jo pekne tak by to mohlo byt , ale ta hadicka asi moc vzduchu neda , ale neda se odhadnout z obrazku jak je siroka
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ono to slúži na odvetranie motoru /rozdiel objemu - tlaku / v skrini motora pri pohybe piesta hore dolu. A 8gs je dvojpiestový jednobuch z objemom 0,8l. Originál odvetranie je v dekli ventilov nad vodnou pumpou a vnútorný priemer má cca 15 mm /na jednobuchu 8mm.
Pete jednobuchový motor som zblízka nikdy nevidel, ale ak si myslíš, že kluka s ojničnou hlavou sa čvachtá v oleji, tak potom aj alt. je v oleji.
No pokial viem ten motor má tlakové mazanie /nie rozstrekom či norením kluky/ so suchou kľukovou skriňou a oddelenou olejovou nádržou. Ale myslím, že červená čiara na priloženej foto to ukáže lepšie.
Upravil Tryskac dne 07.12.2012 09:01
nejde mi vložiť obrázok, ale je napríklad tu http://www.bmwgs....d_id=13178
na strane 20 a vodorovnú čiaru vedenú v úrovni spodku kluky a altu si vie každý predstaviť.
Tryskac napsal:
Pete jednobuchový motor som zblízka nikdy nevidel, ale ak si myslíš, že kluka s ojničnou hlavou sa čvachtá v oleji, tak potom aj alt. je v oleji.
No pokial viem ten motor má tlakové mazanie /nie rozstrekom či norením kluky/ so suchou kľukovou skriňou a oddelenou olejovou nádržou. Ale myslím, že červená čiara na priloženej foto to ukáže lepšie.
Zřejmě si mě špatně pochopil, alternátor není ponořený v oleji celý, ale hadinka tam je a nepotřebuješ na to ani červenou čárku
Ano je to motor s takzvaně suchou skříní, ale sucho a čisto v něm rozhodně není. Čerpadlo zpětného vedení oleje skřín do sucha nevysaje a vždy v ní něco oleje zůstává a skříň alternátoru není uzavřená od ostatních částí.
Důkaz máš tady http://www.bmwgs...._small.jpg
A když chceš dělat něco na straně alternátoru a nechceš vypouštět olej nebo si polít podlahu cca 0,5l oleje dělá se to takhle: http://www.bmwgs....maller.jpg
jasně že jsou altíci v oleji, F650 GS s rotaxem to právě tak má
Zřejmě si mě špatně pochopil, alternátor není ponořený v oleji celý, ale hadinka tam je a nepotřebuješ na to ani červenou čárku
Ja si myslím, že tam žiadna hladina nie je alebo sa aspoň /pri stojacej motorke/ nedotýka rotoru altu. Takže je tam len olejová "hmla" vyrobená pohybujúcimi sa časťami . Olej sa tam dostáva priesakom z ložiska kluky a v prípade naklopenia moto otvorom zo spodu bloku - ktorým za normálnych podmienok presiaknutý olej vyteká do priestoru sacieho koša. Ked sme pri 8gs, tak ten otvor je oproti zase červenej machuľi
p.s.dúfam, že mi to nahrá
ja teda na tehle fotce vidim poskozenou (vypečenou) jen JEDNU civku - tim ten altik nijak neobhajuju, ale podle mne by poskozeni vnějším žárem vypadalo jinak a zasahlo by jich vic - altik se nejspíš přehřívá a nejspíš to pak vypaluje lak ale pochybuju ze důvod je ten svod
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
jasně že jsou altíci v oleji, F650 GS s rotaxem to právě tak má
Zřejmě si mě špatně pochopil, alternátor není ponořený v oleji celý, ale hadinka tam je a nepotřebuješ na to ani červenou čárku
Ja si myslím, že tam žiadna hladina nie je alebo sa aspoň /pri stojacej motorke/ nedotýka rotoru altu. Takže je tam len olejová "hmla" vyrobená pohybujúcimi sa časťami . Olej sa tam dostáva priesakom z ložiska kluky a v prípade naklopenia moto otvorom zo spodu bloku - ktorým za normálnych podmienok presiaknutý olej vyteká do priestoru sacieho koša. Ked sme pri 8gs, tak ten otvor je oproti zase červenej machuľi
p.s.dúfam, že mi to nahrá
To už těžko říct, nevím přesně v jaké výšce je sání zvětného čerpadla, ale při startu, než se motor ohřeje a zpětné čerpadlo začne pořádně čerpat tak ze zásobní nádobky zmizí do motoru minimálně jedenapůllitru oleje a v tom už se ten altík musí koupat.
Tak jsem dnes provedl vizuální kontrolu altiku. Zdá se že je ta izolace v pořádku; samozdřejmě zabarvené do tmava vlivem tepla to je ale mechanicky poškozeno-vypáleno že by to praskalo to zatím není(doufám že dlouho ještě nebude)
kim přiložený následující obrázek:
pekne.. jak mas ten blok motoru vycistenej
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
ještě detail
Jen pro zajímavost si typněte kolik chtějí v Renocaru za těsnění víka (papírové ,obyč ,nic zvláštního)
400?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
ještě detail
Jen pro zajímavost si typněte kolik chtějí v Renocaru za těsnění víka (papírové ,obyč ,nic zvláštního)
400?
Blok jsem nečistil tak to bylo při demontáži,olej tam nebyl vyteklo pár (doslova) kapek -moto na bočáku.
Za to těsnění chtějí 318kč- za zlomek gramu papíru kterýho nějakej lis namlátí za hodinu tisíce stejně nebylo skladem ale i kdyby ,stejně bych si ho vyrobil;chtěl bych poznat člověka kterej ty ceny vymejšlí.