Tonda-> Jojo...jsem z Brna....tak to byl asi ten můj,protože mechanik co k němu jezdím si s tím nevěděl rady. Zaplať pánbůh,že to šlo od sebe.
Tygr-> pucovat řetěz na cestě?!? Měl jsem Stroma a určitě bych nikdy na cestě řetěz nepucoval. Pod sedlem rukavice,v kufru mazání a když začali být válečky sříbrné,tak jsem to stříknul. Nebo po jízdě v dešti. Čistil jsem řetěz až po návratu a pka třeba ještě po sezoně. Chtěl jsem vypadat jako "drsný adventure men" a ne jako nagelovaný pozér s vyglančeným řetězem!!
Scottoiler je dobrá věc a dá se to naštělovat,aby nebylo zasraný kolo,podsedlovka,spzetka a noha jezdce Musí se tam dát olej co tam patří a né,že Franta chtěl vylejt "nějakej" olej,mě bylo líto,aby to vyhodil,tak to využiju na řetěz....a co dělá Franta...?? Kuchaře!!!
Tygr napsal:
A až si koupí ten řetěz,tak na dovolený do řecka ho bude 10x pucovat a mazat.Pro mě je hlavně v tomhle ta bezúdržbovost,že nemusím sebou tahat špinavý rukavice a mazání.A esi je pro někoho problém to jednou za čas máznout po sezóně nebo dvou........
Pri scottoileri je jedina udrzba ,ze zoberies suchu handru a pretres retaz.
30- 40 tis km neeriesis nic potom kupis druhu, vzdy je ako nova.
A vzdy na nu vidis v akom je stave do kardanu nevidis.
Ja kardan nemam rad ,ale mam ho ,lebo GS je najlepsi univerzal.
Dlhe roky jazdim aj enduro . V zivote som retaz necistil ,
len ju ovapkujem ked umyvam moto.
Ked je na retazi zaschnute blato tak ju zastriekam olejom
aby zmeklo a neposkodilo O kruzky.
Aj tak ju menim v rovnakom intervale ako kamarati co sa s tym
furt serú.
Neviem ci sa mi to len zda, ale po namazani toho sucheho kardanu sa mi stratilo
take jemne vybrovanie zo stupaciek , ktore som sem tam nepravidelne pocitoval.
A to po tom , ako som namazal aj cast od prevodovky ,na ktoru som sa vlani vykaslal
lebo mi nesiel kardan von. Ku konci vlanajsej sezony som to pocitoval stale viac,
Pneu som nemenil.
Mám rok14 adv 39tis a kříž zrezlý ,ale vše šlo rozdělat...namazáno a jezdí se dál.
Moto mám jen na cestu. Moje postřehy ,při klidné jízdě (4 rychlost) se to chovalo jak míchačka ted je klid. Zarazilo mě kolik vody bylo v kardanu (celou zimu) Chtělo by to ze spodu nějaký odvzdušnění gumové ,jak mají auta
Kujawan napsal:
Mám rok14 adv 39tis a kříž zrezlý ,ale vše šlo rozdělat...namazáno a jezdí se dál.
Moto mám jen na cestu. Moje postřehy ,při klidné jízdě (4 rychlost) se to chovalo jak míchačka ted je klid. Zarazilo mě kolik vody bylo v kardanu (celou zimu) Chtělo by to ze spodu nějaký odvzdušnění gumové ,jak mají auta
Na youtube jsem viděl, jak tam borci dělají zespodu díru, závit, a dávají tam výpušťák, trochu nad tím uvažuju..
Kujawan napsal:
Mám rok14 adv 39tis a kříž zrezlý ,ale vše šlo rozdělat...namazáno a jezdí se dál.
Moto mám jen na cestu. Moje postřehy ,při klidné jízdě (4 rychlost) se to chovalo jak míchačka ted je klid. Zarazilo mě kolik vody bylo v kardanu (celou zimu) Chtělo by to ze spodu nějaký odvzdušnění gumové ,jak mají auta
Na youtube jsem viděl, jak tam borci dělají zespodu díru, závit, a dávají tam výpušťák, trochu nad tím uvažuju..
Nejsem si jistej, ale tuším, že jsem na 1200 HP2 kdysi obdivoval díru na tělese kyvky kardanu sloužící k vytečení vody.
Říkal jsem, že je to extra prasárna, že tudy naleze prach, písek atd. do kříže a gufer,ale je to kroska, tak tam se s údržbou a častou kontrolou počítá. I tak mě to u tak drahé motorky nepřišlo jako úplně šťastné řešení.
Smutné je, že evidentně o tomhle problému BMW dlouhodobě ví a dali přednost designu před funkčností a neřešit to je úmysl. (Třeba by jen někdo nahoře přišel o křeslo.) U takhle drahé motorky by měl být kardan vychytanej na 300tis km jen s výměnou náplní a on vydrží sotva 50tis. a to i s ježděním na silnici.... Až budu měnit vozový park (což zatím nepředpokládám), další moje motorka BMW určitě nebude.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
podle mě to prostě úplně jednoduše "přehlédli", při testech holt nenastala situace kdy by stačilo v kardanu zkondenzovat dostatek vody a zkrátka se na to nepřišlo, nic víc v tom nebude ...
tohle bych jim až tak moc nezazlíval, ale že to dávno není jako svolávačka na namazání a že to následně není v pravidelné údržbě je na facku
Tak jsem kouknul na stav kardanu-tisícihranu, šel v pohodě od sebe a vypadá v pořádku včetně kříže. - LC r.v. 2015 .Pro jistotu promáznuto,ale jak jsem měl oddělaný čidlo abs tak mi vyteklo tak půl deci oleje ze zadního převodu, není v okolí Brna nějaký dobrodinec, co by mi půldecku prodal, at nemusím kupovat litrovku?
Upravil rendas dne 18.05.2021 09:37
R 1200 GS LC Adventure
Tam mas tondu nebo dagra.. Nebo ve čtvrtek jedu do Brna tak ti tam mozu 2 deci vyhodit a vymen to cely.
Upravil Bohumil dne 18.05.2021 10:01
Kupredu spatki ni krok...
rendas napsal:
Tak jsem kouknul na stav kardanu-tisícihranu, šel v pohodě od sebe a vypadá v pořádku včetně kříže. - LC r.v. 2015 .Pro jistotu promáznuto,ale jak jsem měl oddělaný čidlo abs tak mi vyteklo tak půl deci oleje ze zadního převodu, není v okolí Brna nějaký dobrodinec, co by mi půldecku prodal, at nemusím kupovat litrovku?
Rendo, tak se zastav.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Fojtik Design napsal:
Když jsme u toho kardanu. Chci se jen ze zvědavosti zeptat, má to nějaké konstrukční opodstatnění, že novější ročníky mají kardan na druhé straně?
Nejde ani tak o kardan, ale kvôli výfuku, vraj sa štatisticky padá viac na ľavú stranu a spolujazdec nastupuje zľava, tak kvôli poškodeniu a popaleniu.... a že je v ňom voda je v poriadku, veď to je vodník
Taky se přidávám do klubu přirezlého kardanu rok 2017 nájezd 46 tis. jen silnice.... Raději jsem to po přečtení příspěvků nechal dnes při pravidelném servisu zkontrolovat a co byste řek, měl ho tam... Šlo to rozdělat tak to vyčistili a mázli snad tedy ok...
Fojtik Design napsal:
Když jsme u toho kardanu. Chci se jen ze zvědavosti zeptat, má to nějaké konstrukční opodstatnění, že novější ročníky mají kardan na druhé straně?
Nejde ani tak o kardan, ale kvôli výfuku, vraj sa štatisticky padá viac na ľavú stranu a spolujazdec nastupuje zľava, tak kvôli poškodeniu a popaleniu.... a že je v ňom voda je v poriadku, veď to je vodník
Díky Patol! Já bláhový a nepoučen statistikou 2x za život vystoupil z GS a pokaždé plavmo vpřed přes řídítka.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak si musíš domontovať kardan aj do predu . Inak tuto blbinu raz vážne napísal niektorý novinár pri testovaní “nového” LCčka. Od vtedy padám iba na ľavú stranu.... kua preto mám Akrap na 690ke taký dotlčený
Inak vidim v tom ešte jednu poprdeli metrofičúru , keď stojí na bočáku, tak lepšie vidieť karbónovú dvanastuholnikovu dvojdierovu koncovku
rendas napsal:
Tak jsem kouknul na stav kardanu-tisícihranu, šel v pohodě od sebe a vypadá v pořádku včetně kříže. - LC r.v. 2015 .Pro jistotu promáznuto,ale jak jsem měl oddělaný čidlo abs tak mi vyteklo tak půl deci oleje ze zadního převodu, není v okolí Brna nějaký dobrodinec, co by mi půldecku prodal, at nemusím kupovat litrovku?