Tak 300 je myslím v pohodě, viděl jsem ho někde v e shopu i za 330.
Možná když prodávají na do motorky ale zvlášt na dolévání, je dražší.
K servisům, myslím že nejpodstatnější je co v tom je započteno, někdo se neřídí až tak striktně instrukcemi z BMW, a taky jak to udělají...ale to už je spíše v rukách božích.
Myslím že se dá čekat že značka která prodává moorky o jeden level dráž, bude mít taky dražší servis.
A hlavně je každého věc, jaký zvolí systém a nasledky s ním spojené.
Chápu obě strany, nechápu když to někdo nemusí řešit a přesto si nosí své těsto.
To myslím všeobecně, ne nikho tady- neb neznám situaci jak si kdo vede.
No pojede do Blavy ne? Ušetří pár stovek oproti Inveltu ( s Vídní si myslím, že se blbě zeptal, protože to bude za stejný prachy jako všude jinde ), dá 700 za benál plus známku na Slovači, tam bude 5 hodin čekat, než zchládne motor a udělají ventily a servis, prde*l bude mít otlačenou takže půjde na gáblík, anebo si ohřeje Favorita v kotlíku, a nedej bože, že budou muset ventily štelovat, u DOHC je to tuším podložkama, podložky kur*afix nebudou mít, tak mu řeknou "stavte se pozejtří" nějak to dohrkáme
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Tak jsem byl včera v BMW Bratislava a vše OK.Cena 182 Euro + 40 Euro za nestavení techometru.Měl jsem problémy s průměrnou spotřebou,ale už jsem se vším spokojený.Dobrou motorku dovezl Paris Bobovi.Bob udělal chybu,že si ji nenechal.Přes 5000 km na Sicilské dovolené a musel jsem dolít jen 400 ml oleje a koupit žárovku do předního světla.Při teplotách kolem 40°C vše šlapalo tak jak má.
Zdravím,dnes jsem byl v servise BMW Sikora Bielsko-Biala,servis po 30 tis.km výměna oleje 10w40,štelování ventilů,výměna vzduch.filtru+celková kontrola.Cena 894 zloty tj.cca 5630 korun.
Mám jen dotaz, dneska jsi tam dojel a zároveň ti udělali i ventily?! Žil jsem v tom že seřizování ventilů se dělá na studeném motoru.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Po mě totiž chtěli ať motorku nechám v servise a vyzvednu si ji na druhý den že se to musí dělat při určité teplotě a kdybych na ní dojel tak to v ten den prý udělat nelze. Tak dík za info, zase o něco chytřejší
Jo a ještě jeden dotaz, u 12ctky rok 2006 asi už budou k vymezení vůlí ty podložky? Nebo je to ještě systém jak na 1100 nebo 1150
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Sám to určitě dělat nebudu, možná s kamarádem co si to dělal na 1150 a vypadá to že vše je ok. Do toho servisu ale určitě ventily dělat nepůjdu, to vím jistě. Každopádně dík za info.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tak jsem si myslel,že do tohoto vlákna už nebudu psát,ale podělím se ještě o další zážitky.Někteří mi tu zase můžou napsat nějaké příjemné zprávy,jak je výhodné jezdit do origo servisu BMW.Po návratu po 30000 servisu jsem měl po krátkých jízdách,kapku oleje na spodku rozvodovky.Tu jsem vždy utřel a myslel si,že jim při výměně někam natekl olej a teď vytéká.Pak jsem to celé odmastil a vyrazili jsme na výkendový výlet.Když jsme dorazili do Berouna na ubytování,byl jsem v šoku.Celé zadní kolo,kotuč a brzdič od oleje.Sundal jsem kolo,abych věděl co se děje.No co by jste řkli?Teklo to pod čidlem ABS.Ještě,že kolega co s náma jel,měl v Berouně známého.Ten má motorku s kardanem a doma zbytek oleje.Našel i "O" kroužek,který mechanik v Blavě při montáži čidla zničil.Volal jsem přijímacímu technikovi servisu (Arpád ?????,myslím) a chtěl jsem,aby mi poslali origo "O" kroužek a nové brzdové desky.Řekl jsem mu,že mu to poškozené pošlu,ať to dají k úhradě mechanikovi,který je určitě pro tyto případy pojištěnej.Řekl mi,že to není jejich chyba,že to je závada,která se u nich nedala odzkoušet.Mám to prý dovézt a oni mi to zkusí opravit a vyměnit.To už jsem měl neorigo "O" kroužek,olej i brzdové desky vyměněné.Ta představa,že by mým pozůstalým řekli,že mi měnili třeba brzdové desky,ale nešlo to u nich odzkoušet,mě děsí.Co mi z toho vyplívá?Už nikdy do origo servisu nejedu.Co si nedokážu opravit sám,to určitě zvládne Tonda.Víc už asi není potřeba psát.Mé doporučení.Vynechte při svých návštěvách servisů ten v Bratislavě.Upozorňuji,že to je jen moje doporučení a že určitě ne všichni musí mít takovou smůlu jako já.
I když by nemělo, může se stát. Horší je ta následná reakce na reklamaci.
Nicméně má taky jednu špatnou zkušenost s značkovým servisem v Bielsko biale. Ale majitel ač jsem mu to doporučoval, na reklamaci vybod.
Ale to je spíše do diskuze ,,spojka"
V servise kde ,,jen" pracuješ je asi snažší pochybit, i když je to spíše o morálce. Ale zase je tam větší přísun informací.
Na servis do Blavy už taky nikdy nepojedu. Do DOHC mi nalili 20w-50 a i přes moje upozornění se dušovali že je to přesně v souladu s bmw mazacím plánem. Takže jsem to doma vypustil, dal nový filtr, 10w-40 a pěkně jim poděkoval. Bohužel jsem potřeboval servis dost narychlo a všude jinde už měli plno. Už vím proč... :-D Kr****i.
Upravil TomVS dne 20.10.2012 23:10
TomVS napsal:
Na servis do Blavy už taky nikdy nepojedu. Do DOHC mi nalili 20w-50 a i přes moje upozornění se dušovali že je to přesně v souladu s bmw mazacím plánem. Takže jsem to doma vypustil, dal nový filtr, 10w-40 a pěkně jim poděkoval. Bohužel jsem potřeboval servis dost narychlo a všude jinde už měli plno. Už vím proč... :-D Kr****i.
No a to si představ,že do našich motorů patří 15 W 40.Musím se podívat do papíru co tam mám od nich nalito já.Doufám,že to tam je napsáno.To by mě úplně dostali,kdybych tam měl olej do starého typu motoru.To už by bylo úplně v háji,kdyby nevěděli v BMW co se dává za olej do BMW.
TomVS napsal:
Na servis do Blavy už taky nikdy nepojedu. Do DOHC mi nalili 20w-50 a i přes moje upozornění se dušovali že je to přesně v souladu s bmw mazacím plánem. Takže jsem to doma vypustil, dal nový filtr, 10w-40 a pěkně jim poděkoval. Bohužel jsem potřeboval servis dost narychlo a všude jinde už měli plno. Už vím proč... :-D Kr****i.
Tak mi tam ti frajeři nalili to co tobě.To jsem vůbec nekontroloval.Co ti řekli,když jsi tam chtěl olej co tam patří?Nedá se někde v Německu upozornit na to jaké jméno dělají v Bratislavě této značce??????????
Upravil PavelDR dne 21.10.2012 00:23
Kdybyste si přečetli, co máte v servisce, věděli byste, že tam může být celkem několik specifikací olejů. Mimo jiné do 2010 lili 20W50, a všechno bylo úplně v pohodě. Bob už to sem jednou dával...padají vám vyplašenky z kapes
kejda přiložený následující obrázek:
[69.25Kb]
Upravil kejda dne 20.10.2012 23:59
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
kejda napsal:
Kdybyste si přečetli, co máte v servisce, věděli byste, že tam může být celkem několik specifikací olejů. Mimo jiné do 2010 lili 20W50, a všechno bylo úplně v pohodě. Bob už to sem jednou dával...padají vám vyplašenky z kapes
Netvrdím,že to s 20W50 nepojede.Jestli dobře čtu,tak tam tento olej nemají napsaný.Je jasný,že když někdo používá 1200 na Sibiři a někdo jiný na Sahaře,tak nebudou mít v obou motorech stejný olej.
Upravil PavelDR dne 21.10.2012 00:21
kejda napsal:
Kdybyste si přečetli, co máte v servisce, věděli byste, že tam může být celkem několik specifikací olejů. Mimo jiné do 2010 lili 20W50, a všechno bylo úplně v pohodě. Bob už to sem jednou dával...padají vám vyplašenky z kapes
Netvrdím,že to s 20W50 nepojede.Jestli dobře čtu,tak tam tento olej nemají napsaný.Je jasný,že když někdo používá 1200 na Sibiři a někdo jiný na Sahaře,tak nebudou mít v obou motorech stejný olej.
cteš samozřejmě dobře, ale asi jen servisku. Vrať se o pár stránek dál a zjistíš, že jsem psal, že v roce 2010 po 1000 km mi tam v BMW Brno nalili 20W50. Stačí se jen podívat, ne hned panikařit. Mimo jiné jsi vyhodil zbytečně prachy za filtr a nový olej. Nebudou to podobný prachy, co jsi ušetřil při výběrovém řízení na záruční servis?
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10