Miguel napsal:
Ten tvůj první příspěvek tak nevypadal.
Já jsem to pochopil tak, že je diskuse o tom, jestli má smysl ESA na motorce nebo nemá. Tím to začalo. Do toho může přispět každý, jak chce, bez ohledu na tom, jak rychle na motorce jezdí. O tom, že důvod k případné (ne)koupi elektronických systémů je ostrá jízda jsi začal psát ty.
Mně baví offroadové ježdění, ač úplné dřevo, zjistil jsem, že stavitelný podvozek spíš nepotřebuju. A na cestě, obut na zubatých pneu, jezdit rychle nebudu. Celkově mi přijdou vhodnější motorky na ježdění "pilu", než GS, i když to samozřejmě jakožto univerzální stroj, dokáže taky.
A protiprokluz cítím i když jedu poměrně pomalu, takže ano, motorka mi do toho kecá, ale já jsem jí za to vděčný...
Jestli jsi ten můj příspěvek o rychlosti pochopil tak, že doporučuju elektroniku těm, kteří jezdí rychle, tak už nic neříkám
Jinak tématem vlákna je výbava nového GSA. Bůh s tebou
BMMW R1200GS LC 2014
Miguel napsal:
elkově mi přijdou vhodnější motorky na ježdění "pilu", než GS, i když to samozřejmě jakožto univerzální stroj, dokáže taky.
no zalezi, na jakych silnicich tu pilu jedes. Na GSu muzes jet kudlu i na docela rozbite silnici... cim vis snizujes zdvihy atd.. tim vetsi problem to je.
a LCcko si na kvalitni silnici pritvrdim a je to
ja teda jizdni rezimu menim jen v desti.. co ale menim FURT je soft-medium-hard na tlumici. A to je furt ESA.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Miguel napsal:
Nepleteš si ESA s jízdními režimy? ESA ti opravdu do řízení nijak nekecá, ta jen nastavuje tvrdost tlumičů...
Chceš tvrdit ,že ESA není součástí jízdních režimů?
ESA si nastavíš naměkko nebo natvrdo nebo na střed. Nijak to neeliminuje tvoje chyby, nebo jo? Zatímco jízdní režimy ovlivňují reakci na plyn, prokluz kola, jeho zablokování při brždění atd. Nebo ti ESA nějak "kecá do řízení"?
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
ESA si nastavíš naměkko nebo natvrdo nebo na střed. Nijak to neeliminuje tvoje chyby, nebo jo? Zatímco jízdní režimy ovlivňují reakci na plyn, prokluz kola, jeho zablokování při brždění atd. Nebo ti ESA nějak "kecá do řízení"?
Dynamicka ESA ti pritvrzuje predek kdyz brzis, zadek kdyz akcelerujes, pritvrzuje oba v naklonu... vzdyt to furt neco dela
jestli to eliminuje chyby nebo ne ... no vzhledem k tomu, ze se to FURT ucastni rizeni, tak to asi nejde vubec vyloucit.
Napr. pri PROSEDNUTI to zasadne pritvrdi.. to je eliminace chyby zes vletel do diry... kterou jsi mel videt a objet ji.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Samozřejmě ,že ESA celkově ovlivňuje ostatní asistenty ,které už do řízení zasahují.Mě jenom překvapuje, že když nevíš jakou funkci ta ESA má na celkové chování motorky a ,že i špatně navolená ESA má vliv na jízdu jako takovou.
Za kecání do řízení považuju, když mi, zatímco si chci projet zatáčku driftem, protiprokluz v tomto zabrání. Za kecání do řízení považuji, že když chci postavit motorku na zadní, elektronika mě nepustí. Ale rozhodně ne to, když mi přitvrdí tlumiče před dírou... pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Za kecání do řízení považuju, když mi, zatímco si chci projet zatáčku driftem, protiprokluz v tomto zabrání. Za kecání do řízení považuji, že když chci postavit motorku na zadní, elektronika mě nepustí. Ale rozhodně ne to, když mi přitvrdí tlumiče před dírou...
tak to ja uz asi jo.. nicmene tohle bude asi dost subjektivni.
Ja mam rad vylozene technicke pasaze, prudky zatacky a vracaky ma malou rychlost. Mne se tam urvat tu 170ku jak se mi darilo 150ku na osmikile moc nedari.
Urvu to, ale o 20km/h rychleji.. a to uz zacina byt o drzku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mimochodem ale to co popisuješ, že motorka reaguje na aktuální situaci - proaktivně - to je přece až záležitost ESA od roku 2017 pro GS a 2018 pro GSA, ne? AKtivní podvozek je u BMW na rozdíl třeba od Ducati novinka celkem žhavá...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Mimochodem ale to co popisuješ, že motorka reaguje na aktuální situaci - proaktivně - to je přece až záležitost ESA od roku 2017 pro GS a 2018 pro GSA, ne?
ne to zacalo s LC ve 2013.
DOHC to jeste nema, muzes si to ale koupit s TT Tractivem... AFAIK. Ale tam to ma vlastni jednotku a senzory.
Upravil hicks dne 23.03.2018 20:17
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pravdu má samosebou hicks a GSPETR. ESA u LC je přímo spřažená s ostatními asistenty a systémy a podle stylu jízdy se "přizpůsobuje".
Jinak co se týká výbavy nové motorky, tak bych volil tzv. "plnou palbu". Když tam ty věci budou, člověk je využije. Když tam nebudou, tak pak skoro každý chce něco dodělat, dohrát apod. A některé věci třeba nejdou nebo se finančně nevyplatí. Taky další prodej je potom horší. Staromilec si LC nebude kupovat ani bez asistentů a naproti tomu lidi kteří LC chtít budou, ho v 99% případů chtějí v "plné".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ok. Pár otázek. Prolítnul jsem pár testů aktuálního Rallye. ESA tam má volbu AUTO, což je podvozek,který se přízpůsobí. Moje ESA z roku 2016 měla třeba na režim ENDURO možnost volby tvrdého, nebo měkkého podvozku. Když jsem skočil na měkký, ne že by se to někdy stalo, šel jsem na dorazy. Když jsem skočil na HARD, na dorazy jsem nešel. Pokud je ESA aktivní, tak by se to stát nemělo, nebo jo? Když i ESA předtím byla aktivní, proč tam nebyla ta možnost automatické funkce podvozku?
pod trvalým dohledem
pletes si Dynamickou ESA a AUTO... (edit -- blbost)
to jsou dve fce.
Upravil hicks dne 24.03.2018 09:55
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
GSPETR napsal:
Nechci se Vám motat do rozhovoru ,ale ESA u nových ročníků má NAVÍC funkci AUTO což je automatické udržování výšky.
aha.. to neni automaticky soft/hard, ale predpeti pruziny automaticky?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To moc nechápu, ale to nevadí. To jako předtím, když tlumiče sjely dolů, se nevrátily do stejné výšky jako předtím? A teď, když proletím díru, tlumiče zůstanou ve stejné výšce?
pod trvalým dohledem
Já ti jenom vysvětlím co drží motorku ve světlé výšce. Motorku drží pružiny né TLUMIČE. Výška se dá nastavit předpětím pružiny (její tvrdostí). Máš to na motorce a nastavuje se to podle zátěže. To znamená, že když pojedeš se spolujezdcem tak ty pružiny přitvrdíš a motorka je ve stejné výšce jako když jedeš sám. Trvdost nebo měkost tlumičů na to nemá žádný vliv. Tlumič tlumí (zastavuje) pohyb pružiny. Doufám,že to bylo dost laicky vysvětleno.