Super, chlap našel vevnitř nejméně 500 Euro a další cennosti a papíry a místo aby to ukradl nebo alespoň pořádně zdecimoval, je všechno pohromadě jak má být. Neuvěřitelné. Teď je na benzince a bude tam s tou cisternou asi dvě hodiny. Tolik to máme i my odsud do Sibiu. Neskutečné. Dojídáme v rychlosti a pálíme to směrem na Sibiu. Nejdřív prší tak, že se nedá pokračovat, zastavujeme u benzinky na povinné kafe, benzin, cigáro a bereme nepromoky. Dřív než skončí déšť už jsme opět na trati. Na silnici je zácpa, protože jeden kamion bourá a zaviní zablokování aut na mnoho kilometrů, Naštěstí my na motorkách předjíždíme zastavenou kolonu, projedeme okolo položeného kamionu a makáme do Sibiu. Setkání s řidičem na benzince srdečné, v ledvince je opravdu všechno. Necháváme mu nějaké peníze, obrovské poděkování a dělají nám na benzince fotokopii jeho občanky.
Doc přiložený následující obrázek:
[193.81Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:15
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Odjíždíme ze Sibiu okolo čtvrté, možná víc. Opět ta proklatá trasa do Sebes, ale snad ji už jedeme naposled. V Sebesi uhýbáme na západ směrem na Devu a Arad. Mnoho kilometrů za kamióny, teď máme v odpoledním sluníčku často nejasné, zda naproti něco jede nebo ne. Jedu vepředu jako celou jízdu a dělám pro Nikolu cestu a pořádek, upozorňujíc na další motorku v tandemu. Jedeme neúprosně, ale absolutně bezvadně, Nikola je na jedničku. Již konstatuji, že mě vlastně už ani neomezuje. Našli jsme svůj rytmus, a svoje signály, naši komunikaci a jedeme suprově. Jedu teď vlastně podle svého, jak bych jel i sám, jenom jsme ve dvou. Neomezuje mě už vůbec. Super. Od Devy do Aradu to byl rychlý úsek, byli jsme jak dvojice stihaček, absolutně sehraní. Konečně se blížíme k Aradu, který si pamatuju jako rozkopané město a cestu k hranicím jako úzkou. To už ale neplatí, Arad se objíždí obrovským obloukem, obchvatem a na výjezdu směrem na maďarské hranice je velká OMV benzinka.
Doc přiložený následující obrázek:
[177.97Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já vím, že víte, že jsme si ještě nestačili vyměnit peníze,ale teď už na ko kašleme, načepujeme na kartu a v podstatě opustíme Rumunsko. Proč se nakonec starat o peníze. Teď co máme naši ledvinku a všechny papíry pohromadě a některé i dvakrát? Jsme králové. Dojídáme, je už po osmé, tma dokonalá. Jedeme na hranice ve velké rychlosti, kolem stodvaceti, což je dost na rumunské poměry a předchozí kolony, ale silnice je nová, řídký provoz a krásné nové bílé pruhy mě navádějí vždy na ideální průjezd občasných zatáček. Občas nás předjede auto kolem stopadesátky a jak se tak pomalu vzdaluje, ukazuje mi na několik kilometrů dopředu, že ve vzduch čistý co do stavu vozovky, horizontu nebo případného radaru. Na hranice dojíždíme kolem desáté, máme vlastně dobrou dvanáctihodinku v sedle non-stop, ale jsme v transu. Kurnik Nikolo, my projeli to Rumunsko!
Doc přiložený následující obrázek:
[47.84Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 17:18
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Teď máme něco do Szegedu a pak dálnice. Cigáro na hranici, kupujeme dálniční známky od sympatické Maďarky. Volám do hotelu, že rezervace platí, ale že jsme měli problém na cestě, ale že dorazíme určitě, ať nás čekají, že jsme v Makó. OK, říká ochotný Maďar a my máme vyhráno. Do Szegedu jedeme ješte opatrně a trochu se motáme při správném najetí na dálnici, trochu se hádá GPS se značkováním, které ale také nebylo z těch nejjasnějších, protože se zrovna předával k užívání další, nový kus dálnice. Některé značky tedy vedly již na nový nájezd, jiné na starý a byl v tom maglajz. Ale to nevadí. Před jedenáctou jsme na dálnici. Ale začíná kosa. Já jsem kryt na advenčru dobře, mám i vyhříváky. Nikola se klepe jak ratlík, není divu, teplota v maďarské nížině klesá až ke 4C, což je kosa, pokud chceš jet dálnici 130-140. Ale jde o poslední kus. Jednou stavíme na cigáro a prohřátí a potom už se blížíme Budapešti. Zde si zaslouží velkou chválu GPS. Po takovém dni to nejhorší co můžeš chtít je hledat nocleh. Ať už ho máš zamluvený nebo ne, není se koho poptat po půlnoci. Udělali jsme si vynikající night seeing Budapešti a přitom nás přístroj zavedl neomylně přesně před hotýlek. Nahoru a do hajan. Jo, já vím, nemůžu si vyndat čočky, nemám je do čeho dát, ale kdo na to myslí teď? Nevím přesně kolik dní je nosím, každopádně je vyndávám a vyhazuju, ráno si dám nový pár z těch rezervních, co si vezu s sebou.
Doc přiložený následující obrázek:
[182.95Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:09
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ráno, je pro-stě nád-her-ně!!!!!
Doc přiložený následující obrázek:
[191.74Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Budíme se brzo, máme v úmyslu udělat rychle ještě malé projetí po Budapešti. Včera jsme tady měli být odpoledne a courat, ale co se dá dělat, to ztrácíme, ale neztratíme aspoň moto-projížďku Budapeští.
Doc přiložený následující obrázek:
[159.87Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dle GPS a hlavně dle sluníčka a Dunaje děláme křížem krážem ranní krásnou Budapešť, nerespektujeme značky, abychom získali čas a jezdíme i do zón s omezeným provozem. Ale co kdo řekne dvěma boxerům, zvlášť když si všimnou, že jedou pomalu s zvednutými hledími a kochají se krásou jejich města. Já bych takovým pokuty nedával, naopak bych jim razil cestu a zasalutoval. Asi měli maďarští policisté stejný názor, protože přestože jsme jich viděli dost, tolerovali nás. Ale ani my jsme nebyli zvlášť provokativní. Jenom to nutné.
Doc přiložený následující obrázek:
[154.63Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 13:00
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zbyl čas na pár fotek a Nikolův slib, že se sem musí někdy podívat na víc dní, že to stojí za to. Souhlasím s ním. Budapešť je krásná. Uprostřed jedné městké oázy ticha, na jednom malém tichém náměstíčku v samém centru města pijeme capuccino, první pořádné kafe po několika dnech, vlastně od Řecka.
Doc přiložený následující obrázek:
[173.41Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[141.41Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[176.4Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[182.59Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 13:07
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[188.68Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mažeme na výpadovku na Miškolc, abychom se tím vlastně přesně srovnali s původním plánem. Máme dnes přespat u kamarádky na Liptově, ale nejdřív máme sraz u Rožňavy s kolegou z tohoto fóra, Slovákem Radom alias glock7. Nabídl nejenom že mi vytvoří nějakou trasu tak, abych během jednoho dne toho viděl co nejvíc ze Slovenska, ale dokonce se nabídl, že se části zúčastní, pokud mu to dovolí program. Na hranice se Slovenskem přijíždíme s přibližně asi hodiným zpožděním oproti plánu, asi to kafe v Budapešti a navíc na slovensko-maďarském pomezí pod Rožňavou je to samá vesnice a dopoledne všedního dne a tak je živo na silničkách, ve vesnicích plno lidí a jedeme pomaleji, než jsme předpokládali.
Doc přiložený následující obrázek:
[145.82Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:12
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nakonec sa ztretávame s Radom na silnici a po zbažnom pozdraveniu vyrádzame na okružnú jazdu, na začiatok máme v menu Spiš a Slovenské Rudohorie. To sa nenechalo zahanbiť lebo v krásný jeseňový deň slnko ako dopadalo na asfalt skrza listov, robilo nám čarovné kruhy a ponúklo vysvetlenie tohto názvu. Rado vedie skupinu, druhý ide Nikola a ja horko ťažko držím rytmus na konci. Som ťažší ako obi dvaja predo mnou, a mám i naloženého andvenčra, ale predsa len nie je to iba v tom. Chalani idú rychlejšie ako ja. Mám čo robiť, abych im stačil. Rado, ak sa ukazuje je velmi dobrý riadič a Nikola mu sekunduje viac ako dobre. Ja z teho mám iba radosť, čo iné? Na konci sme aj vypili šialek kafe v Rimavskej.
Doc přiložený následující obrázek:
[154.31Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Cesta, okruh, který pečlivě Rado vybral byl opravdu super, po kafi se s námi rozloučil a vnutil starou borovičku. Rado, ještě jednou děkuji za výběr trasy a rád jsme Tě poznal i zblízka. Za jakékoli chyby v dnes již chabé slovenštině žádám omluvu. Posledný kometár z Tehelného Pola je viac ako dvadsatpeť rokov zpeť. A píšu to schválně v dobrém a z úcty ke Slovensku a ke Slovákům a ke slovenštině. Alespoň já je mám za bratry. Politika je jiná věc a často pomíjivá. No nic, ještě jednou díky Rado.
Doc přiložený následující obrázek:
[144.01Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 13:12
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jedna s cest, která byla zahrnuta do okruhu o celkové délce asi 300 kilometrů je klasická Tatranská Magistrála. Je již odpoledne když projíždíme Starým Smokovcem a pokud jste někdo v létě poblíž, nezapomeňte si to projet i v létě. Tatry jsou krásné i v létě. Samozřejmě že jsme šli na Štrbské Pleso, ale abych pravdu řekl, ten čerstvě růžový hotel, myslím Kempinski, mi to tam zkazil.
Doc přiložený následující obrázek:
[194.15Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[142.13Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[129.71Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[169.62Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[168.44Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic