píšu o tom jak se to dělá- viz Lisý. O tom že je tam koš usazem mezi hebly píšu taky výše. Mluvím o tom jak to dělají kaskadéři. A Zlikvidovat ten mezikus a udělat koš jinde- když na to přijde nebude tak složité.
Jinak podle mě vyška hladiny s tímto problémem nesouvisí, a když tak se stačí správně naučit měřit její výšku.
Takovou drobnost jako pár vteřin, musí motor vydržet. Je tam nějaká konstrukční nedokonalost. Ale na druhou stranu víme s určitostí o dvou zadřených motorech...z nichž jeden pár věcí nedělal pro motorku nejlépe--ale jinak má suprovní cestopis v motoroute.
Nehysterčite.
Rostabmw napsal:
Někdo tu psal že se má držet hladina oleje 1 cm nad horní rysku . Neví někdo přesné množství oleje pro tento stav ? Musí to být ale velký rozdíl od toho co uvádí výrobce tj. 2,9 l . Mám odzkoušeno že po horní rysku je to 3,2 l a mám obavy abych něčemu neublížil např. gufera kolem ventilů , olej do spalovacího prostoru , zapečení kroužků . a pod. Pokud by ta vyšší hladina oleje vyloučila pozdější problémy s motorem tak fajn ale to nám asi nikdo nezaručí . Jinak ale to měření hladiny není nejšťastnější . Měřím to několikrát a vím že tam mám 3,2 l a pokaždé to ukazuje jinak . Ideální by byl olejoznak .(průzor) Prosím napište občas pod příspěvky kolik máte najeto km ať si uděláme obrázek vkolika km koho co potkalo . 17000km
Ten rozdíl v objemu oleje bude spočívat v tom že výrobce považuje normal stav oleje někde na středu rysek (tak jsme se to i učili kdysi v učení) a to může být těch 2.9 pokud se nalije po horní risku můžeš dosáhnout 3.2l rozdíl mezi spodní a horní ryskou uvádí výrobce 0,4l. Jinak, přejdi s diskusí na to vedlejší vlákno ať jsou ty info pohromadě.
Stuntriderom treba kôš dozadu a amaterskym enduristom čo často padajú treba pridať jeden v pravo a jeden vľavo ked je to také jednoduché.
Možno by malý kúsok pomohlo protilievik nahradiť dlhším nádstavcom - smerom dole, ktorý by spôsobil, že čerpadlo by mohlo sať aj pri vačšom náklone v každom smere.
Tiež sa mi nechce veriť, že do 30 sekúnd bežiaci motor na volnobeh bez tlaku oleja môže spôsobiť jeho poškodenie.
abyste nedopadli jako první goldwingy. tam maj taky čidla a vlivem nějaký chyby se jim v zatáčkách vypínaly motory a dělaly se svolávačky... u 6V boxeru to musí bejt jak rána hubou do zdi a půltunová loď okamžitě ve smyku
~ R1100GS ~
Náklonové čidlo by šlo zapojiť do série napr. so stojanom. /potom nepadať na neutrále /
Ale chcelo by to tip na nejaké kvalitné , terénu vzdorné čidlo za normálnu cenu.
A co čídlo na déšť?
Tahle motorka má problém někde jinde, jestli ho má.
Motorka co jsem na ni koukal měla najeto 800 km a podle mě nedopínal rozvoďák, při volnoběhu to prostě nestačí tlačit.
Příčiny? Buď napínák...nebo nízký tlak. U nové motorky.
Teď si představte že je to opravdu nízký tlak, ne vadou ale prostě čerpadlo při volém běhu koncepcí nestíhá, někde se stala chyb při počítání. Takže jezdíme dál (bylo to slyšet jen při velmi pozorném poslouchání a přiložení prsů na víko) člověk co si toho všiml je člověk s motoristickou historií a podle mě i velmi pečlivý člověk. Jinak řečeno, podle mě tenhle zvuk většině lidí ,,uteče" A motorka jezdí,( je to slyšet jen u volnoběhu)
a když olej. čerpadlo nestíhá natlakovat napínák, co když má třeba problém při trošku složitějších podmínkách udržet celý systém pod odpovídajícím tlakem?
Samozřejmě jsou to jen mé teorie, a vůbec nevím čím klepání je, ale byla by to zapadající mozaika. Teď kouknu jestli se na posledních modelech nezměnily náhradní díly v oblasti olejového čerpadla.
Celkově je to ale velmi smutná vizitka Ale to už bylo tisíckrát popsáno... Já bych se odteď soustředil na to přikládání prsů na víko, to zní zajímavě
~ R1100GS ~
Motorář, který nás učil jako učně měl plechovku a na ní navařenou tyč..nebo trubku a poslouchal. Takový stetoskop. Ono je opravdu cítit celkem přešně když chrastí rozvody.Jsou na levé straně tak 5cm od kraje. Vzadu je hned za rámem velký šroub pro napínák a za ním tlakový spínač.
Pozor prsty na víko ne blok-ten je o dost teplejší.
Upravil Waltr dne 22.01.2012 22:57
já stetoskop znám, různé osahávácí metody taky. Jen jsem narážel na tvůj překlep, přišel mi vtipný
Jinak celkově k tématu - řešení s čidlem je podle mého trochu cimrmanovský krok stranou. Je to jak když se mění prasklá pojistka - nejdřív je potřeba odstranit příčinu a né místo pojistky nacpat hřebík.
~ R1100GS ~
asi si by bolo lepšie najprv nájsť zhodu čo je o.k zvuk a čo už k.o
a ktorý čo spôsobuje http://www.youtub...zHpHrMqCvM http://www.youtub...re=related http://www.youtub...re=related
podľa mňa prvý je ok
druhý reťaz alebo ? piesty?
tretí ko kluka
okrem toho staré f 800 mali problém z pridieraním piestov asi na zadnej strane.
Waltr možno tá motorka čo si pozeral má problémy s čerpadlom.
No všeobecne čerpadlá /sú dve/ určite stíhajú mám to odmerané
Hele já tam nacpal prsa
Tryskáč, já se právě bojím že po změření to bude dle parametrů (1,5- volnoběh) dobré-proto píšu koncepčně. Prostě to nadimenzovali nějako moc na chlup, a občas to neklaplo. Ale rozumější budeme po návštěvě servisu v rámci záruky.
Jak jsi to měřil, a co jsi zjistil za hodnoty?
Jo taky to nemusí být čerpadlem ale napínákem. Ale jsou to rozvody a klechtá v nich, to prostě nemůže.
Ten tlak by bylo dobré u motorky proměřit a při nízkém popř hraničním tlaku bych jako první krok prověřil pružinu přetlakovéto ventilu -možná únava z důvodu nap.ř špatného zakalení nebo je poddimenzovaná. Víte někdo kde je měřící místo pro tlak oleje?
Narvi to do senzoru tlaku, a ten si překleň drátkem, až po nastartování, ať nemáš chybu.
Já tak zběžně koukal na ten olej, ale nenašel jsem měření. Možná tam je spešl, ale ten by měl postačit.
Spíš teď řeším kde manometr, máte někdo tip?
Waltr:Jj jen jsem chtěl vědět kde je ten senzor ať nemusím hledat jestli je někde zašitej .Manometr asi použiju ten co mám na pneu-koupil jsem kdysi kapalinou tlumenej po zkušenostech s ,,přesností" těch běžných pneu měřičů,jen to bude chtít udělat přechod na ten vstup do motorky
Upravil kim dne 23.01.2012 11:24
Waltr napsal:
Hele já tam nacpal prsa
Tryskáč, já se právě bojím že po změření to bude dle parametrů (1,5- volnoběh) dobré-proto píšu koncepčně. Prostě to nadimenzovali nějako moc na chlup, a občas to neklaplo. Ale rozumější budeme po návštěvě servisu v rámci záruky.
Jak jsi to měřil, a co jsi zjistil za hodnoty?
Jo taky to nemusí být čerpadlem ale napínákem. Ale jsou to rozvody a klechtá v nich, to prostě nemůže.
To máš pravdu, že tlak môže byť ok, ale nejaký kanálik, je slabo nadimenzovaný. No odmerať mazací tlak by mal byť základ pri diagnóze takýchto porúch , ak je nízky netreba ďalej laborovať. Inak zaujímalo by ma ako je mazaný piestny čap alebo čap na ktorom je pripojené závažie. Ďaľšia vec je, že nikde v dokumentácii som si nevšimol "ostrekovacie trysky" ktoré vídať na japonských motoroch, ale možno ich F800 nepotrebuje ...
Tlak merám - trvalo napojené, cez navŕtanú zátku španováku, už o tom bola debata tuhttp://bmwgs.cz/f...d_id=12946 Hodnoty pri 36 kkm volnobeh 1,4 teplý studený aj 3,5 at
Ono by to chcelo vedieť čo konkrétne odišlo na tých motoroch, potom by sa ľahšie dedukovalo ďalej.
Mám veľkú chuť zeniť olej na nejaký 15W40 viete nejaký poradiť?