Vikec napsal:
Pěkný auto! Zrovna sem chtěl psat že ještě štěstí,že nemá ty votřesný kolotočářský prahy a lemy blatníků:-) Ať dělá radost.
Jen mě připadá,že venkovní rozměry se nebudou moc lišit od třeba Ducata maxi a interiér zase velikostně jako v transportéru,což je bída.
Na tomhle autě je otřesných věcí tolik, že je to součástí image, mně ty nášlapy zrovna tady neuráží, naopak. To spíš sundám přední tykadla a jsem rád, že to kolem sebe nemá miliardu světýlek, klaksonů, na předním grilu rohy, na zrcátku pověšené plyšové hrací kostky a že není počmárané indiány, stolovými horami, mustangy a nahými kráskami.
Neznám velikost Ducata maxi, rozměry tohohle jsou cca 510x205x230 cm (DxŠxV), interiér je prostorný přiměřeně velikosti a nemyslím, že by byl vzhledem k velikosti auta malý. Nevím, jakého transportéra máš na mysli, ale jeden poloobytný (no, prosklený a má markýzu) stojí vedle a uvnitř je to proti tomuhle mrňous. Pravda, i zvenku je menší, to ale zase klame, mohu to změřit a porovnat.
milanosor napsal:
Ivane, jestli to neni tajny, na kolik takova Amerika vyjde v porovnani s Evropskymi "obytnaky" ? Je to opravdu houpavej korab uz od pohledu
Houpavej koráb to je, ale překvapilo mne, že se to chová slušně v zatáčkách, do stran jsem čekal náklony větší. Pohupování je víc předozadní a o dírách na silnici nevíš. Jeli jsme s Drákulou denní trasu, kde známe každou díru a vyhýbáme se jim. Jak GMC ještě neznám, nechtěl jsem dělat prudké pohyby a pár nerovností vymetl. Drákula to komentovala smíchem a prohlášení "tuhle díru znám, ale to auto o ní ani neví".
Cena - neznám cenu evropských obytňáků. Tohle ještě není obytňák, jasně, má to postel, žaluzie atd. ale nemá to obytnou vestavbu jako jiné obytňáky, tu musíme udělat. Taky je to 22 let staré auto, tak s čím to srovnávat? Jak jsem psal, na mobile.de jsou od 2 do 12 tisíc euro, samozřejmě, dá se sehnat vrak za 1500 a skvost za 25 tisíc. Tohle bylo za průměrnou cenu v nadprůměrném, nikoliv ale skvostném stavu.
Vikec napsal:
Pěkný auto! Zrovna sem chtěl psat že ještě štěstí,že nemá ty votřesný kolotočářský prahy a lemy blatníků:-) Ať dělá radost.
Jen mě připadá,že venkovní rozměry se nebudou moc lišit od třeba Ducata maxi a interiér zase velikostně jako v transportéru,což je bída.
Na tomhle autě je otřesných věcí tolik, že je to součástí image, mně ty nášlapy zrovna tady neuráží, naopak. To spíš sundám přední tykadla a jsem rád, že to kolem sebe nemá miliardu světýlek, klaksonů, na předním grilu rohy, na zrcátku pověšené plyšové hrací kostky a že není počmárané indiány, stolovými horami, mustangy a nahými kráskami.
Neznám velikost Ducata maxi, rozměry tohohle jsou cca 510x205x230 cm (DxŠxV), interiér je prostorný přiměřeně velikosti a nemyslím, že by byl vzhledem k velikosti auta malý. Nevím, jakého transportéra máš na mysli, ale jeden poloobytný (no, prosklený a má markýzu) stojí vedle a uvnitř je to proti tomuhle mrňous. Pravda, i zvenku je menší, to ale zase klame, mohu to změřit a porovnat.
Já mám Pežota Boxer r.v.08 ve velikosti L3H2,to znamená předposlední největší délka a prostřední výška střechy a venkovní rozměry jsou nějakýho 5.5m délka, 2m šířka a 2.5m váška a vevnitř má nákladovej prostor 3.5m x 1.9m x 1.8m a mám do něho udělané spaní v zadní části nad blatníkama,cca 1m nad podlahou,takže se na něm vyspíme krásně s manželkou a i s prckem,když jede s nama a pod to spaní jdou naskládat rybářské potřeba,nebo kola atd. a vepředu mám pořád místo na stolek a křesílka. Jinak v tom mám ještě namontovanýho teplovzdušnýho bufíka a tak není problém ani když je chladno.
Vikec napsal:
[quote]Ivan napsal:
[quote]Vikec napsal:
Já mám Pežota Boxer r.v.08 ve velikosti L3H2,to znamená předposlední největší délka a prostřední výška střechy a venkovní rozměry jsou nějakýho 5.5m délka, 2m šířka a 2.5m váška a vevnitř má nákladovej prostor 3.5m x 1.9m x 1.8m a mám do něho udělané spaní v zadní části nad blatníkama,cca 1m nad podlahou,takže se na něm vyspíme krásně s manželkou a i s prckem,když jede s nama a pod to spaní jdou naskládat rybářské potřeba,nebo kola atd. a vepředu mám pořád místo na stolek a křesílka. Jinak v tom mám ještě namontovanýho teplovzdušnýho bufíka a tak není problém ani když je chladno.
To máš dodávku upravenou na spaní? Za kabinou máš přepážku?
U Tvých vnitřních rozměrů je skvělá výška, můžeš fungovat vestoje, u nás je nutné se krčit. Prostě o co máš auto vyšší, o to víc výšky v autě. Jinak ale nemáš asi prostor větší a pokud máš přepážku, možná naopak. Přední sedadla, minimálně jedno, budu předělávat na otočná, originál mechanismus mám a když se otočí do vozu a budu brát vnitřní délku od zadních dveří po palubku, je to určitě kolem 4 metrů. Šířka je cca podobná, musím oželet výšku. Sice se vyráběla ještě jedna vyšší střecha, ale sehnat s ní auto v dobrém stavu a za dobrou cenu = zázrak. Ale Drákulu se sousedem napadlo (soused se pohroužil pod auto a prý by to šlo) část podlahy snížit, aspoň v kuchyni. No, zatím k tomu mám spíš lehce negativní postoj, prozkoumáme to a uvidíme.
Ještě pár fotek.
Ivan přiložený následující obrázek:
Máme i střešní okénka. V prostředním výřezu byla televize, v bočních schránkách DVD atd., zůstala po tom jen kabeláž a 220V zásuvka, to nepoužijeme, jsou to užitečné úložné prostory.
Ivan přiložený následující obrázek:
Dveře řidiče, mj. emblém zeměkoule je součástí limitované edice Explorer, netuším, v čem přesně spočívala, nejvyšší obytná verze to jistě nebyla, ty měly i otočné sedačky vpředu a skříňky pod stropem vzadu po stranách, ty budeme dodělávat.
Ivan přiložený následující obrázek:
A takhle je v prozatímní plné kráse. Sundal jsem tykadla vpředu, Drákula sundala samolepky ze srazů, trochu jsme to vyčistili. Tohle je u kostela za Dobruškou a kdo viděl starý český seriál F.L.Věk, přesně tímhle místem odjížděl malý František, kterého hrál tehdy Roman Skamene, na studia do Prahy.
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivane,mám to auto na práci-autodoprava,takže tam samozřejmě mám přepážku,ale ani mě to nevadí,protože mám vepředu trojsedadlo,takže se stejně blbě prolízá zepředu dozadu. Tu postel mám vytahovací,když chcu jet někam na víkend,tak tam nahážu spaní za 10minut a vyrážím. Postel má rozměr 180x200cm což nám dostačuje i s našim prckem.
Vikec přiložený následující obrázek:
Já tam tekoucí vodu samozřejmě mám:-) Krásnej kamijoňáckej kanistr s kohoutkem:-) A hajz lík mám taky neboj...
Nic víc k vegetování u vody nepotřebuju. A mám tušení,že v tom mám odbydlené víc,než většina karavanistů,protože sem s tym autem od roku 2010 lítal mezinárodku a spával 2-3x do týdne v cizině.
Vikec - tak to je pěkné a jasně, když máš vpředu tolik sedadel a je to jako trojmístná dodávka, přepážka nevadí. Já mám v TP počet míst 5+1 a přemýšlel jsem, proč, když GMC je 7-imístný. A přišli jsme na to - to auto bylo dovezeno d ČR v r.2000 a 10 let ho vlastnil Domov důchodců a vozil stařečky a stařenky na výlety. Z prostřední řady sedadel jedno vyndali, aby mohli naložit invalidní vozík, proto tam zbylo 6 sedadel...
Tekoucí vodu mít budeme, klasickou malou karavanovou baterii se spínačem, od které půjde hadice do kanystru nebo nádrže na 12V. Nevím, co je lepší, viděl jsem čerpadla ponorná i venkovní, je to malinké. Z dřezu bude špinavá voda odtékat o další nádoby. Baterie mají spínač, při otevření kohoutku se spustí čerpadlo. Jsou i výklopné aby nepřekážely, když je dřez zaklopen víkem a slouží jako pracovní plocha. Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
Ivan napsal:
Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
jde to vyřešit elegantně přes výměník (ideálně z plynového kotle díky malým rozměrům) zapojeným do série s oběhem chladící kapaliny v motoru a regulovatelným směšovačem vody na konci před sprchou. k tomu jedno čerpadlo na 12V, kanystr na vodu a jeden termoventil. A máš to za pár korun.
...a nebo přes různé zbytečně předražené blbinky určené pro karavany
Ivan napsal:
Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
jde to vyřešit elegantně přes výměník (ideálně z plynového kotle díky malým rozměrům) zapojeným do série s oběhem chladící kapaliny v motoru a regulovatelným směšovačem vody na konci před sprchou. k tomu jedno čerpadlo na 12V, kanystr na vodu a jeden termoventil. A máš to za pár korun.
...a nebo přes různé zbytečně předražené blbinky určené pro karavany
Ivan napsal:
Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
jde to vyřešit elegantně přes výměník (ideálně z plynového kotle díky malým rozměrům) zapojeným do série s oběhem chladící kapaliny v motoru a regulovatelným směšovačem vody na konci před sprchou. k tomu jedno čerpadlo na 12V, kanystr na vodu a jeden termoventil. A máš to za pár korun.
...a nebo přes různé zbytečně předražené blbinky určené pro karavany