Nevim, předek 10 a zadek 15 tkm na 09 najel Ivan a já až půjdu kolem, tak je změřim. S těma trhlinama bych toi osobně tak tragicky neviděl. Ale jak píšeš, záleží na každém a jeho stylu jízdy. Zničit se dá všechno, když člověk chce.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Asi jo. Proč je teda nedělaj. A mluvěj o nich už dost dlouho.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Takže přidávám vlastní zkušenost s Metzeler karoo T, na suchu a v terénu je fakt super, drží perfektně, co je průser je mokrý asfalt a hlavně výdrž, objel jsem UA a RO, zadek je po 3000 km skoro holý, předek tak v polovině. A to jsem na asfaltu tahal za plyn jo opatrně, jinak věřím tomu, že bych je zhobloval tak za dva tisíce. Takže jdu vyzkoušet E 09 a uvidíme.
Luboš
Jsem zvědav na Tvůj názor. Já když jsem si zvykl na hluk E09-ek, tak k nim nemám výhradu, snad jen výdrž předku nic moc. Zadek jsem teď měnil po 20 tisících (pro ostřejší nasazení v terénu by chtěl ale vyměnit trochu dřív). Na suchu je můžeš hoblovat kam chceš, na mokru opatrněji, ale taky ujdou a pěkně varujou před dosažením mezní hranice - začne to trochu uplavávat stranou, ale nic se neděje.
Takže přidávám zkušenost s Metzeler Karro T, obul jsem je před cestou na UA a RO, je fakt že drží super v terénu i na asfaltu, když zaprší tak to na asfaltu jezdí jak na mýdle. Bohužel co je opravdu průser je výdrž, snažil jsem se je na asfaltu maximálně šetřit, žádné velké tahání za plyn, ale zadek je po 3 tisících skoro na odpis, předek ještě 3 vydrží. Takže teď je volba jasná zkusím MITAS E 09.
Luboš
09 podle mě,není konstrukčně dělána pro velký cestovní endura.Viz trhání špalků,atd........Nebo se pletu?
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Já osobně jsem velkým zastáncep pro změnu E07... Mám s nimi velmi dobré zkušenosti a dá li štěstěna, dojedu na nich v lednu až do Dakaru...
JInak na Varaderu jsem na nich brousil stupačky na Harmanci takže držet drží, po cca 10tis. km bylo stále spousta vzorku atd atd... Snad jen na dešti jsou horší než Anakee, ale třeba oproti Metz.Karoo drží na mokru víc. S Karoočkama teď na GSu driftuju i na suchým asfaltu, a po 3tis. jsou už skoro kaput. (pozor, nemluvím o Karoo 2 a le o klasických špuntech Karoo do blata, kde jsou vynikající...)
Swate, mě taky nikdy neuletěl ani kousíček jedinýho. A to je nešetřim a hlavně od doby co se roztrhala od tlumiče (vada tlumiče, nikoli pneumatiky!!!!!!!) V tu dobu jsem si řikal, že je nebudu šetřit at můžu dát nové. V Mohelnici jsem kousek jednoho špuntu utrhl při blbnutí na šutrech a i na dálnici jsem najezdil tak 2-3 tisíce furt 2 lidi a 3 kufry. A špunty??? Od prvního roztržení o tlumič drží jak přibitý a trhliny se nehnuli ani o píd. Je pravda, že moje maximálka na dálnici málokdy dosáhne 130. Prostě mě nebaví letět jak magor. A špunty mám všechny. To je MOJE zkušenost. Prostě je taková. 07 jsem měl taky na BMW. Dvě sady. Výdrž neskutečná. Předek 16t km a zadek by se dal tak na 25t km. Ale 09 je 09. Hlavně na šotolinách a v terénu. Já prostě měnit nebudu. Nepotřebuju pneumatiky co stojí x krát víc a vydrží x krát míň. Chci jezdit a né furt měnit gumy. Při představě, že ted jsem najel za víkend 1350 km a tento víkend je zase na východě Slovenska akce a na první akci dám nové gumy a po druhé akci je měnim (ani ne 14 dní) tak to skutečně ne. Ale jak píšu. Je to jen a jen můj názor.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám za sebou cca 3,5 km po Albánii a Černé Hoře. V zadu E-09 naprosto bez problémů. Mám na na ní už více jak 6 tis a žádný špunnt neulítl, pár jich je částečně natrženejch ale v celku dobrý. Kromě mokrýho asfaltu naprosto super guma pro všechny typy povrchů.
Vpředu mám Karoo T. Vydržela cca 10 tis km, co což je více jak 3x tolik, než vydržela zadní guma stejného typu.
Z pohledu výkon/cena mi vychází dobrá kombinace Karaoo T v předu a E-09 vzadu. Nemohu si le pomoc, že přeci jen je lepsí dražší TKC-80, i když zadek vydřží tak polovinu toho co E-09- Ale je to 150!
Já sám zatí zůstávám u Kaaoo T vpředu a E-09 vzadu zejména pro lepší vlastnosti E-09 v terénu.
Pleteš se Swate, pleteš. S názorem Paji na zadní E09 souhlasím, ale nestěžuju si na ní ani na mokru, ona neustřelí, ale dá dopředu vědět. Špunty drží, občas se najde nějaký natržený, ale když nejezdíš jako prase a nepřefukuješ tak se neutrhnou. Spíš mi vadí malá výdrž přední E09, že dělá randál a chvěje do řídítek, ale mám ji tam taky protože v terénu je dobrá a vlastnosti obou těch gum jsou si - až na výdrž - trochu podobné.
Sem vzadu podfoukl E09 na 1,8 a trajdám ve dvou a začal sem tomu celkem nakládat, takže ani 180 není problémem a vůbec žádné protesty, na suchu senzační, valil sem aj dost na mokru... přejezdy středové čáry bez problémů, o zatopených kolejích nemluvě - jen vyjímečně mě nějaký ten přechochy krapet rozvlnil, ale nic co by stálo za ubrání plynu a při ceně 1210,- a výdrži bezproblémů cca 10kkm... vepředu TKC taky ujde a po prvních 2kkm na ní nejsou vůbec známky opotřebení, což se z přední E09 nedá vůbec porovnávat
Souhlasím se zadní E09 a kombinace s přední TKC vypadá zajímavě, jen si nejsem jist, že TKC vpředu vydrží víc než přední E09 (rozhodně je komfortnější), takže průběžně referuj kolik jsi na ní naskákal.