bubak99 napsal(a):
Uz se perou
Chalani klud vyskusem este 1200 a uvidim
zkus si predstavit ze ti nekdo, kdo sedi v kanclu 3 metry od Tebe drbe Tvoji motorku, to je cistej džihád
Ale nedrbu . Jestli jsi si vsiml, snazim se celou dobu rict, ze ma podle mne vlastnosti, ktery neprispivaj k pohodovy jizde na silnici, tak jak si ji predstavuju. Ze to muze byt pro nekoho vyhoda, to nepopiram. Od zacatku mi slo jen o to, aby chudak bubak (uz z toho asi musi mit hlavu v pejru) nedal jen na rady nas ostatnich a pokud to pujde, vyzkousel si poradne obe motorky a zjistil sam, ktera mu vyhovuje. 800 ma proste o dost jinej charekter 1200 a rekl bych i nez ostatni BMW. Je tak nejak ostrejsi a syrovejsi. Kazdopadne je hodne odlisna. Tot vse.
ale ja si porad nemyslim, ze by byla odlisna... vsechno jsou to univerzalni motorky.
Podle mne je tohle fakt uz vareni z vody, dokud na osmikile nenalitas par tisic km, to same na dvanactce... vic opravdovych argumentu uz z tyhle diskuze nevymackneme.
Ja se taky moc nevyjadruju nad jizdnima vlastnostma motorek, ktery proste hodne dobre neznam. A to mam cely den najezdeny na 650 Xmoto...
Jestli osmikilo potrebuje nekde trochu vic pritlacit, tak co? Je to fakt bug? Dost mozna je pro zacatecniky slozitejsi na ovladani, ale imho je NEOBJEKTIVNI hodnotit na zaklade par kratkych jizd co je to za motorku.
---
ja si snad tu dvanactku taky koupim, abych mohl porovnavat... mozna by stacilo tuhle diskuzi presunout na ADVrider aby sem promluvili napr. i vlastnici OBOU motorek...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
prostě se hůř klopí při pomalé jízdě, zejména při změnách směru. Něco, co jde na 12ce přes její hmotnost překvapivě dobře. Je prostě jakoby hravější. To že to 800 nezvládá zrovna přirozeně je prostě daň za její schopnosti v terénu, tedy za tu 21ku. Jenže na těch já třeba tolik nelpím. A co se týče tý převodovky, chápu, že Ti to neva. Všiml jsem si, že jsi zvyklej jedit na nižší kvalty. Já třeba oproti tomu využívám v řadě situací pro plynulost kvalt vyšší,kdy motorka, nebo i auto řekněme klouže, samo se veze bez plynu a já mám možnost se zabývat vším co se děje okolo, nebo třeba "číst" zatáčku před sebou a až později, v klidu a bez nervózních projevů se rozhodnout, jestli podřadím, přidám, uberu, protáhnu se, zabrzdím, změním směr jízdy atd... 800 má převodovku poskládanou natolik nakrátko, že snad i v 70 na 6ku při ubrání plynu zastaví (záměrně zveličeno)... Jde samozřejmě jet jak jsem popsal, ale to už musíš letět opravdu palici. A to je něco, ač se Ti to možná nezdá, co právě nechci a nevyhledávám. Navíc to často ani nejde. Čili ještě jednou závěrem, 800 je rozhodně hezká, rozhodně pro město vhodná a bez debat sportovně naladěná motorka. Jen bohužel její specifika jsou právě pro mně, z pohledu potencionálního kupce, mínusy a to zejména v porovnání s ostatními BMW.
hele Borisi.. ja mam ve 140 na dalnici presne 5500 otacek, maximum mam tusim v 8500... pokud vim, dvanactka ma v tehle rychlosti neco nad 5.. takze to neni temer rozdil.
IMHO jak jsem rekl, pro dalsi diskuzi schazi data.. a to na obou stranach.
Jak na moji, tak na tvoji :)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
A ještě jednu věc tentokrát ve prospěch 8kila jsem nezmínil. Pokud bych měl jet teď třeba do Mongolska, nebo po ose do Jižní Afriky a mohl jsem si PŮJČIT jakoukoliv motorku, váhal bych mezi tímto:
jak rikam, nesouhlasim.
Osmikilo je univerzalni motorka ktera se imho nechova vubec spatne ani na silnici.. delat z ni special na adventure cesty IMHO neodpovida realite... i kdyz si ho z ni asi muzes postavit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pořád mi to nedalo a pročítal jsem tohle vlákno a možná jsem na to přišel a pravdu máme vlastně oba. Můj problém je ten, že jsem najel na 8kile málo(i když téměř ve všech myslitelných podmínkách) a hodnotím z pohledu "prvního dojmu", zatímco Ty už jsi prostě majitel, co nalítal 40tisíc si zvykl a přizpůsobil se, sžil se. Já jsem důkazem, že ta motorka nemusí svýma vlastnostma úplně sednout, ty zase ukazuješ, že se dá s úspěchem používat denně v jakýkoliv situaci. Je pravda, že přes všechno co jsem popsal bych si ji asi býval i koupil, kdyby mi neřekli že bude možná za 2-3měsíce, hrozně se mi líbila a věřil jsem, že si jednoduše budu muset zvyknout. Jen je pravda, že mě zkrátka svým projevem úplně nechytla za srdce. S 12kou to ovšem byla láska na první svezení a našel jsem motorku, co mi sedí a vyhovuje tomu jak jezdím ještě víc, než bych si byl dokázal představit. A tohle je za mně vážně všechno a už dávám pokoj
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a):
Pořád mi to nedalo a pročítal jsem tohle vlákno a možná jsem na to přišel a pravdu máme vlastně oba. Můj problém je ten, že jsem najel na 8kile málo(i když téměř ve všech myslitelných podmínkách) a hodnotím z pohledu "prvního dojmu", zatímco Ty už jsi prostě majitel, co nalítal 40tisíc si zvykl a přizpůsobil se, sžil se. Já jsem důkazem, že ta motorka nemusí svýma vlastnostma úplně sednout, ty zase ukazuješ, že se dá s úspěchem používat denně v jakýkoliv situaci. Je pravda, že přes všechno co jsem popsal bych si ji asi býval i koupil, kdyby mi neřekli že bude možná za 2-3měsíce, hrozně se mi líbila a věřil jsem, že si jednoduše budu muset zvyknout. Jen je pravda, že mě zkrátka svým projevem úplně nechytla za srdce. S 12kou to ovšem byla láska na první svezení a našel jsem motorku, co mi sedí a vyhovuje tomu jak jezdím ještě víc, než bych si byl dokázal představit. A tohle je za mně vážně všechno a už dávám pokoj
ale jo, pod tohle se klidne podepisu )
Ja si myslim, ze hlavne ze zacatku muze byt osmikilo pomerne zla pani... a ne kazdy se uplne szije.
--
mimochodem mluvil jsem s nejmenovanym clenem fora, co s nami byl ve stredu na papani, o tehle diskuzi a popisoval mi, ze kdyz poprve presednul z VTR na dvanactku tak to bylo takove nejake polovicni peklo a skoro litoval, co udelal
toz vsem preji prijemnou jizdu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pozerám aká veľká aktivita tohto vlákna. Je jasné že niekomu nevyhovuje to či ono a ako vraví môj otec citujem "jednému sa lúbi farár, druhému gazdiná" takže si myslím, že to je hodne individuálne a každý si to musí skúsiť na vlastnej koži. Nechcem nikoho presviedčať o svojej pravde s čím nebude súhlasiť drvivá väčšina, ale na prvý pohľad som chcel 1200 gs, ale po samotnej jazde som sa rozhodol pre 800 gs, pričom to nebola len otázka samotných peňazí.
nemo2 napsal(a):
Pozerám aká veľká aktivita tohto vlákna. Je jasné že niekomu nevyhovuje to či ono a ako vraví môj otec citujem "jednému sa lúbi farár, druhému gazdiná" takže si myslím, že to je hodne individuálne a každý si to musí skúsiť na vlastnej koži. Nechcem nikoho presviedčať o svojej pravde s čím nebude súhlasiť drvivá väčšina, ale na prvý pohľad som chcel 1200 gs, ale po samotnej jazde som sa rozhodol pre 800 gs, pričom to nebola len otázka samotných peňazí.
no vidis, to je moc rozumny prispevek, koukej sem psat casteji
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nemo2 napsal(a):
Robím čo môžem Hicks-i, ale niekedy sa nechytám.
to víš, my už se tu často známe s dost lidma dýl i osobně, tak je to na tý diskusi občas celkem znát... (o narážkách a srandičkách ani nemluvě)
Maiali nel Fango!
Chalani neskusal niekto dat na 800 dopredu koleso 19" to co je na 1200 ???
Niekde som cital na fore ale anglickom dobre nerozumiem ze to vymenil a 800 bola na ceste super ???, jazdne vlastnosti , klopenie...
to Bubak: no ve chvíli kdy dáš do 800 19" kolo a narovnáš válce do správného úhlu, tak se z toho stane dokonalý stroj s jízdními vlastnostmi, začne to jít i klopit...prostě paráda...
jo a ještě doporučuji převrtat na 1200 a lehce překopat podvozet...pak už to bude úplně bez chyby
Níč v zlom Vjetrnik možno v bežnom živote si dobrý človek, ale vzhľadom na tvoje vyjadrenia sa čudujem čo hľadáš na fóre BMW. Zaujímalo by ma či dávaš vyjadrenia ohľadne KTM, Suzuki, YUKI atď na iných fórach.
Vjetrnik ja viem ze si zastavas KTM , ale ja osobne KTM nemozem ani vidiet su to hnusne skarede motorky ktorym neveria ani vlastny vyrobcovia "viz Long Way Round !" ze nedame vam motorky lebo to nezvladnete hm alebo vedeli ze to nezvladnu KTM tak sa vyhli celosvetovemu trapasu BMW preslo v pohode aj prvu aj druhu cestu a nebali sa dat motorku tomu sa vravi reklama
Preto chcem BMW a aj pre skusenosti znamich s KTM
Já myslím že tím jelen nemyslel KTM, ale dvanáctku géeso.............
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
bubak99 napsal(a):
Chalani neskusal niekto dat na 800 dopredu koleso 19" to co je na 1200 ???
Niekde som cital na fore ale anglickom dobre nerozumiem ze to vymenil a 800 bola na ceste super ???, jazdne vlastnosti , klopenie...
supermoto kit, tedy na 17" existuje od kde koho, ale to mi příjde už trochu moc, navíc celková visáž motorky pak žádná sláva...
ale ta 19" by mohla bejt zajímavá
PS:ve Vjetrnikově příspěvku v tomto případě šlo evidentně o jinou BMW a nikoli KTM
Upravil morabo dne 23.11.2009 08:08
Maiali nel Fango!
to Nemo a Bubak: jak psali jiní v jiné diskuzi, já právě mluvil o MOTORCE a ne o vosmikilu.......:-)).....
Jinak Vaší averzi ke KTM nesdílím, řekl bych, že co se poruchovosti týče si dnes ani BMW ani KTM nemají co vyčítat, ani jedna není bez poskvrnky. A co se parametrů týče, tak BMW umí výborné CESTOVNÍ stroje, zato KTM umí výborné SPORTOVNÍ a opravdu OFFROAD stroje. Takže proč se bránit tomu, že v různých kategoriích jsou lepší značky? A třeba tam, kde si myslím i já, že není lepšího stroje, než GS 1200 Adventure může být příští rok příchodem nové Teneré všechno jinak...tak to prostě je, takže dost možná, že tady budeme všichni slintat nad "rejží (jak někdo s oblibou říká)", která bude opět lepší než naše BMW.
Zpět k F 800 GS: jeden z mála kladů, který GS 800 má je právě kolo 21", když tento klad nahradíte něčím jiným, přichází i o to málo, co ta motorka nabízí pozitivního. Potom opravdu GS 800 nemá, ale opravdu NEMÁ smysl a rozhodně lepší volbou i díky koncepci podvozku je GS 1200....a to ROZHODNĚ lepší volbou !
Vjetrnik napsal(a):
Zpět k F 800 GS: jeden z mála kladů, který GS 800 má je právě kolo 21", když tento klad nahradíte něčím jiným, přichází i o to málo, co ta motorka nabízí pozitivního. Potom opravdu GS 800 nemá, ale opravdu NEMÁ smysl a rozhodně lepší volbou i díky koncepci podvozku je GS 1200....a to ROZHODNĚ lepší volbou !
to snad fakt nemyslis vazne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A nebavíš se náhodou o podvozku adventůry? Nemůžeš srovnávat 2 odlišný motorky jako je 12gs a 800gs jako nejde srovnat KTM a BMW a já nevím jaká jiná motorka ještě. Každá určená pro jiný druh zákazníka. A hlavně vždy záleži na tom, jakej jezdec moto sedlá, bo věřím tomu že i takovej M.Coma by s 12adv odjel dakar jak nic
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
petrj napsal(a):
A nebavíš se náhodou o podvozku adventůry? Nemůžeš srovnávat 2 odlišný motorky jako je 12gs a 800gs jako nejde srovnat KTM a BMW a já nevím jaká jiná motorka ještě. Každá určená pro jiný druh zákazníka. A hlavně vždy záleži na tom, jakej jezdec moto sedlá, bo věřím tomu že i takovej M.Coma by s 12adv odjel dakar jak nic
To máš sice pravdu. Na druhou stranu musím připomenout, že tohle vlákno bylo pokud vím právě o váhání mezi 1200 a 800...
Maiali nel Fango!