 mi vydrží tak 1,5 sezony při nájezdu 6000km za rok.Takže pohoda.
Jako používáš pláště na silnici?Uvažuji o Continental Grand prix.
Zitra se podívám.Tuším že continental.Kupoval jsem je v akci za 300 a neco kus.Kevlarové 23.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
A pro srovnání náklady na silniční kolo.Brzdové špalky mi vydrželi 4 roky.Plášte ročně tak 1000kč.Řětěz C9 mi vydrží tak 1,5 sezony při nájezdu 6000km za rok.Takže pohoda.
Jako používáš pláště na silnici?Uvažuji o Continental Grand prix.
Zitra se podívám.Tuším že continental.Kupoval jsem je v akci za 300 a neco kus.Kevlarové 23.
Není ta 23 až moc úzká na naše silnice?Mám 25 a občas je to si překousnout jazyk.
jinak potvrzuji, na silničce jezdit musíš, jenom na bike to nedáš/nenajezdíš a servis MTB - např. poslední servis 1900,- Kč - brzdové desky vpředu, new řetěz, repas př. vidlice. Stačí jeden "mokrej" závod napřu Sudety kde je jemný písek a destičky jsou KO. Ono, kolo je mnohdy dražší, než moto ;o))
takže ať se daří všem jízda na všem - kola/moto/kolobrndy/...
www.jantruhlar.cz