Jasně, vyměnit včas nebo dřív, nebo vůbec - viz video
Vepř aby se v tom vyznal...
Dával jsem oleje Castrol Acteo nebo Millers. Millers stačí jedna lahev na dolití mezi výměnami, Castrol 1,5 - 2 láhve. Preferuji Millers.
BMW GS = stroj na radost
Já lil do aut k vůli zárukám olej longlife přímo v autorizáku. Teď když mi na jednom autě záruka skončila tak tam leju Castrol kterej stojí jen o cca 400kč na 6 litrech míň a měním ho po 10tis. km bo prý z toho longlife odcházej vačky atd. Prý ztrácí mazací schopnosti už při 10tis. km a pak se víc opotřebovávaj ty vačky. Říkal mi to borec co se zabývá opravami vačkových hřídelí do aut... http://www.zednic... http://luky2.rajc...
HonzaGS-SV napsal:
Divný že se říká, že ty long life dost níčej motory, hlavně u common railů... asi něco bude na tom radši obyč olej a měnit ho dřív...
Přesně jak říkáš, to se ví dávno, že longlife olej je při běžným ježdění na prd
HonzaGS-SV napsal:
Divný že se říká, že ty long life dost níčej motory, hlavně u common railů... asi něco bude na tom radši obyč olej a měnit ho dřív...
Přesně jak říkáš, to se ví dávno, že longlife olej je při běžným ježdění na prd
Ba, problém je, že u DPF musím používat LL, tak ho aspoň měním po 15tis, 5W40 který je pro motor lepčí by ho zalepil, takže na výběr moc nemám.
Pro IL-70
tak zle jsem to zas nemyslel
Zabýval jsem se tím 7let a 300000km, výsledek je jednoduchý
1/ levné oleje pro ty co jezdí málo a zvolna, nemají chip, nebo chtějí po pár letech hodit auto do zmoly
2/ drahé= většinou kvalitní oleje pro ty co jezdí moc a chtějí, aby jim to vydrželo, chtějí mít spoleh a ještě slušně prodat dál (můj P306 prodaný v 500000 má nyní 750000 a startuje v -20 bez problémů, pravda levné oleje nepoznal.........)
Jo, dalo se to čekat, ale pořád jsem doufal, že rozdíl mezi olejem za 150 a 400 není tak velký. Je. Bohužel. Další ověřování neplánuju, stálo to dost peněz.
Já jezdím na liqui moly Racing HD-Classic SAE 50 a nějak nevím no..příjde mi že je to asi tak nějak normální olej to bere ta nějak podle stylu jízdy .docela mě ale překvalipo že tu každý jezd buď na hrnce a nebo motorex až na pár vijimek a to je něco jinčího
Mozna trosku mimo,ale znamej ma trojku golfa,90 koni TDI.
Auto kupoval v 80 tis,byvala autoskola v DE. On tam dava jen oleje z Lidlu,Aldi a pod.
Nikdy zadnej znackovej.Jeho auto bude za chvili slavit pul mega na tacho.
Turbo stale original.Je teda fakt,ze jezdi na spotrebu a auto nedostava zahul,ale stejne.
Nejlevnejsi oleje a takovy Km.
Jen takova vsuvka o olejich,cenach a kvalitach.¨
Jo GS dostane asi Shell.
Bobe, ano motor z 306 je takový osobní tank, VW 1,9 66kW je nej motor s turbem, stejně tak i 1100, 1150 v BMW...
Jenže dnešní automobilky mají vývojáře, kteří stále odlehčují stěny motorů atd., pokud dnes motor najede 200 tis. bez újmy, tak ho stále mohou odlehčovat, proč jsou nová auta lehčí a lehčí, díky ušetřenýmu kovu, ale na úkor životnosti.
Je to jak píše irskej, ty starý dobrý motory dají hodně aje jedno co tam liješ, vyjma sraček na fritování apod.
Ale do těch nových odlehčených 2,0TDi apod. pokud nedáš hyper super long live a DPF filtry...
Za těch 500 tis. km provozu jsi do toho super oleje vrazil o několik desítek tisích navíc, za ušetřené peníze si můžeš koupit x motorů, kdyby se vy...
Jezdil jsem na kastról teď do Ericha už asi 3 roky leju sudovou 20w50 (Tatra,BVP)...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
sadlo napsal:
Bobe, ano motor z 306 je takový osobní tank, VW 1,9 66kW je nej motor s turbem, stejně tak i 1100, 1150 v BMW...
Jenže dnešní automobilky mají vývojáře, kteří stále odlehčují stěny motorů atd., pokud dnes motor najede 200 tis. bez újmy, tak ho stále mohou odlehčovat, proč jsou nová auta lehčí a lehčí, díky ušetřenýmu kovu, ale na úkor životnosti.
Je to jak píše irskej, ty starý dobrý motory dají hodně aje jedno co tam liješ, vyjma sraček na fritování apod.
Ale do těch nových odlehčených 2,0TDi apod. pokud nedáš hyper super long live a DPF filtry...
Za těch 500 tis. km provozu jsi do toho super oleje vrazil o několik desítek tisích navíc, za ušetřené peníze si můžeš koupit x motorů, kdyby se vy...
Asi jsem to neřek úplně, - během 300000km jsem měřil opotřebení v závislosti na použitém oleji. Závěry platí i pro downsizované motory, jen náběh km je nižší. Souhlas s novodobou konstrukcí motorů, ale tím spíš je vliv kvality oleje na jízdní náběh km větší a větší....bohužel. Mám i TDI 90 koní předělané na 110, jo je ****ensichr a bombenfest, nicméně i tam je rozdíl a některé motory najedou bez problémů 500k, některé meloun některé i víc a vo tom to je. A taky vo tom, jak a jaké trasy se jezdí.
Kubrt napsal:
Jezdil jsem na kastról teď do Ericha už asi 3 roky leju sudovou 20w50 (Tatra,BVP)...
přesně o tom jsem psal
za kolik kupuješ litr, nebo to taháš přímo v parku?
nekupuju... dostávám ho od známého...
Upravil Kubrt dne 11.04.2013 19:10
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
LuckyGS a další - odbočím od olejů pro naše GS, to se tady probralo tolikrát že už no comment.
Ale k autům - nevím co Ti ten borec co dělá vačky povídal, my máme na služebním skříňovém Combu (poruchový Opel, nafta 1,7) najeto nešetrných 320 tisíc km (vloni nás doprovázelo na rumunském offroadu na minimotorkách Monkey/Gorilla, jezdí přetěžované a kolega se s ním nemazlí). Vždy ale dostával autorizovaný servis a příslušný lonflife olej měníme po předepsaných 50 tisících km. Nekouří, nebere olej, chytá hned kdykoliv a vlastně nebyly nikdy žádné závady, jen gumy atd., teď jsme po 9 letech měnili baterku...
Ivane, já jen napsal co mi říkal....jinak to vaše auto může bejt výjimka (nezmar kus). Příklad ne toho poruchovýho Opla, někdo si koupí čínskou vrtačku a vydrží mu deset let fachat a někdo ji reklamuje třikrát v měsíci
Já mám na svém autě Chevrolet Captiva najeto k dnešku za 4roky 130tis.km a nikdy jsem neměl žádnou závadu abych nedojel, závady co byly tak se posraly dvě čidla na ABS(vyměněno v záruce), ucpal se DPF filtr(vyčistěno v záruce) a ještě jedno čidlo snímače na DPF filtru se posralo a taky vyměněno v záruce. Krom těchhle blbostí nic no a v servisu jsem jednou potkal nešťastného pána co se mu furt sral motor a nakonec dostal novej v záruce. Je to už dneska kus od kusu. Na těch olejích ale asi něco bude když spousta lidí Longlife nedoporučuje a to z olejů nemají ani kačku. Já vždy měnil olej jak si auto řekne ale po záruce radši měním co 10tis.km, můj motor nebere olej mezi výměnami, kontrolováno vždy servisem v meziintervalu na servisu a nikdy mi nemuseli dolívat. No a kouřit mi to taky nekouří....uvidíme co bude za dalších x km ale to už to auto asi mít nebudu. Zvažuju koupi X5 nebo X3 díval jsem se i na X6 ale to je na mě na zadních sedadlech malé
Upravil LukyGs dne 12.04.2013 10:30
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Ivan napsal:
LuckyGS a další - odbočím od olejů pro naše GS, to se tady probralo tolikrát že už no comment.
Ale k autům - nevím co Ti ten borec co dělá vačky povídal, my máme na služebním skříňovém Combu (poruchový Opel, nafta 1,7) najeto nešetrných 320 tisíc km (vloni nás doprovázelo na rumunském offroadu na minimotorkách Monkey/Gorilla, jezdí přetěžované a kolega se s ním nemazlí). Vždy ale dostával autorizovaný servis a příslušný lonflife olej měníme po předepsaných 50 tisících km. Nekouří, nebere olej, chytá hned kdykoliv a vlastně nebyly nikdy žádné závady, jen gumy atd., teď jsme po 9 letech měnili baterku...
No, měli jsme v půjčovně asi 300 těchhle Aster, pak se začaly měnit za fabie . Po zkušennostech jsme se začli hádat o to, kdo pojede s Oplem a na koho zbyde Schade. Konečný stav - poruchovost větší, mám F 1,6 TDI - když přesednu do soukromého Dustera je to raketa bezporuchová a pohodlná. Obě auta za stejné peníze. Tož tak. Astra byla nezmar s nízkou spotřebou.