Mirekcinan - přeju Ti abys našel tu pravou motorku ať je jakákoliv, GS to evidentně není. GS je motorka se spoustou vad i předností, velkým charisma a ještě větší duší. Pokud ji pochopíš a budeš milovat takovou jaká je, pak ji nemůže žádná jiná nahradit. Snad to mohu po 14-ti letech v jejím sedle napsat. Tak čau.
Ahoj všem. Můj první příspěvek je spíš žádost. Letos jsem se po 7mi letech v jedné stopě dostal k rozhodnutí splnit si sen a pořídit místo Hondy Transalp BMW R 1150 GS. Doma už to prošlo tak teď už jen vybrat tu pravou. No a ta prosba. Je tu někdo z okolí Teplic ( severní Čechy), kdo má 1150 GS a podělil by se o zkušenosti. Díky MoonCZ
Ivan napsal:
Mirekcinan - přeju Ti abys našel tu pravou motorku ať je jakákoliv, GS to evidentně není. GS je motorka se spoustou vad i předností, velkým charisma a ještě větší duší. Pokud ji pochopíš a budeš milovat takovou jaká je, pak ji nemůže žádná jiná nahradit. Snad to mohu po 14-ti letech v jejím sedle napsat. Tak čau.
díky, i přes problémy, se kterýma se u LC8 potýkám (vodní pumpa, volnoběžka, brzdy atd..) si myslím, že jsem našel co jsem hledal
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
MoonCZ napsal:
Ahoj všem. Můj první příspěvek je spíš žádost. Letos jsem se po 7mi letech v jedné stopě dostal k rozhodnutí splnit si sen a pořídit místo Hondy Transalp BMW R 1150 GS. Doma už to prošlo tak teď už jen vybrat tu pravou. No a ta prosba. Je tu někdo z okolí Teplic ( severní Čechy), kdo má 1150 GS a podělil by se o zkušenosti. Díky MoonCZ
Ahoj,jsem z okolí Žatce...tak jestli budeš chtít přijet nebo se někde srazit a pokecat není probléma
Tak to by bylo super SKALDO. Ozval se mi i kluk tady od Ústí, ale čím ví cinfo tím líp, ať vím co mě čeká a nemine. Přeci jen čím víc info a osobních zkušeností tím líp. Jezdil jsem na 1100GS tak to snad takový rozdíl nebude a nebo budu muset začít jíst víc polívku :-D Už jsem toho načetl poměrně dost názory se sice občas trošku různí, ale mám docela jasno, chci ABS, nechci posilovač a" samo bych chtěl tak 2001-2 najeto max 25000km po komplet servisu za 100tis. " :-D ba ne jsem realista a myslím, že 60- 70 tis. není problem. Jen ještě nevím jestli má smysl koukat po verzi 2 svíčky nebo 4 nebo jestli je to jedno. No a hlavně na co koukat při koupy. U Hondy už to za 7 let znám, ale BMW bude novinka
Nejsem si jistý jestli 4-svíčka už nebyla jen s posilovačem a integrálem, u twinspark bohužel sem tam odchází cívky co jsou zároveň fajfky u horních svíček. Není to nejlevnější, cca 2500,-/kus. Pokud bys chtěl 1150GS twinspark, tak to jsou poslední ročníky a těch je tady málo, v pohodě se dají sehnat venku, ale cenově se drží o dost výš než ročníky 1999-2001.
A takže teď přišla otázka, kterou jsem nechtěl říct úplně naplno. Tak co tedy shánět. Chci motorku, kde se může pokazit co nejmíň věcí " jsem stará škola" a nemám rád zbytečně přetechnizované motorky a proto 1150 GS. Hodně se mi líbí ta grafit šedá a prej do 7/2002 tam nedávali posilovač, ale zase nevím kalika svíčka to je. Honda to má snadný v tom, že modelový rok má jisté úpravy, BMW si to upravuje během výroby a tak asi není přesně jasný co který rok má nebo nemá. Tak a teď babo raď co hledat
tak v tom případě pokud opravdu chceš 1150 nezbývá než si vypsat co na ni chceš a nechceš a hledat, tím že budeš hledat, dostaneš nové informace, například přibližné roky výroby, které vyhovují tvým požadavkům. Je to pracné protože ani mnohdy majitel neví co na té motorce má nebo nemá. A s kompromisy (rozumnými) v požadavcích dosáhneš motorky dřív.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Moon> rozhodoval som sa podobne, najskôr som si ujasnil, že radšej 1150 než 1100 - viac sa mi páči. potom ujasniť si, že do začiatku nepotrebujem moc výbavy (kufre, Y-zvod, laďák, serepetičky od TT..) a aj keď to celkove asi vyjde drahšie, kúpim si výbavu podľa seba, ktorá sa mi bude páčiť. potom som si pozrel inzerciu, našiel pár zaujímavých ponúk, s technicky zdatnejším kamarátom to objazdil. zistil som, že dovozy z Anglicka môžu byť dosť rozsolené a že na pekný kúsok si budem musieť priplatiť. vyškrábal som ďalšie prachy a kúpil bez kufrov, laďáku aj Y-zvodu. časom to všetko dokúpim, ale budem rád, keď si to budem môcť sám namontovať, postupne vylepšovať, proste ma baví ten priebeh zdokonaľovania.
inak díval som sa po tomto kúsku, za 135 super cena, na to, aka je tam výbava. aj som ju chcel ísť pozrieť, ale z Olomouca to bolo už dosť z ruky - cez víkendy som vždy mimo a cez týždeň po práci to bolo dosť reálne stihnúť http://www.motork...22081.html
inak je to aj tu na fóre http://www.bmwgs....rowstart=0
Jo tak přesně takhle jsem si upravil Transalpa. Přesně podle mých představ. kolikrát to má pěknou výbavu, ale není to přesně to co chci takže bych jí stejně měnil, takže radši holou a pak si ji upravit. Téměř všechny úpravy mi bude dělat Tomáš z GRAVE.cz. Ta co je tu na inzerátu je hodně pěkná, ale Adv. už bude asi moc velikej a offroad vlastnosti moc nevyužiju, takže já spíš GS standard. No a teď přesně co po té technické stránce. Anglie je dobrá a vcelku levná, ale jak píšeš tak je to hodně od soli a u nás překupníkům moc nevěřím, takže radši Německo. Přeci jen tam i ten servis bude na jiné úrovni. Na barvě mi sice až tolik nezáleží, ale mám taky oblíbenější víc a míň. Teď spíš zjistit jestli 2 -4 svíčku. No a potom spíš řešit stav až na konkrétním kusu.
Hele ono je to vcelku jedno jestli 2 nebo 4 svíčku. Ono se to zase tak moc nesere tak bych se toho nebál. Stejný i s posilovačem jsou mrakylidí kerejm to vydrželo a najde se i pár co se to podělalo
... servis a diagnostika BMW Motorrad
MoonCZ napsal:
A takže teď přišla otázka, kterou jsem nechtěl říct úplně naplno. Tak co tedy shánět. Chci motorku, kde se může pokazit co nejmíň věcí " jsem stará škola" a nemám rád zbytečně přetechnizované motorky a proto 1150 GS. Hodně se mi líbí ta grafit šedá a prej do 7/2002 tam nedávali posilovač, ale zase nevím kalika svíčka to je. Honda to má snadný v tom, že modelový rok má jisté úpravy, BMW si to upravuje během výroby a tak asi není přesně jasný co který rok má nebo nemá. Tak a teď babo raď co hledat
Jednosvíčka - někdy do poloviny roku 2002 - klasické brzdy bez posilovače (+možnost vypnout světla)
Twinspark - modelový roční 03 a výš (=od poloviny 02) - integrál abs s posilovačem, svítí automaticky
Jinak mi nepřijde, že by twinspark modelů bylo v nabídce míň než starších, u ADV je to přesně naopak.
Upravil morabo dne 12.10.2012 13:30
Maiali nel Fango!
Tak ty svíčky bych až tak moc neřešil, ale ten posilovač bych asi fakt moc nechtěl. Prostě už je to věc navíc a když se pokazí tak to stojí dost peněz jako všechno u Brambor. Já se asi nejvíc bojím toho, že není vidět do kardanu, převodovky a motoru. U Hondy jsem viděl řetěz, znám chod motoru i převodovky, ale tady je to všechno jiný. No a jak se nám hondařům smějou, že řešíme každý divný zvuk tak u brambor to je prej úplně normální. Ale i tak už se strašně těším
Tak se musíš poohlednout po modelu bez posilovače... A ty motory kardany a rozvodovky jsou na 1150 ještě poctivý nebál bych se.. A pokud se moto někdo věnoval a staral se oní není se opravdu ničeho bát
... servis a diagnostika BMW Motorrad
I některé jednosvíčkové modely ke konci roku 2002 mají brzdy s posilovačem. Jestli ale jednosvíčku nebo dvousvíčku bych fakt neřešil. Co se týče brzd, tak to samé - díval bych se především na celkový stav motorky.
Co se týká zvuků a pazvuků - spousta lidí ti bude tvrdit, že je tohle a tamto normální. Spousta věcí normálních je - prostě je to vlastnost a ne závada. Ale taky spousta věcí normálních není a potenciální kupec neznalý věci se dokáže pěkně od prodávajícího napálit, a potom ho to leckdy stojí nemalé peníze. Vezmi si sebou na "obhlídku" vybraného stroje někoho zkušeného, kdo už nějaký ten pátek stejnou motorku vlastní nebo s ní má nějaké zkušenosti - dost tím eliminuješ případné pozdější problémy.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jak pise Tonda, spis se koukej na celkovej stav, jednosvicka nebo dvou je jedno,pravda civky odchazeli,ale po vymene je uz vetsinou klid. A posilovac je nahodou dobrej,sice nejaky malinky procento se nekomu vysypalo,ale integral abs ze predkem brzdi i zadek je perfektni,to bez posilovace nemas,pri rozjezdu ti uz nechrasti abs,proste i posilovac ma svoje vyhody. ABS se ti muze pokazit taky i bez posilovace. Proste fakt bych bych koukal spis na celkovej stav a aby melo abs,ostatni je vazne jedno.
Aktualne 1250 GSA HP
Tak kamarád co mi servisoval a stále servisuje motorku jede se mnou. Je to Hondař, ale nejedno GS měl v ruce takže to snad dobře dopadne. No údajně do 7/2002 by posilovače mít neměli, takže to beru jako takový +- orientační bod, protože na motorce to asi vidět nebude jestli má nebo ne. Tím myslím fotky. Jednou jsem četl článek nevím jestli tady nebo na motorkářích a tam si kluk koupil v ČR 1150 a cestou domů mu upadlo na dálnici zadní kolo a tak si říkám jestli takovou parádu jde vůbec poznat. Víc už toho stejně nevymyslím, za 7 let už snad něco málo o motorkách vím, tak úplný šrot a chyby poznám a když tu čtu jaký jsou to poctivý stroje tak snad nebude problem. Mám představu, aby měla tak 60tis+- a klidně míň tak by to nemusela být žádná vražda.
Prosímtě kolo mu upadlo proto že to někdo dotáhl jak prase.. Je tam 2é nm initializační a pak 105nm finalovej.. Když to někdo dotáhne trubkou nemužeš se divit že se to povoluje když je šroub o 2mm delší
... servis a diagnostika BMW Motorrad
... taky jsem přešel z TA650 na 1150 gs ... mám 5/2002, abs, bez posilovače ...
co se všech zvuků týká, byl to opravdu docela šok oproti TA ... například při rozjezdu ta aktivace ABS .. to je jak když zapomoneš sklopit stojánek :-) ... ale časem si zvykneš :-)
... a seriový kat + seriový výfuck je tak tichej, že slyším víc motor ... což u TA jsem slyšel víc blafání výfuku než motor..
Upravil chstepan dne 12.10.2012 14:29
(ch)stepan
A tak konečně tu mám stejný případ takže nejvíc podobností. Takže to kolo chápu jako selhání lidského faktoru a ne techniky??.. No jsem hodně zvědavý na přechod z TA na GS. Tak jestli to bude jen váha a sem tam zvuk tak to bude dobrý. Hodnotíš výměnu jako pozitivní??