Teplé vody v těch černejch pytlích/přenosnejch sprchách docílíš jednoduše tym,že ten vak nenecháš pověšenej na slunci jak pytel brambor,ale položíš ho pěkně naplacato,voda se rozlije,není ji taková masa v jednom místě a mnohem líp se prohřeje. Vyzkoušeno mnohokrát na chatě. Dokonce bych tvrdil,že voda je až horká. Samozřejmě do toho vaku nedám 15litrú,ale třeba jen deset.
No, asi bude účinnější ohřev na sporáku, málokdy budeme na jednom rozpáleném místě tak dlouho, než by se voda v pytlíku ohřála... Drákula měla pravdu, sporák to jistí.
Mě se docela osvědčilo nechat plné hranaté pet kanystry na něčem černém. Taky se to fajně nahřeje. Solární sprcha ( jak se píše výše ) mi maká nejlí naplacato s následným vyfouknutím přebytečného vzduchu uvnitř.
P.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
To Ivan : je to trosku z jineho soudku, ale na sprchu se mi osvedcil 10ti litrovy, klasicky plastovy kanystr opatreny sprchovou hlavici a rychlovarka. Kdyz byla venku fest zima (pod nulou), tak dve varici rychl.konvice a zbytek dolit vodou a kdyz bylo tak nejak normalne, tak postacila jedna vrouci konvice (1,5l) a zbytek dolit. Bylo to v obdobi, kdy i studena voda kdesi v lesich, byl luxus. A v dilenskych autech a vyprostovaku konvici a kanystrik uvezes a centralu taky uklidis
Upravil Kubrt dne 28.04.2016 20:20
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ivan napsal:
Dnes jsem koupil v Bille 2 tyhle skládací kanystry, určitě dobrý i na motorku, objem 10 litrů, akce 56,- (ale někde jinde jsou prý i za 46,-).
Ještě bych potřeboval skládací vědro, tak na 10 litrů, nejlépe to gumové nebo silikonové, co se splácne. A taky černý vak na vodu, aby se na slunci ohřála. Přivítám tipy, díky.
Draha polovicka to koupila (myslim, ze to same), v Luhacovicich jsme do toho nalili Vincentku a nakonec jsme to vyhodili. Furt to kapalo, uzaver sel tezko... (mozna to byl vadny kus...) Urcite to napred vyzkousej nez s tim nekam pojedes...
Dejvidek - díky. My na kanystrech nebudeme životně závislí, voda v nich za jízdy nebude často, potřebovali jsme hlavně nádobu, ve které přineseme vodu od kohoutku a přelejeme do nádoby v autě, a která za jízdy nebude zabírat místo.
Dnes dorazila kedrová lišta. Napadlo mne, že ji na laminátovou střechu přilepím, prodáváme lepidla Soudal. Ale všichni mne od toho zrazují, že šrouby jsou šrouby. Tak jsem poslal dodavateli dotaz a dostal odpověď, 25 mm široká, 3 metry dlouhá lišta by měla mít pevnost ve smyku přes tunu, přičemž markýza váží 10 kilo. I kdyby spoj nebyl optimální a udržel desetinu, mělo by to i se započítáním setrvačných sil stačit. Pro jistotu dám malé šroubky na konce lišty a chci nad a pod markýzu přilepit do 2 míst očka, kterými provléknu slabé popruhy od Touratechu, jsou skvělé, hlavně aby se sáčková markýza za jízdy neklinkala, ale zároveň to bude pojistka proti jejímu utržení. Tady je ta odpověď technické podpory Soudal:
"... pán si vybral to nejlepší, co máme ohledně smykové pevnosti = T-REX POWER. Surface aktivátor neuškodí, ale zcela nutné to není. Důležité je mít čistý povrch, na kterém je nutno přilnavost předem vyzkoušet. Obzvláště hliník může být problematický (není hliník jako hliník). S lakovaným povrchem by problém být neměl, ale také ověřit. Pokud se to dobře udělá, snese spoj namáhaný na smyk více než tunovou zátěž (117 kN/780 cm2). Lepidlo časem nijak nedegraduje, pouze je třeba upozornit na tloušťku spoje, která by měla být kolem 2 mm (v žádném místě ne méně než 1 mm a více než 5 mm) a také na čas potřebný k úplnému vytvrzení. V tomto případě cca týden pro možnost plného zatížení."
Moc bych tomu nevěřil šroubovaný spoj je šroubovaný spoj. Sadrokartonáři přišli se zlepšovákem chytat obvodové lišty pohledů na takové lepidlo (jiný výrobce) a teď jim to pomalu na každé akci padá a jezdil to na reklamaci odstraňovat. Bude **** jak ti to odpadne na D1 a proletí to někomu čelním sklem.
TAKE IT EASY
Marku, chci přilepit jen lištu, nemá s markýzou nic společného, resp. markýza je všitým "kedrem" vsunuta do výřezu lišty a je sundavací během 2 minut, nebudu ji vozit stále. Lišta je univerzální, sluneční clony, předstany atd., všech výrobců, jsou v takové vsunuty. Lišta tam bude nastálo, auto nehyzdí a je použitelná i pro jiné věci. Ale chápu Tě, je to dilema - přilepit a pojistit dvěma malými šroubky nebo přišroubovat cca 6 šrouby po celé délce? Oboje má plusy a minusy, rozvrtaná střecha se mi také nelíbí, ale lišta tam zůstane, tak otvory nevadí...
Hagusy nejsou řešení, střecha není shora rovná, v délce přes 3 metry dát nejdou. Lišta bude zboku na zvýšené části střechy, ze strany to rovné je.
Pokud budu šroubovat, dám pod lištu gumu a v místech otvorů silikon.
Dnes jsem nechal namíchat barvu na střešní box (RAL 1019) a když mi řekli, že se musí do 2 dnů spotřebovat, box jsem připravil, odmontovali jsme zámky, zakryly zbytek a donutil jsem souseda aby víko za 2 cigára stříknul... :-). Zítra asi nastříkáme i lištu...
Dnešní montáž střešního boxu. Byl stříbrný, tak jsme ho přelakovali cca do odstínu kol, montáž byla celkem pakárna, ale snad se podařilo...
Ivan přiložený následující obrázek:
PavelDR napsal:
Vypadá to,že to k tomu autu pěkně sedí.
Když už jsi se s tím lakoval,nebylo by lepší udělat to do barvy auta?
Auto je metalíza, box není hladký a nemůže být ani lesklý, nebylo by to pěkné, stejně by ta barva vypadala jinak. Drákula chtěla barvu jako kola, uvnitř je v ní palubka atd.