Jelikoz moji 3 moji dobri kamaradi maji s timto motorem celkem 4 motorky (2xGS, 1xAdv a 1xST) a dalsi kamarad se chysta koupit v nejblizsi dobe taky maly GSo, otevru znova tuhle pandorinu skrinku. Vite o nekom, komu by klekl motor na vyvazovaku od modelu 2011? Pro jistotu jsem mu doporucil se vyhnout modelum 08/09, ikdyz se mozna jedna o lehkou predposranost...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Vím o 1x 2014 a 2x 2015, žádná neměla najeto víc jak 20tis na tachometru, ovšem nikdy to nebylo u 1.majitele vždy 2-3 majitel vše dovoz, serviska buď nebyla nebo byl první servis v 1tkm překročen. Takže se určitě dívat na celkový stav a pokud možno mít ověřenou servisku.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
DAGR> no to teda nezni moc pozitivne, pokud nemas pristup do databaze tisice stroju . Jedna se o stejnou zavadu - tedy vydreni loziska vyvazovaciho hridele a nasledne zadreni na klice?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
jj u všech to stejné vyvažovák a následně klika, ale jak píšu historie těch strojů je dosti pochybná. Když budeš mít vin tak mi ho pošli, podívám se u BMW.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Ahoj,
je nějak prokázáno/vypozorováno, že se tyto motory u modelu 650 nebo 700 kazí více, nebo naopak méně než u silnější osmikule???
Jinak řečeno, zda se např. u F 650 GS (dvouvál) nešetřilo na materiálech(jenom přece o dost levnější než 800) a nebo díky jinému nastavení motoru ap.
Z logiky věci by mi spíše vycházelo, že uškrcené verze u 650 či 700 by měly být spolehlivější díky "menšímu namáhání" ale někdy jsem se kdysi dočetl, že je to naopak a 650 se sypou víc...
Uvažuju o 650/700 jako o druhé univerzální moto a vzhledem k tomu že bych kupoval ojetinu, mám dost velké cukání jí kvůli výše zmíněným profláklým problémům s motorem vyloučit z výběru..
Sete napsal:
No tak se nečilte, možná si tu motorku s čínským motorem příští rok koupím taky ;-)
osmikilo alespon muj rocnik nemelo cinskej motor.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
marekk napsal:
je nějak prokázáno/vypozorováno, že se tyto motory u modelu 650 nebo 700 kazí více, nebo naopak méně než u silnější osmikule???
Jinak řečeno, zda se např. u F 650 GS (dvouvál) nešetřilo na materiálech(jenom přece o dost levnější než 800) a nebo díky jinému nastavení motoru ap.
pokud vim, tak 650twin nemel napr. teflonem potazene pisty... 800 jo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jak to tak celkově o tom motoru čtu, tak bude asi nejlepší zaměřit se rovnou na F700GS který by to měl snad mít již pořešeno, nebo na novější ročníky 650/800GS od 2011 a holt si připlatit...
Mohl by někdo uvést na pravou míru jak je to tedy s těmito motory od jejich výroby přes různé modely v kterých byl použit, co se týče výroby-kde se vyrábí, kam a kdy se přesouvala výroba a jedná se o Rotax v některých případech vyráběný tedy pod Loncinem v Číně?
marekk napsal:
Mohl by někdo uvést na pravou míru jak je to tedy s těmito motory od jejich výroby přes různé modely v kterých byl použit, co se týče výroby-kde se vyrábí, kam a kdy se přesouvala výroba a jedná se o Rotax v některých případech vyráběný tedy pod Loncinem v Číně?
hele nemel by sis delat tuhle basic resersi sam?
pripadne si kup novy osmikilo, 7kilo, nebo LC.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já si jí udělal , ale dočetl jsem se na různých místech různý informace, někde se píše, že v číně se dělají od určitýho roku pouze 1V 650(čína=černej motor) jinde zase že se to týká i dvouválců, tak jsem si řekl, že zde by se člověk mohl dopídit nějaké relevantní informace kde taky jinde, já bramboru nikdy nejezdil a moc toho o těch motorkách nevim...
Chci pořídit nějaký univerzálnější cenduro a do výběru sem zařadil i 650(dvouvál)/700/800GS a rád bych se vyhl koupě potenciálního problému díky špatné koncepci motoru, nebo špatné kvalitě použitých dílů...
marekk napsal:
Chci pořídit nějaký univerzálnější *enduro
zapomen na kenduro... tak tomu rikaj jen ucitele na morave ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
650 dělá rotax to jsou nesmírně spolehlivé motory, vydrží všechno. 800 dělá loncin některý byly montovaný v Číně některý v (teď nevím Jestli v Rakousku) ale pořád loncin a to je kvalitou horší . Taky nad nějakou novější 800, 850 teď přemýšlím ale chci něco čemu se dá věřit.... Do teď jezdím furt na 1150 tak něco co vydrží stejně, pak už jedině 1200 r.2010
Upravil Vvaclav dne 03.11.2022 13:28
Ahoje,toto je asi večná téme.
Myslím,že to bol problém,ktorý sa objavil na začiatku výroby GS 800,takže beriem to ako vec,ktorú technici akosi nezvládli
dalej si mylím,že pridretie ložísk,zničenie vyvažováku sa stalo pri nedostatočnom mazaní,čiže velká pravdeppodobnosť ,že moto bola asi doť v OFF Road,jazda na zadnom ,pády ,jednosucho niečo,čo dalo moto riadne nažrať
moja r.v.2010 53000km a všetko v cajku
olej nežerie,normálne ide,niečo ako sicí stroj.
raz je motor ako nový,bez pazvukov,niekedy ide ako šicí stroj..
ale neriešim,vozím sa a užívam si jazdu
Vvaclav nože daj aspoň jednu relevantnú správu o tom, že F800 je od Loncinu! Práve posledné jednobuchy 650 boli z číny.
Kuk sem https://www.rotax...e-804.html
Tomatto aj ja som volal 800 šijací stroj, ale odkedy jazdím aj na LC, tak 800 nejako "stíchla" . Teda ak je 800 Singerka tak LC je polský Lucznik.
800vka má hodne uletenú konštrukciu vyvažováku, ktorá prináša určité riziká, okrem toho nie je žiadny servisný interval na výmenu rozv. reťaze, takže tá tiež pekne spieva.
Tryskac napsal:
Vvaclav nože daj aspoň jednu relevantnú správu o tom, že F800 je od Loncinu! Práve posledné jednobuchy 650 boli z číny.
To jako myslíš, že pak se to zlepšilo?
Poslední jednoválce Rotax vyráběný v Rakousku byly F650GS do 06
Ty nový, z přejmenovaný řady na G od r. 2007, už byly vyráběný v Číně (souběžně ještě dobíhala výroba v Evropě a pozná se to podle barvy... černý jsou z Číny) a montovaný v Německu, stejně jako "nová" řada F, a to jak se souběžným dvouválcem, tak s novějším dvouválcem s přesazenou klikou (750, 850) https://motohouse...-g-650-gs/ https://motosvet....otoru.html https://www.idnes...otorky_fdv https://wikijii.c...BMW_G650GS https://www.motor...38492.html
O původu většiny techniky na LC bych si taky nedělal iluze
Možná ti to v Německu aspoň smontovali a překontrolovali Turci s německým občanstvím
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
MrGS "To jako myslíš, že pak se to zlepšilo?"
To si nemyslím, ale ani neviem či Géčka a F750-850 sú na tom horšie preto že majú šikmooké motory.
Vidím tu tvrdenia, že F800 je z loncinu - je to aj v jednom Tvojom odkaze. No ten autor tiež tvrdí, že 800GS nemá vypínateľné abs, tak neviem aké má info.
Tryskac napsal:
Vvaclav nože daj aspoň jednu relevantnú správu o tom, že F800 je od Loncinu! Práve posledné jednobuchy 650 boli z číny.
Kuk sem https://www.rotax...e-804.html
Tomatto aj ja som volal 800 šijací stroj, ale odkedy jazdím aj na LC, tak 800 nejako "stíchla" . Teda ak je 800 Singerka tak LC je polský Lucznik.
800vka má hodne uletenú konštrukciu vyvažováku, ktorá prináša určité riziká, okrem toho nie je žiadny servisný interval na výmenu rozv. reťaze, takže tá tiež pekne spieva.
Stačí hledat, zde v článku o 750 a 850 je zmínka i o 800 že je dělá loncin, v druhém článku to rovnou píšou jak je vyrábí loncin, prostě to je jediný gs který bych nekoupil.... (Jedině 650, ale mám 1150 , a teď budu kovat 1200 dvouvačku) když mám bmw tak v tom přece nechci loncina s logem bmw
Václav, v prvom rade osobne by mi nevadilo aj keby motor F800 bol z číny, lebo mi poctivo slúži už zhruba 80kkm. V druhom rade určite Ťa nechcem presviedčať na 800gs aj ked ju považujem za užitočnejšiu a univerzálnejšiu moto ako GSLC2016.
No vadia mi ničím nepodložené brepty - aj ked sú tu v článkoch, lebo len kopírujú kopírované. Ja som Ti dal info od Rotaxu, ak nájdeš info od BMW, že rada 650-800 je z číny, tak to bude relevantná info a nie tie kecy rádobynovinárov.
Ja síce neviem či je F800 vlastne BMW, ked elektronika je madarská, zložité plasty hlavne azijské, ložiská polské, podsedlovka slovinská, rám český ale viem, že motor je AT
Prípadne svoje tvrdenie skús podložiť napríklad takýmito obrázkami :