Unás na střední se to dělalo s autama tak že se vždycky jak už to doteklo nastartovaly tak na 3sekundy a ještě toho taky hodně vyteklo..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Panove ja pri kazdy vymene oleje v 650 jeste vyndam motor a vse vysaju hadrem.. resite blbosti.. vypustit a max nechat vykapnout pres noc a i tak v tom dost zustane...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Třeba to někdo chce udělat důkladně, tak tady aspoň najde odkud všude může olej vylít. Normální lidi na to hodí bobek aby rozdělávali půl motorky, ale třeba se někdo akční najde
Dneska jsem měnil olej, a divil jsem se proč jeden ze třech šroubu co upevnují výčko olejového filtru je jiný. Jedná se jen o modely od roku 2004. Nevíte proč ten šroub je jiný? Má takové osazení a závit končí hrotem. Jde mi o to že mi nejde zcela dotáhnout, a když tam místo něho dám jiný, tak ten jde dotáhnout na uvedených 10Nm. Nevím jak vložit fotku, tak mrknite sem, je to 4 fotka. http://www.motoin...dakar.html
Upravil killabees dne 04.03.2014 16:42
Aha, a proč nejde utáhnout? Všiml jsem si, že ten závit jde do kónusu, sužuje se směrem k hlavě šroubu. Dotahoval jsem to momenťákem, bál jsem se ať ho nestrhnu, Obyčejnej šroub dotáhnou jde.
Dík, takto mi to stačí. V dílenské příručce je napsáno pouze viskozní třída 10w 40 a výkonová třída API SF. To vše motorový olej od ENI splnuje, ale riskovat to raději nebudu.
Nedávno jsem objevil olejový filtr ATHENA FFC033, Vzhledové vypadá jako originál BMW, i ta pružina uvnitř (obtokový ventil?), jen popisky chybí. Koupil jsem teď už druhej cena 111Kč.
na prvych 3 stranach som sa nedocital.. ale vylial som olej z GS650 dakar 2000 rok a nalial som tam ledva dva litre oleja kym to bolo uplne full, potom som nastartoval, kleslo to a chcel som doliat po okienko, az som sa zastavil ze som tam nalial skoro 2,4l a stale to bolo ledva vidiet v nadrzke, nie to v okienku. Pojdem to prebehnut a potom skontrolujem, ale islo to na volnobeh dost dlho, tak neviem ci sa nieco pomeni. Ked bude moc tak vytiahnem striekackou, len aby malo nebolo.
Toto jsem zkopíroval někde v hloubi těchto stránek:
I když se to tady řešilo vícekrát, přesto ještě jednou.
1/ vypustit olej z olejové nádržky
2/ vypustiti olej dole výpustným šroubem
3/ vymontovat a vyměnit filtr, ještě vyteče nějakej ten olej, tak s tím počítejte - já jsem si vyřízl kousek plechovky, abych si nezalil olejem bok motoru
4/ nalít 2 l oleje do olejové nádržky a nastartovat na cca 30 sekund
5/ vypnout motor a dolít 0,3 litru oleje
6/ Celkem tam má být 2,3 l oleje, nepřelívat !
A ještě k měření množství oleje: také zkopírováno:
Dnes jsem volal do BMW přímo mechanikovi... Postup pro měření oleje na našich F650GS je následující...
- projet motorku dokud nebude vše ohřáté na provozní teplotu, hlavně nádobka oleje pod kapotáží (tudíž 5km zřejmě stačit nebude)
- zastavit (na rovině) a počkat, až sepne ventilátor (to je teplota optimální)
- nedávat motorku na boční ani centrální stojan a zkontrolovat hladinu oleje v "oku" (hladina by měla být na středu)
Jezdím mnoho let, ale málo km.