Ale musim uznat že na tu Remarkovu potvoru to dělá TT podle mého vkusu.
Akorát každé má své, nám to svítí i do zatáčky ( za řidítkama ) a ta jejich konverze pouze rovně a za cenu 30.000,-( pouze ten malej vršeček se světly ).
A i to byl jeden z důvodů proč jsem šel do KTM. Ta konverze X Challenge na obrázku je cca za 100.000,-
Robert přiložený následující obrázek:
[69.26Kb]
Upravil Robert dne 24.11.2008 20:47
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Hele našel jsem na internetu manuál pro prodejce KTM jak maj lámat zákazníky a proč je právě 690 Enduro nej.
Tady je adresa..............http://www.ktm-parts.com/pdf/ProdInfo/690ENDURO.pdf
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Robert napsal:
Ale musim uznat že na tu Remarkovu potvoru to dělá TT podle mého vkusu.
Akorát každé má své, nám to svítí i do zatáčky ( za řidítkama ) a ta jejich konverze pouze rovně a za cenu 30.000,-( pouze ten malej vršeček se světly ).
A i to byl jeden z důvodů proč jsem šel do KTM. Ta konverze X Challenge na obrázku je cca za 100.000,-
Nesouhlasím. Tobě přijde kompletní rallye stromeček s xenonem a štítem za 30 tisíc s DPH drahý? Podle mě to je zadarmo. Můj stromeček na konverzi od Shalbera stál 700 eur a byl to jen stromeček. Na WR450 stojí nejlevnější kit, který má stromeček vyřezaný hrubě z asi centimetrové hliníkové desky s laminátovým předkem a nádrží taky 3500EUR. Konverze z G650X je nejlevnější továrně vyráběná (a malosériově resp. jakkoliv komerčně vyráběná) rallye konverze na světě. Když si to spočítáš s cenou nové G650X, ve třídě nad 450 kubíků neexistuje nic ani v dosahu dvojnásobku téhle ceny. Možná ani trojnásobku. Koupíš kit a můžeš jet Transorientale nebo klidně i Dakar. Jede s tím asi půl tuctu lidí i letos - mimo jiné náš známý Simon Pavey z Anglie, kamarád našeho poradce co radil a pomáhal s mojí přestavbou BMW, tuším dva nebo tři portugalci apod.
Koukni se na Mecasystems, kteří dělají rallye kit na KTM (mimo jiné) co stojí amatérská sada od nich. Nechce se mi to sčítat ale do 20 tisíc EUR se nedostaneš.
Jinak ten "vršeček" co píšeš není vůbec malý - rozklikni PDF a podívej se na detaily - je to plnohodnotný rallye kokpit - vejde se tam rallye GPS, 2x IMO/ICO nebo repeater a roadbook a kontrolky. Uspořádání přesně stejné, jako na všech rallye strojích. Je to pěkně vysoké a dělané tak, aby na to bylo vidět při jízdě ve stupačkách ve vysoké rychlosti offroad. Na nic jiného to není - čistě kvůli rallye. Konstrukce stromečku (kovová konstrukce co to všechno drží) je dělaná přesně stejně jako na předloňské KTM factory rallye a na replice pochopitelně. Oni potom přidali otočnou palubku nastavitelnou do úhlu dvěma stavítky. Tady to je pevné, stejně jako to má amatérský kit na Yamahu nebo ty kity Meca kromě letošních nejdražších, kde je taky stavítko. Každý si myslí, jak je to snadný ale zkus to a uvidíš. Nese to celou váhu všech přístrojů kromě GPS bedny, musí to splňovat požadavky FIM na rallye (umístění pojistek, vypínačů) a organizátorů rallye - Sentinelu například. A musí to být co nejlehčí, plasty nesmí mít nosné (tím jsem si pomohl já protože jsme nebyli schopní vyřešit pevnost jinak než využitím pevnosti překrytu ale na ostré rallye to být nemůže - musí to být samonosné, proto se dělá hlavní nosník stromečku dvojitý) a třeba ty plasty musí být dole za 10 vteřin a zpátky taky.
Ale jak říkám - za tyhle peníze je to fakt skvělá cena když se uváží na co to je určené a pro koho to je určené. Jestli to srovnáváš s obyčejným plexi, tak to je jako porovnávat turbo motor s motorem s chromovanou koncovkou výfuku nebo tak nějak.
Pro srovnání amatérské "předky":
Honda - jen surový laminát přední části + stromeček bez palubky, světel atd. Prakticky jen základ pro konstrukci - cena 40500Kč bez dopravy a DPH z USA: http://www.rallym...cts/ht.jpg
KTM 620/640 - plasty, stromeček, světla (vč. xenonu) bez elektriky, příprava pro bezpečnostní výbavu bez palubky a přístrojů - 36500 Kč (počítáno dnešním kurzem dolaru bez dopravy a DPH) http://www.rallym...mspro1.jpg
Stavebnice od Meca na KTM:
stromeček 350EUR http://www.mecasy...ew473.jpeg
plast v LC4 adventure stylu 300EUR (nebo ve stylu LC8 resp. rallye 690 by byly plasty za 265+2x 274 EUR boční = 813EUR) http://www.mecasy...ew470.jpeg
Palubka 88EUR, držák antén 88EUR, držák bezpečnostní výbavy FIM 180EUR, sada xenon 970EUR vč. nového statoru aby to utáhlo balast i při běhu na nízké otáčky atd...
Tak to snad bude jasnější..
Jinak ale máš pravdu, na G650X se teď okamžitě nabízí víc věcí a může to být doslova "ready to race", nesmíš ale zapomenout že je na trhu delší dobu než ta tvoje. A další věc - okamžitě co šla G650X na trh, byl zájem o rallye racing komponenty - protože ten motor je osvědčený nezmar a amatéři na rallye nevezou tři nebo čtyři náhradní motory jako profesionální týmy. Potřebují něco, co bez velkého servisu ujede 10000km v poušti dejme tomu s 50-75% zátěží (myšleno zátěží motoru). Bohužel u KTM je to trošku jinak a když chceš LC4 690, máš sice jednu z nejlepších variant co se nabízí - KTM LC4 690 rallye replica ale taky nejdražší. Tlak na konverzní věci na LC4 690 enduro není tak velký - jednak kvůli kompatibilitě dílů co vezou kamiony (všechno jen na předchozí modely rallye a nebo meca díly) a na menší rallye a baja závody stačí minimalistická konstrukce na umístění základních navigačních věcí a odpadá celá ta složitá výbava jako na rallye.
Tak snad to bude jasnější, o co jde a proč si myslím, že je cena rallye kitu nebo hlavních komponentů G650X velmi slušná...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Souhlasim X 650 Challenge je v současnosti nejlevnější varianta která je schopna odjet Dakar a její cena po navěšení doplňky je nižší než u KTM RALLYE Replica která je megadrahá ( 24.000,- E ).
Pro zajímavost jsem našel o tom článek v Německém Motorrad ABENTEUER tak ho přikládám, a po navěšení všeho co to potřebuje je cena při kurzu 25,- ..../....152.000,- Kč.
Cenu montáže nepočítám ..??? 1500 - 2000 E .... ???
Motorka zajímavá pouze se dostane z původních 156 kg na závodních 200 kg a k tomu výkon motoru ....no.
Robert přiložený následující obrázek:
[80.98Kb]
Upravil Robert dne 29.11.2008 14:03
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Tahle firma dělá nádrže, a na únor 2009 plánuje i na KTM 690, takže kdo chce, sledovat stránky a snad se objeví. Jsou z Austrálie ale maj zastoupení všude ( TT.T. to možná taky prodá , žejo ??? )
Enduro.http://www.rvaqualine.com.au/home.php
Na obrázku je nová nádrž na KTM 950 Super Enduro
Robert přiložený následující obrázek:
[42.69Kb]
Upravil Robert dne 30.11.2008 02:10
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
to Robert: chceš stavět rallyovou verzi? jinak mi to totiž celé připadá dost zbytečné...na motorku na cestování to člověk nepoužije, na motorku na blbnutí taky ne....
Vjetrnik napsal:
to Robert: chceš stavět rallyovou verzi? jinak mi to totiž celé připadá dost zbytečné...na motorku na cestování to člověk nepoužije, na motorku na blbnutí taky ne....
S nádrží máš pravdu
Rallye zrovna ne, ale formu trochu ladit chci.
Ještě nemám úplně jasné finále ale tlumič řízení, katalizátor ven + soft na Akrapa, zvýšení řidítek, přešití sedla, dva ventilátory, blastry s kov. rámem, TT kryt zadního kotouče....tak to jsou věci kde je už úplně jasno a řeší se.
Robert přiložený následující obrázek:
[142.75Kb]
Upravil Robert dne 30.11.2008 11:39
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Vjetrnik napsal:
to Robert: chceš stavět rallyovou verzi? jinak mi to totiž celé připadá dost zbytečné...na motorku na cestování to člověk nepoužije, na motorku na blbnutí taky ne....
Nahodou, ja mu fandim, kdo si hraje nezlobi Motorky nejsou prece od toho co potrebujeme, ale od toho co chceme
BMW R1150GS MY02
Vjetrnik napsal:
tlumič řízení vozím na silniční motorce na okruhu...na enduro bych jej rozhodně nechtěl...
zvýšení řídítek mám jak na GSA, tak na EXC...sedlo a ventilátory bych na takové moto taky neřešil...
Ventilátory bohužel řešit musím protože když moc kravim tak občas vařim. V létě za vedra jsem jel vyschlym korytem potoka a zase vařila ( taky dostala pěkně pokouřit ) takže jsem musel zhasnout motor a 5 minut čekat jak trotl než vychladne a to se mi za den stalo asi 3x ( tak to otravuje ).
Sedlo budu řešit jako první krok pro pohodové přejezdy, protože vozík a koule na auto vycházej pořád 10x dráž.
A tlumič řízení v terénu ( písek, bahno, rygoly ap. ) je jenom plus, pochopíš až vyzkoušíš. Každej kdo ho tam jednou dal se už k němu vrací pokaždé. Nedokážu to popsat ale v kryzovce ti pomůže že ti terén rychle nestrhne řidítka který si zrovna neudežel a neplácneš sebou.
TT.T. ho na ten svuj speciál dával taky, tak se ho zeptej jestly to je zcestný.
A ty řidítka jsem už zvyšoval ( když neni člověk trpaslík tak je to pokaždé skoro nutnost ) ale 20 mm je málo, takže musim tak 30 - 40 mm ještě přidat.
Robert přiložený následující obrázek:
[75.26Kb]
Upravil Robert dne 30.11.2008 02:08
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Vjetrnik napsal:
tlumič řízení vozím na silniční motorce na okruhu...na enduro bych jej rozhodně nechtěl...
zvýšení řídítek mám jak na GSA, tak na EXC...sedlo a ventilátory bych na takové moto taky neřešil...
Ventilátory bohužel řešit musím protože když moc kravim tak občas vařim. V létě za vedra jsem jel vyschlym korytem potoka a zase vařila ( taky dostala pěkně pokouřit ) takže jsem musel zhasnout motor a 5 minut čekat jak trotl než vychladne a to se mi za den stalo asi 3x ( tak to otravuje ).
Sedlo budu řešit jako první krok pro pohodové přejezdy, protože vozík a koule na auto vycházej pořád 10x dráž.
A tlumič řízení v terénu ( písek, bahno, rygoly ap. ) je jenom plus, pochopíš až vyzkoušíš. Každej kdo ho tam jednou dal se už k němu vrací pokaždé. Nedokážu to popsat ale v kryzovce ti pomůže že ti terén rychle nestrhne řidítka který si zrovna neudežel a neplácneš sebou.
TT.T. ho na ten svuj speciál dával taky, tak se ho zeptej jestly to je zcestný.
A ty řidítka jsem už zvyšoval ( když neni člověk trpaslík tak je to pokaždé skoro nutnost ) ale 20 mm je málo, takže musim tak 30 - 40 mm ještě přidat.
Roberte s tim prehrivanim u tve 690 se mi to moc nezda. Tu roklinku jsem jel s tebou a Xko dostalo stejnou cocku. I v nejvetsim vedru jsem ho zatim "neuvaril". Co si pamatuju, tak ti ta kontrolka svitila dost casto a to jsme nejeli nijak ostre. Nechces se jeste optat u prodejce?
Muze to byt nejaky problem na termostatu nebo neco podobneho... Druhy ventilator nekdo resil na LC8 kdyz jel do Libye, kde je v dunach 50 stupnu. Myslim, ze to byl Sqwer.
Už to prohlížely a nic nenašly. Buď to sou blbci nebo jde ještě z tuha a tim pádem se víc hřeje ( to se mi ale nezdá ) má teprv 1200 km.
Nebo taky zkusim jinej servis, a ve finále si to rozeberu rači sám, zima je dlouhá.
Robert přiložený následující obrázek:
[113.43Kb]
Upravil Robert dne 30.11.2008 12:01
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.