Franta: jj, Hicks má pravdu je to Hepco, model Gobi. http://bmw-trade....cts_id=162 .
Jsem s ním docela spokojenej, i když je to plasťák, docela vypadá a má na tuhle motorku ideální rozměry a slušnej nosič. Drží dobře a snadno se sundá a nandá (kufr, ne nosič). Na velký GS ale bude spezial model od Bystři, vzor Vjetrnik(no možná ještě s lehkou modifikací)
Vjetrnik: no taky mně to napadlo, máme to pořád jen přes vodu, tak můžeme zase občas zajít
Maiali nel Fango!
Taktiež som vlastníkom Xcountry a som sňou spokojný je to podarená motorka dobra sa mi na nej jazdí a spotreba je výborná. Zakaždým si ju počítam a vychádza mi spotreba okolo 3,9 litra na 100 km. Najmenej 3,6 a najviac 4,3 litra. Najazdených mám 10000 km. Mám ale jednu otázku. Pri štartovaní hlavne keď je chladnejšie mi naskočí no po chvílku zdochne potom ju znovu musím naštartovať a znovu zastane niekedy to spraví raz niekedy viackrát po sebe a niekedy naštartujem a fičí. Tak sa chcem spýtať či Vám to robí tiež ?? A teraz vlete mi spravila takú haluz, že keď pršalo sa mi zapínala ľavá smerovka sama od seba. Potom som ju vypol znovu naštartoval a už všetko OK.
Podle diskuze na německých vebech je to nyní nejčastěji řešený problém všech G650X. Mojí XCh to postihlo od června (po ca 13000KM). Čízák sice osočil kluky s TT že mi při diagnostice nahráli KTM-mapu ale problém bude asi jinde. Snad v čidle volnoběhu(?). Ještě moc neřeším, občas podržím heft a po ohřátí je všechno OK. Ale ani v Germánií si s tím zatím moc nevědí rady a někteří uživatelé měli problémy i s volnoběhem za jízdy. Takže pokud jste někdo něco zjistili, dejte vědět.
Ano,problém s chcípáním na volnoběh někdy bývá, ale já ho mívám vzácně a naopak jen v teple, když nesepne sytič. Nicméně se mi nikdy nestalo, že by to chcíplo více než jednou, s čímž se dá myslím v pohodě žít. Co se týče spotřeby (a taky mimochodem řazení), tak ta si sedla až tak po 15tisících, možná po 20ti ještě o půl litru od toho co uvádíš . Problémy s elektronikou a náchylností na vodu řeší třeba i majitelé z Itálie, na jejichž fórum taky lezu. Já ale hned prostříkal veškerou elektroniku wet-protectem a za ty dva roky to asi dvakrát obnovil a neměl jsem ani jeden problém. A to jezdím i v dešti a často meju wapkou... (holt zvyky z krosky)
Na co bych si ale třeba při nákupu Géčka dal pozor, je spojkové víko, resp. uložení tyčky řazení v něm. U evropskéhomodelu 07-08 - černý, je tam hliníkové futro, které se vymílá, zhoršuje řazení a u mně vedlo až k jeho zaseknutí (asi ve 13ti). Vše mi ale opravili za den na záruku a dostal jsem díl z číňana, který má to futro ocelové a od té doby vše šlape jak po másle.
Maiali nel Fango!
Zdravim. Chcem sa spytať na ten wetprotect, co si spominal ze si ju nastriekal. To si ako robil si oddekloval motorku a priamo tak na kable si nastriekal ? A strekol si aj do prepinacov smeroviek a svetiel alebo akym stylom ? Sorry ak je to blba otazka len stym nemam skusenosti tak preto sa pytam. Ešte sa chcem spytať na udržbu teda vymenu oleja neskusali ste ju niekto robit sam doma ? Ak hej vedel by to niekto popisať že ako ? Lebo mi nejak nie je jasne ako vypustiť olej s tej hornej nádržky. Je tam niekde vypušťaci otvor a ja som slepy ?
xxxrock: přesně jak píšeš. Co šlo jsme rozebral a veškerý konektory a jsem lehce nastříkal (stačí fakt minimálně). U přepínačů blinkrů, klaksonu, tlačítka startéru jsem prostě strčil hadičku spreje do mezery okolo a prostě to tam nahulil... Co vyteklo jsem otřel. Podobně jsem to udělal i s budíky (s jejich vodonetěsností mívá řada majitelů Géčka, alespoň co vím ze zahraničních fór, problémy).
No a nakonec olej - ten jsem tam nikdy sám neměnil, neb motorka byla v záruce a já tudíž jezdil na garančky do Inveltu. Ale výpušťák bys logicky u tý nádobky hledal těžko, ojel mušíš dostat i z motoru a vany . Najdeš ho tudíž dole, podle typu šusplechu tam budeš mít buď otvor, nebo bude muset nejdřív šusplech dolu. Nepředpokládám, že výměna bude potom něčím odlišná od jakýkoli jiný výměny oleje.
Snad Jsem Ti trochu pomohl.
Maiali nel Fango!
Dakujem za odpoved jasne ze si pomohol spravim to stym wetprotektom. Co sa tyka vymeny to som si myslel aj ja ze len naspodku otvorim a olej vytecie no ale to tak nie je lebo v nadobke ostane olej.
Upravil xxxrock dne 17.03.2011 16:40
Máš recht. Olej se vypouští i z nádobky .
Celý postup je následující:
Nasadit na výpustný šroub nádobky vypouštěcí hadičku.
Otevřít víčko nádobky s měrkou
Povolit vypouštěcí šroub olejové nádobky a vypustit z ní olej.
Vyšroubovat výpustný šroub vany na spodu motoru a vypustit olej z motoru.
Uvolnit šrouby víčka olejového filtru a přesunout káblíky spínače volnoběhu stranou.
Umístit tzv. "Ölablaufblech" neboli odtokový plech pod víčko filtru (aby po odklopení víka filtru olej nezaprasil motor).
Uvolnit šrouby víčka a víčko filtru odejmout.
Nechat vytéct zbytky oleje a vyčistit prostor olejového filtru.
Obvyklým způsobem vyměnit olejový filtr za nový (nezapomenout zkontrolovat těsnící O-kroužek na víku filtru a těsnění na výpustném šroubu motoru).
V obráceném gardu namontovat vše, co bylo předtím demontováno.
Výpustný šroub motoru se utahuje na 40 Nm, výpustný šroub nádobky na 10 Nm.
Plnění: nejprve ca. 1,7 l oleje 15W-40 do nádobky. Nastartovat nechat motor pracovat ca. 30 s. Pak doplnit nádobku o dalších ca. 0.6l. Znovu nastartovat a počkat tak dlouho, dokud nesepne chlazení. Pak nechat běžet ještě 1 min. a motor vypnout. (docílí se tak konstatní teplota/viskozita/ objem oleje).
Zkontrolovat měrku (pro kontrolu hladiny vždy měrku/víčko zašroubovat) a v případě potřeby olej doplnit.
Uff,..snad jsem na nic nezapomněl.
Kloss
P.S. bo se mi nedaří připojit foto, pošli Ti ho mailem.
Upravil Kloss dne 17.03.2011 21:12
Jen doplnim... kdyz jsem menil olej na X-Challenge, coz je stejnej motor, zustala mi ta medena podlozka vypustneho sroubu prilepena na motoru a pak se nepozorovane vytratila s olejem do vany. Na to sem prisel az po naliti novyho oleje, ale da se to zachranit polozenim motorky na bok...
Takze pozor na to a hodne zdaru .
Jinak ve vlákně o F 650 GS je to krasne rozepsany a postup je vicemene stejnej...
Když už se mluví o těch olejích a podložkách tak přidám taky svou trošku do mlýna- při každě výměně vypouštecí šroub lehce mezi závity máznu červeným silikonem na těsnění motorů .Po týhle vychytávce sem nikdy neměl problém se sáknutím oleje. Povolit to jde dobře protože silikon je po zaschnutí pružný.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.