Opravdu jak tu píše cšude Tonda, vyměnil jsem kapalinu a vždy dyž jsem myslel že je to ok změkla mi zas páčka, po odmontování třmenu a proklepání vylezlo poměrně dost bublinek, opravdu se vyplatí oklepat hadičky a sundat třemeny.. vzduch je chytrej a nedá se zadarmo.. ale po 3 hodinách bylo vše ok :-)
ako tu uz bolo X krat povedane, a pan Tonda to tu trpezlivo omiela neustale, i ja z vlastnej skusenosti potvrdzujem ze pomohlo:
vlozit nieco medzi brzdove dosky (imitovat stlacanie kotucov) a demontovat strmene a hybat s nimi kade tade
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Ono je to většinou tak, že když brzdy fungují bez problému a člověk pouze kapalinu mění v pravidelném servisním intervalu tím způsobem, že vytlačuje novou kapalinou tu starou kapalinu , tak se výměna obejde bez těch výše uvedených problémů - zavzdušnění a tím pádem měknutí páčky. Problém je vesměs, když člověk mění třeba původní gumové hadice za pancéřky - tam je fakt potřeba být trochu trpělivý a pohrát si s tím.
Upravil Tonda dne 28.03.2013 13:40
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nějak bych se taky pustil do výměny brzdovky na 11tce bez abs, takže pohodička dle návodu zde uvedeného. ALE mám dotaz ohledně té brzdové kapaliny...
bmw uvádí "DOT4". Já mám ale ještě z dřívějška neotevřenou nádobku kapaliny Motorex s označením "DOT5.1" (stejnou jako je na odkazu). Můj dotaz zní: Zda to tam můžu nalejt, nebo je mi ta kapalina k ničemu a musím koupit DOT4. Našel jsem totiž toto: http://www.oleje-...p-106.html, tak si myslím, že to je v pohodě, ale raději se ještě ptám abych neudělal nějakou botu... Myslím že dot5.1 není to stejné jako DOT5, ta se mísit mezi sebou (myslím DOT4 s DOT5) nemůže. Co vy na to?
Upravil petrguss dne 29.03.2013 07:22
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Tonda napsal:
DOT5.1 tam můžeš dát. Může se mísit s DOT4.
já jsem věděl, že poradíš. Děkuji... Ještě se tě zeptám. Kolik vlastně asi tak potřebuju té brzdovky na výměnu předku a i zadku?
Upravil petrguss dne 29.03.2013 07:39
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Když máš motorku bez ABS, tak by ti mohlo k výměně stačit to balení 250ml, které máš doma.
Upravil Tonda dne 29.03.2013 07:52
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak jsem včera měnil na své R 1150 R s ABS brzdovou kapalinu a po přečtení diskuzí jsem měl z toho docela obavy,ale vše šlo hladce a celkem rychle.Nejvíc potíže jsem měl s odstraněním krytky na nádobce na řídítkách.
milanosor napsal:
Dneska jsem taky vymenil kapalinu ve spojce ( konecne mi totiz prisel ten vypoustak ) a byla kapalina mimo jine barvy cista.Brzdy asi o vikendu, tak se necham prekvapit, jakej bubak na me zase bafne
Ahoj,
nevíte někdo kde se dá objednat vypoušťák na odvzdušnění spojky ?
v BMW to nemají k volnému prodeji, prosím o info kde se to dá koupit
BoGuS - vyhoď ho ven (vytoč ho z toho šestihranu na hadici) a místo něj dej obyčejný odvzdušňovací šroub na brzdy M10 x 1 - koupíš v autodílech (třeba ELIT apod.)
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
BoGuS - vyhoď ho ven (vytoč ho z toho šestihranu na hadici) a místo něj dej obyčejný odvzdušňovací šroub na brzdy M10 x 1 - koupíš v autodílech (třeba ELIT apod.)
Pánové,začal mi téct pístek na přední páčce,R1100RT,abs,koupil jsem nový,vyměnil,normál odvzdušnil,pohoda. Vyjedu,po 5ti přibrždění tvrdá páčka a kouslá brzda. Sehnal jsem klíč,povolil odvzdušňováky a dojel domů. Nyní se s tím trápím. Už jsem sundal nádrž a odvzdušnil ABs,pak zase brzdy.Vypadá to dobře,ale po pár přibrždění to zase zatvrdne.Poradíte?
Upravil Beatlejuice dne 26.04.2013 21:04
Ahoj,
jenom dotaz pokud demontuji zadní třmen (1150 gsa abs bez posilovac)musím následně odvzdušnit oba okruhy nebo jen smer abs třmen.
Díky snad už to tu nebylo
Ahoj, měnil jsem brzdovku výše popsaným způsobem, ale není to furt ono. Odsál jsem z nádobky starou, nalil a dolíval novou. Vrchem si to vzduch nenasálo..
Jak probíhá vlastní odvzdušnění? Lehce povolím odvzdušňovák s nasazenou hadičkou a pumpuji? Nebo vždy napumpuji, povolím šroub, dotáhnu..napumpuji ...a opakuji?
Dále když od druhé třetiny chodu prudce zmáčknu brzdu z hadičky vylítnou bublinky když plynule pomalu tak nic..myslel jsem, že prudším zmačknutím případné bublinky strhnu a dostanu ven..
Beatlejuice napsal:
Pánové,začal mi téct pístek na přední páčce,R1100RT,abs,koupil jsem nový,vyměnil,normál odvzdušnil,pohoda. Vyjedu,po 5ti přibrždění tvrdá páčka a kouslá brzda. Sehnal jsem klíč,povolil odvzdušňováky a dojel domů. Nyní se s tím trápím. Už jsem sundal nádrž a odvzdušnil ABs,pak zase brzdy.Vypadá to dobře,ale po pár přibrždění to zase zatvrdne.Poradíte?
napadá mne, zkontroluj vůli na páčce, když jsi měnil ten pístek. Pokud tam není vůle, tak by to mohlo být ono. Měl jsem to samé na zadní bzdě, po jednom štelování