Bedabanjo napsal:
Nechci se te dotknout, ale když to čtu, tak sis od nekoho měl nechat od baterky vytahnout nekam normální moto/auto zásuvku a nebo přímo ten protikus s konektorem co se dodává s nabíječkou jak to má optimate nebo ten CTEK a bylo by po problémech... .
taky souhlas - asi si to nech udelat ....
pokud sam, tak jedna z nejjednodussich cest:
- kup si tohle a pridelej to na baterku, jsou to dva sroubky, jednoduseji to uz asi nejde https://www.batte...uvka-0-5m/
- na to pak pripojis nabijecku, nebo treba kompresor atd ....
Upravil xylem dne 12.12.2019 12:06
Donalde opatrně!
U BMW R1100GS je jedno zásadní pravidlo, které ti ušetří starosti a prachy: "Nikdy nehrab do ničeho, co funguje!"
Já mám stařičkou, hloupou udržovačku baterie, kterou píchnu do DIN zásuvky motorky. Tak 2-3x za zimu na vždy ca 2týdny to zapojím a jinak s tím neblbnu. Akumulátor měním preventivně po 8letech. (Fiamm 12V/19Ah). Těch 1200korun za 8let prostě obětuju za klid, ač baterka funguje dál...
Ale třeba se teď dozvím od místních GS guru, že to dělám celou dobu blbě a mám nakoupit za tisíce peněz spoustu fičur, o které když se budu pečlivě a pravidelně starat, tak mi "lepší" baterka za bura vydrží třeba i 3,5roku.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Zajeď za někým, kdo tomu "hoví" (třeba Servisák), vysvětlí Ti co kam připojit a jak nabíjet.
Upravil hobr dne 13.12.2019 05:44
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Součástí balení nabíječky CTEK je krátký vývod k baterce s konektorem, tak ho zapoj přímo na baterku a je to. Myslím, že to má zařazenou i pojistku. Mám to taky tak.
Celou dobu nabíjím baterku přes zásuvku na startéru, nebo na zobáku. Mám nabíječku Optimate s dokoupeným příslušenstvím - káblíkem pro BMW. Nechápu proč se to tak obšírně řeší.