Zetor: No je to jen 2x10, to pry neni moc pro zacatecniky. To kolo je asi o 3 kila nad tim bullsem, a vsechno osazeni je horsi - Deore > SLX > XT. Brzdy to ma 395, coz je myslim Alivio nebo Acera, bulls ma 610 coz jsou 2x180 mm kotouce.
Vesmes to kolo jako takove je dobre a na celopero je to dobra i cena. Ale otazka je zda celopero na zacatek za to stoji. Navic jak psal tomas, hodne zalezi i od konstrukce te zadni kyvky a kolik ti 'ubere' energie kdyz slapes. Jasne muzes to zamknout, ale... Navic nevim zda ten tlumic je zamykaci mechanicky, nebo jen omezenim prutoku oleje, takze se odemkne pri silnejsim narazu - to je podle me dost dulezite, protze se muze stat ze zamknes, pak to dostane ranu a tlumic rozbity Ale to jen z teoreticke perspektivy
Bob napsal:
Mě paní doktorka nařídila po zdravotních problémech sundat 15 kg a nařídila kolo,sice se mě to hnusí muset šlapat,ale holt musím,takže také sháním na hrocha 115 kg 188 cm no a nechal jsem to na mistru Vevisoj.
Ještě k té váze - pokud budeš trošku jezdit z kopce, tak možná nejzásadnější bude volba brzd. Já mám Avidy 5 180/160 ale nechám to předělat na větší kotouče. S naší váhou jsou brzdy fakt zásadní věc. Já za tím ještě tahám vozík pro dvě děti s věcma, takže to je dalších xx kilo co musím brzdit a brzdy mi doslova hoří. Kotouče se vlní, z brzd se fakt kouří. Takže pořiď ty nejlepší a největší kotouče, které si můžeš dovolit a které snese ta konstrukce (on větší kotouč výrazně namáhá vidli apod). Jinak ty výměny stojí moc peněz. Měnil jsem sedlo, sedlovku, šlapky - všechno vyhozený peníze. Kdyby to člověk koupil rovnou, bylo by to levnější.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak říká Radovant !
A za mě, celopéro ať si pořídí až začne lítat po horách, až nabere fyzičku, opadnou tuky a přibede svalstvo, pak ho ocení a bude si ho vážit, nyní je to zbytečné. Lépe Hardtaila a osazeného kvalitními komponenty - to vyplývá z obecné praxe.
Jak jsem psal, sám jezdím fůla. A když, tak by to měl být technický klenot, pak máš na dlouho klid, tlumiče jsou dnes velmi chytré, to je na delší rozpravu.
bobe, vyzkoušej celopéro, fakt dobrá věc
chce to trochu přitlačit (cena), aby se to nes.alo, ale budeš opravdu spokojenej.
co se týká příp. propružení zadní stavby na pevném povrchu, ok přitlač trochu za lepší zadní tlumič, stavbu, přepákování, ale troufám si říci, že nebudeš honit setinky/vteřiny/sekundy, ale půjde spíše o přiměřenou pohodu při jízdě na nezpevněném povrchu. Jinak, nešetřil bych na rámu, komponenty se dají vyměnit, atd.. držím palce, aby jsi pořídil, co Ti sedí/vyhovuje a aby jsi jezdil.
www.jantruhlar.cz
Nepročítal jsem to celé, ale mám 3 týdny treka Maxbike od cyklo Němčík - Moravská Třebová - výdej v Praze. Projel jsem dost kol od mtb29, 27,5 až po treky. Nakonec jsem šel do traka. Krom přesmykače - komplet deore, ale hlavně cokoli jde jakoli vyměnit a nahradit, v mém případě, barvy, lepší sedlo, pedály, pláště představec a ty příplatky byly srandovní, opravdu odečítal standart. Dnes bych ještě vyměnil řidítka a upřímně asi bych přihodil něco i na vidli ale spíš kvůli pocitu z větší kvality, ale na to že jsem chtěl kolo na výlety s rodinou je dobré až až. Uvidím co vydrží. Zkus tam schválně něco omrknout, podle mě jsou lehce nad cenou stavby. Jo a na výdeji v Praze umí být pěkně protivní, ale beru to tak že žijeme v nervózní době a konec dobrý všechno dobré. Dodací lhůta místo 7 dnů 10-set. Jinak Němčíka mě poradili borci co mají bike hobby, jako já motorbike :-)
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
nechapu tyhle diskuze, doktorka Bobovi naridila jezdit na kole, ne pul roku vybirat superkolo co ho samo vyveze na kopec,jezdeni na kole je o vuli, kdo ji nema, nepotrebuje vsechny ty xt bifikundace, ja mam treba v-brejky a brzdi dobre, vepredu na ramu v sedacce 15 kilo holka,vzadu na tyci 30 kilo kluk na 16 palcovym kole a nikdy se mi nestalo,ze by se mi cadilo z brzd a vzdy jsem vse ubrzdil, spis by me zajimalo,jestli uz zacal Bob jezdit alespon na tom Sachsovi,co pise ze ho ma, jestli ne tak ma pravdu Emil
jpbmw napsal:
nechapu tyhle diskuze, doktorka Bobovi naridila jezdit na kole, ne pul roku vybirat superkolo co ho samo vyveze na kopec,jezdeni na kole je o vuli, kdo ji nema, nepotrebuje vsechny ty xt bifikundace, ja mam treba v-brejky a brzdi dobre, vepredu na ramu v sedacce 15 kilo holka,vzadu na tyci 30 kilo kluk na 16 palcovym kole a nikdy se mi nestalo,ze by se mi cadilo z brzd a vzdy jsem vse ubrzdil, spis by me zajimalo,jestli uz zacal Bob jezdit alespon na tom Sachsovi,co pise ze ho ma, jestli ne tak ma pravdu Emil
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
jpbmw napsal:
nechapu tyhle diskuze, doktorka Bobovi naridila jezdit na kole, ne pul roku vybirat superkolo co ho samo vyveze na kopec,jezdeni na kole je o vuli, kdo ji nema, nepotrebuje vsechny ty xt bifikundace, ja mam treba v-brejky a brzdi dobre, vepredu na ramu v sedacce 15 kilo holka,vzadu na tyci 30 kilo kluk na 16 palcovym kole a nikdy se mi nestalo,ze by se mi cadilo z brzd a vzdy jsem vse ubrzdil, spis by me zajimalo,jestli uz zacal Bob jezdit alespon na tom Sachsovi,co pise ze ho ma, jestli ne tak ma pravdu Emil
JPbmw jasně,že jezdím na Sachsovi ,dělám to pro sebe a ne kvůli blbým Emilovejm kecům,dáváme s bíglem okruh kolem jizery pro začátek cca 6-10km snažím se tak 3 krát týdně ted jsem dostal jseště manuál na cvičení s TRX uvidíme doufám,že na podzimní radarce mě nepoznáte chtěl bych těch 15 kg opravdu dát dolů.
Upravil Bob dne 23.07.2014 11:04
a tak to ma vypadat, chapu ze clovek nechce byt po deseti kilometrech vytreseny, trocha pohodli byt musi, ale hazet sem kola na downhill kdyz clovek chce zhubnout 10 kilo jezdenim normalni krajinou a jeste se prit o to jestli je lepsi xt, lx, deore, brzdy hnat do extremu,kotouce jak na kamion, tohle nechapu, navic kdyz clovek vidi Jagra jak jezdi v oloveny veste na lede tak se vsem temhle leginovejm borcum co slapou jak sileny na kolech za 100 tis musi smat, tobe samozrejme preju at ty kila shodis, je to fakt parada, sam mam dole 10 kilo
jpbmw: jasně že jde jezdit na hardtailu, ono je to stejné jako s jakýmkoliv (nebo skoro jakýmkoliv) sportem - můžeš si koupit lyže, který zatáčí téměř samy a nebo se trápit... Jakmile tam je nějaká technika, tak to dost ovlivňuje. Když chce člověk zhubnout, tak by měl jet ve správné tepovce a asi první co by si měl pořídit je nějaký hrudní pás a hodinky nebo comp na sledování tepové zóny. A jet může klidně na rotopedu, je to úplně jedno. Ale když se jezdí pro radost z ježdění, není to jen nudný šlapání kvůli výdaji energie, tak je dost zásadní, na čem se šlape a zejména, když se jezdí po horách a ne po silnici. Pak je to podobný jako s motorkama - můžeš si přece koupit Hyosunga 250 a taky tě doveze z místa A do místa B. Proč si kupujeme BMW, je to přece úplně zbytečný! Rozdíl je v tom, když je tam ta "radost". Radost z techniky, radost z toho, co ten stroj umí.
Kolo na downhill je pochopitelně pitomost pro někoho, kdo chce jen trošku pohybu ale pokud by ho to nemělo začít nudit, tak by to kolo neměl být vopruz a mělo by nabídnout trošku komfortu, mělo by být spolehlivý a hlavně - on je fakt rozdíl když má někdo 80kg ve srovnání s někým, kdo má 110kg. A koupit si kolo aby ho člověk za půl roku měnil - protože zjistil, že ho to víc baví mimo silnice? To je fakt lepší si to koupit rovnou, protože ty prodeje a výměny ho budou stát ve výsledku víc. Ale ano, máš pravdu, jen na hubnutí stačí starý favorit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Potvrzuju "heart rate monitor" je hrozne dobra vec, mi to pomohlo dat dolu 30 kilo za pul roku a zatim se drzim, takze BOBE, Suunto, Polar, oupis, neprohloupis. Klidne i ten zakladni, jen at to podporuje zonovy trening.
jpbmw: mylsim ze jde hlavne o to si to i uzit, pak se hubne asi stokrat lip!
TomasTT napsal:
- můžeš si koupit lyže, který zatáčí téměř samy a nebo se trápit...
total blbost: na zadnych lyzich se nemuzes trapit, i ty pred deseti,dvaceti rokama zatacely samy, alespon reklama tehdejsi doby nam to tvrdila, jezdit se da na vsem,kdo umi umi, kdo neumi cumi, tohle heslo bude platit porad, navic on se chce tak trochu trapit, chce shodit 15 kilo, nechce aby to kolo jezdilo za nej, navic ted zrovna mam moznost jezdit na polozavodnim cca 35 let starym favoritu a to je panecku svezeni, energie potrebujes sotva polovinu nez na mormal horaku, takze na takovym sotva zhubne
jpbmw: bylo to s nadsázkou. Každopádně jsou pořád lidi, kteří jezdí na rovných nevykrojených prknech od Elanu z konce osmdesátých let. Jejich volba...
Podle mě žádný kolo nejezdí samo a pokud chce hubnout a jít na nějakou tepovku, asi bude muset jet nějakou zátěž, bez které se na tu zónu nedostane. Ale to neznamená, že ho musí bolet záda, kostrč nebo že musí být vyklepanej z obyčejný polní cesty. Každej bike je asi větší odpor než u jakékoliv silnice, už je pláště mají větší valivý odpor. Je to diskuze o ničem. Já jsem neměl v životě moc kol - když pominu Esku skládačku a favorita, který měl snad každý, kdo se narodil před revolucí, tak jsem pak měl asi čtyři nebo pět různých MTB. Všechny hardtaily. Teď mám fulla se stavbou, která se chová dobře i když člověk šlape do kopce a neřekl bych, že mi to nějak pomáhá oproti hardtailu. Určitě to nešlape za mě. Ale když jedu po rovině nebo z kopce po jakémkoliv povrchu, tak to tlumí nárazy a otřesy a protože mám problémy s bederkou, tak jsem moc rád, že to nechytám tělem. Na hardtailu jsem byl druhý den po třeba půldenním ježdění tak zbitej, že jsem se nemohl ohnout. Teď s tím nemám problém. Nohy bolí stejně ale ty záda jsou OK. Mám možnost nastavit si geometrii podle toho jak se mi zrovna šlape dobře (výškou sedátka), investoval jsem do kvalitnějšího sedátka a tlumiče tlumí. Nic z toho mi myslím nepomáhá se šlapáním a výdajem energie ale neunavuje to ty partie, které unavovat rozhodně nechci - třeba záda. Teleskopem jsem vyřešil i problémy s kolenem, protože pokud jsem dřív šlapal v trošku špatným úhlu, docela se mě projevovalo zdevastovaný pravý koleno. Pochopitelně jde zastavit, posunout si sedlovku, vyzkoušet, posunout a zase jet. Ale takhle si to změním z řídítek okamžitě a nenechávám to být abych pak ráno kulhal ze schodů. Každopádně - můj názor je, že full je fajn i pro absolutního začátečníka, pokud chce jezdit často a hodně a bude na tom kole trávit dost času.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Pokud koupis dobre kolo, tak jej casem porad muzes za dobre penize prodat. JAsne ztrata tam bude. Proto jsem taky Bobovi radil, at koupi neco co bude mit ohdnotu i za par set kilometru, nebo i vic Problem celopera je cena. Puvodne chtel do toho dat 20 tisic za meridu.
Jakeho fulla koupis za 20? No nevim, moc jich nebude a ty co budou maji komponenty levne, nebo setreni na ramu a tak. Pokud bude jezdit po silnici tak hardtail je v klidu, pokud to veme na polnacku, taky se da, full je pohodlnejsi ale treba drobne otrasy ti za dobrou cenu odfiltruje odpruzena sedlovka. Ale to je spis jen uvazovani.
Pokud do toho chce Bob investovat, tak at veme fulla, o tom zadna, ale s dobrou konstrukci, s tlumicem ktery jde zamknout a hlavne aby ten tlumic i ta vidle byli nejaka slusnejsi volba. Ono 110 kilo neni na obyc kolo zrovna mala zatez a tam se muze stat ze silnejsi rana a neco tam klekne. Klidne i ten tlumic vzadu. To pak muze byt celkem drahe. Nebo za zidy ram, taky nic moc...
Brzdy ale urcite 180/180 Jaj sem myslel ze v-brake jsou bomba, kdyz jsem predtim mel takove ty predchudce... ale ted bych se uz nikdy nevratil Proste poradna hydraulika, moznost davkovani, brzdi to ikdyz je mokro...
Ale porad si myslim, ze pokud chce investovat kolem tech 20 litru, tak dobry full bude problem a pouzity, to je uz o repasu vidlice a tlumice a to taky neni levna zalezitost... Da se udelat i doma, to je pravda, ale stejne je potreba koupit nejaky ten matros
Pochopitelně je to otázka toho, kolik peněz chce člověk utratit. Zrovna v kolech to může být v rozpětí až klidně do 250 tisíc, možná i víc ale nejdražší bike jsem na vlastní oči viděl asi za čtvrt mega v Radotíně na krámu.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Eman_ napsal:
Bobe,to si čuměl,že jsem přijel na kole,coooo.....
Jo Emil potěšil jsi,budu mít partáka na kolo a zkusíme dát ty Poděbrady,koupim, ti tam zmrzku.
Blbouni, já aky potřebuju tak 15 kilo dolu (min imálně) ale ještě u nás nebydlím Jen si nejsem jistej, jestli se mě podaří dát do kupy toho historickýho Stadiona (kolo). Na ty moderní nesmysly kašlu, jsou to vyhozený peníze.
SDtejně na zhubnutí platí jenom jedno - nežer a hejbej se.
A je celkem fuk, kolik si na to pořídíš udělátek a za kolik peněz. Mimochodem, nejrychleji to prý jde během, ale to už mě i to kolo připadá jako menší trápení.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik: no behem to asi jo, ale pozor nadvaha a behani neni ta nejlepsi kombinace na klouby Kolo je pohyb ktery klouby setri, takze pro nabrani nejake kondice a zbaveni se nadvahy je to ta lepsi alternativa
Tady se ale neresilo to zda je nebo neni potreba poridit kolo, tady se radilo s vyberem