Tak a jsem v prd...,před týdnem jsem koupil r1150GS rok 2000 a po přečtení téhle diskuse nevím co nalít jako motorový olej.Jelikož sem vždy lil olej Valvoline,tak jsem navštívil stránky WWW.aci.cz kde maj taky mazací plán a tam udávají do motoru SynPower Scooter 4T 5w40,nebo Turbo 10w 40Já to asi skrz dilema prodám
motoblb napsal(a):
Tak a jsem v prd...,před týdnem jsem koupil r1150GS rok 2000 a po přečtení téhle diskuse nevím co nalít jako motorový olej.Jelikož sem vždy lil olej Valvoline,tak jsem navštívil stránky WWW.aci.cz kde maj taky mazací plán a tam udávají do motoru SynPower Scooter 4T 5w40,nebo Turbo 10w 40Já to asi skrz dilema prodám
Valvoline má olej přímo pro vzduchem chlazené boxery ve viskozitě 20w50.RACING VR1.Jinak klidně použij Castrol 20w50 nebo Motorex ve stejné viskozitě.
Edit:Cpát do tohodle motoru něco ve viskozitě 5W... je na facku.To s tím chtějí jezdit po Sibiři nebo co?
Tak já bych se tedy chtěl taky zeptat, jaký olej do 1150 Adv r.v. 2002. Výrobce doporučuje 20 / 50, ale majitel tvrdil že tam má 10 / 40. Dříve tam v BMW dávali také 20 / 50. Jaký tedy tam mám nalejt? Stane se něco, když 10 / 40 vyměním a dám 10 / 50 (karbony, jejich uvolňování atd.) ???
Díky moc za rady
Asi z toho netřeba dělat vědu. Je to BMW, ale přesto člověk tam chce mít to nej.
J.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Tak jsem se tím vláknem prokousal a šel hledat obecné informace jinam.
Ohledně viskozity doporučuji nakouknout sem: Viskozita olejů , je to krátký docela přehledný článek, ze kterého mi vypadlo, že pod -20°C asi jezdit nebudu a víc mě zajímá horko, takže buď 15W/50 nebo 20W/50.
A co se týče klasifikace, tak nevidím důvod proč se nedržet doporučení výrobce - viz BMW_R1100GS_Repair_Manual, kde uvádí API SE, SF, SG se specifikací CC nebo CD. (Někdo tvrdí že lepší je jedině dobře, někdo že lepší nevadí, někdo že lepší je zbytečný a nic nepřidává, a někdo že na lepší to nebylo dělaný).
Vypadne z toho pak klidně třeba i v Ekolube nalévaný Trysk M8AD 15W/50, API SE/CC za 58,-/l, ale to se člověk skoro zdráhá tam chtít lít a uklidňuje se něčím dražším, i když by to s pravidelnou výměnou nemělo mít větší smysl - bude určitě důležitější pravidelně měnit než předražený olej kvůli názvu.
A pro převodovku a kardan jsem si našel opět dle doporučení RepairManualu - hypoidní SAE90 s API GL5 - těch je více a už se tu o nich psalo, řádově za 100-140,-Kč/l.
Benedikt napsal(a):
A co se týče klasifikace, tak nevidím důvod proč se nedržet doporučení výrobce - viz BMW_R1100GS_Repair_Manual, kde uvádí API SE, SF, SG se specifikací CC nebo CD.
problém je že ani u BMW neví jakej olej tam patří, v některých materiálech totiž je API SE (dokonce i u 1150), v některých API SF a to už je třeba rozdíl mezi M8AD (případně Trysk Super) a čímkoliv jiným, protože API SF žádnej levnej olej (rozuměj : nalévanej Mogul) ve 20W-50 nemá
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jurek napsal(a):
Tak já bych se tedy chtěl taky zeptat, jaký olej do 1150 Adv r.v. 2002. Výrobce doporučuje 20 / 50, ale majitel tvrdil že tam má 10 / 40. Dříve tam v BMW dávali také 20 / 50. Jaký tedy tam mám nalejt? Stane se něco, když 10 / 40 vyměním a dám 10 / 50 (karbony, jejich uvolňování atd.) ???
vědu z toho dělat netřeba, mění se i filtr, je jedno co tam bylo předtím / bude potom
a do značný míry asi nevadí ani když tam bude 10W-40, myslím že třeba 15W-40 M7ADS za 41,- je super olej , ale přece jen tam budu dávat 20W-50, protože nechci aby ten motor v koloně apod. trpěl víc než je potřeba
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
V manuálu je udáván 20W-50, v stupnici teplot jako nejvhonější.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Olej do motoru 20W - 50 motorex legend převodovka + kardan 80W 90GL5 HYPOIDNÍ 1L = 0,8l převodovka 0,2l kardan
Vypouštění oleje z kardanu:
Zahřej moto delší jízdou,nahoře vyšroubuj imbusový šroub a dole povol šroub(myslím, že č.17) a nech to vytéct (cca 0,2l oleje).To samé udělej s převodovkou - na převodovce jsou oba šrouby imbusové a jsou oba na boku převodovky!
Měj se a ať se dílo zdaří! Kovin (není to nic složitého)
Upravil kovin dne 07.11.2009 19:17
Jak prosté milý Watsone. Jsem si říkal, že tam někde muší bejt šroub...
Takže kardan a převodovka je shodný oil... ?
Tak to je super.
No a když jsme u té údržby, jaký vzducháč ???
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
U 12GS myslim ze rok 04-07 neni vypousteci sroub u kardanu,mela to byt dozivotni napln....ale pak se zjistilo, ze to neni dobre reseni tak se zas vypoustak zacal delat. U starsich rocniku 12-ky se ta hruska musi trochu rozebrat.
(doufam, ze se nepletu)
Aktualne 1250 GSA HP
No právě mám R1200 GS 06tku a šroub tam není,hledal jsem ho
Jen jeden vodorovně vzadu ale ten bude nad hladinou oleje uvnitř,To by se musel porozebrat kardan trochu více a to asi tak,žeby se musel čep u manžety vysunout a tím vytočit kardan dolů,pak by to asi vyteklo.Potřeboval bych radu někoho kdo to už dělal.Dík za info
Tomas Advik napsal(a):
No právě mám R1200 GS 06tku a šroub tam není,hledal jsem ho
Jen jeden vodorovně vzadu ale ten bude nad hladinou oleje uvnitř,To by se musel porozebrat kardan trochu více a to asi tak,žeby se musel čep u manžety vysunout a tím vytočit kardan dolů,pak by to asi vyteklo.Potřeboval bych radu někoho kdo to už dělal.Dík za info
Vysaj ten olej dolejvacím šroubem a je to. Třeba injekcí s hadičkou....
Zvládne to i čerpadýlko ostřikovačů.
Upravil FRN dne 08.11.2009 17:49
U modelů R 1200 do poloviny roku 07 se olej vypouští tím zmiňovaným šroubem, který je vzadu vodorovně s kyvkou. Povolíš šroub záchytu reakce a svěsíš rozvodovku dolů (kříž kardanu je součástí hřídele, takže jeho polohu nemusíš značit). Nicméně v sekci modelu R1200GS toho bylo o tomto tématu již napsáno dost - stačí použít "HLEDAT"
Upravil Tonda dne 09.11.2009 20:01
Pánové zdravím ve spolek a měl bych takovej dotaz ohledně olejových náplní do BMW r 1100s r.v.2001 Kolega ji nedavno pořídil a nemá žádný manual ani servisku a potřebuje info co za olej do motoru.(do př.+kardanu počítám to bude shodné s GSem,motor u r1100s je o něco výkonnější tak nevím jestli není předepsán i výkonnější olej než do GSa.Máte někdo v tomto nějaké zkušenosti? Prosím viskozitu a klasifikaci API.Můželi být polo nebo i plná syntetika ,či stačí minerál atd. Dík za odpovědi.