sanko napsal:
Chcem pretesniť ten neštastný dekel na ventily, ale neviem ako sa dávajú dole tie plastové oné zo sviečok , poradí niekto ? Dakujem.
Ja to vyťahujem iba rukou /pootáčam a ťahám/, zatiaľ sa mi to podarilo na troch motorkách. Ale raz som musel na jednej indučke ktorej sa nechcelo von spraviť slučku zo špagátu - ako na zub ale netrhať, ťahať pomaly
tesnenie pod vekom kludne nechaj pôvodné, silikon len minimálne na polmesiace a ich okolie.
Ale hlavne pridaj PODLOŽKU medzi hlavu skrutky a jej gumenú podložku - zvečší to prítlak. A kdesi to tu nájdeš, dával som k tomu fotky
43000 a boli v norme, hodnoty neviem, či pri 20000 niečo s tým robili to neviem. Mne to merali kamoši v Madarsku a ked som na tom prišiel domov tak mi celkom fajnovo kvapkal olej po boku motora. Oni mi tam dali dokola silikon , dve hodiny som to škrabkal. Na šroby som dal už podložky, kupim zajtra nejaký tmel a zajtra to poskladám. Inak to tesnenie sa mi zdá také " meravé" naozaj nemám kupiť nové ? 60éčok
sanko napsal:
43000 a boli v norme, hodnoty neviem, či pri 20000 niečo s tým robili to neviem. Mne to merali kamoši v Madarsku a ked som na tom prišiel domov tak mi celkom fajnovo kvapkal olej po boku motora. Oni mi tam dali dokola silikon , dve hodiny som to škrabkal. Na šroby som dal už podložky, kupim zajtra nejaký tmel a zajtra to poskladám. Inak to tesnenie sa mi zdá také " meravé" naozaj nemám kupiť nové ? 60éčok
ja uz mam asi treti...
pak to chvili zase tesni
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sanko napsal:
Tá sada za tych 60€ obsahuje vraj aj šroby , asi dlhšie
BMW meni srouby u vymeny leccehos co jsem si tak vsimnul.
a ma z toho mimochodem vybornej biz... susplech za 180 EUR, montazni sada dalsich 30
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Sanko to nie je o dlžke šróbov - závitu, lebo tie skrutky sadajú na doraz - osadenie nad závitom, preto ani nepomôže priťahovanie vačším momentom.
mám tiež cca 42 kkm a r.v. 2008 a tesnenie mi netečie viac ako 20 000 km. Nové tesnenie ktoré som vydrankal na konci záruky je stále v šuflíku.
Podložky nedaj hrubšie ako 1 - 1,5 mm aby to nezlomilo dekel.
A tie vôle na ventiloch máš teraz aké? Hádam to odmeriaš ked to máš otvorené
p.s. chce to mierky ktoré obsahujú aj iné rozmery ako 0,05, 0,10 atd.
Budem vyzerat ako **** ked ti poviem ze som to nikdy nemeral ? To akože to viem len tam strčiť zboku presnu mierku ? a odkial viem že vahadlo je uplne hore?
Ked aj motokros jazdím len 2T nikdy som toto neriešil.
ako **** nemôže vyzerať ten, čo dokáže povedať že niečo nevie.
Na ozub. kolách vačkoviek sú medzi písmenami rysky /na výfuku EX na saní IN/. Tie rysky musíš dať k sebe na úrovni dosadacej plochy veka a meriaš vôle na ľavom? valci. Potom tie rysky dáš od seba znovu v jednej rovine s dosadacou plochou a meriaš druhý valec. Pre istotu si môžeš hornú polohu piestov skontrolovať tyčkou cez otvor sviečky.
Mierky dávaš medzi vačku a vahadlo. Ja ich zasúvam kolmo na vačku, no chce to trochu pocvičiť prsty, lebo miesta tam moc nie je.
Miery sú výfuk 0,27 -35 sanie 0,18-26 mm.
p.s. šikovnejší PCmaniaci by mohli prihodiť obrázok zo serv. manuálu
Upravil Tryskac dne 06.09.2012 00:02
Budu měnit olej na 800 rok 2008 a koupil jsem podle faktury minulého majitele SHELL ADVANCE ULTRA 4 10W-40 což je podle nápisu na lahvi plná syntetika klasifikace SAE J 300 10W/40,API SM,JASO MA2.Ve videu na začátku vlákna používá MOTUL 5100 10W/40.Na lahvi od MOTULU 5100 10W/40 co mám doma je napsáno technosynthese ester(dle mého polosynťák) V servisce je napsáno používat minerální olej API klasifikace 10W/40.Ten shell mohu vrátit a vyměnit za motul.Který olej je pro tyto motory vhodnější?Zda vyloženě není plná syntetika špatně,při zachování viskozitní třídy 10W/40
Co by jste doporučili nebo co používáte?Dík.
Upravil Francek dne 24.03.2016 20:52
Tak po přečtení celého fora+odkazů, jsem došel k závěru,že plnou syntetikou SHELL ULTRA ADVANCE 10W/40,bych neměl nic pokazit spíš naopak.
Nebo ještě dojít do motoshopu a lahve shell 10W/40 vyměnit za shell 10W/50?
Upravil Francek dne 25.03.2016 08:21