hotel byt bezva, cena vynikající, wireless síť na internet zdarma (kdo má notebook) a zdarma PC s internetem v recepci
a to kde?, někde v hloubi Turecka...
vřele doporučujeme, pokud tam zavítáte, jmenuje se Hotel Onder, ale nedělejte si hlavu, zeptejte se policajtů, aspoň nepřijdete o tu eskadronu ...
Doc přiložený následující obrázek:
[227.26Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
vydáváme se na večeři, vše bylo moc chutné, ale byli z nás rozčarováni...
dostali v rámci studené války řecko-turecké těžké poučení... "Ti Řekové mají strašný apetit, ti nás doslova snědí!!!"
Měli jsme totiž po celém tom dni jenom o kafi příšerný hlad a ti Turci tedy jenom koukali...
nestačili nosit jídla, saláty atd., ve východním Turecku nenajdete lehce obézní lidi (z mnoha důvodů), proto jsme budili respekt buď tělem jako Thomas nebo apetitem jako - no nic, prostě všichni kromě Vasila, což je spíš ochutnávač a nimral
strachy se Turkům třásli ruce, nebyli schopni nám udělat ani jednu kloudnou, neroztřesenou fotku
tato je nejlepší dochovaná památka na "Hody v Erbaa", jak vidíte dle stolu, jsme v začátcích, zatím se ruce třásly po objednávce
(následovaly další dvě přiobjednávky), potom ven na zmrzlinu
Doc přiložený následující obrázek:
[147.64Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 16:20
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tak to byl den druhý, ztratil se Vasil, kroupy a cesta Golčuk - Erbaa
Doc přiložený následující obrázek:
[163.6Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 16:32
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Třetí etapa byla jedna z nejkrásnějších. Šlo o to dorazit až na hranice, přejet je do Iránu ještě večer. Byla dlouhá, ale nádherná. Cesta dálničního typu, ale nikoliv dálnice, jen často šikoká jako dálnice. Většinou dobrý povrch, na evropské poměry minimální provoz. A úchvatné okolí. Většina Turecka je hornatá, zde jsme byli stále ve výši kolem 1500 metrů a neustále přejížděli hřebeny kolem 2000 metrů s rekordem 2250 m. Nálada vynikající, protože vše šlo jako po drátku, jeli jsme svižně, krásnou přírodou a měli jsme před sebou vlastně ještě celou dovolenou. S Mikem k sobě máme blízko, často jedeme ve dvou vedle sebe a pořád se smějeme v helmách. Často si ukazujeme nějaké pozoruhodnosti na cestě "podívej támhle" a "podívej tady". Dobře si rozumíme. Ale i všichni ostatní se ukazují jako iron butt a tak to odsýpá.
Doc přiložený následující obrázek:
[213.59Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[43.34Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
matení kontrašpináže
Doc přiložený následující obrázek:
[59.87Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jak vidíte dle nálepky, reprezentuji se všude jako míšenec
Doc přiložený následující obrázek:
[123.14Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 08:05
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Turecko je přísný stát, mnoha různých národů (nejde jenom o Kurdy) a snaží se je všechny dostat pod jednu ucelenou totalitu. Proto je na každém kopci stožár s vlajkou nebo pláň se symboly. Něco jako totalita kdysi v Česku. Stát bezpečnostních složek a vojensko-politické administrativy. A praní mozků těmito symboly jde vždy ruku v ruce s totalitou. Nejde o patriotismus, jde o boj s "vnitřním nepřítelem" ... pamatujete?
Doc přiložený následující obrázek:
[46.49Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 17:04
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Potkáváme Skopčáka (tady se tím myslí obyvatel Skopje...), který jede z vlasti do Pekingu na kole
Doc přiložený následující obrázek:
[177.07Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Cesta z Erzurum směrem k iránským hranicím je velké výstavbě a modernizaci. Zajímavé z geopolitického hlediska. Díky otevření obchodu směrem na východ, je jasná perspektiva rozvíjejících se obchodních vztahů mezi Indií a Čínou na jedné straně a Evropou na druhé. Turecko se tedy intenzivně připravuje na tuto budoucnost a staví nevídané podpůrné budovy kolem silnic, mnoho obrovských benzinek a obřích odpočívadel, která zatím rozhodně nejsou potřeba. Ale Turecko ví, že musí vylepšit (již tak dobrou) silniční síť, aby obchodní tepny procházely Tureckem a ne například lodní dopravou a tedy oklikou.... Chová se chytře.
Mike v jednom takovém supermoderním odpočívadle využává relax (asi pto tiráky, cha cha, ale my jsme na tom hůř!)
Doc přiložený následující obrázek:
[115.46Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
typická cesta (starého typu) náhorní plošiny v Turecku s proměnlivým počasím
Doc přiložený následující obrázek:
[19.99Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
bouře před námi
Doc přiložený následující obrázek:
[51.41Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vasile, budeš se držet nablízku, blížíme se k hranicím
Doc přiložený následující obrázek:
[59.71Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mike se sněhem v květnu
Doc přiložený následující obrázek:
[60.07Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
průjezd horami znamenal sestup teploty i na 6 stupňů
Doc přiložený následující obrázek:
[27Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ve východním Turecku mám já i GS zvířecí obdivovatele
Doc přiložený následující obrázek:
[65.86Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 17:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dojmy z východního Turecka jsou smíšené. Všude se k nám chovali opravdu příkladně, přestože jsme byli Turky samotnými (Kemal a jeho parta v Golčuku) varováni. Sami je považují za "vychodňary" ve smyslu drsných, neúprosných ale i neotesaných lidí. To je pravda, co jsme viděli a cítili, ale nikoli nepřátelství, naopak. Jen jsme měli trochu stísněný pocit, asi bezdůvodně.
Platili jsme pokutu 50 Euro na hlavu, což byla poloviční cena oficiální pokuty, a to načerno do kapsy. Je pravda že jsme jeli po silnici hlavní třídy s omezenou osmdesátkou přes 120, ukázali nám video. Nám se video tak líbilo, protože ho natočili jak jsme postupně vyjížděli ze zatáčky jeden za druhým a řádně nakloneni..... že bychom to chtěli dát na youtube, ale to jsme jim ani nenavrhli, to bychom byli do teď ještě v base...
Doc přiložený následující obrázek:
[119.06Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 17:47
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na hranicích jsme kolem 21.00, zrovna se setmělo. Přátelské uvítání již na turecké straně, kde s námi turecká stráž dokonce chce fotit.
Doc přiložený následující obrázek:
[61.83Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
chtělo to bakšiš tureckému "vyřizovateli papírů", nevím jestli to v Evropě znáte.....
to je takový ten člověk, co není oficiálně zaměstnán v celní správě, přesto jakýmsi tajemným způsobem má přístup za tři přísné závory, kam normální smrtelník nemůže, a za celkem málo peněz vám vyřídí formality
samo o sobě je to tak těžké a zdlouhavé, že rádi zaplatíte a máte klid.
samozřejmě že papíry jsou schválně tak složité a celníci nemluví anglicky, aby byla v podstatě uměle vytvořena nutnost použít tuto neoficiální službu, která se samo sebou o zisk dělí i s celníky (jinak by tam ani nemohli být, za závorami v prostorech s omezeným přístupem) a celníci si tak zvyšují nezdaněně svůj plat. Prostě "já na bráchu a brácha na mě."
Na hranicích, na turecké straně, v dálce vidět první z miliónu velkých plakátů Chomejního
Doc přiložený následující obrázek:
[122.16Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 07:49
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na iránské hranici situace podstatně jiná. Přestože si musíme hodinky posunout o 1,5 hodiny dopředu, čili se blíží již jedenáctá večer, úředníci jsou nezvykle milí, ochotní, jeden z nich mluví velmi dobře anglicky. Vyptávají se nás, kam se chceme podívat a jsou doslova nadšeni, když vidí, že máme obrovskou rozkládací mapu Iránu a jednoduše mrskáme názvy jejich měst, jejich vlasti. Když vidí, že známe nazpaměť slova (města) Yázd, Kermán, Šíráz, Semnán, Mašád, Zindžján a další, jsou doslova unešeni a poctěni. Běhají zběsile, aby nám to co možná nejvíc ulehčili, můžou se přetrhnout. tak jsou dojati našimi znalostmi. Jsme vyřízeni asi hodinu, včetně karnetu, výměny peněz a všeho. Odjíždíme z hranic plni radosti, že asi opravdu v Iránu jsou moc milí lidé všude. Asi deset kilometrů za hranicemi je městečko Maku (nikoliv Makó, jako na maďarských hranicích u Szegedu, ale dobře se mi to tak pamatuje...). Tam nalézáme velmi jednoduše hotel, rádi zalézáme na kutě, já mám zimnici. Dávám si dlouhou sprchu a protože díky pokročilé hodině jsme nenašli již nic otevřeného, pouze obchůdek se smíšeným zbožím, spokojujeme se s džusy a oříšky (tradice věude na orientu a ve velkém výběru druhů a chutí). Doufám, že zitra mi bude lépe.
To byl třetí den, z Erbaa do iránského pohraničního městečka Maku.
Doc přiložený následující obrázek:
[184.08Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 07:52
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic