Mr GS napsal:
hrabě... nevím, jestli chtěl ušetřit, ale rozhodně není jiná pneu, která zvládne takovej nájezd, kterej potřeboval. V jeho situaci bych volil stejně, ikdyž starý 07 nesnáším, protože maji nesmyslnej vzorek, ale tahat s sebou pneu jak Igor nebudu.
Jak bys to řešil ty? Dal bys tam "poctivý" "německý" tourancky vyrobený na Taiwanu?
Presne tak. Tahat sebou nahradni gumu je opruz.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Mr GS napsal:
hrabě... nevím, jestli chtěl ušetřit, ale rozhodně není jiná pneu, která zvládne takovej nájezd, kterej potřeboval. V jeho situaci bych volil stejně, ikdyž starý 07 nesnáším..
Hypoteticky K60 by to mohla dat, ci? Ak si dobre pamatam, nemal si uz obutu e07+ a tam uz je ten najazd mensi?
salem napsal:
Hypoteticky K60 by to mohla dat, ci? Ak si dobre pamatam, nemal si uz obutu e07+ a tam uz je ten najazd mensi?
hypoteticky jo, ale musel bys to hodně šetřit a vyhýbat se šotolině, jak jen to jde.
Na nové 07+ jsem najel 12... určitě by se dalo i víc.. ale ne 24
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Cau kluci,
presne tak. Slo mi o najezd a o to, abych nemusel tahat druhou gumu, Mam na XRV750 najeto na mitaskach asi 50tisic a ted na 1150 za dva roky taky skoro 50tisic.Jednou me vytrestala E09, ktery se ve 120kmh na dálnici roztrhaly spunty uplne stejne jako na ty fotce nahore. Bylo to asi po 1500km, takze uplne nova guma a odpoved z mitasu byla, ze sem letel hrozne rychle na podhusteny gume. Neletel sem rychle a nebyla podhustena. No a ted tohle. Samozrejme, ze me to stve. Mam ted na zadku nejakou tureckou znacku, kterou mi dali v yamaha dealerstvi, pry to obouvaji na supertenerky a moc si to pochvalujou, uvidim co to vydrzi a pak budu resit co obout dalsiho...
Vozit s sebou gumy navic je vopruz,ale zase resit podobny nesmysly nekde v turkmenistanu... :-/
Nechci nikomu sahat do svědomí, ale kolik byl ten „váš správný tlak“…
Tady se kdysi dávno strašně řešil optimální tlak v pneu různých dezénů.
Většina příspěvků, pokud si vzpomínám, doporučovala na pneu s velkejma figurama tlak nižší, než je napsáno pod sedlem od BMW. Dokonce se tu psalo i o tlaku pod 2 bary. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Pár informací k fotkám od Luďka:
K občasnému vypadávání figur u pneu E 07.V poslední době pozoruji tento jev u tzv. dálkoplazů kteří najíždějí extrémní vzdálenosti (nad 20000km) za relativně krátkou dobu v řádech měsíců a pneumatiky ještě nejsou sjety.
Jsou dva druhy předčasným zničení pneumatik ( ne proražením) Vyhoření (E 09,E10,TKC 80) - zapříčiněno nadměrným dlouhodobým ohřátím pneu nad únosnou mez (nad 120 stupňů Celsia). Tento projev umocníte jedním z faktorů.
1. podhuštění nebo přehuštění
2. přeložení motorky
3. vysoká rychlost
Poslední dobou se k těmto třem faktorům připojuje další a tím je vysoká teplota vzduchu potažmo silnice ne zřídka kdy nad hranici 50 stupňů Celsia, čímž je snížena schopnost chlazení pneumatiky. Tento jev může nastat i během cca 30 minut jízdy a nejčastěji je zaznamenán u pneu (nových) s vysokou figurou (nad 10 mm). Na tento efekt vyhoření může řidič přijít až za dalším např. 2 tkm, kdy se sjede "zdravá" vrstva gumy a poté se objeví dutina ve figuře, nebo to ulítne hned.
Dalším zničením pneu např. u E 07 je ve spojení s některým z výše uvedených faktorů a tzv. ozónového stárnutí za pomoci ÚV záření. Tzn., že se vydám na dlouhou cestu kdy nasadím novou sadu. Jedu ve dvou + bagáž, naložen nebo přeložen (kdo to kdy vážil kolik je to kilo?) V oblastech Asie a pod. panují vysoké teploty, slunko do těch gum pere jak divé. Pneumatika je neustále zahřátá na vysokou teplotu a docela dost zatížená. Ochladit se chudák nemá kde. Co se stane? Dle mně se v cca 20 - 30 tkm pomalu, ale jistě blíží ke konci života. To se projevuje mikroprasklinkami, kdy materiál degraduje. Vše pohromadě to drží 4 - 5 pláten do té doby než se to rozsype a běhoun vypadne. Naštěstí to plátna udrží a většinou tlak neunikne, alespoň ne náhle. Je to všechno souběh několika faktorů (jsou vypracovány zahraniční studie) ze kterých mi vyplývá jedna věc. Jedu li na cestu např 20000 km v délce 4 - 5 měsíců, tak si zajistím druhou sadu i když bych to na jedněch gumách kilometrově dal. Jistota je jistota.
A tady se vrátím k mému předchozímu příspěvku ve spojení s tím kamionem. Byť není pneumatika sjeta, ale kamion jezdí často přeložen (přehřátá pneu), tak se běhoun separuje. Byť jsou pneu na ostrých enduro motorkách homologovány a vyvíjeny pro tento typ použití je na ně kladen velký tlak na přenos výkonu, podhušťují se ve spojením s vysokou rychlostí doprovázeny vysokou teplotou okolí, tak se rozsypou v půlce etapy. Dobrý jezdec v Moto GP není jen ten kdo je nejrychlejší, ale často vyhrává ten, kdo umí pošetřit pneu po celou dobu závodu.
Je to o psaní na dlouho a já nejsem žádný spisovatel. Díky Vám za další poznatky o chování a životnosti pneumatik.
PS: Homologaci konkrétnímu typu pneu přiděluje Státní zkušebna která zatíží pneumatiku potřebným zatížením a honí ji v té rychlosti která má být přidělena jako rychlostní index po dobu 30 min. Jestli, že vydrží je uvolněna do prodeje. V případě, že ne je zkouška opakována a z důvodu případného negativního výsledku se musí předělat konstrukce pneumatiky nebo upravit materiál.
Vyplývá Vám jedna informace?
Nemohu jet na hrubé pneumatice dle indexu déle než 30 min. (je na to zák. norma) Pokud je teplo jak prase, tak se doba rapidně zkracuje.
Upravil joe dne 12.10.2018 14:59
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Nejvíc vtipný na tom je, že ať se komukoli stalo co se stalo ... ten člověk prostě letěl jak blázen na podhuštěný gumě. V Mitasu už snad ani neznají jinou odpověď.
Na kombinaci 09 a 10 jsem najezdil 80tis. km ... Je fakt, že mi nikdy neuletěl špunt ani nic podobného, ale to že jsem si 3x málem natloukl hubu po úniku tlaku z předního kola (nikdo mi nikdy nevysvětlil jak je to možný) nebo věčný dofukování kol a kontrola tlaku ... To byl takovej vopruz, že jsem poslední dva roky hledal ideální náhradu. Mitas jsem měl rád, ale tyhle "maličkosti", které se mi u jiných pneumatik nikdy nestaly, mě prostě řekli že Mitas prostě patří jen na traktor. Nezkoušel jsem novou 07, ale popravdě na to vlastně ani nemám chuť. Konkurenční pneu prostě nazuju, nafouknu a o nic jiného se nestarám. To jsou jen ve zkratce shrnuté zkušenosti.
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Pertla napsal:
Nejvíc vtipný na tom je, že ať se komukoli stalo co se stalo ... ten člověk prostě letěl jak blázen na podhuštěný gumě. V Mitasu už snad ani neznají jinou odpověď.
Na kombinaci 09 a 10 jsem najezdil 80tis. km ... Je fakt, že mi nikdy neuletěl špunt ani nic podobného, ale to že jsem si 3x málem natloukl hubu po úniku tlaku z předního kola (nikdo mi nikdy nevysvětlil jak je to možný) nebo věčný dofukování kol a kontrola tlaku ... To byl takovej vopruz, že jsem poslední dva roky hledal ideální náhradu. Mitas jsem měl rád, ale tyhle "maličkosti", které se mi u jiných pneumatik nikdy nestaly, mě prostě řekli že Mitas prostě patří jen na traktor. Nezkoušel jsem novou 07, ale popravdě na to vlastně ani nemám chuť. Konkurenční pneu prostě nazuju, nafouknu a o nic jiného se nestarám. To jsou jen ve zkratce shrnuté zkušenosti.
To ty bys ji vyzkoušel, kdyby ti ji dal někdo za dáčo, nekecej. Já bych ti ji dal, ale teď nemám. Minulý týden jsem mluvil s kámošem co má LC a říkal, že si pěkně ustlal na MOTOZU a prý jel ve dvou na kochačku. A teď babo raď
Upravil joe dne 12.10.2018 14:25
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Mr GS napsal:
hrabě... nevím, jestli chtěl ušetřit, ale rozhodně není jiná pneu, která zvládne takovej nájezd, kterej potřeboval. V jeho situaci bych volil stejně, ikdyž starý 07 nesnáším, protože maji nesmyslnej vzorek, ale tahat s sebou pneu jak Igor nebudu.
Jak bys to řešil ty? Dal bys tam "poctivý" "německý" tourancky vyrobený na Taiwanu?
Ve dvou na motorce tahat rezervní gumy je fakt opruz. A teď po bitvě je nás chytrejch.....
Když jsi za hranou výdrže pneumatik, lze to řešit koupením "nějakých" pneu na cestě až je potřebuješ. Pokud jsi v destinaci, kde to nelze, lze koupit gumy doma, připravit kámoše na expres odeslání balíku na adresu, kterou si řekneš. Sice dáš ca. jednu gumu za poštu, ale v rámci celkové ceny za dovolenou je to prd.
Spolehnout se na jedny gumy na tak dlouhé cestě offem a ještě ve dvou v plné polní, to je dost o štěstí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
joe napsal:
Pár informací k fotkám od Luďka:
K občasnému vypadávání figur u pneu E 07.V poslední době pozoruji tento jev u tzv. dálkoplazů kteří najíždějí extrémní vzdálenosti (nad 20000km) za relativně krátkou dobu v řádech měsíců a pneumatiky ještě nejsou sjety.
Jsou dva druhy předčasným zničení pneumatik ( ne proražením) Vyhoření (E 09,E10,TKC 80) - zapříčiněno nadměrným dlouhodobým ohřátím pneu nad únosnou mez (nad 120 stupňu Celsia). Tento projev umocnítě jedním z faktorů.
1. podhoštění nebo přehuštění
2. přeložení motorky
3. vysoká rychlost
Poslední dobou se k těmto třem faktorům připojuje další a tím je vysoká teplota vzduchu potažmo silnice ne zřídka kdy nad hranici 50 stupňů Celsia, čímž je snížena schopnost chlazení pneumatiky. Tento jev může nastat i během cca 30 minut jízdy a nejčastěji je zaznamenán u pneu (nových) s vysokou figurou (nad 10 mm). Na tento efekt vyhoření může řidič přijít až za dalším např. 2 tkm, kdy se sjede "zdravá vrstva gumy a poté se objeví dutina ve figuře, nebo to ulítne hned.
Dalším zničením pneu např. u E 07 je ve spojení s některým z výše uvedených faktorů a tzv. ozónového stárnutí za pomoci ÚV záření. Tzn., že se vydám na dlouhou cestu kdy nasadím novou sadu. Jedu ve dvou + bagáž, naložen nebo přeložen (kdo to kdy vážil kolik je to kilo?) V oblastech Asie a pod. panují vysoké teploty, slunko do těch gum pere jak divé. Pneumatika je neustále zahřátá na vysokou teplotu a docela dost zatížená. Ochladit se chudák nemá kde. Co se stane? Dle mně se v cca 20 - 30 tkm pomalu, ale jistě blíží ke konci života. To se projevuje mikroprasklinkami, kdy materiál degraduje. Vše pohromadě to drží 4 - 5 pláten do té doby než se to rozsype a běhoun vypadne. Naštěstí to plátna udrží a většinou tlak neunikne, alespoň ne náhle. Je to všechno souběh několika faktorů (jsou vypracovány zahraniční studie) ze kterých mi vyplývá jedna věc. Jedu li na cestu např 20000 km v délce 4 - 5 měsíců, tak si zajistím druhou sadu i když bych to na jedněch gumách kilometrově dal. Jistota je jistota.
A tady se vrátím k mému předchozímu příspěvku ve spojení s tím kamionem. Byť není pneumatika sjeta, ale kamion jezdí často přeložen (přehřátá pneu), tak se běhoun separuje. Byť jsou pneu na ostrých enduro motorkách homologovány a vyvíjeny pro tento typ použití je na ně kladen velký tlak na přenos výkonu, podhušťují se ve spojením s vysokou rychlostí doprovázeny vysokou teplotou okolí, tak se rozsypou v půlce etapy. Dobrý jezdec v Moto GP není jen ten kdo je nejrychlejší, ale často vyhrává ten, kdo umí pošetřit pneu po celou dobu závodu.
Je to o psaní na dlouho a já nejsem žádný spisovatel. Díky Vám za další poznatky o chování a životnosti pneumatik.
PS: Homologaci konkrétnímu typu pneu přiděluje Státní zkušebna která zatíží pneumatiku potřebným zatížením a honí ji v té rychlosti která má být přidělena jako rychlostní index po dobu 30 min. Jestli, že vydrží je uvolněna do prodeje. V případě, že ne je zkouška opakována kde z důvodu případného negativního výsledku se musí předělat konstrukce pneumatiky nebo upravit materiál.
Vyplývá Vám jedna informace?
Nemohu jet na hrubé pneumatice dle indexu déle než 30 min. (je na to zák. norma) Pokud je teplo jak prase, tak se doba rapidně zkracuje.
Díky že sis dal tu spisovatelskou práci. Tohle už jsou užitečné informace, na kterých se dá stavět, namísto bádání, spekulací, hádání a pomlouvání.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
joe napsal:
Pár informací k fotkám od Luďka:
K občasnému vypadávání figur u pneu E 07.V poslední době pozoruji tento jev u tzv. dálkoplazů kteří najíždějí extrémní vzdálenosti (nad 20000km) za relativně krátkou dobu v řádech měsíců a pneumatiky ještě nejsou sjety.
Jsou dva druhy předčasným zničení pneumatik ( ne proražením) Vyhoření (E 09,E10,TKC 80) - zapříčiněno nadměrným dlouhodobým ohřátím pneu nad únosnou mez (nad 120 stupňu Celsia). Tento projev umocníte jedním z faktorů.
1. podhuštění nebo přehuštění
2. přeložení motorky
3. vysoká rychlost
Poslední dobou se k těmto třem faktorům připojuje další a tím je vysoká teplota vzduchu potažmo silnice ne zřídka kdy nad hranici 50 stupňů Celsia, čímž je snížena schopnost chlazení pneumatiky. Tento jev může nastat i během cca 30 minut jízdy a nejčastěji je zaznamenán u pneu (nových) s vysokou figurou (nad 10 mm). Na tento efekt vyhoření může řidič přijít až za dalším např. 2 tkm, kdy se sjede "zdravá vrstva gumy a poté se objeví dutina ve figuře, nebo to ulítne hned.
Dalším zničením pneu např. u E 07 je ve spojení s některým z výše uvedených faktorů a tzv. ozónového stárnutí za pomoci ÚV záření. Tzn., že se vydám na dlouhou cestu kdy nasadím novou sadu. Jedu ve dvou + bagáž, naložen nebo přeložen (kdo to kdy vážil kolik je to kilo?) V oblastech Asie a pod. panují vysoké teploty, slunko do těch gum pere jak divé. Pneumatika je neustále zahřátá na vysokou teplotu a docela dost zatížená. Ochladit se chudák nemá kde. Co se stane? Dle mně se v cca 20 - 30 tkm pomalu, ale jistě blíží ke konci života. To se projevuje mikroprasklinkami, kdy materiál degraduje. Vše pohromadě to drží 4 - 5 pláten do té doby než se to rozsype a běhoun vypadne. Naštěstí to plátna udrží a většinou tlak neunikne, alespoň ne náhle. Je to všechno souběh několika faktorů (jsou vypracovány zahraniční studie) ze kterých mi vyplývá jedna věc. Jedu li na cestu např 20000 km v délce 4 - 5 měsíců, tak si zajistím druhou sadu i když bych to na jedněch gumách kilometrově dal. Jistota je jistota.
A tady se vrátím k mému předchozímu příspěvku ve spojení s tím kamionem. Byť není pneumatika sjeta, ale kamion jezdí často přeložen (přehřátá pneu), tak se běhoun separuje. Byť jsou pneu na ostrých enduro motorkách homologovány a vyvíjeny pro tento typ použití je na ně kladen velký tlak na přenos výkonu, podhušťují se ve spojením s vysokou rychlostí doprovázeny vysokou teplotou okolí, tak se rozsypou v půlce etapy. Dobrý jezdec v Moto GP není jen ten kdo je nejrychlejší, ale často vyhrává ten, kdo umí pošetřit pneu po celou dobu závodu.
Je to o psaní na dlouho a já nejsem žádný spisovatel. Díky Vám za další poznatky o chování a životnosti pneumatik.
PS: Homologaci konkrétnímu typu pneu přiděluje Státní zkušebna která zatíží pneumatiku potřebným zatížením a honí ji v té rychlosti která má být přidělena jako rychlostní index po dobu 30 min. Vydrží-li je uvolněna do prodeje. V případě, že ne je zkouška opakována a v případě negativního výsledku se musí předělat konstrukce pneumatiky nebo upravit materiál.
Vyplývá Vám jedna informace?
Nemohu jet na hrubé pneumatice dle indexu déle než 30 min. (je na to zák. norma) Pokud je teplo jak prase, tak se doba rapidně zkracuje.
Díky že sis dal tu spisovatelskou práci. Tohle už jsou užitečné informace, na kterých se dá stavět, namísto bádání, spekulací, hádání a pomlouvání.
Kamaráde (mohu-li tě tak nazvat), děkuji za uznání.
Upravil joe dne 12.10.2018 14:56
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
07 Mitas jezdím léta.. projel jsem na nich celou Ameriku bez jediného defektu ( 55 000km ) koupil jsem si je dokonce v NYC asi za 8000kc..ale co se poslední čtu, mám už normálně strach. Jezdím z 99% ve dvou a opravdu nechci aby mi půlka gumy uletěla.. přijde mi, že ze strany Mitas jsou to pouze výmluv..a dokola řešit tlaky, rychlost nebo dokonce okolní teplotu?? To bych pak tu gumu musel mít snad pověšenou na stěně v obýváku.
Mám po téměř 30ti tisících sjetou první sadu E07 a normálně taky začínám mít strach koupit další... Snad jsou to jen okrajové excesy
Upravil agenthonza dne 12.10.2018 17:38
Pertla napsal:
Nejvíc vtipný na tom je, že ať se komukoli stalo co se stalo ... ten člověk prostě letěl jak blázen na podhuštěný gumě. V Mitasu už snad ani neznají jinou odpověď.
Na kombinaci 09 a 10 jsem najezdil 80tis. km ... Je fakt, že mi nikdy neuletěl špunt ani nic podobného, ale to že jsem si 3x málem natloukl hubu po úniku tlaku z předního kola (nikdo mi nikdy nevysvětlil jak je to možný) nebo věčný dofukování kol a kontrola tlaku ... To byl takovej vopruz, že jsem poslední dva roky hledal ideální náhradu. Mitas jsem měl rád, ale tyhle "maličkosti", které se mi u jiných pneumatik nikdy nestaly, mě prostě řekli že Mitas prostě patří jen na traktor. Nezkoušel jsem novou 07, ale popravdě na to vlastně ani nemám chuť. Konkurenční pneu prostě nazuju, nafouknu a o nic jiného se nestarám. To jsou jen ve zkratce shrnuté zkušenosti.
To ty bys ji vyzkoušel, kdyby ti ji dal někdo za dáčo, nekecej. Já bych ti ji dal, ale teď nemám. Minulý týden jsem mluvil s kámošem co má LC a říkal, že si pěkně ustlal na MOTOZU a prý jel ve dvou na kochačku. A teď babo raď
Rudo s tebou vždy kamarád a pokud jsem tě mými připomínkami moc cupoval, máš u mě pivko a panáka dle vlastního výběru. Což si zasloužíš už jen proto, že jsem tě donutil naklobat tu zprávu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Nekdo tu zminoval K60... Ja mel dve sady. Neni to spatna guma, to vubec ne, ale konkretne me 2x uteklo predni kolo za jizdy a uplne do nuloveho tlaku. 07 ani jednou. Najezd ja, na K60 asi 10tkm. Na prvni sade 07 asi 17tkm a je fakt, ze jsem se tenkrat zarekl, ze dvakrat a dost a ze na 07 uz seru... Nicmene jsem zkusil 07+ a chrochtam si blahem.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
naprcccs napsal:
07 Mitas jezdím léta.. projel jsem na nich celou Ameriku bez jediného defektu ( 55 000km ) koupil jsem si je dokonce v NYC asi za 8000kc..ale co se poslední čtu, mám už normálně strach. Jezdím z 99% ve dvou a opravdu nechci aby mi půlka gumy uletěla.. přijde mi, že ze strany Mitas jsou to pouze výmluv..a dokola řešit tlaky, rychlost nebo dokonce okolní teplotu?? To bych pak tu gumu musel mít snad pověšenou na stěně v obýváku.
Někde bude chyba.
Ne. ne jen se o tom moc píše a mluví. To co jsem napsal platí všeobecně na všechny pneumatiky
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Me zas utekly dve sady E08 predni, jina guma mi to nikdy neudelala. Jinak mitasky slouzily dobre. Nebyt toho tak jsem s nimi spokojeny, ale takhle se mi to porad dofukovat nechce, takze je pouziju az na moto s dusi.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS