joe napsal:
Nahlá ztráta adheze, díky znečištěné vozovce (olej, nafta)?
Hele po ukončení tance jsem zastavil a šel se tam podívat, žádný "bordel" v podobě oleje, benzinu ap tam nebyl. Zkoušel jsem i podrážkou jak moc to místo klouže a oproti jiným záplatám to na ní neklouzalo víc než na ostatních.
Nicméně dodatek - touto cestou jezdím poměrně často a nikdy se nic podobného nepřihodilo.
Takže pořád laboruji s tím, zda:
- mokrý hladký asfalt - stane se jakékoli pneu
- Mitas a jeho obecná případná špatná adheze na mokru - jít do jiné značky
- Již ojeté/sjeté pneu (cca. 75%) s ne příliš vhodným tlakem (2,9 na zadku)
A nebo kombinace všeho
Nicméně toto je jediná nepříjemná záležitost s E07. Ale nevím zda ji dál věřit, neb být v protisměru "plechovka", asi by to hodně bolelo.
Slavek-xxx napsal:
krysar> mel jsem naprosto identickej zacitek kdysi s R1150GS na Heidenau K76. Proste hladkej asfalt, mokro a pri predjizdeni v cca 90ti kmh zadni kolo jezdilo pul metru na kazdou stranu od osy motorky. Tehdy jsem se malem pos*al a GSo i s Heidenau za par mesicu prodal (ne teda kvuli tomu) :-)
JJ, jako bych se viděl.
Rychlost podobná, cca. 80-90km/h, a zadek tancoval tak v rozkmitu 0,5m.
Štestí, že jsem skončil kolama dolů a v protisměru se neřítila "plechovka". To by bolelo.
A co třeba aquaplaning? Nevím jak s E07, ale před pár lety jsem toto zažil na zadním kole s relativně novou Roadsmart na CB750 po bouřce pod Grossglocknerem. Na silnici byl tak 1-2cm vody a rychlost jsem měl přibližně 70-80.
E07 mi na mokru kloužou, určitě víc jak Roadsmart na CB a podobně jako mitasky co jezdím na jawách. Vím o tom a na mokru jedu hodně opatrně na čemkoliv.
E07 s DOT 2015 mám zkušenost, odjel jsem na nich 15tis.
Jinak za celou tu dobu nájezdu jeto cca, 60/40 terén
na 07kách z 15tis 6tis km v terénu...a podepíšeš se mi fixkou na ruku?...takovýho člověka jsem ještě neviděl
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
agenthonza napsal:
A co třeba aquaplaning? Nevím jak s E07, ale před pár lety jsem toto zažil na zadním kole s relativně novou Roadsmart na CB750 po bouřce pod Grossglocknerem. Na silnici byl tak 1-2cm vody a rychlost jsem měl přibližně 70-80.
no,tak to byl určitě aquaplaning
ve 2cm vody a v 70km/h nedostaneš aquaplaning ani v autě...leda bys měl aspoň 255ky...a obráceně nazutý
Já jsem při záplavách vjel v 70km/h do 1/2m vody na silnici mezi polema a jediný,co jsem odstal,tak herdu nádrží do koulí,jak jsem se zastavil asi na 5m odporem vody
na motorce se ti to tvarem pneu nemůže stát...možná tak ve 150km/h a při totálně zplacatělých pneu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
agenthonza napsal:
A co třeba aquaplaning? Nevím jak s E07, ale před pár lety jsem toto zažil na zadním kole s relativně novou Roadsmart na CB750 po bouřce pod Grossglocknerem. Na silnici byl tak 1-2cm vody a rychlost jsem měl přibližně 70-80.
E07 mi na mokru kloužou, určitě víc jak Roadsmart na CB a podobně jako mitasky co jezdím na jawách. Vím o tom a na mokru jedu hodně opatrně na čemkoliv.
Aquaplaning by to neměl být, té vody tam tolik nebylo.Spíše jen mokrá vrstva v řádech "mravenčího prdnutí".
E07 s DOT 2015 mám zkušenost, odjel jsem na nich 15tis.
Jinak za celou tu dobu nájezdu jeto cca, 60/40 terén
na 07kách z 15tis 6tis km v terénu...a podepíšeš se mi fixkou na ruku?...takovýho člověka jsem ještě neviděl
Opravdu nemám důvod lhát. Klidně si to napíšu fixem na své čelo a následně budu 30min koukat do horského slunce, není-li to pravda.
Jízda po silnici, nejsem louda, ale střelec doslova taky ne.
Jízda mimo silnici, neb pojem terén může mít každý jiný, byla klasika v podobě šotoliny, lesní cesty, polní cesty...bohužel kamenitá cesta a jiná náročnější se zatím nevyskytla
...dokonce jsme si hráli na motokrosové trati, ale tam opravdu rozumně, skoky pro 800 "mastodonta" nejsou to pravé.
Neříkám,že lžeš,ale jako většina tady,to máte trošku zkreslený a po stovce km na šotolině by jste přísahali,že to byl tisícovka,jak vyšitá
a kde jsi těch 6000km v terénu najel?Ještě řekni,že v ČR a pujdu do kolen...
Jednu dobu jsem měl motorky dvě...jednu čistě do terénu a jezdil jsem na ní JENOM na akce typu Krocan,Motoráj rally,Atav,Twinduro... a reálnej nájezd v terénu stejně nepřekročil 40% ,protože ty silniční přejezdy vždycky udělaly většinu...a to zdůrazňuji,že jsem na tý motorce nikam jinam nejezdil.Žádná dovolená,víkendová cesta ani nic jinýho.Na tom mám pořád svoji 12ku,se kterou se terénu extra nevyhýbám a v reálu se dostanu na celkových 3 - 5% z průměrných 30tis km ročně.Prostě je nemožný,abys s cestovním endurem při běžný jízdě po Evropě najel takovej poměr terénu.To bys to musel tahat na silnici na vozíku a jezdit na motorce jenom terén.To je prostě realita Navíc,kdybys tolik km najel v terénu,tak nebudeš přemýšlet o pneu typu 07,ale o mnohem ostřejších,protože 6000km v terénu by tě pořádně vyškolilo.Mysli si o tom,co chceš,ale taky se někdy koukni na tachometr...a budeš zklamanej
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No to je slovo do pranice Každopádně na tom něco je.
Nicméně, já jsem po x tisících km s přední 07 spokojený. Ze začátku klouzala jako nová (jako každá nová), a trvalo jí to déle než jsem čekal. Dost možná proto, že jsem měnil obě pneu zaráz. Nevím. Každopádně teď jsem spokojený.
Mr GS napsal:
Neříkám,že lžeš,ale jako většina tady,to máte trošku zkreslený a po stovce km na šotolině by jste přísahali,že to byl tisícovka,jak vyšitá
a kde jsi těch 6000km v terénu najel?Ještě řekni,že v ČR a pujdu do kolen...
Jednu dobu jsem měl motorky dvě...jednu čistě do terénu a jezdil jsem na ní JENOM na akce typu Krocan,Motoráj rally,Atav,Twinduro... a reálnej nájezd v terénu stejně nepřekročil 40% ,protože ty silniční přejezdy vždycky udělaly většinu...a to zdůrazňuji,že jsem na tý motorce nikam jinam nejezdil.Žádná dovolená,víkendová cesta ani nic jinýho.Na tom mám pořád svoji 12ku,se kterou se terénu extra nevyhýbám a v reálu se dostanu na celkových 3 - 5% z průměrných 30tis km ročně.Prostě je nemožný,abys s cestovním endurem při běžný jízdě po Evropě najel takovej poměr terénu.To bys to musel tahat na silnici na vozíku a jezdit na motorce jenom terén.To je prostě realita Navíc,kdybys tolik km najel v terénu,tak nebudeš přemýšlet o pneu typu 07,ale o mnohem ostřejších,protože 6000km v terénu by tě pořádně vyškolilo.Mysli si o tom,co chceš,ale taky se někdy koukni na tachometr...a budeš zklamanej
Tak nájezd pneu E07 není odhadován, ale podložen právě tebou jmenovaným "tachometrem", respektive garančními prohlídkami.
Pneu E07 nasazeny ihned po pořízení nové mašiny (září 2015), která jakožto "předváděčka" měla najeto 3,7tis Km. Nu a teď mám po druhé garančce tzv 20tis - tu jsem ale dělal při 19tis Km.
Takže počty 19.000 - 3.700 = 15.300 Km. Cesta s tancem byla prakticky ihned po garančce, páč jsem chtěl zkusit nově nainstalované origo vyhřívací gripy.
Mít možnost najet tyto KM pouze po ČR by byla bomba, ale na toto jsme moc malinkatou zemičkou, tudíž najeto na východě (Ukrajina, Rumunsko, Srbsko, Bosna). Některé tyto cesty absolovány prakticky jen v off-roadu, neb mašina tam nejela po vlastní ose.
E07 jsem nasazoval jako kompromis, neb jsem očekával úplně jiný poměr on/off, ale člověk míní a život mění. Nemůžu souhlasit s nějaký "vyškolením" od E07, v off byli pefektní, jediné kde se dá mluvit o průseru je bahno a mokrá tráva, na toto ty pneu fakt nejsou. Bohužel i s tímto "materiálem" jsem se setkal, když ho nebylo moc, tak se to celkem "dobře" dalo, ale několikadenní déšt a myslel jsem, že s tím seknu, nechám to tam a půjdu raděj pešmo domů.
(EDIT) Ano, je otázkou, zda nenasadit drapáky a bylo by to diametrálně někde jinde. Jenže následující rok je v plánu pouze Bosenské a Rakouské šotoliny + Rusko. Na toto by byli špalky nevhodný.
Upravil krysar dne 27.11.2016 10:52
Mr GS napsal:
Neříkám,že lžeš,ale jako většina tady,to máte trošku zkreslený a po stovce km na šotolině by jste přísahali,že to byl tisícovka,jak vyšitá
a kde jsi těch 6000km v terénu najel?Ještě řekni,že v ČR a pujdu do kolen...
Jednu dobu jsem měl motorky dvě...jednu čistě do terénu a jezdil jsem na ní JENOM na akce typu Krocan,Motoráj rally,Atav,Twinduro... a reálnej nájezd v terénu stejně nepřekročil 40% ,protože ty silniční přejezdy vždycky udělaly většinu...a to zdůrazňuji,že jsem na tý motorce nikam jinam nejezdil.Žádná dovolená,víkendová cesta ani nic jinýho.Na tom mám pořád svoji 12ku,se kterou se terénu extra nevyhýbám a v reálu se dostanu na celkových 3 - 5% z průměrných 30tis km ročně.Prostě je nemožný,abys s cestovním endurem při běžný jízdě po Evropě najel takovej poměr terénu.To bys to musel tahat na silnici na vozíku a jezdit na motorce jenom terén.To je prostě realita Navíc,kdybys tolik km najel v terénu,tak nebudeš přemýšlet o pneu typu 07,ale o mnohem ostřejších,protože 6000km v terénu by tě pořádně vyškolilo.Mysli si o tom,co chceš,ale taky se někdy koukni na tachometr...a budeš zklamanej
naprostej souhlas ja mam sotolinky rad, jezdim na nich kde to jen jde, výsledek je ze to jsou 4!!!% celkovýho nájezdu :-) tzn. všechny hlasky typu "chci jezdit pul napul teren - silnice" jde prejit jen se schovývavým usmevem :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Tak to při svém dojíždění mám tak 50-60% BEZ asfaltu podle toho jakou cestu zvolím. A čeho je to jako že důkaz ??
Samozřejmě můžu jet po dálnici nebo okreskách.. ale proč...
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Upravil WanChuan dne 27.11.2016 11:54
milanek napsal:
[quote]Mr GS napsal:
naprostej souhlas ja mam sotolinky rad, jezdim na nich kde to jen jde, výsledek je ze to jsou 4!!!% celkovýho nájezdu :-) tzn. všechny hlasky typu "chci jezdit pul napul teren - silnice" jde prejit jen se schovývavým usmevem :-)
Tak ono pro to své přání musí člověk taky něco udělat
U nás je to obecně problém - jsme malinkatý a vše je zakázáno, pomalu si ani mravenec nesmí uprdnout, aby se rádoby ochranáři nevztekli, ale pak jdeš lesem na procházku a lítá tam verbež na guláši (konině), cesty zrajtovaný, že by to takto přeorat nedokázala ani 24h enduro, jít se po tom nedá a člověk je jen otrávenej.
Pak ale dáš lokality, kde to nikdo neřeší a kolikrát jsou místní rádi, že uvidí i něco jiného, než vlastního souseda. Mě se krásně zadařilo pár takových destinací a vzhledem k tomu, že kolega byl trochu lenivý, tak se místo vlastní osy zneužil tranzit - není to to pravé, ale vlastně proč ne, neb pak právě tvůj nájezd on/off je v úplně jiném poměru než v ČR. Není to ale o tom, že se pak může člověk tlouct do hrudi a říkat si jak dobrej, prostě se takto zadařilo.
A také to není o tom, kdo kolik a kde, ale o tom, že si to užil a při sebemenší vzpomínce má "škleb" od ucha k uchu několik dní po vzpomínce.
milanek napsal:
[quote]Mr GS napsal:
naprostej souhlas ja mam sotolinky rad, jezdim na nich kde to jen jde, výsledek je ze to jsou 4!!!% celkovýho nájezdu :-) tzn. všechny hlasky typu "chci jezdit pul napul teren - silnice" jde prejit jen se schovývavým usmevem :-)
Tak ono pro to své přání musí člověk taky něco udělat
U nás je to obecně problém - jsme malinkatý a vše je zakázáno, pomalu si ani mravenec nesmí uprdnout, aby se rádoby ochranáři nevztekli, ale pak jdeš lesem na procházku a lítá tam verbež na guláši (konině), cesty zrajtovaný, že by to takto přeorat nedokázala ani 24h enduro, jít se po tom nedá a člověk je jen otrávenej.
Pak ale dáš lokality, kde to nikdo neřeší a kolikrát jsou místní rádi, že uvidí i něco jiného, než vlastního souseda. Mě se krásně zadařilo pár takových destinací a vzhledem k tomu, že kolega byl trochu lenivý, tak se místo vlastní osy zneužil tranzit - není to to pravé, ale vlastně proč ne, neb pak právě tvůj nájezd on/off je v úplně jiném poměru než v ČR. Není to ale o tom, že se pak může člověk tlouct do hrudi a říkat si jak dobrej, prostě se takto zadařilo.
A také to není o tom, kdo kolik a kde, ale o tom, že si to užil a při sebemenší vzpomínce má "škleb" od ucha k uchu několik dní po vzpomínce.
tak ale nebavime se o tom ze za barakem je pole a ze jezdis jen tam :-) - bosna, albanie, pevnosti v alpach rumunsko a všude kde se jakžtakž da par dni jezdit uplne bez asfaltu jsou proste +- 1000km daleko takze 1000tam když budu sakra oprimista tak 1000 jen po sotolinach na miste a 1000 zpatky - a si na prakticky nesplnitelných 30% terenu - kdo nalozi kroku do dodavky tak je na tom lip ale to je proste jina kategorie
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Tak on se ten prostřední pruh s tím ostatním spojí někde kolem 3,5tis km. Tady to vypadá, že se to čerstvě stalo. Tak když bereš, že tato guma najede 20tis. km, tak to tak asi může být.
Já osobně bych to viděl tak na 70%, ale bacha na to... ve 150ce se dělá dvousměs, ve 130ce je to jednosměs, takže ten nájezd nebude takový. Na 650 jsem ji měl tak po 12.000km na výměnu. Na 11ce mi dá 20.000km a ještě tam na dalších 3-5000km maso je.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí