Zkontroluj napětí na snímači škrtící klapky. Pak seřiď znovu volnoběh na už zahřátém motoru. Samo sebou s měřením podtlaků, abys měl oba válce vyrovnané. Tohle je do 30 minut hotové. Pokud tohle nepomůže tak bych to viděl na závadu na snímači polohy klapky.
Pája
Je za potřebý se v tom tak podrobně vrtat každejch 10 000 km? Samo že seřízení ventilů je důležitá věc, ale pokud nemám žádny další problémy mám vrtat do toho zbytku, ( podtlaky atd. atd.)
Motorkář má slunce rád, dešti se nedá odolat.
nikto sem dlho nepisal ale mam problem a chcem sa spytat ak mozem. kupil som 1150gs 2001 (najazdene zevraj 45tis km lebo su druhe budiky). bolo treba male opravy a teraz prislo na radu nastavenie motora. dnes som kontoroloval a nastavil ventily. na dorazovych skrutkach mam farbu. mosadzne velke skrutky su kazda inak dotiahnute. lava je cez 2,4otacky a prava 1,5ot. motorka ide celkom dobre aj spotreba vyzera mala. ale:
a) nefunguje mi sytic ako ma. ide len ked ho drzim uplne naplno otvoreny ked ho pustim ostave v polovici ale je zavrety uz- akoby bol uplne vypnuty (ked ho vypnem ziadny rozdiel)
b ) volnobeh je asi 1100 ked je motor studeny a ked sa zohreje okolo 1400
vie niekto poradit kde moze byt asi chyba? pred tym ako to cele rozstelujem a budem to nastavovat 2 dni
vopred dakujem za rady
Upravil xNOKIAx dne 30.09.2010 00:30
"Sytič (jinak to samosebou sytič, jako takový není)" budeš muset poladit na lankách - budeš tam mít pravděpodobně velké vůle, proto nemá takový efekt, jak by měl mít.
Volnoběžné otáčky na motoru zahřátém na provozní teplotu snížit na cca 1100ot/min.
Budeš potřebovat synchrontester (budíky, váhu, carbtune...). Jestliže nevíš, jakým způsobem byla motorka předchozím majitelem servisovaná, tak raději zkontroluj vše.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda: skusal som pritiahnut lanko od sytica pod lavym prepinacom na riadidlach ale nic. aj ked som to dotiahol na maximum tak to iste. len ked ho drzim tak su vyssie otacky. da sa to ete niekde inde pritiahnut alebo nastavit?
vdaka
xNOKIAx - zkontrolovat jestli nejsou příliž velké vůle na lankách u kladek (na hrdlech vstřikovačů) - potom by se ti stávalo to, že "sytičovou páčkou" pouze vymezíš vůle lanek u kladek, ale nepohneš s nima, tzn. nepootevřou se klapky = nejsou zvýšené volnoběžné otáčky. Jestliže do lanek budeš muset šáhnout, tak je opět potřeba synchrontester.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
xavier: druha strana je pod air boxom nie? tam kde sa rozdeluje lanko od plyna na kazdy karborator nie? neprisiel som na to ako sa tam da lahko dostat.
Tonda: stale nerozumiem preco tam maju byt vole. pisu vsade 2mm vola na lankach na karboratoroch. ale ked pridam pri nastaveni na 3500otacok a nebude to sediet tak budem musiet aj tak tu volu asi zrusit na jednej strane nie? a potom ostane jedna s volou a druha natesno?
tak som kupil http://www.carbtune.com/ a karboratory su nastavene. neboli uplne ok. ani volnobeh ani synchronizacia. len este asi ostava skontrolovat ten box kde su spajane pod ABS. ale to asi neskor cital som ze sa to meni po dakych km. menil to uz niekto? a kolko to asi stoji?
Ahojte. Dnes som robil synchro na svojej R850R podľa návodu v tejto diskusii. Na klapách je pri zatvorenom plyne medzera 0,05mm, k tomu nastavený potenciometer na 0,35V. (pred zásahom bol na hodnote 0,15V).
Problém je, že mám problém nastaviť voľnobeh mosadznými šroubami. Otáčky som sa snažil nechať na 1100, ale nižšie už nejdú a trochu kolíšu. Keď to mám na váhe v rovine, tak pravý mosadzný šroub je otvorený o 0,5 otáčky, ľavý je o 2 otáčky. Prečo je tam taký veľký rozdiel? Má to tak byť? Je to prijateľné?
Synchronizáciu v otáčkach som robil bowdenom, zrovnal som to pri 3500 ot. pekne do roviny, mimo týchto otáčok sa to zase značne rozchádza. Je to v pohode?
Spravil som skúšobnú jazdu a mám pocit akoby tá motorka ožila, myslím že to môže byť tým potenciometrom. Vibrácie menšie a celkovo ten motor ide kultivovanejšie.
Ešte otázka do pléna. Potenciometer chodí pri otváraní plynu v akom rozsahu? Základ je tých 0,35V a pri pridávaní mi stúpa až k 1V.
Pri synchronizácii som chcel namazať lanká plynu a sytiča. Poradí niekto ako sa dostať k tomu lankovému rozdeĺovaču iným spôsobom ako vyberať a rozoberať ABS jednotku? Je to pod ňou.
kalupko napsal:
Ahojte. Dnes som robil synchro na svojej R850R podľa návodu v tejto diskusii. Na klapách je pri zatvorenom plyne medzera 0,05mm, k tomu nastavený potenciometer na 0,35V. (pred zásahom bol na hodnote 0,15V).
Problém je, že mám problém nastaviť voľnobeh mosadznými šroubami. Otáčky som sa snažil nechať na 1100, ale nižšie už nejdú a trochu kolíšu. Keď to mám na váhe v rovine, tak pravý mosadzný šroub je otvorený o 0,5 otáčky, ľavý je o 2 otáčky. Prečo je tam taký veľký rozdiel? Má to tak byť? Je to prijateľné?
Synchronizáciu v otáčkach som robil bowdenom, zrovnal som to pri 3500 ot. pekne do roviny, mimo týchto otáčok sa to zase značne rozchádza. Je to v pohode?
Spravil som skúšobnú jazdu a mám pocit akoby tá motorka ožila, myslím že to môže byť tým potenciometrom. Vibrácie menšie a celkovo ten motor ide kultivovanejšie.
Ešte otázka do pléna. Potenciometer chodí pri otváraní plynu v akom rozsahu? Základ je tých 0,35V a pri pridávaní mi stúpa až k 1V.
Pri synchronizácii som chcel namazať lanká plynu a sytiča. Poradí niekto ako sa dostať k tomu lankovému rozdeĺovaču iným spôsobom ako vyberať a rozoberať ABS jednotku? Je to pod ňou.
Vysuneš lanko z levý klapky, a celou tu krabičku vystrčíš směrem do prava. Je tam tuším ještě zajišťovací zobáček, ale myslím že se dá přetlačit aniž by se ulomil. Je to celken poznat z fotek co sem dal Milda.
Náhon tachometru občas odejde (mně po 65000km) ale neslyšel jsem, že by někomu prasklo lanko nebo koncovka. Měnit preventivně myslím nemá smysl, kdysi dávno se takové věci vozívaly rezervní ale u BMW to neřeším...
Asi před měsícem jsem měnil lanka jednomu kamarádovi od Vevise - 1150 Adv. najeto okolo 90000km. Plyn šel trochu ztuha - bylo natržené lanko z rozbočovače na levý vstřikovač. A každej rok je měním na několika motorkách - někdy je to natržené na "hlavním" lanku u rukojeti nebo v rozbočovači, někdy to prdne na lankách ke vstřikovačům - odírá se to na konci bowdenu v tom průchozím šroubu pro synchronizaci (zrovna případ Vevisova kamaráda). Můj kamarád "Držák" zrovna loni skončil pár kilometrů od domu s prasklým "hlavním" lankem (prdlo mu v rozbočovači). Takže se to občas stane. Hodně na to má vliv, kde se s motorkou jezdí - písek, bláto, prach to určitě urychlí.
Toto je z té 1150Adv.: ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...