Nemám zkušenost s E-09 ani Karoo3, ale co jsem si sám několikrát vyzkoušel u TKC, tak je sjíždění pneu u jednotlivých řidičů silně individuální. Já jsem schopnej najet na zadní TKC kolem 10tis km, kamarád je nasadil na stejnou motorku tzn 11GS a po 4500km byla zadní v podobným stavu jako moje zadní TKC po 10000km. Jak Ruda sám píše, byly gumy na dvou různých motorkách a zdá se mi, že zrovna Karoo na DOHC tzn výkonnější motorce. Pokud by na obou jezdil jeden řidič, podobnou trasu, striktně dodržoval huštění, tak bych to bral, ale dokud si je sám nevyzkouším tak jsou pro mě tyto dvě fotky nicneznamenající. Obecně mám s Metzelerkama velice dobrý zkušenosti což o Mitasech říct nemůžu. Já dám Karoo šanci. Pokud dopadnou, tak jako na fotkách, budu jistě zklamanej = nas.ranej, ale pořád lepší sjetá než náhle vypuštěná pneu. O klouzání za deště u E-08 ani nemluvím (vlastní zkušenost)
zzz napsal:
Tak už v tom tedy mám také o něco víc jasno, ale E07 bys musel asi ještě chvíli vychvalovat abych o nich začal uvažovat
Mimochodem jak jste Rudo dojeli? Určitě jste se museli vracet do toho deště. My jsme měli přes celé Srbsko vcelku pěkně a Černá hora také dobré. Nějvětší humus až dnes na naší D1 . . .
Tam nám taky pršelo občas to byly bahenní koupele. Nový obleček od Pardála vypadá jak po roce užívání.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Ne neměl. Po dálnici se jelo rychlostí 120 - 130 km/h. Dle jeho slov jeli asi 160 km/h v úseku 30 km na setkání. Jeho kamarád jel na E-09 Dakar(další člen výpravy a nepřejte si vydět jak tu pneumatiku zrušil, ale stejně na ni dojel domů. Tady je důkaz:
joe přiložený následující obrázek:
[89.6Kb]
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
milosch napsal:
Nemám zkušenost s E-09 ani Karoo3, ale co jsem si sám několikrát vyzkoušel u TKC, tak je sjíždění pneu u jednotlivých řidičů silně individuální. Já jsem schopnej najet na zadní TKC kolem 10tis km, kamarád je nasadil na stejnou motorku tzn 11GS a po 4500km byla zadní v podobným stavu jako moje zadní TKC po 10000km. Jak Ruda sám píše, byly gumy na dvou různých motorkách a zdá se mi, že zrovna Karoo na DOHC tzn výkonnější motorce. Pokud by na obou jezdil jeden řidič, podobnou trasu, striktně dodržoval huštění, tak bych to bral, ale dokud si je sám nevyzkouším tak jsou pro mě tyto dvě fotky nicneznamenající. Obecně mám s Metzelerkama velice dobrý zkušenosti což o Mitasech říct nemůžu. Já dám Karoo šanci. Pokud dopadnou, tak jako na fotkách, budu jistě zklamanej = nas.ranej, ale pořád lepší sjetá než náhle vypuštěná pneu. O klouzání za deště u E-08 ani nemluvím (vlastní zkušenost)
Jo, Miloši už ani auta nevydrží 30 let.
Jinak na silnici drží jako čert Káču.
Vzhledem k tomu, že jsme jeli většinou ve skupině na mokru nebo v blátě a gumy se nemohly přehřívat, tak si nedělám iluze o jejich nájezdu. Nezetracuji je, ale jak to tak sleduji současný trend je vyrobit bezpečnou tedy měkou pneumatiku s nízkým nájezdem tak, aby se kola ekonomiky roztáčela Samozřejmě pokud je obuje někdo kdo jede těžškou kochačku tak věřím, že na nich 8 tkm najede jako někteří třeba na E-10
Upravil joe dne 03.06.2013 07:20
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
jezek napsal:
já bych to shrnul jinak.. když se podívám na Joeův podpis, tak bych se divil, kdyby Karoo pochválil.. takže někdo jiný kdo dá reálnou zkušenost..??
Ale já jsem je nejel, dotazuj se kluka z Brna. Můžu ti na něj dát kontakt. Já jsem to pouze fotil a sledoval jeho zdešený výraz. Je mi to celkem fuk. Dal jsem to sem z důvodu toho, že nikdo na nich nic pořádného ještě nenajel. Asi tak.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Saturnin napsal:
tak to velký zklamání z těch karóček asi se vrátím k těm nulasedmičkám, snad maj únik tlaku předního kola opravdu vyřešenej
No nadtim si zrovna lamu hlavu. Mam e07 obute a uz jsem predni kolo dvakrat dofukoval a rikal si ze budu muset zajet do servisu,aby se na to mrknuli kde to utika a ted ctu,ze to je nejaka jejich vada?
Život v jedné stopě.
Já těm srovnáním moc nevěřím. Strašně ale fakt strašně moc záleží na tom, jak člověk jede a i když jede víc lidí stejnou trasou, tak se to opotřebení děsně liší. A taky záleží na tom, jakou várku té které gumy zrovna chytne. Mám příklad z posledního Maroka, kam jsem odjížděl s fungl novou zadní Karoo a ta samá pneu byla na několika dalších motorkách.
Takhle vypadala ta moje zhruba po 3 tisících km (mix silnice a kamenitý offroad). V tom samém místě byla jedna z těch dalších o trošku horší (na R120GSA) a jedna výrazně lepší než ta moje. Trasa a vzdálenost byla naprosto identická.
Takže buď se lišily směsi v těch gumách a nebo (a to si myslím) prostě někdo za to víc tahá a někdo jezdí víc plynule a na opotřebení se to projeví a výrazně.
Zažil jsem vadné pneu, kdy jsme s Milanem měli boule na bocích Karoo ale o velikosti tenisáku po asi 2000km ale to je vyjímka. Myslím že srovnávat by člověk měl na stejné motorce a při ježdění stejným stylem. Každopádně normálně jsem na Karoo najížděl kolem 5-6 tis a nikdy nebyla tak dobitá jako tady, kdy jsem jí po 4500 fakt mohl jen vyhodit.
Hlásí se "kluk z Brna". Roztočila se tady pěkná debata jen co je pravda Pokud tedy mohu pár řádku ohledně Karoo 3. Najel sem na nich přesně 3.000 km, takže myslím mohu alespoň subjektivně k tomu něco málo vyslovit. V prvé řadě je potřeba říct, že Karoo 3 nemá stejně vysokou figuru jako Mitas, takže je jasný, že na fotce bude vypadat Mitas lépe. Jízdní vlastnosti: na suchu sem nepozoroval rozdíl např s Anakee 2 (jinou sem nejel), takže v pohodě silniční guma, na které se dá jet i docela pila (že Rudo? ale to ostatně, jak mi Ruda předvedl, se dá jet i na E-09. Jde snadněji do náklonu, ale nijak nepříjemně jak sem to třeba pozoroval na TKC, kdy mi motorka skoro padala. V zatačce drží pěkně, neměl sem nikdy pocit nejistoty a hlavně od předního kola sem měl dostatečnou jistotu (loni mi přední Karoo T v zatačce uklouzlo). Zadek se neurval ani při rychlejším výjezdu z točky. Na mokru se chová taky velice dobře, zde mi dokonce přijde mnohem jistější než Anakee. Drobný štěrk či kamínky v zatáčce ani neřeším, pač je guma v podstatě ignoruje a pokud trochu uklouzne, okamžitě se chytne. Mokro v kombinaci s trochou štěrku rovněž. Tohle byla silnice a teď mimo ni. Pneumatika je určena dle popisu 70 % silnice 30 % off což si myslím odpovídá. Jízda v blatě nebo po rozmoklých cestách je docela oříšek. Pneumatika si tak nějak děla co chce a je potřeba byt hodně opatrný na plyn. Přední guma moc nevede a v blátivé zatáčce je to hodně znát. Trvá ji déle než se chytne a reaguje, ale dá se na to zvyknout. Se zadkem je to podobně, v podstatě pořád to plave, ale taky se to dá po několika km v offu předvídat. Na zpevněném podloží je to relativně v pohodě a i nějaké to blatíčko nevadí. Na suchu je to úplně v klidu, ale to je ostatně i silniční guma. Zapomněl sem hned v úvodu říct, že nejsem žádnej ostřílenej offroudak, takže je to čistě můj subjektivní pocit. Proč sem si vůbec tyto gumy pořídil? V prvé řadě proto, že sem nechtěl čistě špuntovou gumu kvůli přesunům po dálnici a jízdě po asfaltu, protože mne sralo hučení, poskakovaní, nejistota v zatáčkách atd. Za další sem si myslel, že bude mít zajímavější nájezd než třeba TKC, které sem loni skoro odrovnal na Albanii. Nájezd 3500 km a už se špunty na off moc použit nedaly a na silnici se mi se sjetýma špuntama jezdit nechtělo. U Karoo 3 sem předpokládal, že najedu cca 4000 km na nějakým Rumunsku, Albánii atd a pak ještě najedu pytel km po silnici což zatím bohužel nevypadá. Když to ale shrnu, tak bych tu gumu úplně nezatracoval. Pokud někdo nechce vyloženě špunt, tak je tohle dle mého názoru rozumný kompromis. Ve finále sem projel to stejný, co ostatní na 09 a nemyslím si, že bych je nějak omezoval nebo snad brzdil (kromě Rudy teda) Sice sem se asi o něco víc nadřel než ostatní, ale jakmile sem si na chování pneu zvykl, už mi to tak hrozný nepřišlo. Uvidíme na finální nájezd a pak můžeme vyslovit finální ortel. Ještě bych chtěl říct, že univerzální guma prostě neexistuje! Rád bych někoho, kdo má novou Karoo 3 doma poprosil, aby změřil výšku figury. Změřím dneska svuj střed po 3 tis. a dám echo
Sem to tedy změřil, ale asi špatně, pač střed na zadku by dle mého měření měl mít cca 5,5 mm, kraj cca 10 mm. Předek střed cca 5,5 mm. Měřil sem to přes dřevěný špalík a propiskou udělal značku :-D
Guma dostala na prdel transferem tam i zpět po dálnici. Z 3000 km má guma najeto cca 1000 km dálnici a to se asi hodně podepsalo
radisat napsal:
Sem to tedy změřil, ale asi špatně, pač střed na zadku by dle mého měření měl mít cca 5,5 mm, kraj cca 10 mm. Předek střed cca 5,5 mm. Měřil sem to přes dřevěný špalík a propiskou udělal značku :-D
Guma dostala na prdel transferem tam i zpět po dálnici. Z 3000 km má guma najeto cca 1000 km dálnici a to se asi hodně podepsalo
I přes ten špalík by to mělo být dobře, akorát trošku nepřesné. Ideální je šuplera.
radisat napsal:
Sem to tedy změřil, ale asi špatně, pač střed na zadku by dle mého měření měl mít cca 5,5 mm, kraj cca 10 mm. Předek střed cca 5,5 mm. Měřil sem to přes dřevěný špalík a propiskou udělal značku :-D
Guma dostala na prdel transferem tam i zpět po dálnici. Z 3000 km má guma najeto cca 1000 km dálnici a to se asi hodně podepsalo
Čau, dneska jsem o tom mluvil s M. Sukem, měl jsem je ku*va taky objednaný, jedeme za měsíc Rusko, dohromady nějakým 6-7 tisíc km. Ale odpískal jsem to a beru raději TKC. Na těchhle těch 6 tisíc dám určitě a nemusím riskovat, mám je vyzkoušené.
Takže, pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak po 3 000 km je pryč cca 4 mm vzorku vzadu, teoreticky bys na tom v klidu po Česku mohl najet ještě tak 3-4 000. Tak to zkus sledovat a písni tady na fórum, jak je na tom po dalším tisíci. Můžeš sem hodit fotku po příjezdu domů? Martin
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Jinak pro malé srovnání s Karoo3, na K60 Scoutech mám za sebou Ukrajinu a Rumunsko loni, cca dohromady s letoškem 9 tisíc km a zadek má 5 mm!!!
A to ty Heidenau zrovna žádná pecka nejsou.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
radisat napsal:
Sem to tedy změřil, ale asi špatně, pač střed na zadku by dle mého měření měl mít cca 5,5 mm, kraj cca 10 mm. Předek střed cca 5,5 mm. Měřil sem to přes dřevěný špalík a propiskou udělal značku :-D
Guma dostala na prdel transferem tam i zpět po dálnici. Z 3000 km má guma najeto cca 1000 km dálnici a to se asi hodně podepsalo
Čau, dneska jsem o tom mluvil s M. Sukem, měl jsem je ku*va taky objednaný, jedeme za měsíc Rusko, dohromady nějakým 6-7 tisíc km. Ale odpískal jsem to a beru raději TKC. Na těchhle těch 6 tisíc dám určitě a nemusím riskovat, mám je vyzkoušené.
Takže, pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak po 3 000 km je pryč cca 4 mm vzorku vzadu, teoreticky bys na tom v klidu po Česku mohl najet ještě tak 3-4 000. Tak to zkus sledovat a písni tady na fórum, jak je na tom po dalším tisíci. Můžeš sem hodit fotku po příjezdu domů? Martin
Podívej se na to turecké video, tam najel 2500km a nevypadají tak špatně. Takže za to asi míň tahal.
kejda napsal:
Jinak pro malé srovnání s Karoo3, na K60 Scoutech mám za sebou Ukrajinu a Rumunsko loni, cca dohromady s letoškem 9 tisíc km a zadek má 5 mm!!!
A to ty Heidenau zrovna žádná pecka nejsou.
Jinak zadní Scout (přední je ještě mnohem horší) není žádná výhra do terénu. Vzhledově (a snad i funkčně) by K3 měla být mnohem lepší.
Já jsem je taky koupil a už sem je chtěl vracet, ale zkusím jim dát šanci. Myslím, že 8k by mohly dát.
kejda napsal:
Jinak pro malé srovnání s Karoo3, na K60 Scoutech mám za sebou Ukrajinu a Rumunsko loni, cca dohromady s letoškem 9 tisíc km a zadek má 5 mm!!!
A to ty Heidenau zrovna žádná pecka nejsou.
Jinak zadní Scout (přední je ještě mnohem horší) není žádná výhra do terénu. Vzhledově (a snad i funkčně) by K3 měla být mnohem lepší.
Já jsem je taky koupil a už sem je chtěl vracet, ale zkusím jim dát šanci. Myslím, že 8k by mohly dát.
JJ, souhlas, šanci by měly dostat. Akorát se mi nechce někde v Murmansku shánět gumy...tak to odjedu raději na špuntech
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10