Saturnin: dělají to fakt jen na těch nejdražších. Asi by to mohli udělat na kterékoliv řadě (výrobně) ale Touratech si objednal ty řady takhle a oni to pro ně vyrábí tak, jak to mají domluvené. Můžu teoreticky objednat tlumič na míru, otázka je, kolik by to stálo a jestli se to vůbec vyplatí. Ale chápu o co jde, zkusím to zjistit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Konečně jsem se konečně dostal k ladění, se zadkem není problém, v návodu je to popsaný dobře a předpětí pružiny bylo víceméně dobře nastaveno už z výroby.
Nějak si nevím rady s nastavením předpětí pružiny předního tlumiče. Manuály pro přední i zadní tlumiče jsou naprosto totožné, tudíš i hodnoty pro nastaneví předpětí tzn. že motorka po sundání z hlavního stojanu měla klesnout o 10 až 25 mm (pro jízdu v terénu), není to málo pro předek motorky? S nastavením tlumiče z továrny předek motorky klesl o cca 50 mm a to zadek jsem jen jemně doladil.
Mám se pro nastavení předku řídit stejnýma hodnotama jako jsou pro zadek, nebo se předek nastavuje uplně jinak?
dobrá, ale jak poznám že je to 1/3? tohle takový poměrně nic neříkající. Asi to stejně dopadne tak, že si za tebou budu muset udělat výlet, ale nechce se mi tě moc otravovat, určitě máš svý práce dost...
1) Změříš maximální zdvih při nezatížené motorce = dáš ji na hlavní stojan, zatížíš zadní kolo, abys měl přední kolo ve ve vzduchu (= maximální zdvih) a změříš vzdálenost od horního konce vidlice k hornímu konci kluzáku (guferu)
2) Postavíš motorku na kola, sedneš si na ní a změříš (resp. necháš někým změřit - sám to asi nedáš ) tu samou vzdálenost při zatížení - pokles by měl být cca 1/3 volného zdvihu
Pokud tedy v bodě 1) naměříš např. 600 mm, v bodě 2) bys při správném nastavení předpětí měl naměřit cca 400 mm
Píšeš to správně. Mělo by se to měřit s oblečením a zavazadly atd. Prostě v tom stavu, v jakém se pak skutečně jezdí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pochopitelně že by to šlo ale problém je v tom, že TracTive vyrábí ty tlumiče podle toho, jak to vymysleli s Touratechem a jak je Touratech objednává. A ten šroub nastavení délky dělají jen na verzi Extreme, protože to prostě takhle domluvili. Nejsem si jistý, jestli jde objednat jeden samostatný tlumič jinak, podle mě to výrobně problém není ale není to standard, který se vyrábí a protože se všechno objednává po desítkách nebo i stovkách kusů, tak bych tam viděl možný problém. Ale zjistím to.
Takže volný zdvih není nutné měřit - může se použít tovární údaj a pokles o 1/3 - dobrá
K tlumičům a pružině - Na své 12 GS mám tlumiče pro 12 GSA - Level1 vpředu a Level 2 vzadu. Původní přední pružina 50-205 byla příliš tvrdá.
Nová progresívní pružina 45-55/205 na předku se zdá být lepší - první jízda mě namlsala, zmizela ta ostrá hrana a celkově je to již velmi blízko požadovaným vlastnostem, ale zatím se nemohu ubránit dojmu, že by ta lineární pružina 45/205 byla lepší volbou...
Najel jsem na nové pružině zatím asi 2500 km a ještě je to potřeba doladit - při pomalé jízdě, deceleraci (obvykle na začátku obce - zaklapnu plyn a nechám motorku dojet na 50-60) nebo při jízdě ustálenou rychlostí po dobrém asfaltu vidlice lehce "kope" do řidítek - řidítka (celkem rytmicky) pořád lehce poskakují nahoru, jako když příliš tuhá pružina nechce pustit vidlici do zdvihu a nerovnosti se přenáší do motorky, místo aby je vyžehlila vidlice.
Pokud se přidá na rychlosti nebo jsou rázy silnější od hrubších nerovností (záplaty, výtluky, roleta), tak ten jev zmizí a vidlice začne žehlit... Zkoušel jsem všelicos - přidat útlum, ubrat útlum, zvýšit předpětí, snížit předpětí, různé kombinace a i vzájemně se zadním tlumičem, ale eliminovat se mi tento jev zatím úplně nepovedlo.
Měl jsem na předku olítanou TKC, navíc otočenou obráceně, abych ji dojel, takže nemohu vyloučit vliv pneumatiky. Při kontrole však byla guma vyvážená a ráfek je kulatý - žádné naražení, boule, osma - nic, vše OK.
Dneska jsem dal nové gumy a budu zkoušet dál....
Upravil buboGS dne 10.05.2013 17:54
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Takže volný zdvih není nutné měřit - může se použít tovární údaj a pokles o 1/3 - dobrá
K tlumičům a pružině - nová progresívní pružina 45-55/205 na předku se zdá být lepší - první jízda mě namlsala, zmizela ta ostrá hrana a celkově je to již velmi blízko požadovaným vlastnostem, ale zatím se nemohu ubránit dojmu, že by ta lineární pružina 45/205 byla lepší volbou...
Najel jsem na nové pružině zatím asi 2500 km a ještě je to potřeba doladit - při pomalé jízdě, deceleraci (obvykle na začátku obce - zaklapnu plyn a nechám motorku dojet na 50-60) nebo při jízdě ustálenou rychlostí po dobrém asfaltu vidlice lehce "kope" do řidítek - řidítka (celkem rytmicky) pořád lehce poskakují nahoru, jako když příliš tuhá pružina nechce pustit vidlici do zdvihu a nerovnosti se přenáší do motorky, místo aby je vyžehlila vidlice.
Pokud se přidá na rychlosti nebo jsou rázy silnější od hrubších nerovností (záplaty, výtluky, roleta), tak ten jev zmizí a vidlice začne žehlit... Zkoušel jsem všelicos - přidat útlum, ubrat útlum, zvýšit předpětí, snížit předpětí, různé kombinace a i vzájemně se zadním tlumičem, ale eliminovat se mi tento jev zatím úplně nepovedlo.
Měl jsem na předku olítanou TKC, navíc otočenou obráceně, abych ji dojel, takže nemohu vyloučit vliv pneumatiky. Při kontrole však byla guma vyvážená a ráfek je kulatý - žádné naražení, boule, osma - nic, vše OK.
buboGS napsal:
Takže volný zdvih není nutné měřit - může se použít tovární údaj a pokles o 1/3 - dobrá
K tlumičům a pružině - nová progresívní pružina 45-55/205 na předku se zdá být lepší - první jízda mě namlsala, zmizela ta ostrá hrana a celkově je to již velmi blízko požadovaným vlastnostem, ale zatím se nemohu ubránit dojmu, že by ta lineární pružina 45/205 byla lepší volbou...
Najel jsem na nové pružině zatím asi 2500 km a ještě je to potřeba doladit - při pomalé jízdě, deceleraci (obvykle na začátku obce - zaklapnu plyn a nechám motorku dojet na 50-60) nebo při jízdě ustálenou rychlostí po dobrém asfaltu vidlice lehce "kope" do řidítek - řidítka (celkem rytmicky) pořád lehce poskakují nahoru, jako když příliš tuhá pružina nechce pustit vidlici do zdvihu a nerovnosti se přenáší do motorky, místo aby je vyžehlila vidlice.
Pokud se přidá na rychlosti nebo jsou rázy silnější od hrubších nerovností (záplaty, výtluky, roleta), tak ten jev zmizí a vidlice začne žehlit... Zkoušel jsem všelicos - přidat útlum, ubrat útlum, zvýšit předpětí, snížit předpětí, různé kombinace a i vzájemně se zadním tlumičem, ale eliminovat se mi tento jev zatím úplně nepovedlo.
Měl jsem na předku olítanou TKC, navíc otočenou obráceně, abych ji dojel, takže nemohu vyloučit vliv pneumatiky. Při kontrole však byla guma vyvážená a ráfek je kulatý - žádné naražení, boule, osma - nic, vše OK.
Dneska jsem dal nové gumy a budu zkoušet dál....
A zkoušels vyhodit telelever?!
+1
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Bubo: myslím že by bylo dobré napsat, že se v tvém případě jedná o tlumiče určené pro GSA ale jsou namontované na GS. Já mám na GS normální Level1 vpředu a High-End vzadu a takový jev jaký popisuješ nepozoruju, pravda mám tam čistě silniční pneumatiky, což může mít vliv.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...