Vjetrnik napsal:
...hezké to není, ale účel to asi splní...
Tak určitě, je to subjektivní, někomu se to líbí, jinému ne. Je to jako s doplňky na endura nebo offroady auta, někdy pěkné, jindy hrůza, ale účel světí prostředky.
Na druhou stranu, jsou hranatější boxy, tohle se mi naopak líbí, k autu mi to sedí a neuráží to ani Drákulu. A vo-vo-vo to de.
Co je důležité, je to 250 litrů navíc a to je u takhle malého obytného auta obrovský prostor. Teď dáváme věci do kufru, problém ale je, že když chci rozložit postel, musím část věcí z kufru vyndat a po rozložení postele dát zase nějak zpět. Do boxu může nyní přijít venkovní nábytek, elektrické kabely, doplňky k markýze a další věci, které nás zajímají až večer při kempování a to ani ne vždy.
Takže máme obytné auto s topkejsem. Nebo malý pojízdný domeček s půdou?
Upravil Ivan dne 09.05.2016 10:31
Kamarád pořídil de fakto to samé jen s jiným znakem na kapotě - Dodge...rok tuším 86
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik - to je paráda, Dodge dělal moc pěkné Vany, ona se ta auta hodně podobala, charakteristické byly masky a přístrojové desky, rozdílů bylo sice víc, ale stále to byl klasický americký van. První s tím snad přišel Ford (Econoline) a když to vypadalo na trefu do černého, následovali ho Dodge, Chevrolet a GMC, ale třeba to nepíšu úplně správně.
Odkud je, jak auto vypadá a jaké má plány? Můžeš dát foto, popř. může mi kámoš napsat na ivanlelak@volny.cz?
Ivan - idete tento vikend do slnecnych skal na SK?
silno uvazujem ze bych taktiez siel, a rad bych Vas uvidel a okukol vas domcek na kolesach
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Vlk - ano, jedeme. Přijedeme v pátek večer, odjezd neděle, nevím, jestli v sobotu nepojedeme třeba na výlet, uvidíme podle situace. Vypadá to na zajímavou akci a bezva lidi. S pořadatelem komunikujeme od doby, kdy mi na jednom fóru lidi psali, že amerika bude poruchová a tak. A napsal mi člověk, ať se nebojím, že má Bronco z roku 1987 a 7 let s ním jezdí na expedice bez větších problémů. Vyklubal se z něj Martin, co pořádá festival Overland u Žiliny, dokončují expediční nástavbu (no, teď už by spíš měli balit) a hned z akce by měli vyrazit na Sibiř..
BTW: daji se ty nozky snizit, kdyby nahodou prselo a dal se vetsi sklon? Na posledni foto mi prijde, ze pri desti ta markyza nabere vodu coz je jaksi neprakticke...
Dají se zkrátit na 140 cm, na autě je to 210 ned zemí, sklon bude dostatečný.
Tahle markýza je takový sňatek z rozumu, je levná a lehká, má ale i nevýhody - nemá kliku, takže se roluje ručně a vzpěry ke střeše, které plachtu vypínají, jsou i s nohama schovány v koncové trubce co se na ni navíjí markýza a také se musí vyklonit, prodloužit a opřít o auto, ručně. Odměnou je hmotnost 9,5 kilo, demontáž a montáž na auto během minuty a cena, tenhle model se teď vyprodává za 6000,-. Nepřítelem markýz je vítr - když přijde znenadání, sundání je rychlejší, i kdyby se měly jen podrthnout nohy a markýza měla viset dolů. A poslední - na autě je klasická kedrová lišta, takže případná výměna za jinou markýzu nebo jednoduchou sluneční clonu je jednoduchá.
Kdybychom byli kempaři co zůstávají na jednom místě, zvolili bychom asi klasickou + bytelné boční zakrytí, ale pro nás je tahle ideální.
Ivan přiložený následující obrázek:
Pokud nechceš rolovat na noc, tak doporučuji pružnou kurtou přes čelní stěnu na dva velké kolíky přikurtovat...když přijde vítr, je to fofr, jak to lítá. Vítr je schopen otočit předstan i s nábytkem přes boudu....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik - popruh s příslušenstvím jsem dostal k markýze. Silný jako autopás, dva kolíky, snad 40 cm dlouhé. Není pružný, ale je průběžný a na jednom konci je silná pružina. Takže to, co píšeš...