servisak napsal:
Těch ventilu se neboj není to tak složitý jak to vypadá..
a k tomu víku bacha na pískování je lepší to sundat chemicky a pokud je hodně odřený po zbavení barvy dotmelit do požadovaného tvaru a nechat nastříkat komaxem.
Asi bych měl nastavit i axiální vůli na vahadle, ne?
No právě - pískování se dost bojím. Na druhou stranu nevím, jak jinak se zbavit barvy - nějaký louh?
Hele a on existuje nějaký tmel, který lze použít pod komaxit?
Jo jo tekutej kov ale je to dost pakárna protože každej material má jinou strukturu dělal jsem to na víku a bylo to vidět po komaxitu.
Ta axialní vule má velkou toleranci tudíž pokud bude v toleranci nebudeš s ní hejbat
... servis a diagnostika BMW Motorrad
nicholas1 napsal:
Tak..všechno je na svém místě, včera jsem zubním kartáčkem čistil zadní kolo - toluenem jde asfalt smýt nejlépe a ještě je u toho veselo
Teď mě čeká štelování ventilových vůlí.
A ještě bych měl jeden problém - levé ventilové víko je od předchozího majitele trochu odřené - co s tím? Zabrousit, zaleštit, a nechat nastříkat komaxitem? Ale jak se zbavím staré barvy? Pískování se bojím...
Nechával jsem pískovat čtvery víka na 11ctku a bylo to v pohodě. Pokud by jsi se ale pískování z nějakého důvodu bál tak firma o Prostějově ti to zbaví barvy v chemické lázni, trvá to cca 24hodin. Ale spíš bych se obával než pískování toho , jestli máš o víko s hlubokými škrábanci tak po zatmelení byť epox tmel. s hliníkem se může stát že při vypalování komaxu se ten tmel v hlubokých rýhách rozpustí a vyteče a některé tmely dokonce při vypalování komaxu vystřelují. Stalo se mi osobně to vytečení tmelu na opravu hliníku.
A jak píše Servisák tak ten tekutej kov po komaxu jakoby vystoupí a jde vidět. Dneska bych radši volil karosářskej tmel a lak v lakovně.(mám ochrany vík takže je to chráněné proti pádu na louce atd.)
Upravil LukyGs dne 09.12.2012 15:18
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
nicholas1 napsal:
Tak vše je rozebráno a výsledek je následující - vůle na zadním rozvodu je téměř nulová, na obou křížcích taky nulová. Na výstupní hřídeli je to cca 45°, což mi přijde dost. Tak jsem na to koukal a přišel jsem na následující domněnku - pokud by ona vůle byla mezi jednotlivými ozubenými kolami v převodovce, tak je na každém převodovém stupni jiná vůle - pokud se pletu, tak prosím o opravu. Ale vzhledem k tomu, že je vůle stejná na všech rychlostních stupních, tak podezřívám posledního možného vyníka a tím je převod spojky na vstupní hřídel. Takže poprosím o Vaše názory
Vůle kterou jsi našel v převodovce je už od výroby a není to vůle přímo mezi zuby jednotlivých kol, která jsou ve stálém záběru, ale mezi čelem ozubeného kola a "spojky" kterou ovládá vidlička, pokud spojíš zařazením rychlosti hřídel přes spojku s kolem rychlostního stupně, jsou v kole z čela delší otvory než jsou "nosy" na spojce a to způsobí vůli. Doufám že jsi to pochopil z mého výkladu :-)
Další propadlej BMW
servisak napsal:
Těch ventilu se neboj není to tak složitý jak to vypadá..
a k tomu víku bacha na pískování je lepší to sundat chemicky a pokud je hodně odřený po zbavení barvy dotmelit do požadovaného tvaru a nechat nastříkat komaxem.
Asi bych měl nastavit i axiální vůli na vahadle, ne?
No právě - pískování se dost bojím. Na druhou stranu nevím, jak jinak se zbavit barvy - nějaký louh?
Hele a on existuje nějaký tmel, který lze použít pod komaxit?
Jo jo tekutej kov ale je to dost pakárna protože každej material má jinou strukturu dělal jsem to na víku a bylo to vidět po komaxitu.
Ta axialní vule má velkou toleranci tudíž pokud bude v toleranci nebudeš s ní hejbat
Tekutej kov neznám, ale vím, že když jsem používal klasickej karosářskej tmel pod barvu a nepoužil jsem plnič, tak místo kytování taky bylo vidět..Zkusím najít fofotgrafii, jak moc je to chycené...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
nicholas1 napsal:
Tak vše je rozebráno a výsledek je následující - vůle na zadním rozvodu je téměř nulová, na obou křížcích taky nulová. Na výstupní hřídeli je to cca 45°, což mi přijde dost. Tak jsem na to koukal a přišel jsem na následující domněnku - pokud by ona vůle byla mezi jednotlivými ozubenými kolami v převodovce, tak je na každém převodovém stupni jiná vůle - pokud se pletu, tak prosím o opravu. Ale vzhledem k tomu, že je vůle stejná na všech rychlostních stupních, tak podezřívám posledního možného vyníka a tím je převod spojky na vstupní hřídel. Takže poprosím o Vaše názory
Vůle kterou jsi našel v převodovce je už od výroby a není to vůle přímo mezi zuby jednotlivých kol, která jsou ve stálém záběru, ale mezi čelem ozubeného kola a "spojky" kterou ovládá vidlička, pokud spojíš zařazením rychlosti hřídel přes spojku s kolem rychlostního stupně, jsou v kole z čela delší otvory než jsou "nosy" na spojce a to způsobí vůli. Doufám že jsi to pochopil z mého výkladu :-)
Njn...to jsem měl vědět před tím, než jsem to všechno rozložil :-) Ale tak nevadí, nemohu říct, že to bylo zbytečné, všechny díly teď září novotou:-)
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
nicholas1 napsal:
Tak..všechno je na svém místě, včera jsem zubním kartáčkem čistil zadní kolo - toluenem jde asfalt smýt nejlépe a ještě je u toho veselo
Teď mě čeká štelování ventilových vůlí.
A ještě bych měl jeden problém - levé ventilové víko je od předchozího majitele trochu odřené - co s tím? Zabrousit, zaleštit, a nechat nastříkat komaxitem? Ale jak se zbavím staré barvy? Pískování se bojím...
Nechával jsem pískovat čtvery víka na 11ctku a bylo to v pohodě. Pokud by jsi se ale pískování z nějakého důvodu bál tak firma o Prostějově ti to zbaví barvy v chemické lázni, trvá to cca 24hodin. Ale spíš bych se obával než pískování toho , jestli máš o víko s hlubokými škrábanci tak po zatmelení byť epox tmel. s hliníkem se může stát že při vypalování komaxu se ten tmel v hlubokých rýhách rozpustí a vyteče a některé tmely dokonce při vypalování komaxu vystřelují. Stalo se mi osobně to vytečení tmelu na opravu hliníku.
A jak píše Servisák tak ten tekutej kov po komaxu jakoby vystoupí a jde vidět. Dneska bych radši volil karosářskej tmel a lak v lakovně.(mám ochrany vík takže je to chráněné proti pádu na louce atd.)
Zkusím najít foto, jak moc je to chycené...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Na tom obrázku to není moc vidět, pořídím příští víkend lepší ...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
nicholas1 napsal:
Na tom obrázku to není tolik vidět, ve skutečnosti je to horší. Zkusím příští víkend pořídit lepší fotku..
Tu fotku vlož prosím větší, lze vkládat foto do 195kb
Musím to lépe nafotit....lepší to nejde. Když to zvětším, je to máznuté :-(
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
servisak napsal:
Těch ventilu se neboj není to tak složitý jak to vypadá..
a k tomu víku bacha na pískování je lepší to sundat chemicky a pokud je hodně odřený po zbavení barvy dotmelit do požadovaného tvaru a nechat nastříkat komaxem.
Asi bych měl nastavit i axiální vůli na vahadle, ne?
No právě - pískování se dost bojím. Na druhou stranu nevím, jak jinak se zbavit barvy - nějaký louh?
Hele a on existuje nějaký tmel, který lze použít pod komaxit?
U axiální vůle je sice dost velká tolerance, ale s dodatkem v dílenském manuálu, že se má vůle nastavit na co nejmenší vůli - tj. co nejblíže k 0,05mm. Je to závislé na tom, jak je udělaný odlitek - někdy už tě díry v něm (na šrouby a svorník) nepustí a dostaneš se např. na 0,10mm nebo 0,15mm a míň to nejde apod. - proto tak velká tolerance - setkal jsem se i s motory, kde jsem se dostal na minimum třeba na 0,25mm a míň to nešlo. Čím menší axiální vůle, tím menší hlučnost ("cvakání" ). Když to bude přes 0,20mm, tak to zkus zmenšit.
Adjust the holder for minimum end float.
Rocker end float:
min............................................ 0.05 mm (0.002 in)
max. .......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Upravil Tonda dne 09.12.2012 23:16
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
servisak napsal:
Těch ventilu se neboj není to tak složitý jak to vypadá..
a k tomu víku bacha na pískování je lepší to sundat chemicky a pokud je hodně odřený po zbavení barvy dotmelit do požadovaného tvaru a nechat nastříkat komaxem.
Asi bych měl nastavit i axiální vůli na vahadle, ne?
No právě - pískování se dost bojím. Na druhou stranu nevím, jak jinak se zbavit barvy - nějaký louh?
Hele a on existuje nějaký tmel, který lze použít pod komaxit?
U axiální vůle je sice dost velká tolerance, ale s dodatkem v dílenském manuálu, že se má vůle nastavit na co nejmenší vůli - tj. co nejblíže k 0,05mm. Je to závislé na tom, jak je udělaný odlitek - někdy už tě díry v něm (na šrouby a svorník) nepustí a dostaneš se např. na 0,10mm nebo 0,15mm a míň to nejde apod. - proto tak velká tolerance - setkal jsem se i s motory, kde jsem se dostal na minimum třeba na 0,25mm a míň to nešlo. Čím menší axiální vůle, tím menší hlučnost ("cvakání" ). Když to bude přes 0,20mm, tak to zkus zmenšit.
Adjust the holder for minimum end float.
Rocker end float:
min............................................ 0.05 mm (0.002 in)
max. .......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Tak to jsem zvědav, na kolik se dostanu :-)
Btw - snažil jsem se najít info o rozvodech - kdy měnit rozvoďák, popř. kluzák, jestli se musí vyhodit motor, nebo jestli se rozvoďák rozpojí, vymění a zase spojí - ale nevím, jak bych měnil kluzáky..prostě nějakou ucelenější info :-)
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Na vodídí lišty se musí pulit motor nejdou vyndat jen tak ven.. Prosímtě kolik máš najeto že chceš měnit rozvodák a lišty?
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Motorka má najeto asi 50 000km. Vůbec netuším, jakej je tam servisní interval, proto se ptám...
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
nicholas1 napsal:
Ahoj, hledal jsem příspěvek s podobným problémem, ale nic podobného jsem nenašel. Mám R 1200 GS 2005, 50 000km.
Když jedu na libovolný rychlostní stupeň, zavřu plyn a pak zase přidám, odněkud se mi (odhaduji kardan) ozve nehezké kovové cvaknutí. Když se motor (kardan) dostane do záběru, je všechno v klidu. Pak zase zavřu plyn, přidám a cvaknutí je tu zas... :-(
Máte někdo zkušenosti? Je to ložisko, nebo planetový převod na kardanu..popř. kolik by mohla stát oprava? Díkes moc...
Mám něco podobnýho. Jedu krokem na jedničku a stačí vymáčknout spojku a následuje lupnutí, při vypnutí spojky opět. Měřil jsem obvodový vůle na zadním kole a ta se zvětšuje podle toho, jaký je zařazený rychl. stupeň - jednička 7cm, pak to postupně roste a na šestou už je to 10,5 cm. Vím, že tam nějaký vůle bejt mají, ale těch 10cm mi přijde dost. Je to GSA 2004/02 najeto 38000.. Mám to nechat bejt? Dík
Jo a ještě dotázek mimo - může mít tenhle ročník obyčejný brzdy? ABS to nemá, to ale pokud vím tak bylo příplatkový, ale myslel jsem, že už by to mělo mít integr. s posilovačem a ono ne. Né že by mi to teda vadilo, ale jen mě to zajímá..
Upravil marhan dne 05.05.2013 09:00
Drž se rad, které jsem tady obdržel já.... Nezkoumej to a jezdi
Já rozdělal mraky věcí, zjistil jsem kde se asi tak vůle nachází (na vstupní hřídeli převodovky) a zase jsem to složil a jezdím. Při té příležitosti jsem všechno vyčistil, vypulíroval a vyleštil, vyměnil všechny náplně..takže alespoň nějaký účel to mělo
Jinak tu vůli na zadním kole mám taky. Jak mi tady někdo psal - záleží na tom, co jsi sedlal před bávem. Já dlouhou dobu sedlal Hondu a to se prostě nedá srovnávat.
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Hoši, díky vašim PORUCHÁM a jiným vyfikundacím, a následnému focení motorek v různém stádiu rozkladu, poznávám svůj stroj ze všech stran tak nějak on line .