Už je mám taky koupený, dneska jsem byl v pneuservise a o víkendu je vyzkouším, už se nemůžu dočkat Cenově vycházely o cca 500 Kč dráž než Mitas TerraForce od Joa tak jsem si řekl že taky jednou zkusím nějakou "lepší" značku
Tak abych zde přispěl také něčím užitečným svěřím se s mojí zkušenosti s pneu Continental TKC70 Twinduro. Mám je na moto od letošního května a ujel jsem na nich 6000km.
Vzhledem k tomu že jsem věděl, že letos bude hodně ježdění na silnici a na nějaké případné větší Off výlety přezuji třeba na mitasky koupil jsem TKC70.
Vyzkoušel jsem s nimi za těch 6000km poměrně dost a hodnocení té pneu je čistě mé pocitové jak se mi na nich jezdí. Třeba to pomůže někomu při výběru nových pneu.
Silnice: Na silnici jim nemůžu nic vytknout, jsou naprosto perfektní nemůžu si je vynachválit. Přesedlal jsem letos na GS ze silniční motorky. Bohužel pro moje GS, větší okruhu mých přátel mají stále silniční motorky a já za nimi na 1150gs při rychlejších vyjížďkách s těmi 62kw docela vlaju Smile a na GS jezdím poslední dobou spíš jak na nějakém naháči než na enduru..
Voda: na voďe jsem posera.. trošku zaprší a jsem v pozoru.. ale s TKC70 se mi jede opravdu dobře. Mám v nich důvěru.
Off: na to asi nejsou úplně ideální, ale to už napoví i vzorek. Polnačka nějaký prašný přejezd Ok. Zajet k chatě, zkrátit si to přes pole atd.. Da se s nima projet dost to ano, ale určitě by se na to dali vybrat lepší pneu. Pokud někdo často jezdí mimo silnici asi určitě bych je nevolil. Např na mírně nakloněné louce jsem nebyl schopen rozjet se z místa.. zadní kolo díky vzorku ztrácí na vlhkém podloží trakci. Při brzdění na vlhkém nezpevněném podloží je to jak sáňky. Ale pokud člověk na to myslí dá se s nimi samozřejmě projet všude.
Jezdím převážně sám s prázdnou motorkou, max nějaké malé zavazadlo pro jednoho. Jak se bude guma chovat a mizet s naloženou moto zatím nemám vyzkoušené.
Takže abych to uzavřel. Myslím si že:
Pokud někdo jezdí hlavně silnici občas zavítá na nějakou polnačku bude velice spokojen..
pokud někdo jezdí mimo silnici a občas zavítá na silnici bude nešťastnej. Mad
A abych nezapomněl Životnost:
No vzhledem k tomu ze tak zhruba 2000km mám do práce z práce a po nějakých popojiždkach do centra a okolo baráku kdy ta pneu nedostane nijak moc zabrat a zbývající 4000km po vejletech. Tak jsem tak v půlce +-
Upravil sebatt dne 04.07.2017 12:33
Dnes som sa vrátil z Čiernej Hory. Na pneu TKC70 mám najazdené 3100km. Som z nich sklamaný. Dôvod je katastrofálne vlnenie začiínajúce pri 150km/h. Moja GSka je 7 rokov stará a v top stave. Dodnes so jazdil vždy len Metzeler Tourance a rýchlosť do 200km/h nebol pre ňu nikdy problém. Po prezutí na TKC70 a pi jazde so spolujazdcom a topcasom som neregistroval problém. No okamžite po pridaní dvoch plných bočných kufrov je motorka nad 150km/h neovládatelna až nebezpečná. Zistil som že pri posedení na káve pri pumpe keď pneu ochladnú tak cca 1min zvládnu aj 180k/h no po zahriatí je to katastrofa. Skúšali sme aj manipuláciu s tlakmi no nepomohlo. Idem to testnúť prehodiť na inú kamošovu GSku aj s kolesami. Inak kto jazdí do 140km/h tak super guma. Drží na studenom aj horúcom asfalte ako prilepená a náklony Vám dajú pocit brutálneho sebavedomia. Som zvedavý keď to v rovnakých podmienkach skúsim na druhej GSke. Môže tam byť vada od výroby, pretože takto svoju GSku nespoznávam.
Kajomaxo napsal:
Dnes som sa vrátil z Čiernej Hory. Na pneu TKC70 mám najazdené 3100km. Som z nich sklamaný. Dôvod je katastrofálne vlnenie začiínajúce pri 150km/h. Moja GSka je 7 rokov stará a v top stave. Dodnes so jazdil vždy len Metzeler Tourance a rýchlosť do 200km/h nebol pre ňu nikdy problém. Po prezutí na TKC70 a pi jazde so spolujazdcom a topcasom som neregistroval problém. No okamžite po pridaní dvoch plných bočných kufrov je motorka nad 150km/h neovládatelna až nebezpečná. Zistil som že pri posedení na káve pri pumpe keď pneu ochladnú tak cca 1min zvládnu aj 180k/h no po zahriatí je to katastrofa. Skúšali sme aj manipuláciu s tlakmi no nepomohlo. Idem to testnúť prehodiť na inú kamošovu GSku aj s kolesami. Inak kto jazdí do 140km/h tak super guma. Drží na studenom aj horúcom asfalte ako prilepená a náklony Vám dajú pocit brutálneho sebavedomia. Som zvedavý keď to v rovnakých podmienkach skúsim na druhej GSke. Môže tam byť vada od výroby, pretože takto svoju GSku nespoznávam.
Zajímavé..... já ty pneu mám také... jezdím s nima už cca 7500km.. a to co popisuješ mi nedělají... dnes jsem spechal zpět do Prahy asi 50km po dálnici a celou cestu 150-180km/h a úplně v pohodě...
známej je má na 1200 a také úplně v pohodě... a tři týdny zpět jsem potkal jednoho pána s nalozenym LC Adventure na Jestedu a ten si je nemohl vynachválit.. možná bych se koukl jestli nemůže byt i jiná příčina..
Jen jsme se všichni schodli ze na nejaké terení vejlety nejsou.. ale silnice občas projet nějakou polní cestu.. Ok
Upravil sebatt dne 11.07.2017 12:32
Hmmm...zamýšlam sa nad tým že, adventura ma predsa lepšie prúdenie resp. obtekanie vzduchu okolo tela motorky a hlavne kolien jazdca a dopad tlaku vzduchu na bočné kufre je možno menší. Nemenej dôležité je či ten pán na LC mal za sebou tiež spolujazdca. Uvidíme. Dám odpoveď hneď ako ich prehodím na druhú GS resp. uvažujem že objednám Tourance a prezujem aby boly dodržané všetky podmienky jazdy.
Kajomaxo napsal:
Dnes som sa vrátil z Čiernej Hory. Na pneu TKC70 mám najazdené 3100km. Som z nich sklamaný. Dôvod je katastrofálne vlnenie začiínajúce pri 150km/h. Moja GSka je 7 rokov stará a v top stave. Dodnes so jazdil vždy len Metzeler Tourance a rýchlosť do 200km/h nebol pre ňu nikdy problém. Po prezutí na TKC70 a pi jazde so spolujazdcom a topcasom som neregistroval problém. No okamžite po pridaní dvoch plných bočných kufrov je motorka nad 150km/h neovládatelna až nebezpečná. Zistil som že pri posedení na káve pri pumpe keď pneu ochladnú tak cca 1min zvládnu aj 180k/h no po zahriatí je to katastrofa. Skúšali sme aj manipuláciu s tlakmi no nepomohlo. Idem to testnúť prehodiť na inú kamošovu GSku aj s kolesami. Inak kto jazdí do 140km/h tak super guma. Drží na studenom aj horúcom asfalte ako prilepená a náklony Vám dajú pocit brutálneho sebavedomia. Som zvedavý keď to v rovnakých podmienkach skúsim na druhej GSke. Môže tam byť vada od výroby, pretože takto svoju GSku nespoznávam.
Mám podobný problém na Varaderu. Od 140km/h mám pocit , že jedu po mýdle. Na předchozích Scoutech se to projevovalo až kolem 170km/h. Bez kufrů je to celkem v pohodě. Jenže kolikrát jedu jenom na zmrzku ;-) Jinak jsou to super gumy. Na vodě drží neuvěřitelně a v zatáčkách drží stopu, jako žádné jiné. Určitě tam hrají svou roli ty kufry. Mám jen boční a vzadu vak. Když jsem dal vak podélně, tak se to dost zlepšilo. Gumy jsem nazul před cestou do Itálie, tak nebyl čas a prostor pro experimenty. Treba to nějak vychytám. Jak píšeš: čím teplejší ,tím horší.
Upravil tracer dne 25.08.2017 11:21
Veru veru je to tak. Opäť som skúsil moju motorku plne naloženú na kolegových kolesách Tourance, na úseku poľskej diaľnice a do 180 bez vlnenia. Potom sme to v servise zmenili nazad na moje TKC 70 a katastrofa, maximálka do 140/150km v hod a potom neudržateľné, resp. nebezpečné. Fakt platí aj to že čím viac sú zahriate, tým horšie.
No motorka bez kufrov so spolujazdcom to je už iná parádička. Súhlasím s tebou. Včera sme šli Čadca Zakopané Červený kláštor a späť dialnica. V zátačkách sú fanfanfantastické a po diaľnici s manželkou za sebou, podotýkam sme šli 200 a ani nezavlnila. Problém asi je že drážky na zadnom kolese vytvárajú prakticky po obvode jeden súvislí asi 3,5 cm pás ktorý sa pod váhou pri veľkej rýchlosti a teple deformuje zo strany na stranu.
Pravda je však taká, že ten kto chodí podľa predpisov do 130km s nimi bude naozaj spokojný a právom.
Ja nemám diaľnice v láske a tak sa ich snažím rýchlo prejsť a to do 160km v hod. a mne tým pádom nesedia.
Kajomaxo napsal:
.... zmenili nazad na moje TKC 70 a katastrofa, maximálka do 140/150km v hod a potom neudržateľné, resp. nebezpečné. Fakt platí aj to že čím viac sú zahriate, tým horšie.....
...chyba bude někde jinde, mám je od jara, cestovní rychlost dálnice 170-180 a nic o čem Ty píšeš...
Ta pneu má pouze tendenci se chytat podélných drážek asfaltu
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Také bych řekl ze to bude asi někde jinde... mám je od května a asi 11.000km jezdím s nima dost svižně a mužů je jen pochválit.. za chvilku budu přezouvat na novou sadu a opět zvolím TKC 70
Upravil sebatt dne 28.08.2017 18:22
mam na gumach cez 10tis a musim len chvalit. preto som dnes obul novu sadu ( stara by este dve tisicky urcite dala) vacsinu jazdim svizne, viac ako polovica najazdu vo fullke 3 kufre + gazdina. vyssia rychlost mi nerobila problem, na mokrej ceste v naklonoch pocit istoty tolko za mna
[img][/img]
Všetko je možné, no myslím že v tomto prípade je vyváženie kolesa v poriadku nakoľko motorka bez bočných kufrov a tým aj záťaže ide bez vlnenia a jazda je priam skvelá.
Ako hore uvádzajú chalani Větrník, Sebatt, Furgon, ak oni jazdia s tromi plnými kuframi a gazdinami a pri rýchlosti 160 a viac tak chyba bude inde. V motorke nie pretože som skúšal kolesá z inej motky a jazda bola OK. Vyváženie resp. chyba disku by sa prejavila aj pri prázdnej motorke.
Ostáva jediné a to nevydarená / závadná séria pneumatiky z výroby.
Inak ozaj drží na ceste ako pribitá pokiaľ idem na ľahko.
Kajomaxo napsal:
Ako hore uvádzajú chalani Větrník, Sebatt, Furgon, ak oni jazdia s tromi plnými kuframi a gazdinami a pri rýchlosti 160 a viac tak chyba bude inde. V motorke nie pretože som skúšal kolesá z inej motky a jazda bola OK. Vyváženie resp. chyba disku by sa prejavila aj pri prázdnej motorke.
Ostáva jediné a to nevydarená / závadná séria pneumatiky z výroby.
Inak ozaj drží na ceste ako pribitá pokiaľ idem na ľahko.
Hele, to dělají ty kufry... neřešte pořád pič.oviny. Ono taky jestli potřebuješ jezdit 180, tak sis vybral nejen blbý pneu, ale taky blbou motorku. Myslím, že na tohle kontruktéři ( ani moto, ani pneu) fakt nemysleli... ani nevidím důvod, proč by měli. Kup si K1600GT a nebudeš mít problém ve 180ti ... to je furt dokola
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Toho som sa obával že sa tu debaty zúčastní aj nejaký "Mr teda Pán GS resp. Pán síce úplne od veci, čo prišiel a vyriešil.
Je jasné milý pane že vždy nejaký element vyčnievajúci z akéhokoľvek vozidla musí rozhodiť celú aerodynamiku celého celku, teda pokiaľ to nevyvíjali v NASA, čo by stálo iné prachy. To znamená logicky bez kufrov rýchlejšie s kuframi pomalšie. Takže pán či MR moc si nám okrem sprostého slova nič nepovedal. Ja len skromne že, Metzeler Tourance mi to nikdy nerobili presnejšie povedané až pri vyššiej rýchlosti ktorá dostačovala mojej, našej a nie tvojej predstave. A pre ostatných zdatných aj menej zdatných jazdím GS v poradí druhú a to od roku 2008 a o skúsenosti sa rád podelím tých nie je nikdy dosť. Táto posledná veta nebola určená pre teba milý MR lebo ty by si sa hneď chytil merania pipíkov, že kto je lepší, ale pre ostatných že viem o čom píšem čo sa týka týchto pneu.
A ty prepáč keď pôjdem niekedy na GS 180km/hod. a na revanš ti posielam
prednosti danej pneu kopírované od výrobcu.
Dúfam že som nebol moc zlý na teba v porovnaní s mojimi 8 príspevkami proti tvojim ctihodným 6160 kúskom. ty píš a ja idem jazdiť.
Nový TKC 70 kombinuje to najlepšie z terénnej pneumatiky TKC 80 a cestnej dobrodružnej pneumatiky ContiTrailAttack 2.
Zbrusu nový Conti-tire s odolnými terénnymi schopnosťami a vyváženým výkonom na ulici.
Novo vyvinutá pneumatika s radiálnym a diagonálnym dizajnom konštruovaná pre terénne použitie s rýchlostným indexom až 240 km / h - všetky radiálne pneumatiky sú ručne vyrábané v Nemecku.
TKC 70 je umiestnený pre ľahké až stredné terénne použitie s mimoriadnym výkonom na ulici.
Jedinečná konštrukcia bloku dezénu robí TKC 70 tichým a stabilným na ceste, zatiaľ čo stále poskytuje dobré terénne schopnosti.
Agil na uliciach a bezpečne na štrkových cestách.
MultiGrip: Vlastná technológia semi-duálnych zmesí Continentals umožňuje rôzne úrovne tvrdosti na stredovom poli behúňa a ramena (viac kilometrov a lepšie uchopenie).
RainGrip: Nová zmes s vynikajúcou priľnavosťou v mokrom počasí a veľmi krátkou fázou zahrievania.
Oceľová optická konštrukcia zaručuje vysokú stabilitu a nízky spätný ráz.
Jedná se o jinou pneu jiného výrobce, ale s poměrně podobným průběhem.
V plné zátěži při rychlostech okolo 200km/h značné potíže a nejistota až nebezpečné excesy.
Na solo bez zatěže to šlo.
Na lehko na solo to také ještě šlo. Ikdyž v horkých dnech to udajně bylo (pocitově) na hraně.
Ale jakmile se naložilo. A že tam kolikrát nafutrujeme nehoráznej nesmysl kilogramů navíc -)))) Tak bylo zle. Tady dokud nejel víc jak 150-160km/h +-
Nakonec se ukázalo, že pneu v určitých rozměrech má limit AŽ 240km/h
Avšak v rozměru který byl nazutý je rychlostní index na 190km/h a zátěž 236kg.
A záhada hlavolamu byla rozluštěna -))
Guma se při plně naloženém stroji + rychlosti okolo 200km/h dostávala na samotnou hranici svých schopností. A to se prostě muselo projevit i na jízdě samotné.
Zákazníkovi se tohle dělo letos začátkem léta. A v červenci jsme to probírali.
POCHOPITELNĚ PÁN ŠETŘIL -)))
Takže kupoval podle rozměru a ceny. Ostatní údaje na pneu ho nezajímali. bohužel...
Po "...živé..." diskuzi o tématu šetření na hodně nesprávném místě (pneu) nakonec odkejval a na letní dovolenou si nechal nazout jinou sadu.
Vrátil se naprosto spokojený.
Neříkám, že je to tvůj případ. Jen povídám příběh jednoho zákazníka co k nám chodí pro díly. A protože ví, že jsem milovník jedné stopy jsou ty naše Pelechy věčně a vděčné téma při každém setkání -))
Ahoj. Taky se připojím. Na TKC 70 jsem dal asi 10.000 km. Silnice OK, nedej Bůh z ní sjet. Projel jsem s ní Balkán a Krétu, nikdy bych je již neobul. Obecně mám s pneumatikami od Continentalu na moto špatné zkušenosti. Na auta super, ročně najedu na nich 50-60 tisíc a jiné nechci. Na moto je již nedám. Je to pneu na silnici a zde je OK, ale na to jsou dobré jiné silniční pneu a ne tenhle hybrid. V terénu stačí i prašná cesta do kopce a stojíš.. Jezdím sám, kufry, rolka.
Máš pravdu je to večné téma a vďaka bohu že ho máme. Na rozdiel od tvojho zákazníka som typ čo nešetrí a čo chce pre svoju motku aj seba to naj, i keď nie vždy to najdrahšie je aj najlepšie no väčšinou tomu tak je. Ja hodne čítam a počúvam kým kúpim, nie však len recenzie ale aj údaje od výrobcu a v prípade tejto pneu som dal na tie údaje. Táto guma je pomerne nová a nik známy ju nejazdil. Chalani sa mi vždy smejú a škodoradostne, keď to najdrahšie sa mi rozsype a každý z nás je úplne inak strelený. Milujem tento motorkársky žargón ktorý pichá, baví a nemá konca no vždy klape a neuráža. Sme fajn fajta .... a dúfam že to nikdy neskončí :-)