Moc díky, můžu ještě požádat o doporučení na ty rozšířenější? :-) KTM EXC, Husqvarna TE (FE) nebo Yamaha WR? Ještě jsem koukal na KTM Freeride, ale netuším, v čem je hlavní rozdíl od EXC. Moc díky!!
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)
HSBG TE=2takt, FE=4takt. Tuším, že od modelu 2011 jsou díly Berga prakticky shodné s KTM. Husabergy jsou nové v základu nahozené pár lepšími komponenty než KTM (ne SixDays), ale u jeté se spíš budeš koukat po celkovém stavu.
Doporučení je hrozně individuální. Já bych dal hlas 350 EXC. Jedinečnost bych u endura bral jako nevýhodu. Mít jako jediný BMW, když zlomíš páčku a nikdo jí nemá v báglu, protože zbytek jede na "obyčejných" KTM, je spíš k nasrání.
Freeride je takový motokolo. Lehký, ovladatelný. S EXC to nemá moc společného, je to motorka na triálek a pro rohlíky, kolem komína. Ale stojí za to zkusit, půjčit si. Pokud EXC, tak třeba ve Vlašimi mají celkem velký výběr testovaček za rozumný nájem. Ale ... tady jsme u toho: Za jak dlouho poznáš, jestli je to to pravý nebo ne? Zejména s nulou mth na prdeli? No za 1 den ne ...
Proto můj osobní pohled na věc: kup to, co se Ti líbí. Nekupuj střep nebo výstřednost a já bych se pro začátek vyhnul i nové. S KTM(HSB) 450 nebo 350 velký omyl neuděláš. Najezdi na tom 100mth, ale ne za 3 roky (jako ten kluk s GX), a pak už trochu uvidíš sám. Nebo jestli Tě netrápí bankovky, tak to střídej jako fusekle (40 hodin a pryč). Kupovat ostrou s dojmem, že koupím a bude mi vyhovovat několik let, je podle mě utopie, tedy přesněji, u mě to rozhodně nefunguje. Když k tomu tak přistoupíš, výběr se Ti zlehčí. Prostě to zkus. Ber ty motorky jako štětky a uvidíš té zábavy ... :)
Dokturku, moc diky, presne tohle jsem potreboval slyset Od ted je beru jako stetky a zacnu tou, co se mi nejvic libi. Az se okouka, vymenim a nakonec si necham tu, na ktery se mi nejlip jezdi No a kdyby byly financni trable, nezbyde, nez si zajezdit i na ty nejlevnejsi diky, zacinam shanet a uvidim, co me prvni prasti pres cumak. Dneska jsem cetl nejake recenze a porovnani a vysla mi z toho Gas Gas pripadne KTM, takze zacinam shanet GG. Jeste jednou diky!!
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)
jen ten Gas Gas se ti bude hur eventuelne prodavat. s ktm chybu neudelas. Tyhle motorky jsou trochu sazka do loterie. Pravdepodobne to bude fungovat a sem tam budes resit kraviny, ale taky se muze stat, ze ti padne motor a jsi v tom za 30 minimalne. Takovy financni adrenalin. lonskou sezonu jsem mel novou EXC 450 a bylo to supr. Predtim Husak FE 450. jen skoda, ze na to neni vic casu.
za svejch 1600mth bych ti doporučil tuctovku KTM 450 a nebo velmi spolehlivou Yamahu WR 450, sám mám zatím čtvrtou. Gas je zatím exotika a novější bergy kolem mne dost poruchový.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
takhle na start bych doporučil 250 4t, nebo klidně 400, tu 250t bu'd cokoli z koncernu ktm, hsb, Hq - tu pouze ktm! nebo Hondu crfX, pokud ojetou ideálně zachovalou yamahu wr250f - ta se pak nejsnáz prodává, může být i gas gas (motor yamaha)
top je nová yamaha wr250f 2015, pokud chceš utrácet..
Chlapi díky, hodně názorů, ale celkem korespondují. Miska vah se tedy začíná přiklánět ke KTM EXC 300. Je fakt, že jich jezdí asi nejvíc a cenově to vychází obstojně! A oranžovou mám rád :-) Díky!
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)
300 ma pro zacatecnika obrovskou vyhodu a to je v nizkych nakladech a to proto, ze 2T oproti 4T ms nizsi servisni naklady a hlavne proto, ze se zlomenyma rukama usetris spousty penez za benzin.. !!!
Ne vazne co clovek to nazor, ale do zacatku je super exc400 je to takovej tupej ostrej motor, neskutecne vydrzi a nenakope ti zadek + kroutak 4T...kazdymu zacatecnikovy se jezdi lip na 4T.
Upravil TomR1 dne 20.01.2015 18:37
Tom
Já bych to bral asi tak pokud jsi začátečník a chceš aby z tebe byl závodník kterej bude jezdi republiku tak si kup 200 dvoutakt a naučíš se jak správně řadit brzdit a vůbec všechno. pokud se chceš jen tak vozit po "lesích" a užívat si jízdu tak 4takt jestli 250/450 neumím úplně posoudit. a jestli se chceš stát invalidním důchodcem tak si kup 300 dvoutakt.
Kamarád řeší podobný výběr, máme tady motorky od 250 4T po 530 4T a jemu se dost pochopitelně zatím nejvíc líbí 350 4T... třeba ta 530 je v písku nepoužitelná,moc výkonu,neustále jej tahame zahrabaneho... 250 4T už zase chybí v dunach výkon...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Jinak jedno G je tu také... od prvního dne se veze v autě... podveseny motor, blbě trefeny kámen a motor v řiti... prostě koncepce na enduro nesmyslná... to u EXC nebo WR nehrozí
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
Jinak jedno G je tu také... od prvního dne se veze v autě... podveseny motor, blbě trefeny kámen a motor v řiti... prostě koncepce na enduro nesmyslná... to u EXC nebo WR nehrozí
tak zas aspon bude co delat
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Vjetrnik napsal:
Jinak jedno G je tu také... od prvního dne se veze v autě... podveseny motor, blbě trefeny kámen a motor v řiti... prostě koncepce na enduro nesmyslná... to u EXC nebo WR nehrozí
tak zas aspon bude co delat
...akorát to pak nasere, když dotyčný místo na moto dělá doprovod...
...prostě ta koncepce je špatně...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Víko spojky dostalo ránu tak, že se odspodu zdeformovalo, prasklo a vzalo to lamely... rana šla do místa, kde má EXC spodní trubku rámu...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
6 rokov mám GG EC 300 jazdí to bez problémov. Ked sa chces naozaj naučit jazdiť tak si ho kúp 1 rok som plakal.
Presne v nedelu som pojazdil v piesku EXC 450 2012. Z pohladu amatéra sa nedajú tie dve motorky porovnať. EXC jazdí samo, na gasíku si to treba odmakať. Už na EXC šetrím
Nad nejakým G450X by som ani neuvažoval a asi nikto kto trocha vážnejšie jazdí terén.
Ešte dodám: GG by som bral na extrem enduro /skaly, prevrátené stromy..../ na všetko otvorenejšie EXC.
Upravil sanko dne 20.01.2015 22:57
Takže chlapi, fakt co člověk, to názor, ale na KTM vzácná shoda. Trošku raketa, ale což, hlavně ať mě to baví a ne hned nasere. Doporučujete raději 4T, takže mi z toho vylejzá 350 F. Ještě to nechám uležet a pak začnu shánět. Díky!
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)